Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Jumping Jack op mei 20, 2013, 22:22:38
Goh, als je niet beter weet, vind je dat goed natuurlijk. Het is pas als je proeft hoe het ook kan (geldt zowel voor stereo als surround)... Ignorance is bliss zeker?
Absoluut! Dat geldt overigens niet alleen voor audio ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vanavond tijdens het luisteren kwam "Dire Straits - You and your friend" voorbij en bedacht ik me dat ik nog een keer een filmpje zou maken. Even snel de iPhone erbij gepakt en het was wel aardig voor een eerste poging, maar zeker niet om wereldkundig te maken :D

Was wel leuk om te doen, dus ga het nog een keer proberen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Rha007

Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

HTip

Citaat van: Rha007 op mei 20, 2013, 22:48:22
Hm, jammer. Wel blijven proberen he!
Doe ik! Het is erg leuk om te doen, maar met de apparatuur die ik heb denk ik niet erg succesvol. En het klinkt ook niet echt zoals ik het hier ervaar ;)
Showcase - Topic

HTip

Ben ook met een playlist voor de komende M&G bezig. De bezoekers krijgen huiswerk om die op hun eigen set te beluisteren en ook hun verslag van de vorige keer (dat ze hier waren) door te nemen en te kijken/luisteren of ze het deze keer anders ervaren. Ja, je komt hier niet zomaar, daar moet je wel wat voor doen :D
Showcase - Topic

Rha007

Haha, geweldig  :clapping:
Volgens mij moet je een nummertje trekken voor een m&g bij jou.
Ben zelf ook heel nieuwsgierig hoe jouw set in levende lijve klinkt.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

treky22

Citaat van: HTip op mei 20, 2013, 23:00:20
Ben ook met een playlist voor de komende M&G bezig. De bezoekers krijgen huiswerk om die op hun eigen set te beluisteren en ook hun verslag van de vorige keer (dat ze hier waren) door te nemen en te kijken/luisteren of ze het deze keer anders ervaren. Ja, je komt hier niet zomaar, daar moet je wel wat voor doen :D

Hopelijk kan WickedGame ook. Nog niks van gehoord?

Thuis luisteren, en dan vergelijken bij jou? Pfff zal geen moeilijke keuze zijn  :clapping:
Laat die playlist maar komen.
Ik hoop dat de het de 3e aug wordt, heb er weer zin in. Altijd gezellig daar in België  :coffee: :popcorn: :music:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Bas Akkerman

Leuk! Ik probeer ook altijd te achterhalen wat mijn gastheer gaat draaien, zodat ik het thuis alvast kan beluisteren. Ook omdat het iets kan zeggen over de specifieke kwaliteiten die iemand van een set verwacht. Verrassend vaak zit ik behoorlijk dicht in de buurt van die kwaliteiten, puur door het vooraf beluisteren van die nummers. Jij maakt het me makkelijker dus. ;D

Zelf ben ik ook weer bezig met een nieuwe playlist en die krijgt langzaam vorm. Hopelijk mag ik er wat van draaien op jouw M&G. Naast het luisteren vind ik dat heel gaaf aan M&G's, muziek en elkaar ontdekken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

SV..S

Ja maar dat gaat niet zomaar,  :o

dan moet ik eerst mijn instellingen nog eens nalopen, alles lekker afstellen, bankstel en speakersnameten voor de juiste hotspot.
En vervogens de rest van het gezin deze maand ergens anders onderbrengen zodat ik ongestoord kan luisteren :D

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Eddye

Citaat van: SV..S op mei 21, 2013, 08:51:18

dan moet ik eerst mijn instellingen nog eens nalopen, alles lekker afstellen, bankstel en speakersnameten voor de juiste hotspot.
En vervogens de rest van het gezin deze maand ergens anders onderbrengen zodat ik ongestoord kan luisteren :D
Wat gaat er niet dan? Lijkt me een juiste opsomming ;)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

RalphH

Wat late reactie op film met lekker surround geluid, maar  ;D..
Gisteren Hansel & Gretel zitten kijken en dat is wel even een hele vette mix zeg, begint al bij het intro. Film zelf is niet heel bijster, maar geluid (zowel effecten als laag) is indrukwekkend, demo-waardig.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Citaat van: Rha007 op mei 20, 2013, 23:05:42
Haha, geweldig  :clapping:
Volgens mij moet je een nummertje trekken voor een m&g bij jou.
Ben zelf ook heel nieuwsgierig hoe jouw set in levende lijve klinkt.
Er is nogal veel belangstelling, maar dat komt denk ik ook doordat ik mijn ruimte graag deel met diegenen die zo hebben meegeleefd of op dit moment meeleven met mijn reis naar Audio Nirvana. Ik heb voor dit jaar al 3 M&G's gepland plus nog wat ontmoetingen tussendoor, dus aardig druk zo maar wel leuk druk :pompom:

Ik snap dat je benieuwd bent, maar dan zal je nog wel geduld moeten hebben. Waarschijnlijk pas volgend jaar :unsure:
Showcase - Topic

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HTip

Citaat van: treky22 op mei 21, 2013, 07:40:54
Hopelijk kan WickedGame ook. Nog niks van gehoord?

Thuis luisteren, en dan vergelijken bij jou? Pfff zal geen moeilijke keuze zijn  :clapping:
Laat die playlist maar komen.
Ik hoop dat de het de 3e aug wordt, heb er weer zin in. Altijd gezellig daar in België  :coffee: :popcorn: :music:
Enige optie is op dit moment 3 augustus. Ik heb WickedGame gevraagd of hij het goed vindt dat ik iemand anders vraag die wel op 3 augustus kan. En dan komt hij gewoon een andere keer.

Het gaat bij het "vergelijken" meer om wat je als verschil ervaart. Niet om te zien wie de mooiste set heeft, want zo zit ik niet in elkaar ;) Ben gewoon benieuwd hoe je de muziek beleeft.

Ik vind elke M&G leuk, dus 3 augustus is geen uitzondering!
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op mei 21, 2013, 08:12:12
Leuk! Ik probeer ook altijd te achterhalen wat mijn gastheer gaat draaien, zodat ik het thuis alvast kan beluisteren. Ook omdat het iets kan zeggen over de specifieke kwaliteiten die iemand van een set verwacht. Verrassend vaak zit ik behoorlijk dicht in de buurt van die kwaliteiten, puur door het vooraf beluisteren van die nummers. Jij maakt het me makkelijker dus. ;D

Zelf ben ik ook weer bezig met een nieuwe playlist en die krijgt langzaam vorm. Hopelijk mag ik er wat van draaien op jouw M&G. Naast het luisteren vind ik dat heel gaaf aan M&G's, muziek en elkaar ontdekken.
Dan maak ik het jou dus veel te gemakkelijk :D Maar je mag best aangeven welke muziek ik op mijn playlist ga hebben ;)

Je mag zeker je eigen muziek meenemen en beluisteren. Dat vind ik ook het leuke M&G's. Naast het leren kennen van de gezichten achter de forumnamen, ook het uitwisselen van muziek, e.d. Ik heb al veel muziek op deze manier ontdekt. Ik zal jouw playlist ook eens bekijken.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: SV..S op mei 21, 2013, 08:51:18

Zoveel moeite hoef je echt niet te doen, hoor! Mag natuurlijk wel :D Ik weet hoe goed het bij jou klinkt, dus dat zit wel snor. Het gaat meer om je referentiekader en hoe je bij mij dezelfde muziek beleeft.

Citaat van: Eddye op mei 21, 2013, 08:52:13
:clapping: Ik denk dat het meer iets van tijd en zo is ;D
Showcase - Topic

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op mei 21, 2013, 22:30:43
Enige optie is op dit moment 3 augustus. Ik heb WickedGame gevraagd of hij het goed vindt dat ik iemand anders vraag die wel op 3 augustus kan. En dan komt hij gewoon een andere keer.

Het gaat bij het "vergelijken" meer om wat je als verschil ervaart. Niet om te zien wie de mooiste set heeft, want zo zit ik niet in elkaar ;) Ben gewoon benieuwd hoe je de muziek beleeft.

Ik vind elke M&G leuk, dus 3 augustus is geen uitzondering!
Oei Wicked Game kan niet? Zijn er nog meer mensen uit de buurt van Den Haag dat je weet Philip?

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

SV..S

Citaat van: Eddye op mei 21, 2013, 08:52:13
jij woont alleen?
Of heb je een onderdanig vrouwtje :D

Jl Audio F113      

Rha007

Citaat van: HTip op mei 21, 2013, 22:22:15
Er is nogal veel belangstelling, maar dat komt denk ik ook doordat ik mijn ruimte graag deel met diegenen die zo hebben meegeleefd of op dit moment meeleven met mijn reis naar Audio Nirvana. Ik heb voor dit jaar al 3 M&G's gepland plus nog wat ontmoetingen tussendoor, dus aardig druk zo maar wel leuk druk :pompom:

Ik snap dat je benieuwd bent, maar dan zal je nog wel geduld moeten hebben. Waarschijnlijk pas volgend jaar :unsure:
Wel leuk dat je jouw ruimte open stelt voor anderen. Ik wacht geduldig af  ;)

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op mei 21, 2013, 22:53:46
Oei Wicked Game kan niet? Zijn er nog meer mensen uit de buurt van Den Haag dat je weet Philip?
Vind het ook jammer, maar Jurian (Valkyrie) komt ook uit Den Haag. Zijn topic is met recht Sky-HT, want hij woont op de 14e verdieping :o
Showcase - Topic

SV..S

Zeg Philip, luister je nog steeds stereo zonder Sub?

Jl Audio F113      

WickedGame

Citaat van: HTip op mei 21, 2013, 23:18:33
Vind het ook jammer, maar Jurian (Valkyrie) komt ook uit Den Haag. Zijn topic is met recht Sky-HT, want hij woont op de 14e verdieping :o

Bericht verstuurd, 3e aug mag mijn plek vergeven worden. Kom ik een andere keer aan de beurt  ;D

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op mei 21, 2013, 23:18:33
Ships, heb ik Valkyrie en Wicked door elkaar gehaald... :blush: :blush: :blush:

WickedGame

Citaat van: Bas Akkerman op mei 22, 2013, 11:03:23
Ships, heb ik Valkyrie en Wicked door elkaar gehaald... :blush: :blush: :blush:

Haha, met al die nicknames weet je ook niet snel wie bij welke naam nu hoort ;)

Bas Akkerman

Citaat van: WickedGame op mei 22, 2013, 11:25:23
Haha, met al die nicknames weet je ook niet snel wie bij welke naam nu hoort ;)
Ja, sorry. Het scheelt altijd een hoop als ik mensen al eens heb ontmoet. Dan gaat een nickname meer leven. ;)