Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op mei 22, 2013, 11:03:23
Ships, heb ik Valkyrie en Wicked door elkaar gehaald... :blush: :blush: :blush:
Kan gebeuren. Ik wist ook niet meer dat WickedGame ergens anders woonde ;)

@Jos: In stereo luisteren we nog steeds zonder sub. Ik heb dan ook geen moment gemist. Sterker nog, de Notes hebben nog nooit zoveel bas mogen laten horen. Nog geen 2 weken meer en dan kun je het zelf ervaren.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Playlist is moeilijk maken zeg. Bas, had je helemaal gelijk in. Ik kan moeilijk kiezen, maar ik heb een paar leuke uitgezocht. Reden van de keuze voor het nummer zet ik er nog niet bij, want dan gaan jullie er ook misschien anders naar luisteren. Hier komt ie dan...

• Alan Parsons - I don't wanna go home
  • Alan Parsons - Mammagamma
  • Joe McBride - Let's spend some time together
  • Pamela Williams - A matter of time
  • Tony Gable & 206 - Rob's Groove
  • Dire Straits - Calling Elvis
  • Alison Krauss - It doesn't matter
  • Katie Melua - Piece by Piece
Ik kan nog veel meer opnoemen, maar jullie muziek wil ik ook nog horen en dit is alleen het stereogedeelte. Wat overigens steeds meer tijd inneemt in een M&G. Dat was vroeger nog wel eens anders ;)

Hoop dat jullie de platen kunnen vinden... In eerste instantie natuurlijk voor mijn gasten van volgende week zaterdag ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

SV..S

mooi lijstje hoor Philip,

ik heb er 2 van :-X

iemand een tip waar ik de nummers op een goede kwaliteit kan luisteren?

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

skyfox

Citaat van: HTip op mei 22, 2013, 21:03:29

Geweldig mooi nummer, en een goede set kan de toon van het nummer zo mooi neerzetten...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Citaat van: skyfox op mei 22, 2013, 23:14:47
Geweldig mooi nummer, en een goede set kan de toon van het nummer zo mooi neerzetten...
Is echt om kippenvel van te krijgen. Ze zingt het met zoveel gevoel, prachtig gewoon!
Showcase - Topic

Etiennevh

Playlist is moeilijk maken zeg. Bas, had je helemaal gelijk in. Ik kan moeilijk kiezen, maar ik heb een paar leuke uitgezocht. Reden van de keuze voor het nummer zet ik er nog niet bij, want dan gaan jullie er ook misschien anders naar luisteren. Hier komt ie dan...

Ik kan nog veel meer opnoemen, maar jullie muziek wil ik ook nog horen en dit is alleen het stereogedeelte. Wat overigens steeds meer tijd inneemt in een M&G. Dat was vroeger nog wel eens anders ;)

Hoop dat jullie de platen kunnen vinden... In eerste instantie natuurlijk voor mijn gasten van volgende week zaterdag ;)
Heerlijk nummer!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Dubbele post...
Showcase - Topic

skyfox

Citaat van: HTip op mei 22, 2013, 23:16:58
Is echt om kippenvel van te krijgen. Ze zingt het met zoveel gevoel, prachtig gewoon!

Tevens was dit mijn testnummer toen ik af en toe met Bas meeging om naar luidsprekers te luisteren. Ik denk nog steeds terug aan de geweldige (en enorme) Magnepans... Had toen echt kippenvel!
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12

HTip

Showcase - Topic

HTip

Citaat van: skyfox op mei 22, 2013, 23:22:29
Tevens was dit mijn testnummer toen ik af en toe met Bas meeging om naar luidsprekers te luisteren. Ik denk nog steeds terug aan de geweldige (en enorme) Magnepans... Had toen echt kippenvel!

Kan ik me heel goed voorstellen...

Trouwens, heb je iets op 3 augustus? Dan mag je hier Katie Melua zelf ervaren. Hoef je haar ook niet mee te nemen ;)
Showcase - Topic

Valkyrie

Misschien is het handig om ook de albumnamen erbij te zetten. De kwaliteit van de nummers van Dire Straits vindt ik per album verschillen. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Rha007

Leuke lijst heb je gemaakt voor de bezoekers.
Ik wou dat ik vroegah zulk soort huiswerk kreeg  :D
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Etiennevh

Citaat van: HTip op mei 22, 2013, 23:22:47
Absoluut! Maar staat er ook op met een reden ;)
Zit me te bedenken wat.. haha.. Snelheid van bas weergave of de rauwheid van de stem van Mark Knopfler?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Bas Akkerman

Al ken ik niet alle nummers, ik had deze stijl wel een beetje verwacht. Zonder enige vorm van kritiek, mag ik het Marantzmuziek noemen? Wat ik niet heb, zal ik proberen te achterhalen en het liefst niet via Spotify vanwege de bitrate.

Edit: bovenstaand bericht klinkt heel arrogant als ik het zo terug lees. Zo is het allerminst bedoeld!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Citaat van: HTip op mei 22, 2013, 23:27:05
Kan ik me heel goed voorstellen...

Trouwens, heb je iets op 3 augustus? Dan mag je hier Katie Melua zelf ervaren. Hoef je haar ook niet mee te nemen ;)

Een tweede bezoek aan de Chamber binnen een jaar tijd? Ik voel me oprecht vereerd! Maar 3 augustus of all days... Dance Valley, een jarige moeder én een jarige schoonvader... Gaat em voor mij dus helaas niet worden :-( Balen!

HTip

Citaat van: Valkyrie op mei 23, 2013, 07:01:25
Misschien is het handig om ook de albumnamen erbij te zetten. De kwaliteit van de nummers van Dire Straits vindt ik per album verschillen. ;)
Ik zal even voor je kijken. Van Dire Straits heb ik alle remastered versies, zo ook deze "On every street"
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Rha007 op mei 23, 2013, 07:04:40
Leuke lijst heb je gemaakt voor de bezoekers.
Ik wou dat ik vroegah zulk soort huiswerk kreeg  :D
:D Mijn huiswerk was vroeger ook iets minder leuk ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Etiennevh op mei 23, 2013, 08:47:49
Zit me te bedenken wat.. haha.. Snelheid van bas weergave of de rauwheid van de stem van Mark Knopfler?

Kan ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op mei 23, 2013, 08:55:53
Al ken ik niet alle nummers, ik had deze stijl wel een beetje verwacht. Zonder enige vorm van kritiek, mag ik het Marantzmuziek noemen? Wat ik niet heb, zal ik proberen te achterhalen en het liefst niet via Spotify vanwege de bitrate.

Edit: bovenstaand bericht klinkt heel arrogant als ik het zo terug lees. Zo is het allerminst bedoeld!
Geen probleem hoor Bas. Mag je best ;) Ik ben al fan van Alan Parsons lang voor mijn Marantzperiode, die in september 2007 is begonnen. Zelfde geldt overigens voor Dire Straits. De overige nummers hebben een sterke relatie met mijn speakers. Katie Melua heb ik leren waarderen door een M&G.

Ik vind het wel knap dat je dit had verwacht en ben benieuwd naar jouw muziek die jij op mijn set wil horen.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: skyfox op mei 23, 2013, 10:46:54
Een tweede bezoek aan de Chamber binnen een jaar tijd? Ik voel me oprecht vereerd! Maar 3 augustus of all days... Dance Valley, een jarige moeder én een jarige schoonvader... Gaat em voor mij dus helaas niet worden :-( Balen!
Da's wel heel veel op 1 dag ;) Jouw vorige bezoek is inderdaad niet lang geleden, maar daardoor zou je wel eens heel goed in staat kunnen zijn om te beoordelen hoe anders het nu klinkt.

Maar ja, komt dat gewoon een andere keer...
Showcase - Topic

HTip

Op verzoek de albumtitel toegevoegd

• Alan Parsons - I don't wanna go home (Turn of a friendly card)
  • Alan Parsons - Mammagamma (Eye in the sky)
  • Joe McBride - Let's spend some time together (Keys to your heart)
  • Pamela Williams - A matter of time (Saxtress)
  • Tony Gable & 206 - Rob's Groove (Seven hills)
  • Dire Straits - Calling Elvis (On every street)
  • Alison Krauss - It doesn't matter (So long so wrong)
  • Katie Melua - Piece by Piece (Katie Melua Collection)
Valt me trouwens op dat ik niets heb geselecteerd van mijn favoriete DVD-A, Eagles - Hotel California ;)
Showcase - Topic

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op mei 23, 2013, 12:32:46
Geen probleem hoor Bas. Mag je best ;) Ik ben al fan van Alan Parsons lang voor mijn Marantzperiode, die in september 2007 is begonnen. Zelfde geldt overigens voor Dire Straits. De overige nummers hebben een sterke relatie met mijn speakers. Katie Melua heb ik leren waarderen door een M&G.

Ik vind het wel knap dat je dit had verwacht en ben benieuwd naar jouw muziek die jij op mijn set wil horen.
Bedoelde het ook meer in algemene zin. Dat ik vaker een correlatie merk tussen muziekkeuze en apparatuurkeuze.
Met mijn playlist ben ik nog volop bezig. De eerste drie nummers zijn wel bekend over de rest twijfel ik nog. Dat komt ook doordat ik nummers van een eerdere playlist zo min mogelijk wil gebruiken, maar dat wel goede nummers waren. Ik mis nu vooral wat vrouwenstemmen en het wordt in ieder geval van alles wat.
Ik ben erg benieuwd zoals ik al zei, of om een filmquote te gebruiken: "Are we there yet?". ;D

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op mei 23, 2013, 12:52:34
Bedoelde het ook meer in algemene zin. Dat ik vaker een correlatie merk tussen muziekkeuze en apparatuurkeuze.
Met mijn playlist ben ik nog volop bezig. De eerste drie nummers zijn wel bekend over de rest twijfel ik nog. Dat komt ook doordat ik nummers van een eerdere playlist zo min mogelijk wil gebruiken, maar dat wel goede nummers waren. Ik mis nu vooral wat vrouwenstemmen en het wordt in ieder geval van alles wat.
Ik ben erg benieuwd zoals ik al zei, of om een filmquote te gebruiken: "Are we there yet?". ;D
Ah zo doe je dat ;) Het is ook zo dat niet alle muziek op elke set even goed klinkt. Ik zie juist dat in mijn lijst de vrouwenstem overheerst. Misschien voeg ik nog Live - Dolphins cry toe om denk ik bekende redenen ;)

Leuk detail is misschien dat ik vroeger niets van Marantz moest hebben. Vond het veel te warm klinken, maar dat is tegenwoordig gelukkig wel anders. Toen ik op zoek was naar een receiver werd de SR9600 in reviews erg aangeprezen. Toen ik die voor een mooie prijs kon overnemen was de keuze snel gemaakt.
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op mei 23, 2013, 12:47:43
Valt me trouwens op dat ik niets heb geselecteerd van mijn favoriete DVD-A, Eagles - Hotel California ;)
Die heb ik sinds kort ook. Moet wel zeggen dat ik hem minder vind klinken dan dat ik hem bij jou al een aantal keren heb gehoord. Hotel California blijft overigens wel een heerlijk nummertje, maar klinkt niet zo sprankelend als bij jou. Zou dat de invloed van de Nespa kunnen zijn of gewoon een kwestie van goede akoestiek ;)

Bas Akkerman

:thumbs-up:
Citaat van: HTip op mei 23, 2013, 13:33:51
Ah zo doe je dat ;) Het is ook zo dat niet alle muziek op elke set even goed klinkt. Ik zie juist dat in mijn lijst de vrouwenstem overheerst. Misschien voeg ik nog Live - Dolphins cry toe om denk ik bekende redenen ;)
Ik vind juist dat alle muziek wél goed moet klinken op een set. Hoogstens is dan de opnamekwaliteit hetgeen achterblijft. Het liefst heb ik master of all en anders jack of all trades.

CiteerLeuk detail is misschien dat ik vroeger niets van Marantz moest hebben. Vond het veel te warm klinken, maar dat is tegenwoordig gelukkig wel anders. Toen ik op zoek was naar een receiver werd de SR9600 in reviews erg aangeprezen. Toen ik die voor een mooie prijs kon overnemen was de keuze snel gemaakt.
Ik heb ook niks tegen Marantz hoor! Elk merk heeft zijn sterke en minder sterke punten, simpel.

Citaat van: Etiennevh op mei 23, 2013, 13:37:53
Die heb ik sinds kort ook. Moet wel zeggen dat ik hem minder vind klinken dan dat ik hem bij jou al een aantal keren heb gehoord. Hotel California blijft overigens wel een heerlijk nummertje, maar klinkt niet zo sprankelend als bij jou. Zou dat de invloed van de Nespa kunnen zijn of gewoon een kwestie van goede akoestiek ;)
Daar ben ik nou zo razend benieuwd naar, de invloed van de akoestiek. Want daarmee maak je van een goede set een hele mooie set. Ook in het licht van mijn eigen situatie ben ik benieuwd naar de effecten op de weergave en Philips handelswijze en keuzes.

Nou, weer genoeg over mezelf gel*ld. :blush: