Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Bas Akkerman

Prachtig hoor Philip! Nu zie ik pas dat je tapijt tegen de wanden hebt... :blush:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Bedankt allemaal voor de leuke reacties en complimenten! :wub:

Citaat van: LuPo op maart 18, 2013, 17:29:14
Vakwerk! :thumbs-up:
Ik word er steeds beter in. Kabelmanagement kan iedereen, het vergt alleen wat tijd en geduld.

Citaat van: vik op maart 18, 2013, 17:43:39
Petje af hoor.. wat een mooie ruimte!!  :worship:
Bedankt vik! Je bent welkom om de ruimte een keer van dichterbij te aanschouwen. Ben wel benieuwd wat je straks van mijn standaardset met CA platen vindt. Zeker omdat je weet hoe Mike zijn producten klinken...

Citaat van: Martijn90 op maart 18, 2013, 17:47:44
Erg netjes inderdaad! En leuk al die foto's :) Wat een gesjouw is dat geweest trouwens!
Was zeker een gesjouw :unsure: De SR weegt 26kg, de PM met plaat 31kg en de Oppo met plaat 19kg. De nieuwe platen. Wordt nog een klus om de SR op te tillen en dan de CA Diamond eronder te schuiven. De PPP heb ik gelukkig kunnen laten, want die weegt met plaat ook zo'n 28kg.

Citaat van: Martijn90 op maart 18, 2013, 17:47:44
Misschien dat ik binnenkort ook mijn rack eens ga afbouwen om 1 voor 1 de kabels weer aan te sluiten en netter weg te werken... als ik me een keer écht verveel :D
Gewoon doen! ;)

Citaat van: clockwork op maart 18, 2013, 17:51:12
Netjes geworden Philip!  :clapping:
Ik vind de 'verspringende' kleuren helemaal niet storend.
Dank je Rezah! Ben ook al gewend aan de nieuwe kleuren. En straks liggen er ook dikke zwarte platen onder, dus is het aandeel zwart ook weer groter.

Citaat van: RubenV. op maart 18, 2013, 18:51:47
Leuke fotoreportage met een mooi eindresultaat  :thumbs-up:
Bedankt Ruben! Ik vond het zelf ook leuk om te doen. Een etage verwijderen en klik! even snel een foto maken. De camera stond op een statief dus was snel te doen. En foto's zeggen meer dan woorden...

Citaat van: RalphH op maart 18, 2013, 19:15:02
Erg netjes de kabels zo Philip, zeker niet rommelig. Als je rommelig wilt dan is de zooi achter mijn rekje the place to be ;D.
;D Op de foto lijkt het zelfs nog rommeliger dan het is. Is ook erg moeilijk te fotograferen ;) Ik heb ze niet geteld, maar het zijn er best veel. Op de foto ontbrak overigens nog de 5.1 analoog en de 2.0 analoog.

Citaat van: Bas Akkerman op maart 18, 2013, 20:17:30
Prachtig hoor Philip! Nu zie ik pas dat je tapijt tegen de wanden hebt... :blush:
Bedankt Bas! Is ook moeilijk te zien op foto's. Met een foto parallel aan de wand kun je de structuur goed zien. Het had ook geverfd kunnen zijn. Het tapijt is overigens wel een reden... akoestiek ;) en wel het behandelen van de 1e reflectiepunten van de rears en zelfs de fronts...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: skoebiedoe op maart 18, 2013, 18:20:32
Waarom bouw je uw rack niet gewoon van de CA plates zelf ?

Bestaat er trouwens een rack uit ca plates?
Da's een goeie en misschien een suggestie voor CA. De platen hebben een goede ondergrond nodig en een rack of meubel leent zich daar prima voor. Een voordeel van de CA platen is dat je een goedkoper rack kunt kopen. Rens (Peerless Monster) heeft bijvoorbeeld zijn dure Finite Elements audio rack verkocht omdat hij het niet meer nodig had.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Martijn90 op maart 18, 2013, 17:53:57
Thanks voor de link :) Heb even op de site gekeken, maar ze verkopen helaas niet buiten de USA en Canada. Wel een mooie stand voor een mooi bedrag... De top plate is iets te groot, maar in principe zou je ook een andere plaat kunnen laten maken bij een metaal bewerker, of de bestaande op mat laten snijden/zagen lijkt me.
Ik lever wel naar Nederland ;) Ik weet niet hoeveel haast je hebt, maar als je mijn stand wil overnemen kan je hem met de volgende M&G meenemen.
Showcase - Topic

Bas Akkerman

Zo tussen het dagdromen door kom je dan nog eens op een idee, ik had zelf ook al zitten denken aan vloerbedekking aan de muren. In ieder geval zwart achter de  fronts en dus achter het scherm.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op maart 18, 2013, 21:49:20
Zo tussen het dagdromen door kom je dan nog eens op een idee, ik had zelf ook al zitten denken aan vloerbedekking aan de muren. In ieder geval zwart achter de  fronts en dus achter het scherm.
Dan ontstaan de beste ideeën ;D Je slaat dan 2 vliegen in 1 klap. Je krijgt er een beter beeld door (hoger contrast) en je geluid knapt er ook eens van op :thumbs-up:
Showcase - Topic

Martijnst1990

Citaat van: HTip op maart 18, 2013, 21:34:12
Ik lever wel naar Nederland ;) Ik weet niet hoeveel haast je hebt, maar als je mijn stand wil overnemen kan je hem met de volgende M&G meenemen.
Heeft niet zoveel haast. Mocht ik die van jou over kunnen nemen lijkt me dat inderdaad een mooie manier :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op maart 18, 2013, 22:24:59
Heeft niet zoveel haast. Mocht ik die van jou over kunnen nemen lijkt me dat inderdaad een mooie manier :)
Ik ga snel mijn nieuwe stand bestellen, dus moeten we het alleen nog eens worden over de prijs ;) Stuur ik je nog wel een PM voor...
Showcase - Topic

Martijnst1990

Citaat van: HTip op maart 18, 2013, 22:29:57
Ik ga snel mijn nieuwe stand bestellen, dus moeten we het alleen nog eens worden over de prijs ;) Stuur ik je nog wel een PM voor...
Prima, de prijs komen we echt wel uit ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op maart 18, 2013, 22:36:04
Prima, de prijs komen we echt wel uit ;)
Heb ik geen twijfel over ;)

Vanavond hebben we trouwens weer geluisterd. Ik meende verandering te horen, dus heb ik Annet gevraagd en zij hoorde ook verschil. Dus weer het hele arsenaal aan testplaten de revue laten passeren en ja hoor, alles klonk weer anders. Maar ja, waardoor kon dat komen? Onze verklaring is dat door de nieuwe volgorde dat de PPP nu ook van boven RFI-demping krijgt. Dus de stroomtoevoer weer schoner is. Zeker weten doen we het niet, maar 1 ding weten we wel zeker. Hoe meer platen, hoe beter het geluid. Dus wat moet dat dan wel niet worden?

Daar kan ik kort over zijn... genieten, genieten en nog eens genieten! :wub:
Showcase - Topic

HTip

Zojuist de nieuwe center speaker stand besteld. Het was een hele zoektocht en dankzij RalphH een hele lage stand gevonden. De Atacama CC-01 die ik ga vullen met Atabites zodat deze, zoals ik stevefilmfreak heb horen zeggen, zo vast staan als de rots van Gibraltar ;)

Dat is ook wel nodig want de stand moet de CA Diamond (die op maat wordt gemaakt) en de ALR/Jordan Note Center moet kunnen dragen. En bovendien zou het fijn zijn dat dan de stand niet gaat omvallen ;)

Weer een stapje dichterbij...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: HTip op maart 18, 2013, 17:22:17
Nu alleen kijken hoe ik de inakustik NF-1302 van 60 cm kan vervangen. Misschien dat ik die kan inruilen voor een ander langer exemplaar. Opties zijn de NF-1302 RCA 1,2m en de NF-1203 RCA 0,75m :wub: Aangezien het de stereo-interlink tussen de Oppo en de PM betreft zit ik te denken aan de NF-1203 of misschien zelfs, als de prijs goed is, de NF-1603 :o
Dankzij erik s. van Jouw Hifi al een oplossing voor de interlink. Ik kan de 60 cm inruilen voor een 120cm versie :worship: Hij gaat nog even kijken wat de 1203 of 1603 moet gaan kosten. Aangezien het voor de dedicated stereoset is, neig ik naar de 1603... :unsure:
Showcase - Topic

RalphH

Mooie stand! ;) ;D. Heb mezelf destijds ook 3x in de rondte gezocht en uiteindelijk deze gevonden.

Nu weer vol spanning wachten op de postbode :pompom: :pompom: :pompom:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Martijnst1990

Citaat van: HTip op maart 19, 2013, 19:58:47
Zojuist de nieuwe center speaker stand besteld. Het was een hele zoektocht en dankzij RalphH een hele lage stand gevonden. De Atacama CC-01 die ik ga vullen met Atabites zodat deze, zoals ik stevefilmfreak heb horen zeggen, zo vast staan als de rots van Gibraltar ;)

Dat is ook wel nodig want de stand moet de CA Diamond (die op maat wordt gemaakt) en de ALR/Jordan Note Center moet kunnen dragen. En bovendien zou het fijn zijn dat dan de stand niet gaat omvallen ;)

Weer een stapje dichterbij...
Gefeliciteerd met de aankoop, mooie stand :) En zo heb ik ook een mooie stand gevonden :D

Citaat van: HTip op maart 19, 2013, 20:02:46
Dankzij erik s. van Jouw Hifi al een oplossing voor de interlink. Ik kan de 60 cm inruilen voor een 120cm versie :worship: Hij gaat nog even kijken wat de 1203 of 1603 moet gaan kosten. Aangezien het voor de dedicated stereoset is, neig ik naar de 1603... :unsure:
Lekker snel geregeld! Ben benieuwd of je het prijs verschil van de 1603 het waard vind, maar iets zegt me dat dat wel goed komt :D

Dedicated HT

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro

Martijnst1990

Dedicated HT

RalphH

Citaat van: Martijn90 op maart 19, 2013, 20:14:15
Ik neem de stand van Philip over :P

Ohwja, dat was het, jij hebt het rack ;D

Ook feli trouwens met je stand. ;)

Martijnst1990

Citaat van: RalphH op maart 19, 2013, 20:15:41
Ohwja, dat was het, jij hebt het rack ;D

Ook feli trouwens met je stand. ;)
Klopt inderdaad :D Thanks!

Dedicated HT

HTip

Citaat van: RalphH op maart 19, 2013, 20:10:38
Mooie stand! ;) ;D. Heb mezelf destijds ook 3x in de rondte gezocht en uiteindelijk deze gevonden.

Nu weer vol spanning wachten op de postbode :pompom: :pompom: :pompom:
Bedankt voor je zoekwerk. Markt is erg dun bezaaid, dus ben blij dat jij hetzelfde probleem hebt gehad.

Altijd spannend als er een pakketje onderweg is. Hoe lang heeft het bij jou geduurd?
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Martijn90 op maart 19, 2013, 20:11:15
Gefeliciteerd met de aankoop, mooie stand :) En zo heb ik ook een mooie stand gevonden :D
Lekker snel geregeld! Ben benieuwd of je het prijs verschil van de 1603 het waard vind, maar iets zegt me dat dat wel goed komt :D
Dank je Martijn, ook voor het overnemen van mijn huidige stand! Blij dat ik je kan helpen :pompom:

Wat ik van de kabel heb gelezen is niet veel. Maar de Referenz serie van inakustik is een prima match voor mijn set. Of de 1603 de meerprijs van de 1203 waard is weet ik eerlijk gezegd niet, maar als je de opbouw van de kabel bekijkt dan zie je gewoon dat die beter is. Eerst horen wat ik mag bijbetalen bij inruil van de 1302.
Showcase - Topic

RalphH

Heeft bij mij iets meer als 1.5 week geduurd, zat enkel wel oud en nieuw nog tussen.
Vanaf moment van verzending duurde het maar 2 dagen geloof ik.

HTip

Citaat van: RalphH op maart 19, 2013, 22:48:44
Heeft bij mij iets meer als 1.5 week geduurd, zat enkel wel oud en nieuw nog tussen.
Vanaf moment van verzending duurde het maar 2 dagen geloof ik.
Dat is best snel. Misschien dat ik de stand dan heb voordat de CA Diamonds arriveren...
Showcase - Topic

RalphH

HTip

Showcase - Topic

LuPo

Beide heren gefeliciteerd met de aankoop! Zijn dat stands voor de center? :)