Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

advr

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 15, 2011, 01:17:01
Ik vind het fijn dat er rekening mee gehouden wordt.  :thumbs-up:

Alles went  ;D en ik mis het ook echt niet, want wat je nooit kunt eten, kun je ook nooit missen.  :D

Tenslotte heb ik de Lasagne ZONDER champignons gekregen.... ;D ;D
maar Lasagne zonder champignons hoort ook eigenlijk zo ( :-X)

Die was enorm goed!!
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Zefanja

Wauw nooit geweten dat er zoveel over lasagna gezegd kon worden ;):P
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

advr

Citaat van: Zefanja op maart 16, 2011, 14:22:06
Wauw nooit geweten dat er zoveel over lasagna gezegd kon worden ;):P

het is overigens ook nog LasagnE maar dat mag de pret niet drukken.. :music: :music:
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Zefanja

Citaat van: advr op maart 16, 2011, 14:28:23
het is overigens ook nog LasagnE maar dat mag de pret niet drukken.. :music: :music:

Jaja wrijf het er maar in. Ik weet het ik ben een buitenlander :P
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

advr

Citaat van: Zefanja op maart 16, 2011, 14:36:24
Jaja wrijf het er maar in. Ik weet het ik ben een buitenlander :P

ik heb een Italiaanse schoonvader..... :hehe: :hehe:

HTip

Het lijkt hier soms wel een kookprogramma ;D

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 15, 2011, 01:17:01
Ik vind het fijn dat er rekening mee gehouden wordt.  :thumbs-up:
Geen probleem hoor! Sterker nog, ik vind het normaal om daarmee rekening te houden. Het is de bedoeling dat je geniet en niet dat je er ziek van wordt ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: denoontje op maart 15, 2011, 08:31:23
Pfoe die hebben wij zondag gezien met de versterker op -18 en dat was toch wel knallen.....buren gelukkig niet gehoord op de bel  ;-)
;D Als je set is afgesteld op 75dB en je draait op -18 en je vindt dat al knallen, dan ben ik benieuwd wat je vindt als ik op -8db (Hellboy II en Iron Man 2) of -5dB (de meeste films) of zelfs op -2dB (uitzondering) speel ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Madhouse op maart 15, 2011, 20:28:05
Nu ben ik toch wel heel benieuwd of je al met de RCA Caps hebt geëxperimenteerd?
Ik heb nu alle RCA in- en uitgangen afgedekt met of jouw RCA caps of degene die ik al had. Ik heb nog niet echt geëxperimenteerd, maar het geluid van de films van vandaag (collega's op bezoek) was erg indrukwekkend en ik meende te horen (ik zat achter) dat het geluid beter gedefinieerd was. Met name de spraak in de openingsscene van Toy Story 3 vond ik beter verstaanbaar. Als ik tijd heb ga ik nog een test doen, maar het is best veel werk de caps er weer af te halen.

Citaat van: Madhouse op maart 15, 2011, 20:28:46
Graag gedaan, het was het minste wat ik kon doen! (sta ik lekker 3x in je boekje)  :pompom:
;D Ik kan inderdaad al een aardig boekwerk maken met 5 M&G's en er komen er nog 3 bij dit jaar ;)
Showcase - Topic

-chiel-

Citaat van: HTip op maart 17, 2011, 23:43:28
;D Als je set is afgesteld op 75dB en je draait op -18 en je vindt dat al knallen, dan ben ik benieuwd wat je vindt als ik op -8db (Hellboy II en Iron Man 2) of -5dB (de meeste films) of zelfs op -2dB (uitzondering) speel ;)
Dan kunnen de buren bellen wat ze willen, je hoort de bel toch niet  :bigsmile:.

Madhouse

Citaat van: HTip op maart 17, 2011, 23:47:56
Ik heb nu alle RCA in- en uitgangen afgedekt met of jouw RCA caps of degene die ik al had. Ik heb nog niet echt geëxperimenteerd, maar het geluid van de films van vandaag (collega's op bezoek) was erg indrukwekkend en ik meende te horen (ik zat achter) dat het geluid beter gedefinieerd was. Met name de spraak in de openingsscene van Toy Story 3 vond ik beter verstaanbaar. Als ik tijd heb ga ik nog een test doen, maar het is best veel werk de caps er weer af te halen.

Bij mij zitten ze er achter met de reden 'baad het niet dan schaad het niet". Ik hoor zelf niet echt verschil behalve als ik ze op de versterker doe, dan word het geluid ineens een stuk minder. Maar voorlopig doe ik helemaal niets meer aan mijn set, eerst maar eens flink genieten.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: -chiel- op maart 17, 2011, 23:51:44
Dan kunnen de buren bellen wat ze willen, je hoort de bel toch niet  :bigsmile:.
Dat geldt niet alleen voor de bel, maar voor alles wat zich buiten de HT afspeelt. Denk aan storm, vliegtuigen, auto's, etc. ;D Tijdens film zijn we volledig van de buitenwereld afgesloten ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Madhouse op maart 17, 2011, 23:53:17
Bij mij zitten ze er achter met de reden 'baad het niet dan schaad het niet". Ik hoor zelf niet echt verschil behalve als ik ze op de versterker doe, dan word het geluid ineens een stuk minder. Maar voorlopig doe ik helemaal niets meer aan mijn set, eerst maar eens flink genieten.
De vorige keer dat ik met de caps experimenteerde hoorden we duidelijk verschil. Ik neem aan dat dat nu niet anders is, maar sowieso is het beter voor de apparatuur dat er geen stof binnen kan komen. Je hebt overigens helemaal gelijk dat het nu tijd is om flink te gaan genieten van je prachtige set!
Showcase - Topic

kermit

Philip,

Ik heb je CD al klaar liggen. Ik ben je niet vergeten.... :D

Madhouse

Citaat van: HTip op maart 17, 2011, 23:55:42
De vorige keer dat ik met de caps experimenteerde hoorden we duidelijk verschil. Ik neem aan dat dat nu niet anders is, maar sowieso is het beter voor de apparatuur dat er geen stof binnen kan komen. Je hebt overigens helemaal gelijk dat het nu tijd is om flink te gaan genieten van je prachtige set!

Meetbaar zijn er sowieso positieve verschillen (is ook bewezen). Maar ik denk persoonlijk dat de ene set het verschil wel bloot legt en de ander niet.

Ik ga ook lekker genieten en een mini-M&G organiseren. Ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar een andermans mening over mijn set.

HTip

Citaat van: kermit op maart 17, 2011, 23:58:26
Philip,

Ik heb je CD al klaar liggen. Ik ben je niet vergeten.... :D

Thanks Brian! :worship:
Showcase - Topic

kermit

Citaat van: Madhouse op maart 17, 2011, 23:59:47
Meetbaar zijn er sowieso positieve verschillen (is ook bewezen). Maar ik denk persoonlijk dat de ene set het verschil wel bloot legt en de ander niet.

Ik ga ook lekker genieten en een mini-M&G organiseren. Ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar een andermans mening over mijn set.

Ik vind dat je een mooie SETUP hebt. Het past prima bijelkaar. Dus geen zorgen....ik zou wel je Sub willen hebben... :D ;D

Madhouse

Citaat van: kermit op maart 18, 2011, 00:02:05
Ik vind dat je een mooie SETUP hebt. Het past prima bijelkaar. Dus geen zorgen....ik zou wel je Sub willen hebben... :D ;D

Hmmmm thanks  :blush:

HTip

Citaat van: Madhouse op maart 17, 2011, 23:59:47
Ik denk ook dat ik in mijn ruimte vaker verschillen (hoe subtiel dan ook) hoor door de (bijna) optimale akoestiek. Dat mijn set op een steeds hoger niveau gekomen is, is mij nu ook duidelijk. De potentie van mijn set is groter gebleken dan ik ooit heb gedacht.

Citeer
Ik denk dat ie jou heel erg gaat bevallen. Zeker voor een huiskamer heb je het goed voor elkaar.
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op maart 18, 2011, 00:04:25
Ik denk ook dat ik in mijn ruimte vaker verschillen (hoe subtiel dan ook) hoor door de (bijna) optimale akoestiek. Dat mijn set op een steeds hoger niveau gekomen is, is mij nu ook duidelijk. De potentie van mijn set is groter gebleken dan ik ooit heb gedacht.

Dat denk ik eerlijk gezegd ook, ik weet nu immers wat akoestiek in een ruimte doet. Zelf een simpel Sony setje kan door goede akoestiek naar een hoger niveau getild worden.

Citaat van: HTip op maart 18, 2011, 00:04:25
Ik denk dat ie jou heel erg gaat bevallen. Zeker voor een huiskamer heb je het goed voor elkaar.

Nu word ik wel verlegen hoor  :blush:

Etiennevh

Heerlijk he, die verhalen over die sets.. kan er maar geen genoeg van krijgen! :D Als je eenmaal bezgi bent met je eigen set, hoor je ook steeds vaker hoe lekker het klilnkt en ga je onderscheiden waar de verbeterpunten zitten.. Fantastische hobby!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

JCL

Citaat van: Etiennevh op maart 18, 2011, 11:39:42
Heerlijk he, die verhalen over die sets.. kan er maar geen genoeg van krijgen! :D Als je eenmaal bezgi bent met je eigen set, hoor je ook steeds vaker hoe lekker het klilnkt en ga je onderscheiden waar de verbeterpunten zitten.. Fantastische hobby!

Dat ligt eraan, dat kost vaak wel weer een boel geld :P

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

denoontje

Citaat van: HTip op maart 17, 2011, 23:43:28

Tja maar jij zit diep wegestoken in een kelder, ik in een opbouw met houten vloer ;-)
en die vloer is tevens het doorgetrokken dak van de buren

Ik weet ook niet of je al die waarden van -18, -2 etc kan vergelijken

HTip

Citaat van: Madhouse op maart 18, 2011, 00:05:38
Dat denk ik eerlijk gezegd ook, ik weet nu immers wat akoestiek in een ruimte doet. Zelf een simpel Sony setje kan door goede akoestiek naar een hoger niveau getild worden.
Absoluut en je haalt het maximale uit een goede set.

Citeer
Nu word ik wel verlegen hoor  :blush:
Nergens voor nodig hoor ;D
Showcase - Topic

HTip

Jeroen, je hebt helemaal gelijk. Elke keer als je een zwakke schakel hebt gevonden en opgelost, ga je automatisch op zoek naar de volgende zwakste schakel. Ik ben ook zo bezig geweest en nu bijna klaar met mijn zoektocht. Mag natuurlijk ook wel een keer.

Maar zonder upgrades is het risico natuurlijk wel dat het erg stil in mijn topic wordt. Maar daarvoor heb ik weer M&G's ;D

Overigens, een "simpele" hobby als wandelen kost ook veel geld, want upgraden (kleding, schoenen, uitrusting, etc.) is daar ook aan de orde...
Showcase - Topic