Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Alex Groningen op oktober 17, 2011, 19:48:32
Als je zal vertellen dat je in jouw ruimte niet zal genieten, dan zal ik je ook zeker niet geloven. ;D
Ik zou mezelf ook niet geloven :D Gisteren Unknown gezien en dat was weer zo'n filmervaring waar je door het beeld en geluid alleen al in de film wordt gezogen.

Citeer
Ik ben benieuwd.
Ik ook. Hopelijk nog iets minder dan 2 weken (zie countdown in 1e post)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Heb mijn avatar maar een keer gewijzigd, want daarop stond nog de SVS en die heb ik al meer dan een jaar niet meer ;)

@Zefanja, mijn reactie op jouw berichtje staat onderaan de vorige pagina...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Citaat van: HTip op oktober 17, 2011, 22:08:25
Heb mijn avatar maar een keer gewijzigd, want daarop stond nog de SVS en die heb ik al meer dan een jaar niet meer ;)

Nouja, das ook toevallig. Wilde vanmiddag nog een opmerking maken over je avatar omdat je SVS daar nog zo duidelijk op te zien was ;D Is natuurlijk makkelijk praten achteraf, maar goed... ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op oktober 17, 2011, 22:19:23
Nouja, das ook toevallig. Wilde vanmiddag nog een opmerking maken over je avatar omdat je SVS daar nog zo duidelijk op te zien was ;D Is natuurlijk makkelijk praten achteraf, maar goed... ;)
:D Ik geloof je hoor. Ik was dit al langer van plan, maar het was er nog niet van gekomen. Dezelfde foto gebruik ik ook voor de AB met de bediening die je tijdens de M&G kort hebt gezien.
Showcase - Topic

Martijnst1990

Citaat van: HTip op oktober 17, 2011, 22:28:53
:D Ik geloof je hoor. Ik was dit al langer van plan, maar het was er nog niet van gekomen. Dezelfde foto gebruik ik ook voor de AB met de bediening die je tijdens de M&G kort hebt gezien.
Oja inderdaad. Blijft ook een prachtig apparaat ook die AB met de foto's waar je op kan klikken etc. ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Citaat van: HTip op oktober 17, 2011, 22:08:25

Ehh.. : meer dan 11 maanden niet meer he!!  8)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op oktober 17, 2011, 22:42:55
Ehh.. : meer dan 11 maanden niet meer he!!  8)
Ik zal het iets anders formuleren... Ik heb de DD18 al meer dan een jaar :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Martijn90 op oktober 17, 2011, 22:37:17
Oja inderdaad. Blijft ook een prachtig apparaat ook die AB met de foto's waar je op kan klikken etc. ;D
Dank je. Ik zal wat screenshots van mijn config in wording posten...
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op oktober 17, 2011, 22:52:57
Ik zal het iets anders formuleren... Ik heb de DD18 al meer dan een jaar :D
Hihi ;-)

De SVS is het overigens nog niet verleerd hoor.. hij dreunt nog als een tierelier!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: HTip op oktober 17, 2011, 22:53:40
Dank je. Ik zal wat screenshots van mijn config in wording posten...
Ben ik ook wel benieuwd naar! Wat een dijk van een AB he!

HTip

Citaat van: Etiennevh op oktober 17, 2011, 22:55:34
Hihi ;-)

De SVS is het overigens nog niet verleerd hoor.. hij dreunt nog als een tierelier!
;D Ik denk ook niet dat hij dat snel zal verleren. En hij doet het graag :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Etiennevh op oktober 17, 2011, 22:56:04
Ben ik ook wel benieuwd naar! Wat een dijk van een AB he!
Erg mooi inderdaad. De afbeeldingen zijn fotokwaliteit en je kan bijna alles programmeren. Bovendien ook meer knoppen en dat betekent weer minder schermen ;)

Het homescherm is ons huis, waarbij je als je op de kelder tapt het volgende scherm krijgt.

Tap op het gordijn en het gaat open...

Met de keuze van 2 of meer stoelen bezet wordt de preset van de DD18 ingesteld.

Tap op de afbeelding onder de center en je krijgt...

Tap op de DD18 en je krijgt de bediening van de sub...

Tap op het rack en je krijgt het volgende...

Dan kan je kiezen welk apparaat en krijgt de volledige bediening ervan. Ik moet nog verder met de macro's, verlichting, etc., want eigenlijk moet je de apparaatschermen niet hoeven te gebruiken. Alleen voor de speciale functies. Maar dat duurt nog wel eventjes ;)
Showcase - Topic

Etiennevh

Goed bezig! Wat een wijs ding hè! Gaat er in deze macro's weer net zoveel tijd zitten als je vorige AB of is er hier iets aan de programmatuur gedaan om het eenvoudiger te maken?

HTip

Citaat van: Etiennevh op oktober 17, 2011, 23:29:51
Goed bezig! Wat een wijs ding hè! Gaat er in deze macro's weer net zoveel tijd zitten als je vorige AB of is er hier iets aan de programmatuur gedaan om het eenvoudiger te maken?
Thanks! Je kan het zo makkelijk of moeilijk maken als je zelf wil. Met een wizard ben je binnen een paar minuten klaar, met het standaard template. Echter als je iets wil zoals ik, met bewegende gordijnen en plaatjes met aanraakgebieden, macro's met licht, etc. dan ben je "iets" langer bezig ;)
Showcase - Topic

Xander32

Citaat van: HTip op oktober 18, 2011, 08:01:19
Thanks! Je kan het zo makkelijk of moeilijk maken als je zelf wil. Met een wizard ben je binnen een paar minuten klaar, met het standaard template. Echter als je iets wil zoals ik, met bewegende gordijnen en plaatjes met aanraakgebieden, macro's met licht, etc. dan ben je "iets" langer bezig ;)
Zo te zien een erg vernuftig apparaat en eenmaal goed ingesteld erg gebruikersvriendelijk.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Etiennevh

Citaat van: HTip op oktober 18, 2011, 08:01:19
Haha oke.. het zou toch fijn en mooi zijn als dat ook allemaal kon met een standaard programmatje.. Ik voel een gat in de markt  ;)

In ieder geval een mooi apparaat, is het nog te koop of inmiddels uit de handel gehaald?

HTip

Citaat van: Xander32 op oktober 18, 2011, 09:12:53
Zo te zien een erg vernuftig apparaat en eenmaal goed ingesteld erg gebruikersvriendelijk.

Sander.
Je zegt het helemaal goed. De AB kan heel gebruiksvriendelijk zijn. Alleen kost het wel veel tijd om er iets leuks van te maken. Ach ja, dan ben ik in de winter van de straat ;)

Citaat van: Etiennevh op oktober 18, 2011, 11:19:19
Haha oke.. het zou toch fijn en mooi zijn als dat ook allemaal kon met een standaard programmatje.. Ik voel een gat in de markt  ;)

In ieder geval een mooi apparaat, is het nog te koop of inmiddels uit de handel gehaald?
Ik zou zeggen, duik in het gat :D Er zijn dealers die ook custominstallaties kunnen doen en dus ook de programmering van de AB. Kost natuurlijk wel wat, maar dan heb je er zelf geen omkijken naar.

De Marantz is niet meer te koop, maar zijn broertje de Pronto 9600 is gelijk en wordt nog ondersteund. De Marantz kan overigens prima overweg met de voorlaatste versie van de software. Die gebruik ik dan ook ;)
Showcase - Topic

Softpower

Heb n tippie voor je.. Zit net de deluxe edition van nevermind van nirvana te luisteren en die haalt echt het beste in mijn set in stereo naar boven. Misschien iets voor je om te testen ;) ik luister nirvana niet meer zonder de sub in te schakelen. Wow wat gaat die diep terwijl mijn 805di's toch niet kinderachtig zijn met laag maakt een crossover naar de sub erg veel uit.. Dus wie weet om eens met je dd18 ook te proberen.. Als die nieuwe overigens een sub zou kunnen aansturen... Anders moet je m misschien aftappen van de hoofdspeakers voor een zelfde effect..

Deze cd trekt echt het uiterste uit de set qua stereo.. Want het wordt heel snel een brei van geweld met nirvana...
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

VlisChris

Stuur die foto's van je stoelen, en de maat waarin je werkt eens naar me door?
Want dat ziet er natuurlijk wel te simpel uit he ;)
Op zijn minst een kleine schaduw eroverheen in photoshop ;) 8)

[email protected]
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

RonG

Citaat van: HTip op oktober 17, 2011, 23:04:00
Erg mooi inderdaad. De afbeeldingen zijn fotokwaliteit en je kan bijna alles programmeren. Bovendien ook meer knoppen en dat betekent weer minder schermen ;)

Volgens mij heb ik toen niet goed opgelet :-\ , erg gaaf

HTip

Citaat van: Softpower op oktober 18, 2011, 15:00:58
Heb n tippie voor je.. Zit net de deluxe edition van nevermind van nirvana te luisteren en die haalt echt het beste in mijn set in stereo naar boven. Misschien iets voor je om te testen ;) ik luister nirvana niet meer zonder de sub in te schakelen. Wow wat gaat die diep terwijl mijn 805di's toch niet kinderachtig zijn met laag maakt een crossover naar de sub erg veel uit.. Dus wie weet om eens met je dd18 ook te proberen.. Als die nieuwe overigens een sub zou kunnen aansturen... Anders moet je m misschien aftappen van de hoofdspeakers voor een zelfde effect..

Deze cd trekt echt het uiterste uit de set qua stereo.. Want het wordt heel snel een brei van geweld met nirvana...
Ken de CD niet, maar bedankt voor de tip! :thumbs-up:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Christiaan S op oktober 18, 2011, 15:08:20
Stuur die foto's van je stoelen, en de maat waarin je werkt eens naar me door?
Want dat ziet er natuurlijk wel te simpel uit he ;)
Op zijn minst een kleine schaduw eroverheen in photoshop ;) 8)

[email protected]
Bedoel je de stoelen bij de keuze van de preset van de sub? Dat is inderdaad gewoon een uitsnede van de foto van de ruimte. Bedankt alvast voor de moeite :worship:

Welke resolutie heb je dan nodig?
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: RonG op oktober 18, 2011, 16:19:59
Volgens mij heb ik toen niet goed opgelet :-\ , erg gaaf
Bedankt Ron! Ik had volgens toen nog geen fatsoenlijke config in de AB geladen. En de RC5400 is een stuk minder gedetailleerd. Die kan je je misschien wel herinneren. Mijn streven is de volgende M&G (ergens begin 2012) de volledige bediening met de RC9001 te kunnen doen. Dan heb ik nog wel wat te doen, maar de donkere dagen komen eraan...
Showcase - Topic

VlisChris

Citaat van: HTip op oktober 18, 2011, 21:41:53
Bedoel je de stoelen bij de keuze van de preset van de sub? Dat is inderdaad gewoon een uitsnede van de foto van de ruimte. Bedankt alvast voor de moeite :worship:

Welke resolutie heb je dan nodig?

Stuur maar eens door wat je hebt liggen, en laat even weten in welke maat je de bestanden nodig hebt om ze in te laden.
Kan je niet beloven dat het geweldig wordt, maar iets meer sprankeling dan dit kan geen kwaad ;) :P Dit past niet bij je HT.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HTip

Citaat van: Christiaan S op oktober 19, 2011, 10:25:41
Stuur maar eens door wat je hebt liggen, en laat even weten in welke maat je de bestanden nodig hebt om ze in te laden.
Kan je niet beloven dat het geweldig wordt, maar iets meer sprankeling dan dit kan geen kwaad ;) :P Dit past niet bij je HT.
:D Zal vanavond even kijken... Thanks!
Showcase - Topic