Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Raymond187

Geef het de naam Syfillis, Gonnereu of open TBC. Dan wil niemand aan je router zitten denk ik  :devil:

Etiennevh

Citaat van: Madhouse op mei  2, 2013, 08:56:22
Ik ga vanavond mij SSID ook veranderen, al is het alleen voor de humor  :D
Goed idee he? :D Ik vond het wel geestig toen ik het hoorde voor de eerste keer ... :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Eddye

Citaat van: Etiennevh op mei  2, 2013, 09:33:53
Goed idee he? :D Ik vond het wel geestig toen ik het hoorde voor de eerste keer ... :)
hmmmm, ineens overal in het land AIVD accesspoints....
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

RalphH

MAC filter, hidden SSID, password, veel meer kun je niet doen.
Maar als iemand echt wil, dan komen ze er toch wel op. De buurjongen het zo lastig mogelijk maken is wel sport natuurlijk  ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Buurjongen de reservoir dog torture scene geven.

KLaar valt je nooit meer lastig en kan je gewoon weer een open netwerk hebben  :D

HTip

Op deze manier hebben we die 111 pagina's zo vol :D

Als de router er is zal ik eens kijken hoe het me bevalt. Mijn huidige modem/router van de provider is in ieder geval niet de oplossing. Op dit moment wacht is ca. 5-10 seconden voor een pagina verschijnt, terwijl het forum in 0,1 seconde de pagina heeft geladen.

Weer terug naar mijn audio-escapades...

Gisteravond heb ik weer zitten luisteren. Dit keer alleen, maar het genieten was er niet minder om ;) Heerlijk was het. Zo heerlijk dat ik veel te laat naar bed ging :unsure:

Met de muziek die ik heb gespeeld was het verschil tussen rechts en links eerlijk gezegd nauwelijks te horen. Als ik iets zou willen aanmerken is dat links iets scherper in het hoog was. Maar al (veel) minder dan een paar dagen geleden. Het dag en nacht spelen begint nu al zijn vruchten af te werpen.

Nog een foto gevonden die de opbouw van de Note 7 mooi laat zien.

Zo te zien zijn er meerdere filters actief. Welke vervangen is weet ik eerlijk gezegd niet...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

HTip

Citaat van: Eddye op mei  2, 2013, 18:56:02
110......
:D en nog even en dan is het 109, maar dan kunnen we nog wel even doorgaan ;)

Had wel wat vragen/opmerkingen verwacht over de opbouw van de Note 7. Is toch niet een alledaags ontwerp zou ik zeggen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Citaat van: HTip op mei  2, 2013, 23:21:32
:D en nog even en dan is het 109, maar dan kunnen we nog wel even doorgaan ;)

Had wel wat vragen/opmerkingen verwacht over de opbouw van de Note 7. Is toch niet een alledaags ontwerp zou ik zeggen.

Ik wist niet dat er passieve componenten in zaten Philip?
Ik verbaas me er nu niet meer over dat jouw basweergave zo anders is, dan bij menig conventionele speaker.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

HTip

Citaat van: Peerless Monster op mei  2, 2013, 23:26:54
Ik wist niet dat er passieve componenten in zaten Philip?
Ik verbaas me er nu niet meer over dat jouw basweergave zo anders is, dan bij menig conventionele speaker.

Dat is denk ik ook waarom deze speaker zich kan onderscheiden van de massa. Alleen is hij in NL niet erg bekend. De passieve componenten zijn membranen, die met gewichtjes te tunen zijn naar elke ruimte. Ik heb ze nu gewichtloos omdat de CA Diamonds dat toelaten :thumbs-up:

De basweergave is zowel naar voren als naar achteren. En achter de speakers heb ik de bass traps die prima hun werk doen. Of ze voor altijd gewichtloos blijven, ligt aan het feit of we tevreden zijn met de bas. Dat is op dit moment absoluut het geval...
Showcase - Topic

Peerless Monster

Citaat van: HTip op mei  2, 2013, 23:36:02
Dat is denk ik ook waarom deze speaker zich kan onderscheiden van de massa. Alleen is hij in NL niet erg bekend. De passieve componenten zijn membranen, die met gewichtjes te tunen zijn naar elke ruimte. Ik heb ze nu gewichtloos omdat de CA Diamonds dat toelaten :thumbs-up:

De basweergave is zowel naar voren als naar achteren. En achter de speakers heb ik de bass traps die prima hun werk doen. Of ze voor altijd gewichtloos blijven, ligt aan het feit of we tevreden zijn met de bas. Dat is op dit moment absoluut het geval...

Helder. Het zijn zeer zeker prachtige speakers en nu komen ze echt helemaal uit de verf.
Je hebt nogal wat aanpassingen gedaan de afgelopen periode en het geluid is zo gaan groeien.
Ik verlang soms ook wel weer naar dynamische speakers aangestuurd door buizen...
Hoe zou dat zijn in een 5.1 opstelling ;D
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

jvanhambelgium

Citaat van: HTip op mei  2, 2013, 23:36:02

Ik zal morgen erg kritisch luisteren naar jouw frontjes ;-)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Maximus_Aurelius

Fijn dat de filter nu veranderd is in je Note 7.
Viel dit nog onder garantie? Weet je zo wat de oorzaak kan zijn van dit probleem?

Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Citaat van: Peerless Monster op mei  3, 2013, 18:27:37
Helder. Het zijn zeer zeker prachtige speakers en nu komen ze echt helemaal uit de verf.
Je hebt nogal wat aanpassingen gedaan de afgelopen periode en het geluid is zo gaan groeien.
Ik verlang soms ook wel weer naar dynamische speakers aangestuurd door buizen...
Hoe zou dat zijn in een 5.1 opstelling ;D
In één woord... geweldig! ;D

Het geluid is inderdaad enorm gegroeid. Het plakt niet meer aan de speakers (in stereo), het is gedetailleerd, open en nog meer van die audioterminologie :D Het is gewoon heerlijk om te luisteren!
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: jvanhambelgium op mei  3, 2013, 19:34:38
Ik zal morgen erg kritisch luisteren naar jouw frontjes ;-)

Ik verwacht niets anders ;) Ben dan ook erg benieuwd hoe jij het vindt en ervaart...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  3, 2013, 21:01:28
Fijn dat de filter nu veranderd is in je Note 7.
Viel dit nog onder garantie? Weet je zo wat de oorzaak kan zijn van dit probleem?

Zeker! Geen idee waardoor zoiets kan gebeuren. Misschien is het altijd al zo geweest, maar is het voorheen minder hoorbaar geweest en viel het minder op. Eén ding is zeker, toen de platen tijdens de test onder de Notes lagen en Annet kwam de ruimte binnen zei ze direct dat de linker front niet goed klonk. Ik was natuurlijk al de hele dag aan het luisteren en waarschijnlijk op hele andere gefocused ;)

Het was gelukkig nog garantie...
Showcase - Topic

HTip

Zoals jullie waarschijnlijk al hebben geraden komt jvanhambelgium vandaag even langs. Hij heeft mijn Auralex Great Gramma overgenomen en ik had hem de keus gegevens, opsturen of ophalen. Daar hoefde hij niet al te lang over na te denken. Opsturen... eh nee, ophalen natuurlijk ;D

Hij neemt ook wat spulletjes mee om een REW-meting te doen. Ben benieuwd of wat we in het laag hebben gezien of dat voor het hele spectrum geldt.

Wordt in ieder geval weer een leuk dagje :pompom:
Showcase - Topic

Peerless Monster

Citaat van: HTip op mei  4, 2013, 09:56:38
Zoals jullie waarschijnlijk al hebben geraden komt jvanhambelgium vandaag even langs. Hij heeft mijn Auralex Great Gramma overgenomen en ik had hem de keus gegevens, opsturen of ophalen. Daar hoefde hij niet al te lang over na te denken. Opsturen... eh nee, ophalen natuurlijk ;D

Hij neemt ook wat spulletjes mee om een REW-meting te doen. Ben benieuwd of wat we in het laag hebben gezien of dat voor het hele spectrum geldt.

Wordt in ieder geval weer een leuk dagje :pompom:

Veel plezier jullie twee!
Ik ben benieuwd naar de metingen.

HTip

Citaat van: Peerless Monster op mei  4, 2013, 10:52:04
Veel plezier jullie twee!
Ik ben benieuwd naar de metingen.
Dat is prima gelukt! Jan weet ook veel van akoestiek, sterker nog, hij kan zelfs simulaties van zijn ruimte maken. Hij weet dus voordat hij gaat bouwen wat het theoretisch effect gaat zijn. Ik was zwaar onder de indruk en ook een beetje jaloers ;) Metingen zijn gedaan en ik heb de REW-file. Nu alleen nog uitzoeken hoe ik een en ander kan laten zien.

Jammer dat de Oppo-83 geen FLAC of WAV afspeelt. Dus de FLACs die Jan had meegenomen moesten eerst omgezet worden naar MP3. Maar zelfs in 320kbps in de hoogste kwaliteit konden niet verbloemen dat er compressie wordt toegepast. Van een van de nummers had ik namelijk ook de CD en die klonk toch echt beter. En dat vond Jan gelukkig ook ;) En daarna nog een paar van mijn referentienummer gespeeld om het potentieel te laten horen.

Tot slot, want de tijd vloog voorbij, een paar scenes van de HSDD (what else :D) die Jan ook op zijn set heeft gekeken. De HD950 liet zich weer van zijn beste kant zien en de DD18 mocht ook even zijn rubber strekken. Blijft toch indrukwekkend als de ruimte geen krimp geeft (op het THX-bordje na => moet nog een rubbertje vervangen ;)) bij de scene van Pulse op een serieus volume. Wat mij ook opviel dat ik niet de druk op mijn oren voelde nu de DD18 op de CA Diamond staat. Ik had overigens ook nog de DD18 's morgens opnieuw ingeregeld en die staat nu volgens mij wel goed. Ik zal de nieuwe grafieken samen met de REW-meting posten.

Aan alle leuks komt een eind, maar een paar scenes van TDK mochten toch ook niet ontbreken. De ontploffing van het ziekenhuis en de dialoog die daaraan vooraf ging waren een mooie afsluiting van een geslaagde mini M&G :thumbs-up:

Jan, bedankt voor de gezelligheid en het kunnen sparren over akoestiek. Natuurlijk ook de REW-meting die laat zien dat je dat vaker hebt gedaan. Veel plezier met de Auralex Great Gramma!
Showcase - Topic

jvanhambelgium

Citaat van: HTip op mei  5, 2013, 21:14:12
Jan, bedankt voor de gezelligheid en het kunnen sparren over akoestiek. Natuurlijk ook de REW-meting die laat zien dat je dat vaker hebt gedaan. Veel plezier met de Auralex Great Gramma!

Ook een dikke merci voor de leuke ontvangst, prima koffie! en hapje...en uiteraard de fijne beleving en interessante discussies.
Verder mag je best trots zijn op je ruimte, terecht een "kamer van dromen" ;-) waar het totaalplaatje wel klopt.
Erg verstandig om professioneel advies in te winnen en daar ook wat mee te doen !
De REW metingen laten inderdaad zien dat je ruimte prima is, die RT60 waardes zijn om jaloers op te zijn ;-)

De Gramma heeft ondertussen 70kg op z'n bordje gekregen ;-) maar ik ben weer aan het denken om te gaan schuiven met de PB13. De ideale positie laat me niet los.
Alhoewel de Audyssey XT32 behoorlijk "ingeregeld" is blijf je natuurlijk altijd hopen naar beter ;-)
Nu staat ie op ongeveer 1/3 lengte van de ruimte (volgens een subinstelguide van Velodyne een goede plek voor single-sub plaatsing)
Toch nog eens vooraan in de hoek proberen ;-)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

LuPo

Leuk om te lezen mannen! Jullie konden op goed niveau ervaringen uitwisselen, beide zijn mooie sets. :D

skoebiedoe

Awel....waar blijven die grafieken......of is het zo slecht dat je niet durft. :angel: :tongue2: :devil:

HTip

Bedankt Jan, voor het mooie compliment. Ik heb er dan ook veel aan gedaan om het zo te krijgen. En zonder de hulp van Toine Dingemans was ik nooit zover gekomen. Door jouw ervaring met simulaties is bij jou het enige wat nog ontbreekt de professionele meting. Maar of je daar zoveel meer informatie mee krijgt is nog maar de vraag. Leuk dat je weer met je sub aan het schuiven bent. Zoals mijn sub nu staat bereik ik het beste resultaat. Kan heel goed zijn dat bij jou een andere positie betere resultaten oplevert.

Ik ben vanavond even met de REW-meting (bedankt!) aan het stoeien geweest. Kan zijn dat ik daar wat hulp nodig bij heb. Ik heb goed opgelet toen jij achter de knoppen zat, dus misschien kom ik er zelf wel achter.
Showcase - Topic