Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Klopt dat de SACD van DSOTM een uitgebalanceerde set vraagt. Dat geldt overigens voor veel surroundschijfjes ;)

Jij ook nog een fijne zondag!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

De volgende M&G is vol en vastgesteld en wel op 3 augustus :pompom: Naast Bas Akkerman, treky22 en Valkyrie neemt ook vik plaats in 1 van de bioscoopstoelen in de Chamber of Dreams!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Je afteller voor 3 aug. klopt niet! 40 dagen nog maar, dat zou 3 juli ofzo zijn?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op mei 26, 2013, 12:24:14
Je afteller voor 3 aug. klopt niet! 40 dagen nog maar, dat zou 3 juli ofzo zijn?
Klopt! Moet ik nog aanpassen, maar kan niet vanaf de iPad. En heb geen zin alleen daarvoor de laptop op te starten ;)
Showcase - Topic

clockwork

Zelf weten. Dan loop je natuurlijk wel het risico dat de mannen (ongeduldig als ze zijn) op 3 juli al op je stoep staan. :D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HTip

Citaat van: clockwork op mei 26, 2013, 12:45:59
Zelf weten. Dan loop je natuurlijk wel het risico dat de mannen (ongeduldig als ze zijn) op 3 juli al op je stoep staan. :D
:clapping:
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: clockwork op mei 26, 2013, 12:45:59
+1

Beetje eigenwijs doen he Philip  :devil: :devil:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Showcase - Topic

Martijnst1990

Zal van de week eens gaan kijken naar dat lijstje met nummers, heb er zelf maar heel weinig, dus hoop de rest op goede kwaliteit te kunnen vinden :D

Heb er in ieder geval al zin in! 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

SV..S

Citaat van: Martijn90 op mei 26, 2013, 22:15:19
Zal van de week eens gaan kijken naar dat lijstje met nummers, heb er zelf maar heel weinig, dus hoop de rest op goede kwaliteit te kunnen vinden :D

Heb er in ieder geval al zin in! 8)
van de 2 nummers die ik heb blijkt er 1 een mp3 :( dus als je wat vind houd ik me aanbevolen ;)

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

treky22

Citaat van: SV..S op mei 26, 2013, 22:22:16
van de 2 nummers die ik heb blijkt er 1 een mp3 :( dus als je wat vind houd ik me aanbevolen ;)

Citaat van: Martijn90 op mei 26, 2013, 22:15:19

Ik heb er tot nu 5 vd 8 bij elkaar  8)
Dus ....
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Welke missen jullie nog? Ik heb al een aantal nummers in FLAC en kan ik op de een of andere manier jullie sturen.
Showcase - Topic

treky22

Citaat van: HTip op mei 27, 2013, 08:51:52
Welke missen jullie nog? Ik heb al een aantal nummers in FLAC en kan ik op de een of andere manier jullie sturen.

Deze mis ik nog:
- Joe McBride - Let's Spend Some Time Together
- Pamela Williams - A Matter Of Time
- Tony Bagle & 206 - Rob's Groove

Dropbox ?

Bas Akkerman

Citaat van: treky22 op mei 27, 2013, 09:12:36
Deze mis ik nog:

Dropbox ?
Idem en Allison Kraus volgens mij.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

treky22

Bas Akkerman

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

treky22

Citaat van: Bas Akkerman op mei 27, 2013, 09:59:10
Ok, wist het niet meer zeker. :blush:

Even naar Paradigit toe nu, en dan eens gaan luisteren.
In het weekend al even snel geluisterd naar Alison Kraus en Katie Melua ....  :music: 

HTip

Citaat van: treky22 op mei 27, 2013, 09:12:36
Deze mis ik nog:

Dropbox ?

Dacht ik al ;)

Alison Krauss zal ik er ook bij zetten, want ik heb een Gold CD. Misschien is die nog anders in de rip ;)
Showcase - Topic

Madhouse

Thanks voor het sharen Philip, ik heb al een folder op mijn NAS aangemaakt. Hopelijk deze week nog een DAC zodat ik het op een hoger niveau af kan spelen :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op mei 27, 2013, 10:55:10
Thanks voor het sharen Philip, ik heb al een folder op mijn NAS aangemaakt. Hopelijk deze week nog een DAC zodat ik het op een hoger niveau af kan spelen :D
Graag gedaan! Ze staan erop :music:

Ik realiseer me overigens dat ik van Alan Parsons de hoge resolutie opnames. Ben bezig om deze ook te rippen, maar dat is moeilijker dan ik dacht. De tool die ik heb gevonden extraheert MLP 2.0 tracks, maar nog geen idee hoe ik die moet omzetten naar FLAC.

Als het goed kan trouwens iedereen van de komende 2 M&G's erbij. Lukt dat niet, laat me dat dan even weten. Heb ik misschien een e-mailadres fout getypt.
Showcase - Topic

Madhouse

Bas Akkerman

Zo, even de playlist aan het doorluisteren via de SBT. Later ga ik de beschikbare nummers op cd ook even via de cd-speler beluisteren. :music:

SV..S

Citaat van: Bas Akkerman op mei 23, 2013, 08:55:53
Al ken ik niet alle nummers, ik had deze stijl wel een beetje verwacht. Zonder enige vorm van kritiek, mag ik het Marantzmuziek noemen? Wat ik niet heb, zal ik proberen te achterhalen en het liefst niet via Spotify vanwege de bitrate.

Edit: bovenstaand bericht klinkt heel arrogant als ik het zo terug lees. Zo is het allerminst bedoeld!
ik heb net even de dropbox nummers geluisterd, en begrijp nu een beetje je reactie.
ook een beetje veel van het zelfde?
mijn vrouw noemde het skyradio in kwadraat, ik zal het niet te vaak draaien terwijl ze in de kamer zit anders steekt er straks een naaldhak uit mijn woofer  :D

@ Philip, ik dacht dat dolphins cry ook een referentie cd van je was?

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Madhouse

Ik ben vanmiddag ook even aan het luisteren geweest en ik was vooral verbaasd. Verbaasd omdat het op mijn set echt waanzinnig klonk, en dat zonder DAC of voeding upgrades. Het waren nummers die ik eigenlijk niet meer heb beluisterd sinds ik over ben op streaming.

Ik heb de volgende nummer goed geluisterd:
Dire Straits - Calling Elvis
Alison Krauss - It doesn't matter
Katie Melua - Piece by Piece

De rest van de nummers zijn niet echt nummers waar ik graag naar luister dus heb wat stukjes beluisterd.

HTip

Citaat van: Madhouse op mei 27, 2013, 11:08:03
Ik RIP hier mee: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=130045.0
Heb ik ook even geprobeerd, maar lukte me toen niet om een DVD-A te rippen. Ik gebruik nu EAC voor de gewone CD's en ben aan het kijken naar DVD-A Extractor. Is wel een betaalde versie, dus weet nog niet of ik dat ga doen. Ik stream niet en heb de originele schijf.

Citaat van: Madhouse op mei 28, 2013, 19:31:57
Ik ben vanmiddag ook even aan het luisteren geweest en ik was vooral verbaasd. Verbaasd omdat het op mijn set echt waanzinnig klonk, en dat zonder DAC of voeding upgrades. Het waren nummers die ik eigenlijk niet meer heb beluisterd sinds ik over ben op streaming.

Ik heb de volgende nummer goed geluisterd:
Dire Straits - Calling Elvis
Alison Krauss - It doesn't matter
Katie Melua - Piece by Piece

De rest van de nummers zijn niet echt nummers waar ik graag naar luister dus heb wat stukjes beluisterd.
Leuk voor je dat het zo goed klonk. De jazznummers die ik heb gekozen zijn puur voor de test. We vinden ze erg gaaf om de mogelijkheden van de set te testen. Zijn zeker geen nummers die ik dagelijks draai ;)

Dat is anders voor Alan Parsons, Katie Melua en ook het nummer van Alison Krauss. Die vinden we gewoon erg mooi.
Showcase - Topic