Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: jvanhambelgium op april 29, 2013, 13:05:38
Hmm, dan had de winkel eigenlijk beide filters moeten vervangen van de 2 fronts. Nu zit je met weet ik hoeveel uurtjes "verschil" ....

Achteraf misschien wel, maar uiteindelijk gaan ze gelijk klinken. Dan hadden ze overigens ook de tweeter in beide speakers moeten vervangen.

Nu de set weer demowaardig is zal ik vanavond even kijken wanneer ik kan...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jvanhambelgium

Citaat van: HTip op april 29, 2013, 13:07:43
Achteraf misschien wel, maar uiteindelijk gaan ze gelijk klinken. Dan hadden ze overigens ook de tweeter in beide speakers moeten vervangen.

Nu de set weer demowaardig is zal ik vanavond even kijken wanneer ik kan...

En na hoeveel uurtjes gaan ze gelijk klinken ? Hoeveel uren heeft het vorige filter gewerkt.
Probleem is dat het nieuwe filter echt wel met dezelfde componenten/toleranties zou moeten gemaakt zijn als je andere filter dat je al enkele jaartjes hebt ?
Zo ook heb je nu een nieuwe tweeter steken tov een andere die al behoorlijk wat uurtjes ingespeeld is geweest ?

Een "gematched"pair lijkt me voor speakers van een zekere kwaliteit toch wel een minimum dat je mag verwachten.

Ik geloof niet dat het ene nieuwe filter op "korte" tijd plots gaat klinken als het andere als jij nu duidelijk verschil hoort !!
Met een beetje geluk zal psycho-akoestiek z'n werk doen en hoor je na een bepaalde tijd geen verschil meer  :devil:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

HTip

Heb je helemaal gelijk in. Als het verschil blijft, dan ga ik de zaak vragen of ze in de andere speaker ook een nieuw filter en tweeter willen inbouwen.

En wat de psychoakoestiek betreft... :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Leuk nieuwtje tussendoor. Op iBood was een keer een winactie, waarbij je een prijs kon winnen met een foto van jou ultieme thuisbioscoopsetting. Ik dacht, doe eens gek en post een paar foto's van mijn HT. En ik heb gewonnen!! :pompom:

Zie deze link op iBood

Credits gaan natuurlijk ook naar Chris voor de mooie foto's :worship:

Showcase - Topic

Eddye

Gefeliciteerd. Wat heb je gewonnen? (ben ff te lui om het helemaal door te lezen....)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

HTip

Citaat van: Eddye op mei  1, 2013, 08:39:42
Gefeliciteerd. Wat heb je gewonnen? (ben ff te lui om het helemaal door te lezen....)
Dank je! Een router van Netgear, de WNDR3800. De actie kwam met de aanbieding van de Mede8er MED500X2 voor een beter bereik in huis.
Showcase - Topic

Eddye

Nice, Netgear maakt prima routers, dus dat zal vast wel goed zitten.  :pompom:
Devialet 200
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

HTip

Citaat van: Eddye op mei  1, 2013, 08:51:07
Nice, Netgear maakt prima routers, dus dat zal vast wel goed zitten.  :pompom:
Ik heb net een review gelezen en daar wordt ik best vrolijk van. Draadloos streamen naar de kelder zou met deze router tot de mogelijkheden behoren. Dus wie weet... ;)

http://nl.hardware.info/reviews/2365/netgear-wndr3800-review
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op mei  1, 2013, 09:05:02
Ik heb net een review gelezen en daar wordt ik best vrolijk van. Draadloos streamen naar de kelder zou met deze router tot de mogelijkheden behoren. Dus wie weet... ;)

En anders boor je toch even een gaatje? Kabeltje erin en klaar is kees :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Eddye

Citaat van: Etiennevh op mei  1, 2013, 09:17:58
En anders boor je toch even een gaatje? Kabeltje erin en klaar is kees :D
Als het om netwerken gaat is bedraad altijd beter dan draadloos........
Devialet 200

Etiennevh

Citaat van: Eddye op mei  1, 2013, 09:19:08
Als het om netwerken gaat is bedraad altijd beter dan draadloos........
Dat klopt, al zal dat in de toekomst steeds meer veranderen. Ik verkoop zelf professionele WiFi systemen en zie dat WiFi steeds meer als primaire accesslaag op netwerken wordt gebruikt. Neem bijv. een voorbeeld aan tablets, ultrabooks. Geen RJ45 connector meer. Dat zal alleen maar meer worden, zeker gezien de nieuwste standaarden die er aan komen, 802.11AC en 802.11AD. Snelheden tot 1Gbit over WiFi.

Maar toch, ik heb ook liever een kabeltje ;)

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Eddye

Citaat van: Etiennevh op mei  1, 2013, 09:22:41
Dat klopt, al zal dat in de toekomst steeds meer veranderen. Ik verkoop zelf professionele WiFi systemen en zie dat WiFi steeds meer als primaire accesslaag op netwerken wordt gebruikt. Neem bijv. een voorbeeld aan tablets, ultrabooks. Geen RJ45 connector meer. Dat zal alleen maar meer worden, zeker gezien de nieuwste standaarden die er aan komen, 802.11AC en 802.11AD. Snelheden tot 1Gbit over WiFi.

Maar toch, ik heb ook liever een kabeltje ;)
Wifi is inderdaad groeiende, zeker voor communicatie naar, wat jij al zegt, tablets, smartphones e.d. Gelukkig wordt ook op ethernet nog steeds vorderingen gemaakt qua snelheid. 10Gb over koper kan tegenwoordig.
Thuis heb ik een deel draadloos, maar ik blijf er toch problemen mee ondervinden. onverklaarbare dips in snelheid,geen connectie, zelfs niet na aanschaf van een extra Airport. Binnenkort even een gaatje boren. Als het goed is hoef ik maar 1 muurtje door.
Devialet 200

HTip

Zou ook het liefst bedraad hebben, maar dat is dan weer het nadeel van een kelder ;) Niet echt even een gaatje boren en klaar :D Heb het ook nooit nodig gehad, want streamen heb ik nog nooit gedaan.
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op mei  1, 2013, 09:49:29
Zou ook het liefst bedraad hebben, maar dat is dan weer het nadeel van een kelder ;) Niet echt even een gaatje boren en klaar :D Heb het ook nooit nodig gehad, want streamen heb ik nog nooit gedaan.
Philip,

Heb je geen loze leiding van een oude keuken of verplaatst toilet of iets dergelijks? En anders gewoon effe een half uurtje kracht zetten met een flinke slagboor ofzo :)

Etiennevh

Citaat van: Eddye op mei  1, 2013, 09:32:52
Wifi is inderdaad groeiende, zeker voor communicatie naar, wat jij al zegt, tablets, smartphones e.d. Gelukkig wordt ook op ethernet nog steeds vorderingen gemaakt qua snelheid. 10Gb over koper kan tegenwoordig.
Thuis heb ik een deel draadloos, maar ik blijf er toch problemen mee ondervinden. onverklaarbare dips in snelheid,geen connectie, zelfs niet na aanschaf van een extra Airport. Binnenkort even een gaatje boren. Als het goed is hoef ik maar 1 muurtje door.
Dat klopt ook, volgens mij op CAT7.. Dat is wel duur afmonteren op dit moment thuis, maar dan heb je wel 10Gbit! :D Ik heb nul komma nul prolemen thuis met WiFi. Ik heb zowel aan de voorkant als de achterkant van het huis dekking tot ver voorbij de tuin. Mijn SSID heb ik iets in de trend van AIVD Observatiebus 41-332, heb nog nooit een buurman gehad die getracht heeft daar op te gaan neuzen (voor zover ik dat natuurlijk kan zien ;))

EDIT: wel handig om te vermelden: ik gebruik gewoon een KPN Experia Box voor WiFi. Geen extra apparaat of de apparatuur die ik zelf zakelijk verkoop.

Eddye

Citaat van: Etiennevh op mei  1, 2013, 10:36:05
Dat klopt ook, volgens mij op CAT7.. Dat is wel duur afmonteren op dit moment thuis, maar dan heb je wel 10Gbit! :D Ik heb nul komma nul prolemen thuis met WiFi. Ik heb zowel aan de voorkant als de achterkant van het huis dekking tot ver voorbij de tuin. Mijn SSID heb ik iets in de trend van AIVD Observatiebus 41-332, heb nog nooit een buurman gehad die getracht heeft daar op te gaan neuzen (voor zover ik dat natuurlijk kan zien ;))
ROFLOL  :clapping:
Devialet 200

HTip

Citaat van: Etiennevh op mei  1, 2013, 10:33:10
Philip,

Heb je geen loze leiding van een oude keuken of verplaatst toilet of iets dergelijks? En anders gewoon effe een half uurtje kracht zetten met een flinke slagboor ofzo :)

Helaas geen loze leiding. Je brengt me trouwens op een idee. Ik kan via de doorvoer van de houtkachel naar de kelder en via de muur in de kabelgoot uitkomen. Dan is het slechts een gat boren in een muur ipv de vloer van gewapend beton.

En de naam van je SSID... :headbanging: :clapping:
Showcase - Topic

Etiennevh

;) het werkt wel hoor, althans dat idee heb ik. Mijn buurjongen is nogal een vervelend ventje die vind dat hij moet kijken hoe veilig de netwerken van collega buurmensen zijn, maar daar werd ik een beetje gestoord van. Dit draait nu anderhalf jaar, zonder gezeur :D

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Citaat van: RalphH op mei  1, 2013, 21:27:17
Nog 111 pagina's.... ;)
Grapjas! :D Zelfs in mijn topic gaat dat nog wel even duren... :unsure:

Heb net even gekeken en 111 pagina's geleden was oktober 2011, dus ruim anderhalf jaar :o
Showcase - Topic

Raymond187

Citaat van: Etiennevh op mei  1, 2013, 12:26:26
;) het werkt wel hoor, althans dat idee heb ik. Mijn buurjongen is nogal een vervelend ventje die vind dat hij moet kijken hoe veilig de netwerken van collega buurmensen zijn, maar daar werd ik een beetje gestoord van. Dit draait nu anderhalf jaar, zonder gezeur :D
Wat is veilig. 8 karakters met minimaal 1 hoofdletter en een symbool is veilig genoeg.

Citaat van: HTip op mei  1, 2013, 09:05:02

Ik heb de 3300 en streamt ook al prima dus de 3800 zal nog beter presteren. Alleen streamen van DTS-HD materiaal lukt niet :D

Alleen heb ik een prob. dat ik echt GEEN bereik heb op zolder. Zelfs op de 1e etage al slecht bereik. De router staat in de meterkast op de begane grond. Klasse A economisch huis heeft ook zo zijn nadelen  :wacko:

Etiennevh

Citaat van: Raymond187 op mei  2, 2013, 08:44:55
Wat is veilig. 8 karakters met minimaal 1 hoofdletter en een symbool is veilig genoeg.
Als wachtwoord wel ja :) Ik had het over SSID. Die schrikt de meeste buren af, althans ik heb het idee dat het werkt hahaha. Ik heb overigens ook een niet zichtbaar SSID gemaakt voor apparatuur in huis.. dat scheelt ook een hoop.

Raymond187

ahh my bad niet verder gelezen dan mijn ... lang is :P

SSID van mij = Piss off :D

Madhouse

Ik ga vanavond mij SSID ook veranderen, al is het alleen voor de humor  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub