Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Vik

Je hebt het er druk mee Philip.  :clapping:

Citaat van: HTip op augustus 16, 2013, 16:55:04
Denk dat ze dat niet kan waarderen :D Volgende keer beter...

Ik heb de oproep aangepast met een sluitingsdatum:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.msg2479504#msg2479504
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

HTip

Citaat van: vik op augustus 16, 2013, 17:54:05
Je hebt het er druk mee Philip.  :clapping:

De zomer is dit jaar leuk bezet met veel HT-gerelateerde activiteiten, M&G's, testen, Hausmessen ;D

Heerlijk gewoon :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Eddye

Citaat van: HTip op augustus 15, 2013, 08:33:07
:clapping: Vond ik ook al, dus ik dacht "post even iets voordat mijn topic naar pagina 2 verdwijnt" :D
Stond al bijna halverwege de 1ste pagina, dus voor de zekerheid: UP.

geen dank....
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

HTip

Citaat van: Eddye op augustus 19, 2013, 16:27:10
Stond al bijna halverwege de 1ste pagina, dus voor de zekerheid: UP.

geen dank....
:clapping: Ik heb er smakelijk om gelachen ;D

Oh ja, dank je! :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Uit welingelichte bron heb ik mogen vernemen dat de nieuwe Diamond-2 (vanaf nu genaamd D-2, scheelt me typen ;D) erg mooi gaat worden. Alleen denk ik niet dat levering voor de M&G van 31 augustus mogelijk is.

Maar zo'n probleem is dat niet, want gisteravond hebben we "Finding Nemo" gekeken. Wat een waanzinnig mooi beeld en geluid kregen we voorgeschoteld! Prachtig gewoon! De stemmen leken ook echt uit de vissen te komen ipv uit de center. Heel bijzonder :music: En 3D? Niet nodig, dit beeld had al zoveel diepte, ongelooflijk!

Ik hou nu op met superlatieven, want ik moet er nog een paar overhouden voor de nieuwe D-2 en de test met de referentie CineMike-spelers :D

Maar mochten die allemaal niet komen, dan zijn we nu al heel erg tevreden! :pompom:
Showcase - Topic

MVG

Begrijp ik nu dat je ca platen al vervangen gaan worden voor een nieuwe versie? Althans dat denk eruit te halen  ;D

Finding Nemo hebben wij onlangs ook op bd gekeken, en is inderdaad fantastisch! Sowieso vind ik de pixar films "referentie" materiaal. Je dd18 deed het zeker wel leuk met de scène waarin de mijnen ontploffen  :headbanging: :popcorn:

Eddye

Ik vind die scene dat dat meisje op het raam van het aquarium tikt wel erg strak.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

MVG

Tapping the tank heet die, is ook erg gaaf ja. Wat een geweld vaak in die animatiefilms. Ik vind het fantastisch!

HTip

Citaat van: MVG op augustus 19, 2013, 20:41:50
Begrijp ik nu dat je ca platen al vervangen gaan worden voor een nieuwe versie? Althans dat denk eruit te halen  ;D
Die mogelijkheid is er, maar dat hangt van de test af. Ik kan natuurlijk niet achterblijven met de ontwikkelingen ;)

Citeer
Finding Nemo hebben wij onlangs ook op bd gekeken, en is inderdaad fantastisch! Sowieso vind ik de pixar films "referentie" materiaal. Je dd18 deed het zeker wel leuk met de scène waarin de mijnen ontploffen  :headbanging: :popcorn:

Animatiefilms zijn de ideale demofilms. Zeker die van Pixar. De ontploffende mijnen waren wel aardig ja, net zoals "Tapping the tank" :o :o :o Maar het meest indrukwekkende (we zijn al wat gewend met de DD18 :D) vonden we toch dat de stemmen uit de vissen leken te komen. Dat hadden we al eerder gemerkt bij Harry Potter (het windorgel in het strandhuis in HP7), maar nu was het nog duidelijker. De bubble wordt zo nog meer 3D.
Showcase - Topic

HTip

Dit weekend krijg ik de mogelijkheid om de nieuwe D-2 vrijblijvend te testen in mijn eigen set :pompom:

Platen zijn nog niet helemaal afgewerkt, maar dat zal de werking niet beïnvloeden. Wat ik ervan gehoord heb moet ik heel erg blij worden. En dat wil natuurlijk iedereen zijn met zijn set!

Showcase - Topic

Madhouse

Hmmmmm jij weer wel he! Denk dat wij nog een weekje moeten wachten dan :(
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op augustus 21, 2013, 08:00:46
Hmmmmm jij weer wel he! Denk dat wij nog een weekje moeten wachten dan :(
Die van jou is dan wel afgewerkt en je mag 'm meteen houden. Ik moet ze weer inleveren ;)
Showcase - Topic

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

quattronl

Citaat van: HTip op augustus 21, 2013, 07:58:53
Dit weekend krijg ik de mogelijkheid om de nieuwe D-2 vrijblijvend te testen in mijn eigen set :pompom:

Platen zijn nog niet helemaal afgewerkt, maar dat zal de werking niet beïnvloeden. Wat ik ervan gehoord heb moet ik heel erg blij worden. En dat wil natuurlijk iedereen zijn met zijn set!
You lucky....
CA voert de spanning wel langzaam op zeg.
Vrijdag begint het trommelgeroffel, zaterdagochtend het trompettergeschal waarna de deurbel gaat en het pakket wordt afgeleverd.
Spannund!
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

HTip

Citaat van: quattronl op augustus 21, 2013, 08:43:41
You lucky....
CA voert de spanning wel langzaam op zeg.
Vrijdag begint het trommelgeroffel, zaterdagochtend het trompettergeschal waarna de deurbel gaat en het pakket wordt afgeleverd.
Spannund!
Absoluut! Het is voor iedereen even spannend. Ook voor Rogier trouwens ;)

Ben benieuwd of de nieuwe D-2 een verbetering is tov mijn huidige D-2. Als dat zo is, dan is het waarschijnlijk slechts een kwestie van tijd dat ik ze ook mag verwelkomen :D
Showcase - Topic

Valkyrie

Citaat van: Eddye op augustus 19, 2013, 20:43:37
Ik vind die scene dat dat meisje op het raam van het aquarium tikt wel erg strak.

Dat stukje klonk echt heel erg gaaf bij Philip!! 8)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Citaat van: Valkyrie op augustus 21, 2013, 12:34:40
Dat stukje klonk echt heel erg gaaf bij Philip!! 8)
Dank je! En dat was toen nog de SD-versie van de HSDD ;) De HD-versie lijkt zelfs nog iets heftiger :o
Showcase - Topic

StefaanD

Eigenlijk nog niet op gelet want heb beide. Zou het eens moeten vergelijken, maar mijn gehoor is absoluut geen referentie. Wat zei je ook alweer  :devil:  :D

HTip

Citaat van: StefaanD op augustus 21, 2013, 16:48:24
Eigenlijk nog niet op gelet want heb beide. Zou het eens moeten vergelijken, maar mijn gehoor is absoluut geen referentie. Wat zei je ook alweer  :devil:  :D
:D Kunnen we volgende week even proberen. De scène op de HSDD versus dezelfde scène van de BD. Ik denk wel dat we verschil gaan horen ;)

Zal dat dit weekend nog eens vergelijken. Ben dan toch bezig met het vergelijken van de D-2 8)
Showcase - Topic

RonG

StefaanD

Van Finding Nemo zal moeilijk geweest zijn Ron, er was simpel weg nog een Blu-ray van beschikbaar toen de HSDD werd gemaakt.

RonG

Citaat van: StefaanD op augustus 22, 2013, 10:10:31
Van Finding Nemo zal moeilijk geweest zijn Ron, er was simpel weg nog een Blu-ray van beschikbaar toen de HSDD werd gemaakt.

Ah, klopt idd, stupid me :D . Wordt tijd voor een v2 :)

HTip

Gisteren een collega op bezoek gehad. Was een soort mini M&G, waarbij het de bedoeling was dat ik in een korte tijd een indruk van de ruimte zou geven. Afijn, dat liep een beetje anders, want om 22:45 uur hadden we het huis weer voor onszelf. Alles heb ik de revue laten passeren. Heb het natuurlijk langzaam opgebouwd en de kwaliteit van het geluid en later het beeld steeds beter laten worden. Muziek in stereo en surround, concerten en natuurlijk kwam de HSDD ook voorbij. "The Art of Flight" mocht natuurlijk ook niet ontbreken. Wat is dat toch een vette soundtrack!

Was een supergezellige dag en een goede generale voor de grote M&G van volgende week :pompom:

O ja, zou het bijna vergeten... Heb ook even de vergelijking gedaan met "Tapping the Tank" :o :o :o
Showcase - Topic

MVG

Klinkt als een leuke dag! Je bouwt het op in kwaliteit, kies je dan hier ook bepaalde scenes voor uit met films? Dus 'mindere' films eerst? Zal me niet verbazen dat art of flight geheel is afgezien, ik gebruik die ook wel eens om 'even mijn kamertje' te laten zien, mensen kunnen er meestal geen genoeg van krijgen en willen dus ook niet weg. De film haalt het einde dus meestal wel  :D

HTip

Citaat van: MVG op augustus 24, 2013, 11:29:14
Klinkt als een leuke dag! Je bouwt het op in kwaliteit, kies je dan hier ook bepaalde scenes voor uit met films? Dus 'mindere' films eerst? Zal me niet verbazen dat art of flight geheel is afgezien, ik gebruik die ook wel eens om 'even mijn kamertje' te laten zien, mensen kunnen er meestal geen genoeg van krijgen en willen dus ook niet weg. De film haalt het einde dus meestal wel  :D
Was het ook! Ben begonnen met een, in onze ogenoren, een mindere stereo opname. Dan met goede stereo-opnamen naar het goede surroundgeluid (Dire Straits, Eagles, Donald Fagen). Vervolgens een aantal concerten, te beginnen met de DVD van "Hell Freezes Over". De akoestische versie van "Hotel California" doet het altijd goed, maar beeld is 4:3 en niet erg goed. Daarna nog een paar nummers van Pink (goed beeld en geluid) en tot slot Adele in Royal Albert Hall (heel goed beeld en geluid).

Beeldmateriaal heb ik in overvloed, maar de HSDD maakt een demo erg eenvoudig. Al moet ik zeggen dat de originele schijfjes nóg iets beter zijn, maar dat duurt te lang met wisselen ;) De BD's van Pixar doen het altijd goed, "Short Stories", "Ratatouille" en natuurlijk "Finding Nemo" ;D

The Art of Flight is gewoon bijna perfect demo-materiaal, dus mag niet ontbreken. Die scene in Alaska is zo erg gaaf, dat ik daar geen genoeg van kan krijgen. Gisteren stond ie op -5 dB met de sub op alleen voren en dat was echt waanzinnig!!
Showcase - Topic