Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: HTip op februari  6, 2013, 19:23:41
Wordt een weekje later. Moet dus nog even geduld hebben...

Ik heb de afgelopen dagen gezocht naar nummers die op dit moment nog niet goed klinken. Die of te druk zijn, of teveel aan de speaker blijft plakken, of weinig dynamisch zijn. Heb dus een paar goede kandidaten. Maar ook een paar CD's geluisterd die nu al erg goed klinken, dus ben ik benieuwd hoe die dan straks gaan klinken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: HTip op februari 10, 2013, 19:36:35
Ik heb de afgelopen dagen gezocht naar nummers die op dit moment nog niet goed klinken. Die of te druk zijn, of teveel aan de speaker blijft plakken, of weinig dynamisch zijn. Heb dus een paar goede kandidaten. Maar ook een paar CD's geluisterd die nu al erg goed klinken, dus ben ik benieuwd hoe die dan straks gaan klinken.
Dan ben ik wel benieuwd welke nummer nu nog niet helemaal lekker klinken bij jou, kan ik me namelijk niks bij voorstellen! ;) En welke klinken wel al erg goed nu?

Ben ook benieuwd hoe je het straks gaat ervaren :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op februari 10, 2013, 21:19:33
Dan ben ik wel benieuwd welke nummer nu nog niet helemaal lekker klinken bij jou, kan ik me namelijk niks bij voorstellen! ;) En welke klinken wel al erg goed nu?

Ben ook benieuwd hoe je het straks gaat ervaren :)
Dat zijn er meer dan je zou denken en mij lief is ;) Ik luister ook graag naar moderne country rock. Een van mijn favoriete bands is Lonestar en die hebben een aantal cd's die gewoon erg vlak klinken. De cd van Bryan Adams - Reckless blinkt ook niet uit in dynamiek en details.

Wel goed klinken cd's van o.a. Toto (Tambu) en Yes (90125). Heerlijk gedetailleerd en mooie stereospreiding met strakke en diepe bas.

Ik ben ook erg benieuwd wat ik ga horen. Ik kan er nog moeilijk iets bij voorstellen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: HTip op februari  5, 2013, 23:59:06
Volgende film mag ik kiezen en zal zeker Thor worden. Dan snappen we The Avengers ook beter ;)

Vanavond deze gekeken. Mooie ruimtelijke soundtrack met een leuke workout voor de sub :o We hebben erg genoten. Beeld was ook erg mooi met veel detail en diepte.
Showcase - Topic

Martijnst1990

Citaat van: HTip op februari 10, 2013, 23:09:33
Dat zijn er meer dan je zou denken en mij lief is ;) Ik luister ook graag naar moderne country rock. Een van mijn favoriete bands is Lonestar en die hebben een aantal cd's die gewoon erg vlak klinken. De cd van Bryan Adams - Reckless blinkt ook niet uit in dynamiek en details.

Wel goed klinken cd's van o.a. Toto (Tambu) en Yes (90125). Heerlijk gedetailleerd en mooie stereospreiding met strakke en diepe bas.

Ik ben ook erg benieuwd wat ik ga horen. Ik kan er nog moeilijk iets bij voorstellen...
Duidelijk, hopelijk gaan ook die cd's beter klinken :) Heb die Yes cd als DTS variant, klinkt ook erg goed!

En zoals je gelezen hebt, heb ik ook Thor vandaag gekeken en kan het alleen maar met je eens zijn ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op februari 10, 2013, 23:50:02
Duidelijk, hopelijk gaan ook die cd's beter klinken :) Heb die Yes cd als DTS variant, klinkt ook erg goed!
Hoop ik ook. Ben een beetje jaloers op jouw DTS variant van Yes ;) In stereo is die al waanzinnig, laat staan in surround...

Citeer
En zoals je gelezen hebt, heb ik ook Thor vandaag gekeken en kan het alleen maar met je eens zijn ;)
Leuk dat we op dezelfde dag Thor hebben gekeken. Gisteren begonnen met Harry Potter en teruggegaan naar The Goblet of Fire, want we zijn toch wel een groot deel van de verhaallijn kwijt. Misschien vanavond Order of the Phoenix en dan zo snel mogelijk The Half blood Prince zodat we aan deel 7 en 8 kunnen beginnen...
Showcase - Topic

HTip

Ga vandaag kijken of ik de speakerkabel, die nu al ietwat strak staat, wat meer lucht kan geven. Door de platen komt de PM hoger te staan en dan ben ik bang dat de kabel teveel onder druk komt te staan.

Annet had gisteren een goed idee, waarvan ik nog steeds niet begrijp dat ik daar niet eerder aan heb gedacht. De kabel van de rechter front niet via het podium laten lopen maar rechtstreeks de plint in. Symmetrie is dan wel minder, maar dat merk waarschijnlijk alleen ik ;D
Showcase - Topic

HTip

Het is gelukt. Nog niet helemaal klaar, maar de kabel heeft bijna een meter speling gekregen. Dus de PM een stuk naar boven is geen probleem. Gelukkig maar, anders had ik de volgorde van de SR en de PM moeten omdraaien en dat zou minder mooi uitzien.

Ik hoop binnenkort ook de aangepaste buizen voor het rack te ontvangen. Dan is alles klaar voor de test en eventueel de aankoop.

Vandaag de volgende Harry Potter gezien en de bubble is toch wel erg lekker. Maar ook die zou nog verbeteren met de platen. Ik kan me er nog niets bij voorstellen, maar na zondag misschien wel...
Showcase - Topic

djaxx

Dus gij verlegd uwe kabel en gij hebt een beter geluid? Da moet ik ook is proberen :)

HTip

Citaat van: djaxx op februari 13, 2013, 06:23:21
Dus gij verlegd uwe kabel en gij hebt een beter geluid? Da moet ik ook is proberen :)
Waar lees je dat? ;)
Showcase - Topic

Peerless Monster

Citaat van: HTip op februari 12, 2013, 22:38:01
Het is gelukt. Nog niet helemaal klaar, maar de kabel heeft bijna een meter speling gekregen. Dus de PM een stuk naar boven is geen probleem. Gelukkig maar, anders had ik de volgorde van de SR en de PM moeten omdraaien en dat zou minder mooi uitzien.

Ik hoop binnenkort ook de aangepaste buizen voor het rack te ontvangen. Dan is alles klaar voor de test en eventueel de aankoop.

Vandaag de volgende Harry Potter gezien en de bubble is toch wel erg lekker. Maar ook die zou nog verbeteren met de platen. Ik kan me er nog niets bij voorstellen, maar na zondag misschien wel...

Dat voorspeelt veel goeds Philip!
Spannend voor je.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

LuPo

Citaat van: HTip op februari 13, 2013, 07:47:08
Waar lees je dat? ;)

Ik lees het inderdaad nergens. Ik ben benieuwd of die platen verbetering gaan brengen als je ze gaat testen. :)

Ga zelf binnenkort ook weer een keer aan de HP reeks beginnen, zag dat je bezig bent. ;)

MVG

Hier ook begonnen met de hp reeks, vanaf deel 1  :D gister deel 3 gezien dus we kunnen nog even vooruit  :popcorn:

HTip

Citaat van: Peerless Monster op februari 13, 2013, 10:10:51
Dat voorspeelt veel goeds Philip!
Spannend voor je.
Is zeker spannend. Jij hebt het effect van de 2e plaat in mijn rack al kunnen meemaken. Onder de PM en de PPP tegelijk ben ik dus erg benieuwd naar. Krijgen we dan de rust en toch een strakkere bas?

Nog een paar nachtjes slapen...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: LuPo op februari 13, 2013, 10:32:07
Ik lees het inderdaad nergens. Ik ben benieuwd of die platen verbetering gaan brengen als je ze gaat testen. :)
Met mijn opmerking dat de bubble nu al lekker klinkt lijkt het misschien dat ik dat ervaar n.a.v. de verandering van de positie van de kabels, maar het klinkt nu gewoon al erg goed ;)

Wat het effect van de platen op o.a. de bubble gaat zijn ga ik over een paar dagen ervaren...

Citeer
Ga zelf binnenkort ook weer een keer aan de HP reeks beginnen, zag dat je bezig bent. ;)
We hebben 1-3 overgeslagen omdat we dat verhaal nog goed genoeg kennen. Nu al bij deel 6 dus binnenkort kunnen we eindelijk deel 7 en 8 gaan bekijken.

Citaat van: MVG op februari 13, 2013, 11:04:23
Hier ook begonnen met de hp reeks, vanaf deel 1  :D gister deel 3 gezien dus we kunnen nog even vooruit  :popcorn:
Gewoon elke avond een film. Dan ben je er zo ;) Maar ja, jij moet ook nog tussendoor klussen aan je nieuwe HT ;D
Showcase - Topic

MVG

CiteerGewoon elke avond een film. Dan ben je er zo  Maar ja, jij moet ook nog tussendoor klussen aan je nieuwe HT
:D

Was het maar waar, bij ons gaat t echt in stapjes, de basis is er nu en zo ga ik komend jaar langzaamaam verder. Er is op relationeel gebied nogal een grote upgrade gepland waar de aandacht evenals geld naartoe gaat. Flink sparen en rem op hobby gerelateerde aankopen zeg maar  :D

De ruimte is er, er is acceptabel beeld en geluid dus voorlopig ben ik  :pompom:
Helaas ga vandaag weer naar avond en weekenddienst dus dat zal volgende week worden voor er weer een hp film wordt bekeken. Morgenavond heb ik namenlijk, in het geheim uiteraard, het concert van Andrea bocelli vivere in Toscane gepland staan  :D

RonG

Citaat van: MVG op februari 13, 2013, 12:17:27
  :D

Was het maar waar, bij ons gaat t echt in stapjes, de basis is er nu en zo ga ik komend jaar langzaamaam verder. Er is op relationeel gebied nogal een grote upgrade gepland waar de aandacht evenals geld naartoe gaat. Flink sparen en rem op hobby gerelateerde aankopen zeg maar  :D

Kun je morgen misschien al in gaan investeren :D  :wub:

Citaat van: MVG op februari 13, 2013, 12:17:27
dus dat zal volgende week worden voor er weer een hp film wordt bekeken.

Het is dat ik weet waar het over gaat :D

MVG

Citaat van: RonG op februari 13, 2013, 12:59:07
Kun je morgen misschien al in gaan investeren :D  :wub:

Het is dat ik weet waar het over gaat :D
Ja dat kan zeker!  :D nee er komen nog geen kinderen, we gaan trouwen, op iets andere wijze dan normaal, in een exotisch oord. De planning begint zo nu langzamerhand, waarschijnlijk volgend jaar mei of juni, dus zorgen dat er genoeg pegels zijn, maar dan moet ik me wel inhouden zeg maar  :D

Hahaha, ik wist dat er een opmerking over zou komen toen ik het eenmaal had geplaatst  :D

djaxx

Was maar grapje ze Philip, kab het daar uberhaupt nog beter?  ;D

Stefan

HTip

Citaat van: djaxx op februari 13, 2013, 14:06:57
Was maar grapje ze Philip, kab het daar uberhaupt nog beter?  ;D

Stefan

:D Blijkbaar wel ;) Het is wel verbazingwekkend wat sommige tweaks kunnen betekenen voor het geluid én beeld in dit geval.

@MVG: Gefeliciteerd met je upgrade. Ik dacht ook meteen aan kinderen ;)
Showcase - Topic

HTip

Afgelopen dagen 's avonds weer onder de grond geleefd. Gisteren de lange zit met de Half Blood Prince. We hadden die al eens gezien, maar we konden ons er helemaal niets meer van herinneren, dus maar goed dat we een deel opnieuw hebben gekeken. Beeld en geluid waren weer erg lekker.

Maar wat we vanavond hebben gekeken gaat toch een stapje verder. Door een tip van Sonic Circle tijdens de M&G bij Jean Sibelius de documentaire "The art of Flight" aangeschaft en wow, wat een heerlijke film is dat. Ook al hou je niet van snowboarden, dit vind iedereen gaaf. Waanzinnige actie, prachtige natuur en vette muziek die de Velodyne ook wat te doen gaf. Dit is echt demomateriaal van de bovenste plank.

Ook nog een paar nummers van Blue Coast Collection geluisterd. Een referentieopname met ESE en dat is zo prachtig om te horen. Zowel in stereo als surround een beleving. Komt zondag zeker in de Oppo...

En nu is het nog maar 2 nachtjes slapen... Ik zou bijna een timer kunnen instellen :D
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op februari 14, 2013, 22:37:35
Afgelopen dagen 's avonds weer onder de grond geleefd. Gisteren de lange zit met de Half Blood Prince. We hadden die al eens gezien, maar we konden ons er helemaal niets meer van herinneren, dus maar goed dat we een deel opnieuw hebben gekeken. Beeld en geluid waren weer erg lekker.

Maar wat we vanavond hebben gekeken gaat toch een stapje verder. Door een tip van Sonic Circle tijdens de M&G bij Jean Sibelius de documentaire "The art of Flight" aangeschaft en wow, wat een heerlijke film is dat. Ook al hou je niet van snowboarden, dit vind iedereen gaaf. Waanzinnige actie, prachtige natuur en vette muziek die de Velodyne ook wat te doen gaf. Dit is echt demomateriaal van de bovenste plank.

Ook nog een paar nummers van Blue Coast Collection geluisterd. Een referentieopname met ESE en dat is zo prachtig om te horen. Zowel in stereo als surround een beleving. Komt zondag zeker in de Oppo...

En nu is het nog maar 2 nachtjes slapen... Ik zou bijna een timer kunnen instellen :D
Leuk om te lezen Philip. Ik had de Art of Flight nog niet aangeschaft maar al wel in Full BD van het net geplukt. Ook ik heb zitten genieten en kijk regelmatig nog een klein stukje ofzo. De opnames van Alaska en Canada vind ik de mooiste gedeelten. Wat een sound en beleving. Echt geweldig goed!

Nog bedankt voor de tips tijdens de M&G Jean en Sonic! ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Jean Sibelius

Citaat van: Etiennevh op februari 15, 2013, 08:37:46
Nog bedankt voor de tips tijdens de M&G Jean en Sonic! ;)
Graag gedaan! :) Ben benieuwd naar je ervaringen Philip mbt de CA-plates... (maar dat is denk ik iedereen wel die dit topic regelmatig leest) :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

home@the movies

Citeerde documentaire "The art of Flight" aangeschaft en wow, wat een heerlijke film is dat. Ook al hou je niet van snowboarden, dit vind iedereen gaaf. Waanzinnige actie, prachtige natuur en vette muziek die de Velodyne ook wat te doen gaf. Dit is echt demomateriaal van de bovenste plank.

Staat bij ons al een tijd als de nummer één voor demo's in onze ruimtes, ze zijn hem trouwens aan het remasteren in 3D  ;D niet dat het echt nodig is want de diepte is in de 2D versie al om van te smullen.

larzie

Haha High-q heeft toen de Art of Flight al aangeraden en heb hem ook alweer een tijdje op de pc staan. Inderdaad een geweldige film van Red Bull. Fantastische hd opnames ondersteunt met muziek van o.a. DeadMau5. Vooral het eerste gedeelte is supervet! Daar knalt het laag door je speakers en de rest van de huizen in je straat heen.  :D

Vond net een intro van een andere Red Bull movie. Ziet er ook wel vet uit:

http://www.redbull.nl/cs/Satellite/du_NL/Video/Where-the-Trail-Ends-90-Sec-Teaser-021243230027082
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT