Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Jongens, we gaan wel heel erg offtopic. Ik ga voorlopig echt niet investeren in apparatuur.
We genieten op dit moment heel erg van onze set en ruimte en dat wordt alleen maar nog meer...

Dus geen andere receiver, speler of iets dergelijks ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

LuPo

Citaat van: JCL op maart 11, 2013, 16:35:51
Het grootste verschil maak je volgens mij ook met het analoge deel. Als je dat niet gebruikt dan is het onzin om een hele dure speler te kopen. Met dat geld kun je meer winst halen in andere componenten.

QFT!

Citaat van: HTip op maart 11, 2013, 16:58:42
Jongens, we gaan wel heel erg offtopic. Ik ga voorlopig echt niet investeren in apparatuur.
We genieten op dit moment heel erg van onze set en ruimte en dat wordt alleen maar nog meer...

Het is hier toch de koffiecorner voor gezellige mensen? :D

HTip

Citaat van: LuPo op maart 11, 2013, 17:10:46
Het is hier toch de koffiecorner voor gezellige mensen? :D
Ach, zo lijkt het misschien wel eens, maar daar zijn andere topics voor ;)
Showcase - Topic

RubenV.

Citaat van: HTip op maart 11, 2013, 16:58:42

Groot gelijk heb je. Je hebt een prachtige ruimte en dito apparatuur dus wat wil je nog meer? Misschien van tijd tot tijd een beetje tweaken, maar verder zou ik vooral lekker genieten van al dat moois.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Citaat van: RubenV. op maart 11, 2013, 19:05:26
Groot gelijk heb je. Je hebt een prachtige ruimte en dito apparatuur dus wat wil je nog meer? Misschien van tijd tot tijd een beetje tweaken, maar verder zou ik vooral lekker genieten van al dat moois.
Dank je Ruben! Ik heb (straks) ook niets meer te wensen. We zitten op dit moment weer heerlijk te genieten van muziek. Mijn laatste aankoop van apparatuur was trouwens de Marantz PM-15 en dat is inmiddels alweer 1,5 jaar geleden. Wel inderdaad wat getweak tussendoor, maar dat vind ik nu juist ook het leuke van de hobby. Waar we nu mee bezig zijn kan je bijna geen tweak meer noemen... ;)
Showcase - Topic

Xander32

Citaat van: HTip op maart 11, 2013, 20:43:25
Dank je Ruben! Ik heb (straks) ook niets meer te wensen. We zitten op dit moment weer heerlijk te genieten van muziek. Mijn laatste aankoop van apparatuur was trouwens de Marantz PM-15 en dat is inmiddels alweer 1,5 jaar geleden. Wel inderdaad wat getweak tussendoor, maar dat vind ik nu juist ook het leuke van de hobby. Waar we nu mee bezig zijn kan je bijna geen tweak meer noemen... ;)
Lekker verder blijven genieten!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

HTip

Citaat van: Xander32 op maart 11, 2013, 20:50:04
Lekker verder blijven genieten!
Dat advies volg ik graag op! Vanavond ook weer ;)

Ga ook nog zelfbouw elevators maken voor de stroomkabels die achter het rack op het tapijt liggen. Is niet ideaal en eenvoudig te verhelpen.

Bovendien gaan we dit weekend het rack ombouwen, zodat de platen onder alle componenten kunnen liggen en nog voldoende ruimte overhouden voor de broodnodige ventilatie. Alleen het vak van de Oppo blijft gelijk, dus het hele rack moet uit elkaar en alle apparatuur eruit. Daar ben ik wel even zoet mee, maar het wordt toch goed kelderweer ;D
Showcase - Topic

RubenV.

Citaat van: HTip op maart 11, 2013, 20:43:25

Ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment ook wel aardig klaar bent  ;D
Citaat van: HTip op maart 12, 2013, 23:12:23

Bovendien gaan we dit weekend het rack ombouwen, zodat de platen onder alle componenten kunnen liggen en nog voldoende ruimte overhouden voor de broodnodige ventilatie. Alleen het vak van de Oppo blijft gelijk, dus het hele rack moet uit elkaar en alle apparatuur eruit. Daar ben ik wel even zoet mee, maar het wordt toch goed kelderweer ;D

Dat is wel een voordeel van zo'n verstelbaar rack, dat je het makkelijk aan kan passen. Een beetje nuttig je tijd besteden tijdens dit kelderweer  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Citaat van: RubenV. op maart 14, 2013, 21:41:36
Ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment ook wel aardig klaar bent  ;D
Ik ook en elke keer is gebleken dat het toch weer niet zo is ;) Maar ja, daarom ben ik ook nog steeds HTip ipv HTready ;D Het is wel zo dat ik met deze upgrade (want tweak kan ik de CA Diamonds eigenlijk niet meer noemen ;)) een hele grote stap vooruit ga maken en dan kan het zo maar zijn dat we ons helemaal niet meer kunnen voorstellen hoe het nóg beter zou moeten klinken...

Citeer
Dat is wel een voordeel van zo'n verstelbaar rack, dat je het makkelijk aan kan passen. Een beetje nuttig je tijd besteden tijdens dit kelderweer  :D
Niet echt verstelbaar, maar wel op maat te maken. En dat is inderdaad een groot voordeel. Anders had ik een nieuw rack moeten kopen of moeten besluiten dat onder bepaalde componenten geen plaat zou komen. En wat is er nou fijner dan met je hobby bezig zijn en niet meekrijgen wat een k.....weer het buiten is :D
Showcase - Topic

RubenV.

Citaat van: HTip op maart 14, 2013, 22:47:22
Ik ook en elke keer is gebleken dat het toch weer niet zo is ;) Maar ja, daarom ben ik ook nog steeds HTip ipv HTready ;D Het is wel zo dat ik met deze upgrade (want tweak kan ik de CA Diamonds eigenlijk niet meer noemen ;)) een hele grote stap vooruit ga maken en dan kan het zo maar zijn dat we ons helemaal niet meer kunnen voorstellen hoe het nóg beter zou moeten klinken...
Niet echt verstelbaar, maar wel op maat te maken. En dat is inderdaad een groot voordeel. Anders had ik een nieuw rack moeten kopen of moeten besluiten dat onder bepaalde componenten geen plaat zou komen. En wat is er nou fijner dan met je hobby bezig zijn en niet meekrijgen wat een k.....weer het buiten is :D

Wie weet wordt je naam ooit nog eens HTready  :clapping: Het is nu inderdaad lekker weer om te hobbyen  :D
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Citaat van: RubenV. op maart 14, 2013, 23:02:53
Wie weet wordt je naam ooit nog eens HTready  :clapping: Het is nu inderdaad lekker weer om te hobbyen  :D
Wie weet ;) Tweaken en finetunen vind ik wel erg leuk, dus... :unsure:

Ik zit trouwens nu met een bescheiden volume ontzettend te genieten van een heerlijke surround bubble van een DTS-CD. Speakers? Wat zijn dat? Heb ik die dan? :D
Showcase - Topic

RonG

HT ready zal het nooit zijn en dat geld voor de meesten hier :), Ook ik ben altijd op zoek naar verbeteringen, alleen in wat mindere mate :D

HTip

Citaat van: HTip op maart  7, 2013, 22:15:13
Even mijn forumnaam eer aan doen. Ik ben al tijden aan het kijken naar een oplossing voor het witte vlak op de achtermuur. Probleem daarbij is dat de werking van de basstrap niet mag afnemen. Verven was geen optie, omdat de gaatjes dicht zouden gaan zitten. Enige optie was akoestisch transparante stof. En die heb ik gevonden :thumbs-up:

Het mooie van de stof is dat deze speciaal voor o.a. de Modex platen is ontwikkeld. Het komt dan ook van de zelfde fabrikant, RPG. Het product heet SoundGem (http://www.rpginc.com/product_soundGem.cfm). Ik ben rechtstreeks in contact met RPG en het is alleen in de VS beschikbaar. Maar ik kan het toch krijgen. Ik moet dan wel een rol afnemen van 10m van ca. 140cm breed. Zoveel heb ik niet nodig, maar misschien kunnen we een soort powerbuy houden. De stof is in vele kleuren verkrijgbaar. Mijn voorkeur gaat uit naar zwart, ik denk dat het moeilijk wordt om rood te laten matchen.

Even vergeten te vermelden... De stof is natuurlijk niet alleen voor RPG producten geschikt. Als je de akoestische eigenschappen bekijkt dan is het bijna volledig akoestisch transparant over het hele spectrum.

Voor een animocheck zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=131944.0
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: RonG op maart 15, 2013, 09:59:24
HT ready zal het nooit zijn en dat geld voor de meesten hier :), Ook ik ben altijd op zoek naar verbeteringen, alleen in wat mindere mate :D
Dat is ook juist het leuke aan de hobby. Ieder binnen zijn budget het maximale uit de set halen :music:
Showcase - Topic

Nicklazzz

Citaat van: HTip op maart 15, 2013, 18:08:32
Dat is ook juist het leuke aan de hobby. Ieder binnen zijn budget het maximale uit de set halen :music:

Dat vind ik nu mooi omschreven, en laten we dat respecteren. Je hebt niet voor niets 1 van de meest actieve topics hier ;). Mooie ruimte en set :smile:
Marantz SR7007 & UD5005/B&W 683,HTM61,686,ASW610XP/ Van Den Hul/RU-connected/PS4/Synology DS412+ 16TB/AppleTV3

HTip

Citaat van: Nicklazzz op maart 15, 2013, 21:11:12
Dat vind ik nu mooi omschreven, en laten we dat respecteren. Je hebt niet voor niets 1 van de meest actieve topics hier ;). Mooie ruimte en set :smile:
Bedankt Nick! :wub:
Showcase - Topic

HTip

Vandaag moet het rack eraan geloven. Dat wordt nog een hele operatie, alle kabels los, alle apparatuur en platen weg en dan langzaam weer gaan opbouwen. Tegelijk nog een paar houtjes zagen om de stroomkabels, die nu op het tapijt liggen, van de vloer te krijgen.

Wil ook nog een wandeling maken vanmiddag, dus ik zal moeten doorwerken als we vanavond een film willen kijken...
Showcase - Topic

RubenV.

Citaat van: HTip op maart 16, 2013, 10:21:08
Vandaag moet het rack eraan geloven. Dat wordt nog een hele operatie, alle kabels los, alle apparatuur en platen weg en dan langzaam weer gaan opbouwen. Tegelijk nog een paar houtjes zagen om de stroomkabels, die nu op het tapijt liggen, van de vloer te krijgen.

Wil ook nog een wandeling maken vanmiddag, dus ik zal moeten doorwerken als we vanavond een film willen kijken...

Ik ben benieuwd naar hoe het geheel er straks uit komt te zien met de CA plates in het rack.  8)
Mijn topic
Bluray collectie

Martijnst1990

Citaat van: RubenV. op maart 16, 2013, 15:30:47
Ik ben benieuwd naar hoe het geheel er straks uit komt te zien met de CA plates in het rack.  8)
Idem.

Succes met het verbouwen van het rack Philip, lijkt me inderdaad en heel karwei! Ben wel benieuwd naar een foto voor en na de verbouwing van het rack. Overigens wel heel fijn dat dat kan met jou rack, met de mijne kan dat helaas niet..
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Bas Akkerman

Nooit leuk om aan dat soort dingen te beginnen, maar "opgeruimd staat netjes". Kan je fijn wandelen in jouw buurt?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

VlisChris

Citaat van: HTip op maart 16, 2013, 10:21:08

Dat doe je dan sneller dan ik :angel:
Moet nog steeds nieuwe kabels kopen en opnieuw beginnen om de onstane puinzooi op te kunnen ruimen ::)
Wandelen = 8)

HTip

Citaat van: RubenV. op maart 16, 2013, 15:30:47
Anders ik wel ;)

Citaat van: Martijn90 op maart 16, 2013, 15:40:05
Idem.

Succes met het verbouwen van het rack Philip, lijkt me inderdaad en heel karwei! Ben wel benieuwd naar een foto voor en na de verbouwing van het rack. Overigens wel heel fijn dat dat kan met jou rack, met de mijne kan dat helaas niet..
Dank je Martijn! Is een behoorlijke klus die nog niet helemaal af is. Heb een aantal foto's gemaakt, dus je wordt straks op je wenken bediend. Probleem is dat mijn interlinks van de Oppo naar de SR te kort. Moet nog even kijken wat mijn opties zijn, maar een oplossing is er sowieso.
Showcase - Topic