Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op maart 16, 2013, 16:00:45
Nooit leuk om aan dat soort dingen te beginnen, maar "opgeruimd staat netjes". Kan je fijn wandelen in jouw buurt?
Leuk is anders, maar het is voor een heel goed doel zeg maar ;) Als we 200m lopen dan zitten we in open veld en hebben veel opties om een korte of lange wandeling te maken. We kunnen zelfs een rondje om het dorp lopen, maar dat is niet iets voor even tussendoor :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Christiaan S op maart 16, 2013, 19:48:14
Dat doe je dan sneller dan ik :angel:
Moet nog steeds nieuwe kabels kopen en opnieuw beginnen om de onstane puinzooi op te kunnen ruimen ::)
Wandelen = 8)
Ben nog niet klaar en heb hetzelfde probleem als jij. Heb een aantal opties, maar geen van allen is zonder kosten :(
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

VlisChris

Ik heb het geluk dat ik nu nog met no-names werk tot ik zeker weet wat ik wil.
Dus komende week ga ik eindelijk mijn bekabeling vervangen door spul van de juiste lengte. Dus dan ben ik even "klaar". Maar dat gaat voor jou lastig. .  .
Luxe problemen hebben we Philip ;) Luxe problemen 8)

HTip

Citaat van: Christiaan S op maart 16, 2013, 23:30:08
Ik heb het geluk dat ik nu nog met no-names werk tot ik zeker weet wat ik wil.
Dus komende week ga ik eindelijk mijn bekabeling vervangen door spul van de juiste lengte. Dus dan ben ik even "klaar". Maar dat gaat voor jou lastig. .  .
Luxe problemen hebben we Philip ;) Luxe problemen 8)
Zijn zeker luxe problemen ;) En het eindresultaat gaat zo mooi worden, dat het eigenlijk niet eens een probleem is. Heb ik er graag voor over.

Even de opties op een rij:
- SR en PM wisselen van plaats. Hoef ik slechts 1 paar interlinks te vervangen. Denk alleen dat het minder mooi zal staan in het rack, want dan zijn de componenten van onderen naar boven zilver, zwart, zilver, zwart. Wel allemaal met een dikke zwarte CA plaat eronder. Weet ook niet of ik de boch met mijn LS-kabel kan maken. Zou dan betekenen dat de kabelgoot weer helemaal open moet om de LS-kabel van de rechter front naar voren te bewegen.
- Volgorde blijft zoals het nu is. Moet ik echter 3 paar interlinks vervangen die ik gebruik voor surroundmuziek en concerten. Dus dat moet wel matchen met de rest. Investering is dan een stuk groter, maar optisch denk ik mooier. En het rack hoeft niet meer worden verbouwd.
- Oppo en PM wisselen van plaats. Kleurstelling blijft gelijk en heb ook maar 1 interlink nodig. Ik vrees echter dat de LS-kabel van de rechterfront dan te kort is.

Ben er nog niet uit. Ga mijn opties is uitproberen en tekenen. Ben er nog wel even mee bezig...
Showcase - Topic

Martijnst1990

Citaat van: HTip op maart 17, 2013, 08:14:12
Bedankt voor de link naar je center speaker stand. Mijn stand zal ik moeten vervangen door een lagere. Ik las dat je met spikes een hoek van 20 graden kan maken. Dat zou voor mij ruim voldoende zijn. Nu alleen nog een shop vinden die hem verkoopt en buiten de UK wil verzenden. In Nederland nl. niet verkrijgbaar of in ieder geval niet gevonden.
Even een quote gekopieerd uit het topic van Ralph. Welke center stand gebruik je nu zelf? Ik ben namelijk ook op zoek naar een stand, maar de top plate van de stand van Ralph is groter als de stand zelf en dat lijkt me niet mooi. Op jou foto's kan ik het niet goed zien, maar lijkt de top plaat kleiner. Dus mocht jij een hogere kopen, heb ik misschien iets aan jou stand, mocht die de verkoop in gaan :D

Citaat van: HTip op maart 17, 2013, 08:32:06
Zijn zeker luxe problemen ;) En het eindresultaat gaat zo mooi worden, dat het eigenlijk niet eens een probleem is. Heb ik er graag voor over.

- SR en PM wisselen van plaats. Hoef ik slechts 1 paar interlinks te vervangen. Denk alleen dat het minder mooi zal staan in het rack, want dan zijn de componenten van onderen naar boven zilver, zwart, zilver, zwart. Wel allemaal met een dikke zwarte CA plaat eronder. Weet ook niet of ik de boch met mijn LS-kabel kan maken. Zou dan betekenen dat de kabelgoot weer helemaal open moet om de LS-kabel van de rechter front naar voren te bewegen.
- Volgorde blijft zoals het nu is. Moet ik echter 3 paar interlinks vervangen die ik gebruik voor surroundmuziek en concerten. Dus dat moet wel matchen met de rest. Investering is dan een stuk groter, maar optisch denk ik mooier. En het rack hoeft niet meer worden verbouwd.
- Oppo en PM wisselen van plaats. Kleurstelling blijft gelijk en heb ook maar 1 interlink nodig. Ik vrees echter dat de LS-kabel van de rechterfront dan te kort is.

Ben er nog niet uit. Ga mijn opties is uitproberen en tekenen. Ben er nog wel even mee bezig...
Bij alle opties komt er dus nog best wat bij kijken zie ik. Kan me voorstellen dat dat niet echt een makkelijke keus is, succes ermee  :thumbs-up:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Bas Akkerman

Ik herken je strubbelingen in mindere mate Philip. Om eerlijk te zijn heb ik dan minder geduld om alles weer los te halen en écht goed te verwerken. Over een tijdje maar eens wat hulp gaan vragen van forumleden/vrienden en één en ander aanpassen. Ik moet zeggen dat jouw topic wel motiveert om er (op den duur) wat aan te doen.

Nu zit ik trouwens in de bioscoopzaal vanwege een Pathédag van 10.30u-23.00 waarin vijf voorpremières worden vertoond. Erg leuk!!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Citaat van: Martijn90 op maart 17, 2013, 10:08:44
Even een quote gekopieerd uit het topic van Ralph. Welke center stand gebruik je nu zelf? Ik ben namelijk ook op zoek naar een stand, maar de top plate van de stand van Ralph is groter als de stand zelf en dat lijkt me niet mooi. Op jou foto's kan ik het niet goed zien, maar lijkt de top plaat kleiner. Dus mocht jij een hogere kopen, heb ik misschien iets aan jou stand, mocht die de verkoop in gaan :D
Ik heb de Woodtech MU-C (http://www.wood-tech.com/products/speaker-stands/mu-c). Ik zal de afmetingen van de plaat eens nemen. Mijn nieuwe stand moet lager worden ivm de CA Diamond die onder de center komt. Als deze in de verkoop gaat, heb jij het eerste recht ;) Bedankt alvast!

Citeer
Bij alle opties komt er dus nog best wat bij kijken zie ik. Kan me voorstellen dat dat niet echt een makkelijke keus is, succes ermee  :thumbs-up:
Dank je! Ga zometeen de kelder in (ben vandaag vrij) en kijken wat ik kan doen...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op maart 17, 2013, 12:37:09
Ik herken je strubbelingen in mindere mate Philip. Om eerlijk te zijn heb ik dan minder geduld om alles weer los te halen en écht goed te verwerken. Over een tijdje maar eens wat hulp gaan vragen van forumleden/vrienden en één en ander aanpassen. Ik moet zeggen dat jouw topic wel motiveert om er (op den duur) wat aan te doen.
Ik heb weinig keus ;) Maar het stond al langer op het lijstje van activiteiten die ik ooit wilde doen. Met name kabelmanagement had ik door de kabelgoten weinig last van. Maar om het optimale uit de set te halen is dit eigenlijk een kleine moeite. De platen in het rack worden 6-7 cm dik, en daar had ik onder de PPP, SR en PM geen ruimte voor. Ik heb het er graag voor over...

Citeer
Nu zit ik trouwens in de bioscoopzaal vanwege een Pathédag van 10.30u-23.00 waarin vijf voorpremières worden vertoond. Erg leuk!!
Zeker leuk! Heb je het naar je zin gehad? Ik kan bijna niet meer herinneren wanneer ik naar de bioscoop ben geweest ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: HTip op maart 18, 2013, 10:43:54
Ik heb de Woodtech MU-C (http://www.wood-tech.com/products/speaker-stands/mu-c). Ik zal de afmetingen van de plaat eens nemen. Mijn nieuwe stand moet lager worden ivm de CA Diamond die onder de center komt. Als deze in de verkoop gaat, heb jij het eerste recht ;) Bedankt alvast!
Ik heb even gemeten. Zonders spikes/voetjes is de hoogte tot de voorkant van de bodemplaat 30cm. De plaat zelf is 40 cm breed en 20 cm diep.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: HTip op maart 17, 2013, 08:32:06

Ik ben gewoon begonnen. Tekenen zou te lang duren ;)

Optie 3: afgevallen vanwege te korte LS-kabel zoals gedacht
Optie 2: afgevallen vanwege de hoge extra kosten

Het is dus optie 1 geworden. Het was even werk, maar met de stugge Inakustik LS-1202 is het gelukt. Mogelijk probleem is de huidige lengte van de LS-kabels van de center en de rechter surround. Maar dat is nog te verhelpen, want ik heb daar nog enige speling. Moeten wel de kabelgoten weer open en alles weer los. Hopelijk is dat niet nodig...
Showcase - Topic

RubenV.

Zie het maar als luxe problemen  ;) Het is nu even werk, maar als straks weer alles strak weggewerkt is kan je daar ook weer van genieten  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Citaat van: RubenV. op maart 18, 2013, 15:33:40
Zie het maar als luxe problemen  ;) Het is nu even werk, maar als straks weer alles strak weggewerkt is kan je daar ook weer van genieten  :D
Is zeker een luxe probleem wat al bijna vergeten is, want het eindresultaat valt niet eens tegen. En genieten kan en doe ik er altijd van :pompom:

Nu zullen jullie wel denken, zonder foto's is het niet gebeurd, dus...

Voor / Poging 1 / Poging 2

LS-kabel van center en rears kan door een gat wat ik eerder voor de fronts heb gemaakt. Dus als het mee zit is dat ook opgelost. Nu alleen kijken hoe ik de inakustik NF-1302 van 60 cm kan vervangen. Misschien dat ik die kan inruilen voor een ander langer exemplaar. Opties zijn de NF-1302 RCA 1,2m en de NF-1203 RCA 0,75m :wub: Aangezien het de stereo-interlink tussen de Oppo en de PM betreft zit ik te denken aan de NF-1203 of misschien zelfs, als de prijs goed is, de NF-1603 :o
Showcase - Topic

HTip

Misschien leuk om te zien hoe het proces van in zijn werk ging...

Afbreken

Showcase - Topic

HTip

Poging 1
Showcase - Topic

HTip

Showcase - Topic

HTip

Tot slot het kabelmanagement...
De houten blokjes zijn weer zelfbouwkabellifters. Het lijkt een beetje een zooitje, maar in het echt ziet het er best netjes en opgeruimd uit. In ieder geval raakt geen enkele kabel het tapijt op de achterwand.
Showcase - Topic

LuPo

Vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Martijnst1990

Erg netjes inderdaad! En leuk al die foto's :) Wat een gesjouw is dat geweest trouwens!

Misschien dat ik binnenkort ook mijn rack eens ga afbouwen om 1 voor 1 de kabels weer aan te sluiten en netter weg te werken... als ik me een keer écht verveel :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

clockwork

Citaat van: Martijn90 op maart 18, 2013, 17:47:44
Misschien dat ik binnenkort ook mijn rack eens ga afbouwen om 1 voor 1 de kabels weer aan te sluiten en netter weg te werken... als ik me een keer écht verveel :D

Dat klinkt erg bekend. :blush:

Netjes geworden Philip!  :clapping:
Ik vind de 'verspringende' kleuren helemaal niet storend.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Martijnst1990

Citaat van: HTip op maart 18, 2013, 10:43:54

Thanks voor de link :) Heb even op de site gekeken, maar ze verkopen helaas niet buiten de USA en Canada. Wel een mooie stand voor een mooi bedrag... De top plate is iets te groot, maar in principe zou je ook een andere plaat kunnen laten maken bij een metaal bewerker, of de bestaande op mat laten snijden/zagen lijkt me.

Citaat van: clockwork op maart 18, 2013, 17:51:12
Dat klinkt erg bekend.  :blush:
Laat me even weten wanneer jij er aan begint dan, misschien trek je me ook over de streep :P

Dedicated HT

skoebiedoe

Waarom bouw je uw rack niet gewoon van de CA plates zelf ?

Bestaat er trouwens een rack uit ca plates?

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RalphH

Erg netjes de kabels zo Philip, zeker niet rommelig. Als je rommelig wilt dan is de zooi achter mijn rekje the place to be ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

clockwork

Citaat van: Martijn90 op maart 18, 2013, 17:53:57
Laat me even weten wanneer jij er aan begint dan, misschien trek je me ook over de streep :P

Klaar! Nu mag jij...........  :angel:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling