Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Eddye

Citaat van: HTip op oktober  2, 2013, 09:16:04
P.S. Mijn topic heeft de volgende mijlpaal bereikt en wel 15.000 posts :o
Wauw, 15000 posts. Gefeliciteerd.
Kan je een beetje samenvatten waar je het over hebt gehad? ;D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Zymotic

Je geeft aan dat het geluid nu al gegroeid is, maar volgens mij bedoeld Mikekiwi hoe je weet dat er nog meer rek in zit.

HTip

Citaat van: Eddye op oktober  2, 2013, 09:19:39

Dank je Eddy! :wub:

:clapping:

Ja hoor, heel eenvoudig...
Van idee, via bouw, naar de realisatie van de Chamber of Dreams waarin alle facetten, akoestiek, stroom, apparatuur en tweaks worden belicht.

:D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Zymotic op oktober  2, 2013, 09:23:07
Je geeft aan dat het geluid nu al gegroeid is, maar volgens mij bedoeld Mikekiwi hoe je weet dat er nog meer rek in zit.
Waar ik aangeef dat de 15 nog verder ging, moet de 11 nog verder groeien. En aangezien ik nu al heb ervaren dat de 11 beter is dan de 15 (mag ook wel natuurlijk ;)) denk ik dat in de gebieden waar de 15 beter was de 11 nog kan verbeteren, vandaar de rek en dat ik denk dat de 11 op dit moment nog niet optimaal is.

Begrijp je het nog een beetje? :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mikekiwi

Citaat van: Zymotic op oktober  2, 2013, 09:23:07
Precies. Je merkt de groei, maar jij kunt blijkbaar voorspellen dat er nog meer groei in zit. Nu kan dat zijn gebaseerd op hoop, andere luisterervaring, of op iets anders waar ik geen weet van heb...

HTip

Citaat van: mikekiwi op oktober  2, 2013, 09:33:36
Precies. Je merkt de groei, maar jij kunt blijkbaar voorspellen dat er nog meer groei in zit. Nu kan dat zijn gebaseerd op hoop, andere luisterervaring, of op iets anders waar ik geen weet van heb...

Ik denk dat onze posts elkaar hebben gekruist ;)
Showcase - Topic

Zymotic

Citaat van: HTip op oktober  2, 2013, 09:32:13
Waar ik aangeef dat de 15 nog verder ging, moet de 11 nog verder groeien. En aangezien ik nu al heb ervaren dat de 11 beter is dan de 15 (mag ook wel natuurlijk ;)) denk ik dat in de gebieden waar de 15 beter was de 11 nog kan verbeteren, vandaar de rek en dat ik denk dat de 11 op dit moment nog niet optimaal is.

Begrijp je het nog een beetje? :D

Even vrij vertaald, je gaat er vanuit dat de 11 de 15 op alle gebieden voorbij gaat. Ook al is dit nu nog niet het geval.

mikekiwi

Citaat van: HTip op oktober  2, 2013, 09:35:54
Ik denk dat onze posts elkaar hebben gekruist ;)
Yep!  :-X  En ik hoop van harte dat hetgeen jij vermoedt ook uit blijkt te komen...al is dat dus nog niet zeker

HTip

Citaat van: Zymotic op oktober  2, 2013, 09:37:45
Even vrij vertaald, je gaat er vanuit dat de 11 de 15 op alle gebieden voorbij gaat. Ook al is dit nu nog niet het geval.
Je begrijpt me :thumbs-up: Er zijn zoals gezegd ook al bepaalde gebieden waar de 11 de 15 al voorbij is ;)

Citaat van: mikekiwi op oktober  2, 2013, 09:39:01
Yep!  :-X  En ik hoop van harte dat hetgeen jij vermoedt ook uit blijkt te komen...al is dat dus nog niet zeker
Is nog niet zeker, maar ik neem ook de ervaring van het inspeelproces van de 15 hierin mee. En ik heb dus goede hoop dat dit een fantastische versterker is en alle reviews bevestigd worden.
Showcase - Topic

quattronl

Goed om te lezen dat de 11 nu al een flinke verbetering is. En het wordt alleen nog maar beter :pompom:

Gelukkig ligt deze versterker VER buiten mijn bereik (lees: budget) zodat ik gelukkig niet hoef na te denken over een upgrade :D
Natuurlijk wil ik wel graag tzt een keer het geheel ervaren/ondergaan/beleven ;)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

HTip

Citaat van: quattronl op oktober  2, 2013, 10:10:53
Goed om te lezen dat de 11 nu al een flinke verbetering is. En het wordt alleen nog maar beter :pompom:
Absoluut! Tenminste daar ga ik vanuit. Ben al begonnen met de review. Nu nog alleen flarden, maar ik denk dat ik wel een leuke opening heb ;)

Citeer
Gelukkig ligt deze versterker VER buiten mijn bereik (lees: budget) zodat ik gelukkig niet hoef na te denken over een upgrade :D
Was bij mij ook zo, maar doordat Roy mijn 15 wilde overnemen en Marcel mij een "offer-you-can't-refuse" deed kwam deze prachtige versterker binnen bereik. En nu staat die er dus :pompom:

Citeer
Natuurlijk wil ik wel graag tzt een keer het geheel ervaren/ondergaan/beleven ;)
Komt helemaal goed... :music:
Showcase - Topic

rayman007

Citaat van: Eddye op oktober  2, 2013, 09:19:39

Haha en zelf heeft ie er 20369!

Midcall

Citaat van: mikekiwi op oktober  2, 2013, 09:02:27
Dat klinkt goed! Even voor mijn nieuwsgireigheid: je vindt dat het nu al erg lekker klinkt, maar op basis waarvan concludeer je dat de optimale klank er nog niet is? M.a.w.:  hoe weet je dat er nog iets te winnen is?
Optimale klank bestaat niet en is uitermate relatief. Elke stapje beter geeft hetzelfde euforische gevoel als dat het stapje daarvoor heeft gegeven en ebt ook net zo snel weer weg. Er is nog vele stappen beter te krijgen op elk gebied in zijn set en dat weet hij zelf ook wel. Maar uiteindelijk zal het gevoel niet echt veel anders zijn als wat hij eerder had. Lees alle eerdere verslagen ook maar na van zijn upgrades, het is min of meer een copy/paste story, een trip van euforie naar euforie.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

quattronl

Je weet pas waar je set staat als je weer wat stappen terug doet.
Geluid/upgrades wennen snel. Na een paar dagen weet je al niet beter.

Ik heb nu de CA dempingsplaat onder mijn versterker. Een wereld van verschil maar het is nu, na nog geen week, al gewoon voor mij.
Daarom haal ik binennkort die plaat er weer onderuit om te ervaren hoe het geluid ook alweer klonk. Pas dan weet je wat een upgrade je gebracht heeft.
Ik blijf dat natuurlijk niet elke week zo herhalen (daarvoor is de plaat wat te zwaar), maar feitelijk zou dat wel 'moeten'.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

HTip

Citaat van: Midcall op oktober  2, 2013, 12:22:31
Optimale klank bestaat niet en is uitermate relatief. Elke stapje beter geeft hetzelfde euforische gevoel als dat het stapje daarvoor heeft gegeven en ebt ook net zo snel weer weg. Er is nog vele stappen beter te krijgen op elk gebied in zijn set en dat weet hij zelf ook wel. Maar uiteindelijk zal het gevoel niet echt veel anders zijn als wat hij eerder had. Lees alle eerdere verslagen ook maar na van zijn upgrades, het is min of meer een copy/paste story, een trip van euforie naar euforie.
Optimaal is wat ik uiteindelijk wil bereiken. Zoals ik al eerder gezegd heb, bedoel ik daarmee muziek beleven ipv beluisteren. In mijn eerste verslag over de test van de CA platen geef ik ook aan dat je van te voren niet weet waar je set toe in staat is. Dat merk je pas als je iets beters hebt gehoord. Ik denk dat je gelijk hebt dat elke upgrade hetzelfde gevoel geeft, maar je kan dat gevoel pas relativeren als je de volgende verandering hebt doorgevoerd. Dat kan zowel een verbetering als verslechtering zijn.

Als ik nu mijn reviews zou aanpassen aan wat ik nu weet, zullen die ook een stuk reëler zijn. Maar dat is ook niet meer dan logisch, omdat je het potentieel van je set niet kent. En ik ga ook niet upgraden als ik helemaal tevreden ben. Er blijft altijd wel wat te verbeteren, maar dat heb ik dus helemaal niet met mijn sub en scherm en tot op zekere hoogte ook de projector. Ik hoop dit nu ook te bereiken wat de stereoversterker betreft. En de tekenen in die richting zijn er :music:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: quattronl op oktober  2, 2013, 12:38:52
Je weet pas waar je set staat als je weer wat stappen terug doet.
Geluid/upgrades wennen snel. Na een paar dagen weet je al niet beter.
Precies! Daar schuilt ook het gevaar in. Je went er heel snel aan.

Citeer
Ik heb nu de CA dempingsplaat onder mijn versterker. Een wereld van verschil maar het is nu, na nog geen week, al gewoon voor mij.
Daarom haal ik binennkort die plaat er weer onderuit om te ervaren hoe het geluid ook alweer klonk. Pas dan weet je wat een upgrade je gebracht heeft.
Ik blijf dat natuurlijk niet elke week zo herhalen (daarvoor is de plaat wat te zwaar), maar feitelijk zou dat wel 'moeten'.
Heb ik ook een keer gedaan en ze daarna snel weer teruggelegd ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: rayman007 op oktober  2, 2013, 11:37:05
Haha en zelf heeft ie er 20369!
Haha, daar ben jij slechts iets meer dan 20000 posts van verwijderd ;D
Maar ja, ik ben al 6,5 jaar actief op dit forum, dus ca. 9 posts per dag.
Ben je dus zo :D
Showcase - Topic

HTip

Vanmiddag thuisgekomen en natuurlijk meteen weer even geluisterd. Het geluid lijkt wel met de dag te groeien. De fijne finesses in de bekkens en hi-hats is zoals ik het gewend ben. Piano klinkt ook steeds natuurlijker. Het laag lijkt gewoon het langste nodig te hebben, maar dat vind ik niet erg.

Vind het wel leuk om dit mee te maken :music:
Showcase - Topic

WickedGame

Kijk aan een nieuwe Marantz, en een hele mooie zeg! :D Zie het nu pas na mijn vakantie, maar zo te zien kan jij echt niet "stil" zitten  ;D

HTip

Citaat van: WickedGame op oktober  2, 2013, 18:22:22
Kijk aan een nieuwe Marantz, en een hele mooie zeg! :D Zie het nu pas na mijn vakantie, maar zo te zien kan jij echt niet "stil" zitten  ;D
Dank je Marc! Ik denk dat het ligt aan mijn nickname, iets met "in progress" ;D
En Annet gaf trouwens ook deze keer de doorslag :wub:
Showcase - Topic

KlipschHT

Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)

HTip

Citaat van: JeroenGRT op oktober  2, 2013, 19:35:07
mooi filmpje en een mooie ruimte zeg!
Dank je Jeroen! Ik ben met beide erg tevreden 8)
Showcase - Topic

Etiennevh

Philip,

Ik weet me de laatste keer nog te herinneren als een leuke middag maar wat me destijds (2010?) opviel was dat pianomuziek prettig maar wel een beetje schel werd weergegeven. Heb je zelf die ervaring ook? Of heeft de komst van de PM15, CA Plate of PM11 dat nog weer een heel stuk verbeterd?

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op oktober  2, 2013, 19:57:56
Philip,

Ik weet me de laatste keer nog te herinneren als een leuke middag maar wat me destijds (2010?) opviel was dat pianomuziek prettig maar wel een beetje schel werd weergegeven. Heb je zelf die ervaring ook? Of heeft de komst van de PM15, CA Plate of PM11 dat nog weer een heel stuk verbeterd?
Niet alleen pianomuziek, maar ook gitaren of zang had op hoger volume inderdaad last van scherpe randjes en schelheid. Dat was een van de redenen om op zoek te gaan naar verbetering en heeft geresulteerd in de komst van de PM-15, de CA platen en nu dus de PM-11. De PM-11 is er  nog niet helemaal, maar de scherpe randjes zijn er al zo'n beetje van af. De grootste verbetering was overigens de komst van de CA platen.

Mocht het allemaal lukken dan kan je het volgend jaar allemaal zelf ervaren. Ik denk dat je het (stereo)geluid niet meer terugkent ;)
Showcase - Topic

Etiennevh

Haha ok. Ben zeer benieuwd, bedankt voor de uitnodiging. Dan heeft mijn geheugen me in die tijd niet in de steek gelaten, weet niet meer welke opname we toen luisterden maar het was vrij schel zoals je zegt idd ;)

Mooi dat het nu zo enorm verbeterd is, kan me er alleen nog geen voorstelling van maken maar ben wel erg benieuwd.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto