Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Optimus

waar koop jij je apparatuur zoal? (mag ook via pm)

grtjs

HTip

Citaat van: CoSo op maart 30, 2011, 10:30:52
Gefeliciteerd met de RC9001, deze werkt erg goed. Enige nadeel is de firmware waardoor nieuwe programma's niet werken zoals bv. ProntoSqueeze2.
Bedankt! Jij had voorheen ProntoSqueeze op de RC9001. Was dat een eerdere versie? En kan ik die nog ergens krijgen?

Citaat van: Valkyrie op maart 30, 2011, 10:38:55
Cool! Je zat er al een tijdje over na te denken volgens mij. ;)
Neem je dan ook meteen een RX9001 erbij? Dan heb je nog flink wat programmeer-werk. ;)
Klopt! In het Pronto-ervaringentopic heb ik wel eens een balletje opgegooid. Dat kwam ook omdat CoSo toen een RC9001 te koop had. Toen heb ik lang getwijfeld. Maar deze is nieuw en voor een prijs dat ik niet kon weigeren. Forumgenoot daydreamer had mij hierop gewezen, dus Marco, Thanks!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Optimus op maart 30, 2011, 13:07:54
waar koop jij je apparatuur zoal? (mag ook via pm)
Ik heb een groot deel van mijn apparatuur via de sponsoren van het forum:
- Beter Beeld & Geluid => beamer, scherm en sub (demo/nieuw)
- HifiSupply => LS-kabels en video-interlinks (nieuw)
- erik s. => Analoge interlinks en Nespa (2e hands/nieuw)

Overige zaken via het WWW => forumgenoten, (web)winkels in binnen- en buitenland en importeurs. Veel daarvan is 2e hands en dat heeft me de nodige €'s gescheeld ;) Soms ook eBay en marktplaats, maar dat vind ik eigenlijk te riskant.

Je ziet dat het HTforum een gevaarlijke plaats is :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

CoSo

Citaat van: HTip op maart 30, 2011, 17:13:59
Bedankt! Jij had voorheen ProntoSqueeze op de RC9001. Was dat een eerdere versie? En kan ik die nog ergens krijgen?
Klopt! In het Pronto-ervaringentopic heb ik wel eens een balletje opgegooid. Dat kwam ook omdat CoSo toen een RC9001 te koop had. Toen heb ik lang getwijfeld. Maar deze is nieuw en voor een prijs dat ik niet kon weigeren. Forumgenoot daydreamer had mij hierop gewezen, dus Marco, Thanks!
Versie 1 werkt wel idd, deze heb ik wel voor je.

HTip

Citaat van: CoSo op maart 30, 2011, 17:27:33
Versie 1 werkt wel idd, deze heb ik wel voor je.
Thanks! :thumbs-up: Moet je daarvoor mijn mailadres hebben?
Showcase - Topic

Robbert54

toch snap ik nog steeds niet dat je geen upgrade van receiver doet. Ik bedoel ik begrijp je aan de ene kant volkomen. Ik heb immers zelf mogen horen hoe fantastisch je Marantz klinkt. En hoe prachtig het geheel samensmelt. Toch denk ik dat je, zeker gezien de techniek tegenwoordig, juist daar nog wel flink wat winst kan behalen. Ben je nooit nieuwsgierig naar bijv: de Arcam avr600 of een Voor eind combinatie van ... merk??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Zolang de SR9600 het nog goed doet (zeker als alles analoog is aangesloten) hoef ik geen andere receiver. Maar ik zou liegen als ik niet wel eens benieuwd zou zijn naar bijv. een AVR600 (die ik binnenkort bij Sonic mag beleven) of een combi, zoals de AV7005/MM7055 of AV8003/MM8003. Maar dat zijn dan weer behoorlijke bedragen en 2011 zal niet zo'n jaar worden als 2010 :unsure: :D
Showcase - Topic

fastlex

Ook ik ben daar ook wel benieuwd naar, hoe verhoudt een SR9600 zich tot de AVR600. Ik verwacht dat de AVR600 iets gedetaileerder is maar dat het voor de rest niet zoveel uitmaakt. Of sla ik de lat dan finaal mis?
Soms is het wellicht wel lekker als je niet weet wat er nog meer is.
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

Sonic Circle

Neem dan even een paar van je speakers mee Philip, tijdens de M&G bij mij :D.

Je set klonk fantastisch in balans de laatste keer dat ik je ruimte mocht beleven.
Ben wel benieuwd wat jouw ervaringen zullen zijn van de Arcam AVR600 icm die speelgoed speakers bij mij.

Robbert54

Citaat van: fastlex op maart 30, 2011, 20:26:11
Ook ik ben daar ook wel benieuwd naar, hoe verhoudt een SR9600 zich tot de AVR600. Ik verwacht dat de AVR600 iets gedetaileerder is maar dat het voor de rest niet zoveel uitmaakt. Of sla ik de lat dan finaal mis?
Is al moeilijk te vergelijken, aangezien Philips alles vooral analoog heeft aangesloten en de AVR600 natuurlijk bedoeld is om digitaal aan te sluiten, niet dat dit dan perse moet, maar dat zou wel een reden kunnen zijn om over te stappen. Ik denk dat het verschil nog wel eens aanzienlijk kan zijn, en dan wil ik op geen enkele manier afbreuk doen aan de SR9600, maar de tijd staat nou eenmaal niet stil. In Philips geval zou ik sowieso niet voor een avr600 gaan maar eerder voor een voor/eind combi, omdat Philip ook veel muziek luistert. En als je van een SR9600 wil upgraden, moet je het wel ook gelijk goed doen :worship:

@Philip: zoals ik al zei niet om je set om wat voor manier dan ook tekort te doen, want alles klinkt bij jou oorstrelend mooi, maar zat het me zo even voor te stellen :wub: :D :music:

En mocht 2011 geen upgrade jaar worden: ach ja dan blijft er wat om over te dromen :P
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: fastlex op maart 30, 2011, 20:26:11
Ik denk niet dat je best gelijk kan hebben. Vooral in de pre- en postprocessing zijn de huidige generatie receivers beter. Met name de x-over per kanaal kan de surroundbubble ten goede komen. Ook met de DAC's zijn tegenwoordig beter. Maar als het over het eindversterkerdeel gaat en de controle dan denk ik dat de SR9600 best nog zijn mannetje staat. Zeker met de resolutie van de DAC's van de Oppo hoor je het potentieel van de versterker.

Citaat van: Sonic Circle op maart 30, 2011, 22:25:45
Neem dan even een paar van je speakers mee Philip, tijdens de M&G bij mij :D.
Grapjas! Denk dat het eenvoudiger is om de SR9600 mee te nemen ;D

Citeer
Je set klonk fantastisch in balans de laatste keer dat ik je ruimte mocht beleven.
Bedankt voor het compliment. De balans vind ik ook enorm verbeterd door alle upgrades in apparatuur en akoestiek. Leuk dat jij dat ook gehoord hebt :thumbs-up:

Citeer
Ben wel benieuwd wat jouw ervaringen zullen zijn van de Arcam AVR600 icm die speelgoed speakers bij mij.
Ik weet al dat de Toys alleen maar klein zijn in formaat in naam, maar een verrassend volwassen geluid produceren. Met de AVR350 vond ik het al holografisch, zelfs buiten de sweetspot. En wat ik van de AVR600 lees, o.a. door LittleNinja, is dat alleen maar nog beter geworden. Dus ik ben zeer benieuwd naar jouw nieuwe geluid.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: The Vampire op maart 30, 2011, 22:46:32
Is al moeilijk te vergelijken, aangezien Philips ;) alles vooral analoog heeft aangesloten en de AVR600 natuurlijk bedoeld is om digitaal aan te sluiten, niet dat dit dan perse moet, maar dat zou wel een reden kunnen zijn om over te stappen. Ik denk dat het verschil nog wel eens aanzienlijk kan zijn, en dan wil ik op geen enkele manier afbreuk doen aan de SR9600, maar de tijd staat nou eenmaal niet stil. In Philips geval zou ik sowieso niet voor een avr600 gaan maar eerder voor een voor/eind combi, omdat Philip ook veel muziek luistert. En als je van een SR9600 wil upgraden, moet je het wel ook gelijk goed doen :worship:
In stereo speel ik inderdaad volledig analoog. De dedicated stereo-uitgang van de Oppo i.c.m. de inakustik NF-1302 klinkt zo verdraaid natuurlijk, dat ik de stap naar digitaal (ik wist voorheen niet beter met iLink en HDMI) niet zomaar meer maak.

Je slaat trouwens de spijker op de kop. Als ik de SR9600 écht wil upgraden, wil ik het ook goed doen, dus geen side-step, maar een (flinke) stap vooruit. Ik weet niet of ik dat op korte termijn kan/wil realiseren. Maar ik hou stiekem de ontwikkelingen scherp in de gaten. Want The Upgrade Company doet ook van alles met Marantz-combi's. Daar zou ik denk ik een hele grote stap mee maken, zeker gezien mijn ervaringen met de Oppo :wub:

Citeer
@Philip: zoals ik al zei niet om je set om wat voor manier dan ook tekort te doen, want alles klinkt bij jou oorstrelend mooi, maar zat het me zo even voor te stellen :wub: :D :music:
Bedankt voor het compliment Robbert! Ik heb zo ook echt niet opgevat, want deze passage uit jouw review van de M&G op 10-10-10 is me nog goed bijgebleven...

Citaat van: The Vampire op oktober 14, 2010, 22:42:36
... vol verwachting wordt de blu-ray van John Mayer – Where the light is in de Panasonic gestopt. ...
Ik geef Philip aan dat ik graag het nummer Free Fallin wil horen. Zo gezegd zo gedaan. Kippenvel is gelijk weer aanwezig. Zelfs in 2.0 klinkt het nog gewoon geweldig. Vervolgens gaan we door met Slow Dancing In a Burning Room na de gitaar intro slaat de kippenvel weer volledig toe, samen met een dikke rilling over mijn rug en een dikke brok in mijn keel. Gelukkig merkt de rest dit niet. Meteen besef ik waarom Philip zo tevreden is met zijn Marantz en ARL Jordans. Dit is gewoon een perfecte match. De combi raakt me werkelijk tot op het bot en maakt heel wat los. Dit is in mijn ogen het grootste compliment die ik een set kan geven. Het moet me raken en dat doet de set van Philips absoluut en ik besef dat ik hier nog wel uren naar kan luister, maar de dag is kort dus we gaan snel weer over op wat anders.
Ik denk dat dit alles wel zegt :wub:

Voor degenen die de hele tekst van Robbert graag willen lezen (als je het nog hebt gelezen, zeker doen!) dan kan je op de link boven de quote klikken...

Citeer
En mocht 2011 geen upgrade jaar worden: ach ja dan blijft er wat om over te dromen :P
Helemaal waar!! :thumbs-up:
Showcase - Topic

Robbert54

Die ervaring vergeet ik zelf ook nooit meer, zonder nou al te sentimenteel te gaan doen denk ik wel dat het mijn hobby heeft gered en de vlam weer heeft aangewakkerd dus nog steeds: :worship: :worship:

Ik zag via een Link van Vik ook dat er ook al een upgrade versie van de 8003 is. Ben erg benieuwd wat The upgrade company daar mee kan (en of t betaalbaar blijft) Maar ik las van Kalimero (dacht ik) ook dat er al geruchten gaan dat Marantz zelf nog met een nieuwe versie gaat komen. Blijft iig interessant om te volgen en jij hebt het voordeel dat een upgrade bij jou een luxe upgrade wordt, want eigenlijk heb je het nu gewoon perfect voor elkaar, maar ja, dat virus he! :devil:

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op maart 30, 2011, 23:14:44
Die ervaring vergeet ik zelf ook nooit meer, zonder nou al te sentimenteel te gaan doen denk ik wel dat het mijn hobby heeft gered en de vlam weer heeft aangewakkerd dus nog steeds: :worship: :worship:
:wub: :wub:

Citeer
Ik zag via een Link van Vik ook dat er ook al een upgrade versie van de 8003 is. Ben erg benieuwd wat The upgrade company daar mee kan (en of t betaalbaar blijft) Maar ik las van Kalimero (dacht ik) ook dat er al geruchten gaan dat Marantz zelf nog met een nieuwe versie gaat komen. Blijft iig interessant om te volgen en jij hebt het voordeel dat een upgrade bij jou een luxe upgrade wordt, want eigenlijk heb je het nu gewoon perfect voor elkaar, maar ja, dat virus he! :devil:
Ik vraag me af of een bedrijf standaard een product zo kan neerzetten, zonder dat een tuningbedrijf het nog kan verbeteren. Zie je nu weer met de Oppo BDP95. Trouwens als je een keer wil kwijlen klik maar eens op deze link: http://www.upgradecompany.com/upgrade-company-shop-online/marantz
Showcase - Topic

CoSo

Citaat van: HTip op maart 30, 2011, 18:01:33
Thanks! :thumbs-up: Moet je daarvoor mijn mailadres hebben?
doe maar dan zal ik hem mailen.

Robbert54

kwijl... die Ma-9S2 timeless beauty. The looks of heaven the sound of.... Dreams.

Ik zie m al staan in the Chamber :wub: :inlove:

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Citaat van: The Vampire op maart 30, 2011, 23:14:44
Niet zo bescheiden en ingetogen voortaan als je er daadwerkelijk bent! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op maart 30, 2011, 23:34:17
was ik dat ja?

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Showcase - Topic

HTip

Citaat van: The Vampire op maart 30, 2011, 23:32:39
kwijl... die Ma-9S2 timeless beauty. The looks of heaven the sound of.... Dreams.

Ik zie m al staan in the Chamber :wub: :inlove:
Prachtig inderdaad, maar 5 van die? :o Ik blijf liever bij Annet ;D :wub:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op maart 30, 2011, 23:34:17
Robbert, in tegenstelling tot anderen ;D, genoot in stilte :music:

Citaat van: The Vampire op maart 30, 2011, 23:35:43
was ik dat ja?
Nee hoor, alleen celerontje is dat niet gewend ;D
Showcase - Topic

Robbert54

Citaat van: HTip op maart 30, 2011, 23:38:42
Prachtig inderdaad, maar 5 van die? :o Ik blijf liever bij Annet ;D :wub:
hahaha! heel begrijpelijk :D maar wat is ie mooi! Sowieso die hele lijn, maar de MM AV lijn is ook mooi, alleen hoop ik toch echt dat voor dat geld dat lelijke plastic is vervangen..

Citaat van: HTip op maart 30, 2011, 23:41:09
Robbert, in tegenstelling tot anderen ;D, genoot in stilte :music:
;D Idd. Genieten heet zoiets.  :wub:

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Keek er niet vreemd van op hoor, maar het is een groot contrast met je kleurrijke taalgebruik onder je online bloedzuigende schuilnaam! :D :D :D

Citaat van: HTip op maart 30, 2011, 23:41:09
Pride of Prejudices, starring HTip! ;D ;D ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Hoezo vooroordeel? Ik heb toch ervaring? ;D

Laten we erop houden dat jij en Robbert verschillende typen mensen zijn ;)

Nu weer ontopic, Jaap!
Showcase - Topic

screw

Prachtig weer een extra gemakje in je kamer!

Ik zou idd ook gewoon lekker blijven genieten van de versterker die je nu gebruikt, en als de tijd rijp is komt er van zelf een nieuwe  :D

denk dat jij net zo blij word van je nieuwe remote als ik van de pronto!
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.