Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

wat zijn nu officieel de verschillen tussen de Diamond, Diamond2 en "nieuwe Diamond2"  dus even niet de superlatieven, maar gewoon materiaal en design?
JBL PRX Power!

Eddye

Citaat van: Raphie op augustus 26, 2013, 11:12:27
wat zijn nu officieel de verschillen tussen de Diamond, Diamond2 en "nieuwe Diamond2"  dus even niet de superlatieven, maar gewoon materiaal en design?
Ik denk dat je dat aan de fabrikant/bedenker moet vragen. Of die je eerlijk antwoord geven betwijfel ik, maar vragen staat vrij.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

quattronl

Wat er precies voor goedje inzit krijgen we toch niet te horen/zien. Da's het geheime recept van de chefkoks van CA.
Het resultaat is wat telt. En dat gaan we zo lezen ;)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Etiennevh

Helpt de Diamond 2 heel toevallig ook tegen de vervelende geluidstrillingen van een snurkende hond? In dat geval heb ik een flinke plaat nodig :D :devil:  :hehe:

We wachten in spanning af Philip!  :pompom:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Ja hoor, als hij snurkt dan laat je de plaat gewoon vallen op de hond, problem solved. Ik denk niet de oplossing waar je naar zocht maar zeker effectief.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Eddye

Citaat van: Madhouse op augustus 26, 2013, 12:02:01
Ja hoor, als hij snurkt dan laat je de plaat gewoon vallen op de hond, problem solved. Ik denk niet de oplossing waar je naar zocht maar zeker effectief.
OMG :omg:

Dat je dat met katten wil doen is tot daar aan toe, maar zo'n enorm zware plaat op een hond laten vallen :omg:
Devialet 200
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Madhouse

Citaat van: Eddye op augustus 26, 2013, 12:04:27

Dat je dat met katten wil doen is tot daar aan toe, maar zo'n enorm zware plaat op een hond laten vallen :omg:

Ik zeg niet dat ik het zou doen, hij stelt een vraag of het werkt tegen een snurkende hond en ik antwoord ;)

Ik ben een dierenvriend dus zal dit op geen enkel dier doen.

Eddye

Citaat van: Madhouse op augustus 26, 2013, 12:06:50
Ik zeg niet dat ik het zou doen, hij stelt een vraag of het werkt tegen een snurkende hond en ik antwoord ;)

Ik ben een dierenvriend dus zal dit op geen enkel dier doen.
:)
Devialet 200

Etiennevh

Citaat van: Madhouse op augustus 26, 2013, 12:02:01
Haha.. ik bedoelde meer voor onder zijn mand. Maargoed, bedankt voor de suggestie :D

Citaat van: Eddye op augustus 26, 2013, 12:04:27

100% mee eens, haha! Ik ben een hele grote dierenvriend maar katten, dat is niet mijn ding. ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Ik had mijn 20.000e post willen reserveren voor het verslag van de test met de CA Diamond-2 mkII, maar een of andere onverlaat vond het nodig om een topic uit de marktsectie te verplaatsen naar speaker/sub-zelfbouw en daardoor tellen de 2 posts in dat topic ineens mee :D

Dus kan ik net zo goed eerst jullie posts beantwoorden voordat ik mijn verslag post ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Madhouse op augustus 26, 2013, 07:35:18
Ik ben ook benieuwd naar die nieuwe Diamond 2 ;)
Een klein voorproefje van mijn verslag kan ik je wel geven. Je bent nog in voor een aangename verrassing. Geldt natuurlijk ook voor Antoine, Ferry en Rens ;)

Citaat van: quattronl op augustus 26, 2013, 08:42:23
Je drijft de spanning nu wel erg op Philip!
Je aantal posts staat nu op 19.999 dus je bent nu vast druk aan het tikken.....toch? :)
Zo niet, klim in je toetsenbord. Werk of wat dan ook is nu even niet belangrijk :D
:D Ik denk dat mijn baas daar iets anders over denkt, dus heb ik wat in mijn pauze geschreven en de rest komt misschien vanavond...

Citaat van: RubenV. op augustus 26, 2013, 10:44:51
Mooi hoor, 20.000 posts alweer  :clapping: Ik ben ook benieuwd naar het verschil met de "gewone" CA Diamond  :coffee:
Ik ben nu lid van het illustere gezelschap met meer dan 20.000 posts en dat zijn er niet zo veel :D
En zoals Roy zegt heb ik op dit moment al de Diamond-2 en is dit de doorontwikkeling daarop en noem ik daarom mkII ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Raphie op augustus 26, 2013, 11:12:27
De verschillen zijn aan de buitenkant niet of nauwelijks te zien. Eventueel aan de dikte, maar ook dat kan hetzelfde zijn. Het verschil zit puur in de samenstelling van de plaat, dus het gebruikte materiaal. Pin me er niet op vast, maar ik dacht dat het grote verschil zit in de hoeveelheid lagen keramisch materiaal. En in de nieuwe D-2 is de samenstelling van de keramische weer veranderd.

Citaat van: Eddye op augustus 26, 2013, 11:15:04
Ik denk dat je dat aan de fabrikant/bedenker moet vragen. Of die je eerlijk antwoord geven betwijfel ik, maar vragen staat vrij.
Dat is inderdaad de beste mogelijkheid en of je een duidelijk antwoord krijgt valt te bezien. Rogier zal niet zomaar zijn geheim prijsgeven.

Citaat van: quattronl op augustus 26, 2013, 11:16:30
Wat er precies voor goedje inzit krijgen we toch niet te horen/zien. Da's het geheime recept van de chefkoks van CA.
Het resultaat is wat telt En dat gaan we zo lezen ;)
Dat is zeker! Het verschil tussen de D-1 en D-2 was al goed hoorbaar, maar de nieuwe D-2... ;)
Showcase - Topic

HTip

Ik heb erg gelachen om de kat-/hondverhalen. Met een plaat onder de mand is de mand natuurlijk wel perfect ontkoppeld. Of je daardoor het snurken niet meer hoort, of juist met meer gelaagdheid en detail, dat zul je proefondervindelijk moeten vaststellen :D
Showcase - Topic

Eddye

Even een wat serieuze vraag. Je hebt al die CA plates nog niet zo lang, maar ga je ze inruilen/verkopen voor die nieuwe versie?
Devialet 200

HTip

Citaat van: Eddye op augustus 26, 2013, 19:43:48
Even een wat serieuze vraag. Je hebt al die CA plates nog niet zo lang, maar ga je ze inruilen/verkopen voor die nieuwe versie?
Een goede vraag. Mijn idee was de huidige platen te verkopen om zo de upgrade te financieren. Ik heb eerlijk gezegd nog niet nagedacht over een prijs. Komt denk ik vanzelf ;)
Showcase - Topic

Staaled

Citaat van: HTip op augustus 26, 2013, 19:51:06
Een goede vraag. Mijn idee was de huidige platen te verkopen om zo de upgrade te financieren. Ik heb eerlijk gezegd nog niet nagedacht over een prijs. Komt denk ik vanzelf ;)
En wat als er over 3 maanden een Diamond 3 plate uitkomt ?

Ik wil absoluut niet als azijnp*sser overkomen maar de gang van zaken rond de plates, lees de snelle ontwikkeling, komt inmiddels op mij over als een nog niet uitontwikkeld product met goed betalende betatesters. ::)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Madhouse

Hou ons niet langer in spanning betreft de Diamond 2 mkII!!!

Midcall

Citaat van: Madhouse op augustus 26, 2013, 21:39:00
Sorry hoor, maar je kan het toch wel raden? Woorden als focus, rust, zwart.... etc... ohja, wel in combinatie met het woordje 'meer'.  ;)
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

HTip

Citaat van: Hipster op augustus 26, 2013, 20:32:29
En wat als er over 3 maanden een Diamond 3 plate uitkomt ?
Die komt er (voorlopig) niet. De nieuwe Diamond-2 is het topmodel.

Citeer
Ik wil absoluut niet als azijnp*sser overkomen maar de gang van zaken rond de plates, lees de snelle ontwikkeling, komt inmiddels op mij over als een nog niet uitontwikkeld product met goed betalende betatesters. ::)
Zou ook erg pijnlijk zijn :D

Dat zie je helemaal verkeerd. CA wilde een topplaat maken die nog verder ging in de werking dan het toenmalig topmodel, de Diamond-1. De Diamond-2 is het product van deze inspanning. Maar als je voor de "ultieme" (gevaarlijk woord!) plaat gaat neem je de feedback van je klanten serieus. En o.a. mijn feedback is verwerkt in de nieuwe versie van de Diamond-2.

Het is overigens niet anders dan een andere audiocomponent, alleen ben je als klant helemaal niet betrokken bij de ontwikkeling. Hoe vaak wordt er een nieuwe versie van een versterker, bron, speaker, etc. uitgebracht. Daar hoor je niemand over...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Madhouse op augustus 26, 2013, 21:39:00
Ben er nog mee bezig. Gisteravond geen tijd voor gehad. En ik moet nog meer woorden als focus, rust, detail, zwart, etc. inbrengen, om aan de verwachtingen te voldoen... :-X
Showcase - Topic

Raphie

Ik ben blij voor je v2 rev2 mkIII versie van je plate hoor, maar nu weer even met de voetjes op de grond
het gaat om het trillen en om het isoleren
dat trillingsvrij is trillingsvrij, dat doet een goed meubel en dat doet een goed plateau. de "V1" die ik heb heeft meer dan voldoende massa om dat te bewerkstellingen. MDF, lood en keramiek, tune je niet als een soort van cocktail tot een ideale mix. Het zijn gewoon bouwcomponenten die bovenstaand werkstelligen, maar dood is dood.

Je kan daar natuurlijk hele mooie esotherische emotionele audiofiele theorieën omheen bedenken, maar klaar = klaar.

Blijft over het cosmetisch aspect, bijv een mat vlak ipv totaal hoogglans, geen gefreesd logo, maar een inlay etc, de hoek van de facet rand, hardere lack. allemaal uiterlijke zaken, die de plaat wat hanteerbaarder maken, of nog wat imposanter, maar natuurlijk qua klank niks meer doen.

mijn CA plate doet exact wat mijn meubel ook doet. Hij klinkt niet anders/beter want hij heeft namelijk geen klank, hoe minder resonantie des te beter een apparaat presteert. zo simpel is is het, maar minder als géén resonantie kan niet.
Blijft natuurlijk het feit dat je als eerste een zéér exclusief product in handen hebt. waar er niet veel van zullen worden gemaakt, want de volgende batch van 5 kopers krijgt de "V3" :D

Als laatste kan je misschien even een voorbeeld geven van hoe jouw feedback die verwerkt is in de V2? ben benieuwd wat je te wensen had en hoe dat is verwezenlijkt?
JBL PRX Power!

Madhouse

Citaat van: HTip op augustus 27, 2013, 07:41:09
En ik moet nog meer woorden als focus, rust, detail, zwart, etc. inbrengen, om aan de verwachtingen te voldoen... :-X
:D

Staaled

Citaat van: HTip op augustus 27, 2013, 07:39:04
Die komt er (voorlopig) niet. De nieuwe Diamond-2 is het topmodel.
Zou ook erg pijnlijk zijn :D

Dat zie je helemaal verkeerd. CA wilde een topplaat maken die nog verder ging in de werking dan het toenmalig topmodel, de Diamond-1. De Diamond-2 is het product van deze inspanning. Maar als je voor de "ultieme" (gevaarlijk woord!) plaat gaat neem je de feedback van je klanten serieus. En o.a. mijn feedback is verwerkt in de nieuwe versie van de Diamond-2.

Het is overigens niet anders dan een andere audiocomponent, alleen ben je als klant helemaal niet betrokken bij de ontwikkeling. Hoe vaak wordt er een nieuwe versie van een versterker, bron, speaker, etc. uitgebracht. Daar hoor je niemand over...

Is ook niet mijn aard. :D

Wat ik zie is dat er binnen zeer korte tijd versies van de CA elkaar opvolgen.
Het is prijzenswaardig als een fabrikant producten (door)ontwikkeld, echter tot voor kort had je de spiksplinternieuwe ultieme plates en nu schijnen er al weer betere te zijn. En dan praten we over maanden ipv bij de aangehaalde elektronica/componenten jaren.
Was ik klant, zou ik dat niet waarderen en eisen dat er een fatsoenlijke trade-up mogelijk wordt.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted member

Rogier heeft met mij via de mail gedeeld dat de Diamond-2 nu is uitontwikkeld (al voegde hij er aan toe 'voor zover je daar ooit van kunt spreken' waarmee hij een kleine opening houdt ;)). Ook ik doe liever een zo waardevast mogelijke aankoop en ik heb er daarom specifiek navraag naar gedaan en eerlijk is eerlijk de Diamond-2 is mijns inziens nog nooit "officieel" te koop geweest. Hij komt tot nog toe niet voor op de website of in prijslijsten bedoel ik.

Rogier gaf aan dat dat binnenkort de Diamond-2 op de website komt naast de Diamond-1 en andere vernieuwde modellen. De tijd dat die te koop zijn geweest trouwens is veel langer dan "een paar maanden". Hopelijk en ongetwijfeld kan Philip als tester nog wel wat regelen met Rogier. :)

Staaled

Citaat van: Antoine op augustus 27, 2013, 19:11:16
Rogier heeft met mij via de mail gedeeld dat de Diamond-2 nu is uitontwikkeld (al voegde hij er aan toe 'voor zover je daar ooit van kunt spreken' waarmee hij een kleine opening houdt ;)). Ook ik doe liever een zo waardevast mogelijke aankoop en ik heb er daarom specifiek navraag naar gedaan en eerlijk is eerlijk de Diamond-2 is mijns inziens nog nooit "officieel" te koop geweest. Hij komt tot nog toe niet voor op de website of in prijslijsten bedoel ik.

Rogier gaf aan dat dat binnenkort de Diamond-2 op de website komt naast de Diamond-1 en andere vernieuwde modellen. De tijd dat die te koop zijn geweest trouwens is veel langer dan "een paar maanden". Hopelijk en ongetwijfeld kan Philip als tester nog wel wat regelen met Rogier. :)
Als ik het nu goed begrijp is er een Diamond 2 versie of zelfs meerdere in omloop gebracht die nooit een Diamond 2 was.
Dan praat je toch over prototypes ?