Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Zefanja op juli 10, 2012, 16:20:11
Yeah!

En niet om je bang te maken, maar nu hopen dat hij nog heel is  :-X
Dat hoop ik natuurlijk ook, maar ik zal het hele openen vastleggen om discussie te voorkomen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: frankp op juli 10, 2012, 16:25:16
De laatste paar dagen even rustig meegelezen, erg vervelende situatie. Gelukkig is de Oppo veilig terug, dus weer veel kijkplezier!!!
En gelukkig is er nog meer in de wereld dan TUC alleen.
Bedankt Frank! TUC? Dat is toch een zout koekje? :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Pinohelmond

Voor sommige niet hoor..  :D
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Pinohelmond

Citaat van: HTip op juli 10, 2012, 16:49:26
Bedankt Frank! TUC? Dat is toch een zout koekje? :D

haha, 2 mensen één gedachte.. Crosspost!

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Etiennevh

Ik ben blij voor je dat de Oppo weer terug is! Inderdaad zoals gezegd laten we hopen dat hij er nog net zo uit ziet als verzonden ;)

Ik ben benieuwd wat dit nog voor staartje krijgt, heb het gevoel dat hij zijn eigen graf graaft met dit soort acties. Als mijn BDP95 ooit nog eens onder de microscoop gaat, is dat dus niet bij Tuc, want zijn manier van zakendoen is RUK.  ;D (wat een slecht rijmpje, haha)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Jean Sibelius

Citaat van: Etiennevh op juli 10, 2012, 18:12:45
Als mijn BDP95 ooit nog eens onder de microscoop gaat, is dat dus niet bij Tuc, want zijn manier van zakendoen is RUK.  ;D (wat een slecht rijmpje, haha)
+1  ;D (fijn dat hij weer terug is op Nederlandse bodem)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Ik lees nu dit verhaal allemaal maar wat een  :o.
Als eerste gelukkig is de Oppo weer (bijna) terug bij de baas  :D.

Voor de de rest zal ik maar heel hard zwijgen wat ik ervan vind  :-X. Er zijn genoeg argumenten en reacties voorbij gekomen waar ik me ook heel goed in kan vinden ;).

Het alle belangrijkste is dat hij weer in Nl is, bijna belgië. Zit hij alweer in het buitenland  :D.
Ik zal er verder geen woorden meer aan vuil maken philip, heeft geen zin tegen zo iemand die 0,0% verstand heeft wat  "klanten" inhoud. Ik had ook eerst even willen nadenken en eventueel foto's willen zien van het apparaat voordat ik definitief ervoor ging betalen. Wanneer iedere winkel de filosofie van zaken gaan doen hoe de Tuc doet, dan zal er nauwelijks nog een winkel meer bestaan  :D.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Maximus_Aurelius

Ben je nu in juli al op vakantie geweest? Vorig jaar was het toch Augustus dat je naar oostenrijk bent geweest?
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Midcall

De laatste paar dagen even rustig meegelezen, erg vervelende situatie. Gelukkig is de Oppo veilig terug, dus weer veel kijkplezier!!!
Evwen een uitermate negatief verhaal schrijven op Audioreview en op dit forum in het Engels.... doet het erg goed onder toekomste google-klanten en dan draait hij wel weer bij.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

1nt3gr@

Via TUC zou ik eventueel de Integra DBS-50.3 geleverd kunnen krijgen. Ook dan moest er een upgrade op om hem regiovrij te maken.
David raadde mij het af en ik zou beter de Oppo BDP-93SE of BDP-95SE kunnen bestellen. Maar ook dan moest er nog een upgrade bij en
nog verzendskosten, import + BTW etc.

Na het lezen van dit topic en de ervaringen die ik hier zo meekrijg heb ik in ieder geval besloten geen business met TUC te doen.

Ik hoop dat de Oppo heel thuis is gekomen en dat TUC met een nette oplossing komt.
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

clockwork

Citaat van: 1nt3gr@ op juli 11, 2012, 09:30:32

Na het lezen van dit topic en de ervaringen die ik hier zo meekrijg heb ik in ieder geval besloten geen business met TUC te doen.

>:DWellicht kan het HTip helpen als je dit (na overleg met Htip ivm met de timing) aan TUC zou melden.  :devil:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

1nt3gr@

als het nodig is, kan HTip me altijd een PM sturen.
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

HTip

Bedankt weer allemaal voor de (ook leuke) reacties...

Samen met vik gaan we David confronteren met het feit dat 2 maal dezelfde modificatie is berekend. Het vervolg is afhankelijk van zijn reactie. We hebben bewijs, dus hij moet met een goed verhaal en voorstel komen, maar dat is vooruitlopen op de zaak.

Hoofdzaak is dat de Oppo weer thuis is! :pompom: Ik heb foto's genomen van het uitpakken, maar de Oppo ziet er goed uit, dus die heb ik niet nodig. Ben natuurlijk erg benieuwd hoe die presteert, dus ik zal vanavond niet veel boven de grond zijn ;)

@1nt3gr@: Het kan zeker geen kwaad David op de hoogte te stellen van jouw beslissing en waarom. Alleen, zoals clockwork aangeeft, de timing is niet helemaal goed. Ik weet namelijk niet hoe David zou reageren op het feit dat jij weet hoe hij zaken met mij heeft gedaan. Jij zou trouwens de 5e potentiële klant zijn die hij verliest door deze gang van zaken.

@Maximus: Heb je goed onthouden :) Dit jaar waren we wat eerder op vakantie. Daarom kon ik ook geen afspraken maken ;) Dat is ons overigens heel goed bevallen. Natuur is erg mooi in juni, liften zijn toch allen open en het is heerlijk rustig.
Showcase - Topic

HTip

Wat er precies met onze Oppo is gebeurd weten we niet, maar het is wel erg prettig muziek luisteren. Annet en ik hebben samen onze bekende plaatjes weer geluisterd en na een avondje luisteren komen we tot de (eerste) conclusie dat het stereobeeld (meer hebben we nog niet getest) er aanzienlijk op is vooruit gegaan. Het is breder, dieper en hoger. Het lijkt wel alsof we hogere speakers hebben staan. De speakers "verdwijnen" nu ook, wat voorheen zeker nog niet het geval was. Bovendien ook (weer) meer details in zowel stemmen als instrumenten. Ook zit er meer lucht tussen de instrumenten, waardoor alles ook letterlijk luchtiger klinkt.

Al met al zijn we heel tevreden, alleen jammer dat het zo heeft moeten gaan... Betekent overigens niet dat we Dave niet meer gaan confronteren met de dubbele modificaties, maar het positieve gevoel van heerlijk muziek luisteren overheerst op dit moment :music:
Showcase - Topic

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Zeker! :pompom:
Showcase - Topic

SpeedyAndré

Citaat van: HTip op juli 11, 2012, 23:35:39
Wat er precies met onze Oppo is gebeurd weten we niet, maar het is wel erg prettig muziek luisteren. Annet en ik hebben samen onze bekende plaatjes weer geluisterd en na een avondje luisteren komen we tot de (eerste) conclusie dat het stereobeeld (meer hebben we nog niet getest) er aanzienlijk op is vooruit gegaan. Het is breder, dieper en hoger. Het lijkt wel alsof we hogere speakers hebben staan. De speakers "verdwijnen" nu ook, wat voorheen zeker nog niet het geval was. Bovendien ook (weer) meer details in zowel stemmen als instrumenten. Ook zit er meer lucht tussen de instrumenten, waardoor alles ook letterlijk luchtiger klinkt.

Al met al zijn we heel tevreden, alleen jammer dat het zo heeft moeten gaan... Betekent overigens niet dat we Dave niet meer gaan confronteren met de dubbele modificaties, maar het positieve gevoel van heerlijk muziek luisteren overheerst op dit moment :music:

Is de verbetering geen wishfull thinking  ???
2x dezelfde modificatie is zinloos (al of niet 2x betaald) dus heb je niet toch iets anders extra erin gekregen?
Dave zal toch wel een rapport leveren van de laatste aanpassingen?
Is het serienr nog hetzelfde?  :P

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

1nt3gr@

Citaat van: HTip op juli 11, 2012, 18:42:19

@1nt3gr@: Het kan zeker geen kwaad David op de hoogte te stellen van jouw beslissing en waarom. Alleen, zoals clockwork aangeeft, de timing is niet helemaal goed. Ik weet namelijk niet hoe David zou reageren op het feit dat jij weet hoe hij zaken met mij heeft gedaan. Jij zou trouwens de 5e potentiële klant zijn die hij verliest door deze gang van zaken.

Ik onderneem geen actie verder. Tenzij je er prijs op stelt, maar dan hoor ik het wel van je.
(daarbij, ik neem aan dat hij hier ook mee "leest", google translator doet wonderen....)

larzie

Het is jammer inderdaad dat veel bedrijven misbruik proberen te maken van de onwetendheid van de gemiddelde mens. Zodra een technisch welwetend mens dit ontdekt vallen ze hard door de mand. Ik kan me één of ander consumentenbond programma herinneren op tv, waarbij ze het geheugen in een laptop bewust los hadden gemaakt, waardoor de laptop het niet meer deed. Van de 10 bedrijven was er maar 1 die zei mevrouw het kost u niks, want het geheugen zat alleen los dat hebben we even teruggedrukt en hij doet het weer.
Er was zelfs een bedrijf bij die had ook het geheugen teruggedrukt, maar die zei, mevrouw we moesten het complete moederbord vervangen en daar moest ze de hoofdprijs betalen.

Het is jammer dat er veel bedrijven zijn die niet eerlijk zijn tegen hun klanten, maar vroeg of laat vallen die vanzelf door de mand. Het nadeel is dan vaak dat er al veel klanten gedupeerd zijn.

Maar goed het positieve is dat de Oppo weer terug is en het wel beter doet weer! :D :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Citaat van: SpeedyAndré op juli 11, 2012, 23:58:25
Is de verbetering geen wishfull thinking  ???
2x dezelfde modificatie is zinloos (al of niet 2x betaald) dus heb je niet toch iets anders extra erin gekregen?
Dave zal toch wel een rapport leveren van de laatste aanpassingen?
Is het serienr nog hetzelfde?  :P

André  8)
Veel vragen zeg! :o :D

Het leuke is dat ik geen verwachtingen had dat de Oppo beter zou zijn. Geen idee of de bybees al erin zaten, dus daar kan ik geen antwoord op geven. Echter de Oppo heeft een ander ERS-materiaal, waarbij het oude dynamiek zou verminderen. Daarnaast zouden er ook verschillende andere componenten gewisseld zijn. Echter TUC geeft geen gedetailleerde beschrijving over de gedane updates. Serienummer zal ik even moeten checken, goede suggestie.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: 1nt3gr@ op juli 12, 2012, 09:20:23
Ik onderneem geen actie verder. Tenzij je er prijs op stelt, maar dan hoor ik het wel van je.
(daarbij, ik neem aan dat hij hier ook mee "leest", google translator doet wonderen....)
Thanks! Geen idee of hij meeleest. Ik vermoed van niet, anders had ik misschien al iets gehoord (van zijn advocaat ;))
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: larzie op juli 12, 2012, 11:23:13
Het is jammer inderdaad dat veel bedrijven misbruik proberen te maken van de onwetendheid van de gemiddelde mens. Zodra een technisch welwetend mens dit ontdekt vallen ze hard door de mand. Ik kan me één of ander consumentenbond programma herinneren op tv, waarbij ze het geheugen in een laptop bewust los hadden gemaakt, waardoor de laptop het niet meer deed. Van de 10 bedrijven was er maar 1 die zei mevrouw het kost u niks, want het geheugen zat alleen los dat hebben we even teruggedrukt en hij doet het weer.

Er was zelfs een bedrijf bij die had ook het geheugen teruggedrukt, maar die zei, mevrouw we moesten het complete moederbord vervangen en daar moest ze de hoofdprijs betalen.

Het is jammer dat er veel bedrijven zijn die niet eerlijk zijn tegen hun klanten, maar vroeg of laat vallen die vanzelf door de mand. Het nadeel is dan vaak dat er al veel klanten gedupeerd zijn.
Ik ga in eerste instantie altijd uit dat het bedrijf het beste met me voor heeft. Ik snap natuurlijk wel dat een bedrijf geld wil verdienen, maar als dat met goede producten en service is dan heb ik daar helemaal geen probleem mee. Als het bedrijf alleen maar rijk wil worden over de rug van zijn klanten dan ben ik snel klaar met zo'n bedrijf. Vroeg of laat komt zo'n iemand wel zichzelf tegen. Maar zoals je zegt zijn er dan al veel gedupeerden.

Citeer
Maar goed het positieve is dat de Oppo weer terug is en het wel beter doet weer! :D :pompom:
Absoluut! Ik ga nog meer testen/luisteren met schijfjes die we heel goed kennen. Audiogeheugen zou maar 30 seconden zijn of zoiets, maar deze platen en hun klanken zijn waarschijnlijk geëtst in mijn geheugen :D dus weet ik of verschil hoor met voorheen...
Showcase - Topic

HTip

Gisteravond voor het eerst sinds lange tijd weer een film gekeken. Ik had Rango pas gekocht en die had Annet nog niet gezien. Ik wel, maar dat was lang geleden tijdens een M&G. Erg leuke en mooi gemaakt film. Dus dat was een geslaagde avond.

Van te voren nog het geluid nagelopen en de Oppo blijkt nog dezelfde instellingen te hebben. Dus alles was nog goed en de surround bubble was weer heerlijk. Nu nog luisteren hoe het analoog in surround klinkt...
Showcase - Topic

Martijnst1990

Citaat van: HTip op juli 14, 2012, 12:17:23
Gisteravond voor het eerst sinds lange tijd weer een film gekeken. Ik had Rango pas gekocht en die had Annet nog niet gezien. Ik wel, maar dat was lang geleden tijdens een M&G. Erg leuke en mooi gemaakt film. Dus dat was een geslaagde avond.

Van te voren nog het geluid nagelopen en de Oppo blijkt nog dezelfde instellingen te hebben. Dus alles was nog goed en de surround bubble was weer heerlijk. Nu nog luisteren hoe het analoog in surround klinkt...
Het is alemaal erg vervelend gelopen, maar gelukkig is die weer terug en werkt alles nog zoals het moet. Fijn dat het geluid toch nog verbeterd is 8) Zal best bijzonder geweest zijn, dat eerste filmpje sinds lange tijd :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

VlisChris

Rango is een geweldige film om je HT weer mee uit te testen. Heerlijk film waar ik indertijd hartelijk om heb kunnen lachen 8)