Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

larzie

Waarom heb je een Marantz RC9001 gekozen en niet bijvoorbeeld een tablet pc? Kan me voorstellen dat batterijduur en opstarten van de RC9001 een stukje sneller gaat? Alhoewel... tegenwoordig zal het niet zoveel meer schelen. Batterijduur zal wel een stukje beter zijn, maar met een tablet pc heb je meer mogelijkheden (denk ik)?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

mtissink

Hee, bij het doorlezen van de kabeltesten kwam ik dit citaat tegen:
Citaat van: HTip op maart  4, 2010, 23:09:14
De CD van Mark Knopfler staat allang op mijn verlanglijstje, dus nu wordt het tijd ;)

Volgens mij heb je die inmiddels thuis liggen (als je die nog niet had) ....:nopompom:
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

Citaat van: larzie op oktober 19, 2011, 14:26:49
Waarom heb je een Marantz RC9001 gekozen en niet bijvoorbeeld een tablet pc? Kan me voorstellen dat batterijduur en opstarten van de RC9001 een stukje sneller gaat? Alhoewel... tegenwoordig zal het niet zoveel meer schelen. Batterijduur zal wel een stukje beter zijn, maar met een tablet pc heb je meer mogelijkheden (denk ik)?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de optie van bijv. de iPad als AB gebruiken niet heb overwogen. En voor de handzaamheid is een dedicated AB wel een stuk prettiger. De mogelijkheden met de RC9001 zijn overigens ook erg groot, vanwege de IR én RF functie. Daarnaast kan je met kastjes als Lightmanager ook nog de mogelijkheden verder uitbreiden.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: mtissink op oktober 19, 2011, 14:41:00
Hee, bij het doorlezen van de kabeltesten kwam ik dit citaat tegen:
Volgens mij heb je die inmiddels thuis liggen (als je die nog niet had) ....:nopompom:
:clapping: Ik had 'm nog niet, maar nu inderdaad wel :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mtissink

Citaat van: HTip op oktober 19, 2011, 17:41:45
:clapping: Ik had 'm nog niet, maar nu inderdaad wel :D
Es kijken wanneer ik toevallig weer es in de buurt ben om mn hele cd collectie op te pikken :P

HTip

Citaat van: mtissink op oktober 19, 2011, 18:08:09
Es kijken wanneer ik toevallig weer es in de buurt ben om mn hele cd collectie op te pikken :P
:clapping: Ik kan ze meenemen naar de M&G bij denoontje. Dat kan niet lang meer duren ;) :D

Of is dit een verkapte uitnodiging om de PM mee te maken? :P
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Is Philip alweer onder de grond gegaan om naar zijn nieuwe aanwinsten te luisteren  :D

Veel luisterplezier  :music:.
Die smiley klopt niet, hij heeft een hoofdtelefoon op en dat moet eigenlijk een smiley zijn met luidsprekers om zich heen of tenminste links en rechts  :D van zich  ;)
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

mtissink

Citaat van: HTip op oktober 19, 2011, 19:16:53
:clapping: Ik kan ze meenemen naar de M&G bij denoontje. Dat kan niet lang meer duren ;) :D
Ah, dat zou super zijn. Ik hoor wel wanneer jij weer naar het hoge noorden trekt!
Mocht je een tussenstop willen maken ben je uiteraard van harte welkom!

Citaat van: HTip op oktober 19, 2011, 19:16:53
Of is dit een verkapte uitnodiging om de PM mee te maken? :P
Ik zou niet durven! :angel:

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober 19, 2011, 20:52:21
Is Philip alweer onder de grond gegaan om naar zijn nieuwe aanwinsten te luisteren  :D

Veel luisterplezier  :music:.
Die smiley klopt niet, hij heeft een hoofdtelefoon op en dat moet eigenlijk een smiley zijn met luidsprekers om zich heen of tenminste links en rechts  :D van zich  ;)
hahaha, gisteravond helaas nog geen tijd gehad om te luisteren. Maar ik ga natuurlijk ze wel binnenkort beluisteren. Zeker nu ik de 2 gitaren nu zelf heb ;)

En dat luisterplezier komt helemaal goed. Zeker met de PM die waarschijnlijk niet meer lang op zich zal laten wachten... :pompom:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: mtissink op oktober 20, 2011, 08:36:50
Ah, dat zou super zijn. Ik hoor wel wanneer jij weer naar het hoge noorden trekt!
Mocht je een tussenstop willen maken ben je uiteraard van harte welkom!
Ik neem aan dat jij ook uitgenodigd wordt voor de M&G bij denoontje. En een tussenstop bij jou maak ik dan graag. Thanks!

Citeer
Ik zou niet durven! :angel:
Yeah right! :nowink: :D
Showcase - Topic

mtissink

Citaat van: HTip op oktober 20, 2011, 13:55:13
Zeker nu ik de 2 gitaren nu zelf heb ;)
De cd's ook gekocht van 'de 2 mannen op de gitaar'?

HTip

Citaat van: mtissink op oktober 20, 2011, 14:09:04
De cd's ook gekocht van 'de 2 mannen op de gitaar'?
Yep! Alleen is het een man en vrouw :D. Die gaat natuurlijk eerst in de Nespa en dan Stairway to Heaven door de Notes laten schallen :music:
Showcase - Topic

larzie

Citaat van: HTip op oktober 20, 2011, 15:34:55
Yep! Alleen is het een man en vrouw :D. Die gaat natuurlijk eerst in de Nespa en dan Stairway to Heaven door de Notes laten schallen :music:

Moet je ook even de versie van Stairway to Heaven proberen van Rodrigo en Gabriela:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

mtissink

Citaat van: larzie op oktober 20, 2011, 15:54:55
Moet je ook even de versie van Stairway to Heaven proberen van Rodrigo en Gabriela:

Owww..., die is ook supergaaf! :angel:

Edit: over dit nummer hadden we het o.a. :)

larzie

Citaat van: mtissink op oktober 20, 2011, 15:57:30
Owww..., die is ook supergaaf! :angel:

Edit: over dit nummer hadden we het o.a. :)

It never hurts to help! :pompom:

Larzie HT

Maximus_Aurelius

Persoonlijk vind ik een ander nummer van R&Y beter en dat is de live versie van One(metallica cover)
:headbanging: maar die staat op het live album. ;)
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

larzie

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober 20, 2011, 16:42:38
Persoonlijk vind ik een ander nummer van R&Y beter en dat is de live versie van One(metallica cover)
:headbanging: maar die staat op het live album. ;)

De "Y" van Gabriela?

Deze bedoel je denk ik dan? Zitten meer instrumenten in dan R&G met hun gitaren:

Larzie HT

Martijnst1990

Wat klonk dat toch heerlijk bij jou Philip!  :music:

Sowieso heerlijke muziek, is de hele cd zo? Nu heb ik de naam van de 2 gitaristen, wat waren de vogeltjes ook alweer? ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Wat 2 gitaren toch al niet te weeg kunnen brengen :D Bedankt voor de mooie filmpjes. "One" is inderdaad ook erg mooi :music: Officieel staat op de CD, Rodrigo y Gabriela, dus ik denk dat Maximus RyG bedoelt ;)

Citaat van: Martijn90 op oktober 20, 2011, 19:09:24
Wat klonk dat toch heerlijk bij jou Philip!  :music:

Sowieso heerlijke muziek, is de hele cd zo? Nu heb ik de naam van de 2 gitaristen, wat waren de vogeltjes ook alweer? ;D
Heerlijk hé? Ik vond het inderdaad heel erg meevallen. Maar met de PM zal dat nóg beter zijn. De vogeltjes waren van Andreas Vollenweider - Behind the Gardens en dan het titelnummer...

De rest van de CD van RyG heb ik nog niet gehoord. Komt binnenkort...
Showcase - Topic

HTip

Eigenlijk hoort dit overigens in het M&G-topic thuis ;D Tegelijk met de verslagen van Mark en Ralph :unsure: :D
Showcase - Topic

Martijnst1990

Citaat van: HTip op oktober 20, 2011, 19:45:25
Eigenlijk hoort dit overigens in het M&G-topic thuis ;D Tegelijk met de verslagen van Mark en Ralph :unsure: :D
Eigenlijk wel ja ;D Bedankt voor de naam, was een apart maar toch erg leuk nummer :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

mtissink

Citaat van: HTip op oktober 20, 2011, 19:45:25
Tegelijk met de verslagen van Mark en Ralph :unsure: :D

S*it.., ik wist dat ik nog iets vergeten was. Had destijds het topic wel aangemaakt maar nu bedenk ik me inderdaad; niets meer mee gedaan.
Daar moet ik nog maar eens voor gaat zitten dan!
Voordeel: de echte impressies blijven over :angel:

Maximus_Aurelius

Citaat van: larzie op oktober 20, 2011, 19:05:51
De "Y" van Gabriela?

Deze bedoel je denk ik dan? Zitten meer instrumenten in dan R&G met hun gitaren:

Ik bedoel Rodrigo y Gabriela ;) .
Typefoutje met de y. Moest G zijn :D.

Is niet zo eenvoudig via smartphone typen.;)
🎶🎶🎶

🎶🎶🎶

HTip

Citaat van: mtissink op oktober 20, 2011, 20:28:30
S*it.., ik wist dat ik nog iets vergeten was. Had destijds het topic wel aangemaakt maar nu bedenk ik me inderdaad; niets meer mee gedaan.
Daar moet ik nog maar eens voor gaat zitten dan!
Voordeel: de echte impressies blijven over :angel:
Is niet erg hoor, maar ik was gewoon benieuwd...
Showcase - Topic

Zefanja

Citaat van: HTip op oktober 17, 2011, 22:04:44
Bedankt Zefanja! Leuk dat je weer hebt bijgelezen in mijn topic. Dat is een flinke klus geweest.

Het gamen heb ik lang buiten de deur kunnen houden, maar het is nu eindelijk toch van gekomen. En het is erg gaaf op het grote scherm. Heb zelfs een stuur met alles erop en eraan aangeschaft, want ik kon niets met de controllers. Voel me 20 jaar jonger als ik daar achter zit, op de reflexen na dan :D

De minder leuke dingen horen bij het leven, maar daar tegenover staan weer leuke dingen. Bijvoorbeeld dat we nu contact hebben met de schoonfamilie van mijn tante. Eigenlijk geen familie, maar het voelt wel zo. Raar dat iets tragisch leidt tot iets moois...

De upgrade komt als het goed is deze maand. De SR9600 krijgt gezelschap van een mooie stereoversterker. Kijk er erg naar uit. Niet dat ik niet kon genieten, maar dit wordt denk ik een serieuze stap om mijn stereobeleving te verbeteren.

Het was idd even wat lees voer, maar gelukkig staan er altijd wel interessante dingen in je topic  ;)

Hahahaha tof. Ik denk dat het gamen iets is wat ik nooit zou kunnen laten gaan.
En het is een mooi stuk ontspanning.

Ja helaas wel. Dingen gaan helaas niet altijd zoals je wilt. Maar net zoals jij heb ik mogen ervaren dat er uit vervelende dingen ook hele mooie dingen kunnen komen  ;D

Ik heb het gezien en wat een mooi apparaat krijg je erbij zeg  :wub:
Dat zal zeker heel wat doen voor de stereo beleving.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |