Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

clockwork

Leuk verslag. Grappig om het een keer vanuit een 'andere invalshoek' te horen.

Schone stroom.... :D

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Martijnst1990

Als mijn nieuwe sub er eenmaal staat denk ik dat ik er ook maar aan moet geloven :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

frankp

Leuk verslag weer en zo te lezen was het een leuke dag.

Zijn er nog "spectaculaire" tijden gereden op het topgear circuit?  ;)

Xander32

... middels vevuilde stroom toch even wat posten in dit draadje: een leuk verslag om te lezen, vol met positieve feedback op de Chamber of Dreams. Ooit zal ik er ook zitten ;D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Peerless Monster

Ik herken het uit duizenden...
Schone stroom in een opgeruimde chamber of dreams.
Weer een verslag om in te lijsten.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

denoontje

HTip

Wat een leuke reacties weer. Ik zal ze doorgeven aan de buren ;D

Citaat van: Martijn90 op september 25, 2012, 09:26:09
The Avengers moet zeer indrukwekkend geweest zijn :o

Mooi is dat, dat zo'n verslag je weer helemaal terug neemt naar de tijd dat je zelf bij een M&G was 8)
Was inderdaad een heel indrukwekkende film. De 2,5 uur was omgevlogen en geen moment verveeld. Krijgt een 12 voor het geluid :o

Citaat van: WickedGame op september 25, 2012, 09:28:30
En weer iemand die het nut van een Auralex heeft ontdekt  ;D Ik zelf ben er nog steeds heel blij mee! Laatst met Prometheus heeft die weer zijn nut bewezen (althans heb geen buurman/buurvrouw) horen klagen  :pompom:
Heb ook zo het idee dat het niet al te lang duurt of bij DVDPF pronkt ook een Gramma/SubDude en heeft hij wat minder last van klagende buren.

Citaat van: clockwork op september 25, 2012, 09:28:54
Grappig om het een keer vanuit een 'andere invalshoek' te horen.

Schone stroom.... :D
:D Zeker! Is ook leuk om iemand van een ander forum te ontmoeten.

Citaat van: Martijn90 op september 25, 2012, 09:32:41
Als mijn nieuwe sub er eenmaal staat denk ik dat ik er ook maar aan moet geloven :D
Lijkt me een heel goed plan. Iedereen in huis (en ver daarbuiten) zal je dankbaar zijn :thumbs-up:

Citaat van: frankp op september 25, 2012, 10:30:11
Leuk verslag weer en zo te lezen was het een leuke dag.

Zijn er nog "spectaculaire" tijden gereden op het topgear circuit?  ;)
Is een hele leuke dag geworden. En ja, er is een hele spectaculaire tijd gereden en wel door mij, 1m35.894 (dus mijn eerste tijd onder de 1m36, maar doordat ik het spel heb afgesloten zonder opslaan (bleek later) staat het niet in de scorelijst :( Dus nog maar een keer proberen...

Citaat van: Xander32 op september 25, 2012, 19:27:17
... middels vevuilde stroom toch even wat posten in dit draadje: een leuk verslag om te lezen, vol met positieve feedback op de Chamber of Dreams. Ooit zal ik er ook zitten ;D.
:clapping: Zeker! Jouw tijd komt nog... ;)

Citaat van: Peerless Monster op september 25, 2012, 23:14:56
Ik herken het uit duizenden...
Schone stroom in een opgeruimde chamber of dreams.
Weer een verslag om in te lijsten.
;D En misschien binnenkort.... ;)

Citaat van: denoontje op september 26, 2012, 12:36:03
leuk verslag weer....
DVDPF schrijft erg leuk :thumbs-up:

Citaat van: StefaanD op september 26, 2012, 12:49:32
Check volgende M&G ... klaar en gepind  ;)  :D

Leuk verslag ook van DVDPF
Was ik helemaal vergeten, maar nu is het in ieder geval vastgelegd :pompom: Nog maar 2 maandjes ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

SV..S

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HTip

Citaat van: SV..S op september 26, 2012, 21:43:05
Leuk verslag, moet weer heel gezellig geweest zijn :headbanging:
Was het zeker en jij hebt ook nog iets van mij tegoed :-[ Beetje erg druk geweest de afgelopen weken. Maar ik heb een goed geheugen, dus dat komt wel goed ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Erg leuk verslag om te lezen, heeft DVDPRF zeker goed gedaan.

Citaat van: HTip op september 26, 2012, 14:55:32
Was inderdaad een heel indrukwekkende film. De 2,5 uur was omgevlogen en geen moment verveeld. Krijgt een 12 voor het geluid :o

Haha geweldig!! Sluit me er overigens helemaal bij aan, heb hem gister voor de 3e keer gekeken. Overigens voor het eerst in 3D  8)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

SV..S

Citaat van: HTip op september 26, 2012, 22:47:28
Was het zeker en jij hebt ook nog iets van mij tegoed :-[ Beetje erg druk geweest de afgelopen weken
ik ken het, de akotherm ligt hier al een week in de woonkamer.
ik heb het onder stoelen tafels en banken geplakt, maar voor de rest staat het nog her en der tegen de muren.

klinkt wel heel anders moet ik zeggen :o

trouwens, het plakken is niet zo'n succes, ik heb het met dubbelzijdig plakband vastgezet, maar het komt telkens los, high tack kit werkt ook al niet, jij nog suggesties?

Jl Audio F113      

HTip

Citaat van: high-q op september 27, 2012, 08:42:59
Erg leuk verslag om te lezen, heeft DVDPRF zeker goed gedaan.

Haha geweldig!! Sluit me er overigens helemaal bij aan, heb hem gister voor de 3e keer gekeken. Overigens voor het eerst in 3D  8)
Binnenkort maar eens de BD kopen, zodat Annet dezelfde ervaring kan krijgen en voor mij dan op de luisterplek. Dan is het nóg beter dan achterin ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: SV..S op september 27, 2012, 17:44:07
ik ken het, de akotherm ligt hier al een week in de woonkamer.
ik heb het onder stoelen tafels en banken geplakt, maar voor de rest staat het nog her en der tegen de muren.

klinkt wel heel anders moet ik zeggen :o

trouwens, het plakken is niet zo'n succes, ik heb het met dubbelzijdig plakband vastgezet, maar het komt telkens los, high tack kit werkt ook al niet, jij nog suggesties?
Naast het werk, heb ik me weer moeten verdiepen in de satelliethobby, want we hadden geen TV meer. De ketel moet worden vervangen en tegelijk willen we de mogelijkheden bekijken van hemelwateropvang en eventueel een zonneboiler. Dus dat betekent veel uitzoekwerk, praten met installateurs, offertes beoordelen, etc. Dat staat nog allemaal los van de verbouwing van de kelder ;)

Leuk dat Akotherm werkt voor jou. Ik ga hetzelfde ergens in de loop van de komende maanden (kan het nog vager?) hetzelfde doen in de keuken.

Er zijn speciale producten voor het verlijmen van bijv. Akotherm. Ik heb even voor je gezocht en de volgende producten bij Merford gevonden:
- Iso Safeglue
- Lijmpads
- Saba Select AAC Lijm

Er is zelfs een speciaal Akotherm Mes verkrijgbaar, maar dan moet je heel veel moeten snijden ;)

Mocht je iets van bovenstaande materialen gaan gebruiken, dan lees ik graag je ervaringen.

P.S. Heb trouwens zojuist de eerste 2 alinea's geschreven ;D
Showcase - Topic

HTip

Nog even iets anders, zaterdag krijgt het beeld een upgrade in de vorm van een ISF hercalibratie bij BB&G. Blijkt dat ik dit bij 600 uur al had mogen doen, maar dat wist ik niet. Nou ja, beter laat dan nooit ;)

Ben benieuwd of we verschil gaan zien...
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op september 27, 2012, 18:23:32
Nog even iets anders, zaterdag krijgt het beeld een upgrade in de vorm van een ISF hercalibratie bij BB&G. Blijkt dat ik dit bij 600 uur al had mogen doen, maar dat wist ik niet. Nou ja, beter laat dan nooit ;)

Weer een hoop leuks :) Merk je veel verschil van een hercalibratie? Of is dit de eerste keer dat je dit laat doen?

EDIT: lezen is een kunst.. haha je geeft zelf aan dat je benieuwd bent of je verschil gaat zien ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Citaat van: HTip op september 27, 2012, 18:23:32

Das altijd leuk, een "gratis" upgrade :)

Ben ook benieuwd of je veel verschil gaat zien.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Heb nog niet eerder een recalibratie meegemaakt, want voor die tijd was verstreken was de projector alweer vervangen :-X Wel een keer met de HD1 een calibratie meegemaakt, omdat de instellingen waren gewist. Dat was natuurlijk een groot verschil.

De laatste weken hebben we de iris verder opengezet om de schaduwdetails beter te kunnen zien. De intensiteit van de lamp is natuurlijk minder dan begin 2011. En dat laatste heeft gevolgen voor de grijswaarden/kleuren. Ben ook benieuwd hoe een CMS-calibratie wordt gedaan ;)
Showcase - Topic

high-q

Citaat van: HTip op september 28, 2012, 11:57:53
Heb nog niet eerder een recalibratie meegemaakt, want voor die tijd was verstreken was de projector alweer vervangen :-X Wel een keer met de HD1 een calibratie meegemaakt, omdat de instellingen waren gewist. Dat was natuurlijk een groot verschil.

De laatste weken hebben we de iris verder opengezet om de schaduwdetails beter te kunnen zien. De intensiteit van de lamp is natuurlijk minder dan begin 2011. En dat laatste heeft gevolgen voor de grijswaarden/kleuren. Ben ook benieuwd hoe een CMS-calibratie wordt gedaan ;)

Als alles goed gaat mag ik over 2 weken ook terug naar BB&G voor een hercalibratie (1000u). Ben erg benieuwd wat jij ervan gaat vinden :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

SV..S

Citaat van: HTip op september 27, 2012, 18:16:13

Leuk dat Akotherm werkt voor jou. Ik ga hetzelfde ergens in de loop van de komende maanden (kan het nog vager?) hetzelfde doen in de keuken.

Er zijn speciale producten voor het verlijmen van bijv. Akotherm. Ik heb even voor je gezocht en de volgende producten bij Merford gevonden:
- Iso Safeglue
- Lijmpads
- Saba Select AAC Lijm

ze hebben inderdaad zelf ook diverse artikelen voor verlijmen.
ik had in de shop gevraagd of ik het met dubbelzijdig plakband vast kon zetten, dat kon zeiden ze :-\

ik denk trouwens dat ik wat erg enthousiast geweest ben met platen kopen, ik denk dat ik er wel een paar over heb :notify:

Jl Audio F113      

SV..S

Ik heb ons trouwens nog uitgenodigd in die ht/stereo woonkamer die zo goed klinkt zonder akoestische aanpassingen.
(kan het nog vager) :D

Anyway, we zijn van harte welkom ;)

Jl Audio F113      

Martijnst1990

Dedicated HT

HTip

Citaat van: SV..S op september 28, 2012, 18:56:15
ze hebben inderdaad zelf ook diverse artikelen voor verlijmen.
ik had in de shop gevraagd of ik het met dubbelzijdig plakband vast kon zetten, dat kon zeiden ze :-\

ik denk trouwens dat ik wat erg enthousiast geweest ben met platen kopen, ik denk dat ik er wel een paar over heb :notify:
Dat zeiden ze ook over het snijden, maar dat ging ook niet erg lekker met een vlijmscherp Stanley-mes. Welke kant heb je trouwens gelijmd?
Hoeveel heb je er over?

Citaat van: SV..S op september 29, 2012, 14:44:27
Ik heb ons trouwens nog uitgenodigd in die ht/stereo woonkamer die zo goed klinkt zonder akoestische aanpassingen.
(kan het nog vager) :D

Anyway, we zijn van harte welkom ;)
Kan zeker nog vager, maar dit is vaag genoeg :D Gaat erom dat wij elkaar begrijpen ;)
Leuk! Heb je al een voorstel?
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: high-q op september 28, 2012, 12:14:58
Als alles goed gaat mag ik over 2 weken ook terug naar BB&G voor een hercalibratie (1000u). Ben erg benieuwd wat jij ervan gaat vinden :)
Citaat van: Martijn90 op oktober  2, 2012, 09:42:36
Hoe bevalt de calibratie? :)

Afgelopen zaterdag was het dus zover. Annet en ik zijn erbij mogen blijven en hebben veel geleerd. Het was ook de eerste keer dat ik een CMS-kalibratie ging meemaken. Het verloop van de lamp bleek erg weinig, dus het was allemaal nog heel behoorlijk. Maar Garmt is niet gauw tevreden en heeft de HD950 weer perfect afgesteld. Hij vind het ook een genot om deze projector te kalibreren. Het blauw is zelfs beter dan de vorige keer. De primaries liggen dan ook bijna precies op de referentiepunten. Met de grayscale was het 6500K referentiepunt al perfect geplaatst. Het kalibratierapport krijg ik nog en dan zal ik de grafieken hier posten.

Na de kalibratie zijn Annet en ik nog even getrakteerd op een korte demonstratie van een prachtige set. Als ik het me goed herinner stond een Meridian streamer (met ingebouwde voorversterker) rechtstreeks aangesloten op een Mark Levinson stereo eindversterker in een prachtig rack van Paragode. Links en rechts ervan stonden Wilson Audio speakers. Heerlijk klonk het allemaal, niet in de laatste plaats door de goede akoestiek, prachtig geïntegreerd zoals de basstraps in de houten kamerkasten. Ook het deels verlaagde plafond met mooie verlichting deed mee in het beperken van nagalm.

Bjorn en Garmt, bedankt weer en tot over een lampuur of 300!

Aansluitend (omdat we er toch vlakbij waren) naar het Beeld en Geluid museum geweest. Als je er nog niet geweest bent, het is erg leuk om een "trip down memory lane" te nemen. Ook erg leuk voor kinderen met alle interactieve attracties. En als je wil, krijg je alles wat je hebt opgenomen via email toegezonden.

Daardoor dus zondagavond pas de beamer weer kunnen ophangen. Binnen een half uur was alles weer goed afgesteld (de DVE HD helpt met zijn testpatronen daar enorm bij) en daarna de Muppets gekeken. Erg leuke film met een weelderig kleurgebruik en leende zich dus uitermate voor de nieuwe beeldbeleving. Daarna nog diverse scenes van de HSDD gekeken en toen was het wel duidelijk. Prachtig beeld is het, door de lichte verhoging van contrast en brightness en de volledig open iris hebben we meer dynamiek, doortekening en diepte gekregen. En de kleuren? Tja, wat moet ik daar op zeggen met zo'n perfecte afstelling? Perfect dus!

Dus helemaal tevreden en als je nog geen ISF kalibratie hebt laten doen, dan zou ik het zeker aanraden... :thumbs-up:
Showcase - Topic

Peerless Monster

Citaat van: HTip op oktober  2, 2012, 10:56:18
Afgelopen zaterdag was het dus zover. Annet en ik zijn erbij mogen blijven en hebben veel geleerd. Het was ook de eerste keer dat ik een CMS-kalibratie ging meemaken. Het verloop van de lamp bleek erg weinig, dus het was allemaal nog heel behoorlijk. Maar Garmt is niet gauw tevreden en heeft de HD950 weer perfect afgesteld. Hij vind het ook een genot om deze projector te kalibreren. Het blauw is zelfs beter dan de vorige keer. De primaries liggen dan ook bijna precies op de referentiepunten. Met de grayscale was het 6500K referentiepunt al perfect geplaatst. Het kalibratierapport krijg ik nog en dan zal ik de grafieken hier posten.

Na de kalibratie zijn Annet en ik nog even getrakteerd op een korte demonstratie van een prachtige set. Als ik het me goed herinner stond een Meridian streamer (met ingebouwde voorversterker) rechtstreeks aangesloten op een Mark Levinson stereo eindversterker in een prachtig rack van Paragode. Links en rechts ervan stonden Wilson Audio speakers. Heerlijk klonk het allemaal, niet in de laatste plaats door de goede akoestiek, prachtig geïntegreerd zoals de basstraps in de houten kamerkasten. Ook het deels verlaagde plafond met mooie verlichting deed mee in het beperken van nagalm.

Bjorn en Garmt, bedankt weer en tot over een lampuur of 300!

Aansluitend (omdat we er toch vlakbij waren) naar het Beeld en Geluid museum geweest. Als je er nog niet geweest bent, het is erg leuk om een "trip down memory lane" te nemen. Ook erg leuk voor kinderen met alle interactieve attracties. En als je wil, krijg je alles wat je hebt opgenomen via email toegezonden.

Daardoor dus zondagavond pas de beamer weer kunnen ophangen. Binnen een half uur was alles weer goed afgesteld (de DVE HD helpt met zijn testpatronen daar enorm bij) en daarna de Muppets gekeken. Erg leuke film met een weelderig kleurgebruik en leende zich dus uitermate voor de nieuwe beeldbeleving. Daarna nog diverse scenes van de HSDD gekeken en toen was het wel duidelijk. Prachtig beeld is het, door de lichte verhoging van contrast en brightness en de volledig open iris hebben we meer dynamiek, doortekening en diepte gekregen. En de kleuren? Tja, wat moet ik daar op zeggen met zo'n perfecte afstelling? Perfect dus!

Dus helemaal tevreden en als je nog geen ISF kalibratie hebt laten doen, dan zou ik het zeker aanraden... :thumbs-up:

Het is toch elke keer een belevenis als ik dit zo lees, zo'n calibratie...
Waar halen ze de tijd (samen) zo vandaan! ;)
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10