Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

DD2

CiteerIk neem aan dat je daarvoor je HTPC nodig hebt

yep, geld gaat enkel nog naar hardware upgrades en film is 38Gb (ga je metv4gb limiet dus niet redden)..   ;)

Tron is een mooie test voor de clear motiondrive ook, werkt hier we aardig. Openingsscene bevat een goede panning welke redelijk gecorrigeerd wordt. Zelf kijk ik eigenlijk altijd zonder of op 50hz met correctiesoftware (dan werkt Cmd sowieso niet).

HTip

Citaat van: DD2 op maart 10, 2011, 23:47:09
yep, geld gaat enkel nog naar hardware upgrades en film is 38Gb (ga je metv4gb limiet dus niet redden)..   ;)
Net niet ;D

Citeer
Tron is een mooie test voor de clear motiondrive ook, werkt hier we aardig. Openingsscene bevat een goede panning welke redelijk gecorrigeerd wordt. Zelf kijk ik eigenlijk altijd zonder of op 50hz met correctiesoftware (dan werkt Cmd sowieso niet).
CMD heb ik nog niet gebruikt en ook niet nodig gevonden. Pans gaan sowieso sneller dan de HD1. Maar misschien kan ik daar nog winst boeken. Ga ik nog wel een keer proberen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op maart 10, 2011, 23:23:27
Die combi (HD950 en Stewart en Oppo) is absoluut spot-on. De HD950 zet een 2D-plaatje neer wat af en toe net 3D  lijkt, zoveel diepte zit er in het beeld. Je zal het over een maand kunnen meemaken. "Het kost wat, maar dan heb je ook wat" is mijn nieuwe motto ;D En je leeft maar 1 keer. Screw zei ook iets moois: "Beter rijk leven dan rijk sterven". Die houden we erin :thumbs-up:
Ik hoop ook dat 10 april door kan gaan. De andere optie is 1 mei, maar dat was voor Maximus_Aurelius misschien een probleem.
;D Die laatste opmerking zal ik in mijn achterhoofd houden als ik Angelie moet vertellen wat zo'n schermpje en projector kosten :D
Qua 10 april: de pastoor heeft nog geen definitieve datum vastgesteld, info eergisteren... zodra hij weer op de been is, hoop ik snel een definitieve datum te horen.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op maart 11, 2011, 07:09:37
;D Die laatste opmerking zal ik in mijn achterhoofd houden als ik Angelie moet vertellen wat zo'n schermpje en projector kosten :D
Ik hoefde Annet alleen maar te zeggen wat we ervoor terug kregen. Dat ging trouwens op dezelfde manier met zowel de HD950, het Stewartscherm, de Oppo, de DD18... Ik begin een patroon te ontdekken. Mijn vrouw is een audio-/videofiel :wub: ;D

Gewoon zeggen dat de projector én het scherm minder kosten dan je Confidence speakers :D

Citeer
Qua 10 april: de pastoor heeft nog geen definitieve datum vastgesteld, info eergisteren... zodra hij weer op de been is, hoop ik snel een definitieve datum te horen.
Ik hoop dat het een andere zondag in april wordt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op maart 11, 2011, 07:36:51
Ik hoop dat het een andere zondag in april wordt...
Dat hoopte ik ook al en dat gaat het ook worden, misschien zelfs in mei :headbanging:.

Dus op 10 april komen we gezellig langs met zijn allen :popcorn:

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Mooi Jan dat we niet op zoek hoeven naar een nieuwe datum :thumbs-up:

Iets meer dan een uur geleden zijn Madhouse en Zefanja huiswaarts gegaan. Het was weer een erg geslaagde dag, die zoals gewoonlijk weer is omgevlogen. Ik heb weer genoten, (voor mij) nieuwe muziek gehoord en gezien en ter afsluiting een heel erg leuke film. BTW: het was voor mij een volwaardige M&G. Er was niks mini aan te bekennen, behalve de maan op het laatst ;D Dus M&G part V was super!!

Madhouse en Zefanja, bedankt voor jullie bezoek en de kadootjes (ik voelde me weer jarig ;D) Tot een volgende keer! :pompom:

Morgen ga ik op bezoek bij RalphH. 2 dagen lekker genieten van je hobby. Heerlijk gewoon!!
Showcase - Topic

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Mooi om te horen dat het weer een succes was :) Enne.. welke film is het geworden? ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

denoontje

He philip leuk je vandaag ontmoet te hebben bij Ralph. Mooie technische gesprekken en kijk en luisterervaring en ik ga morgen even aan de slag met de WB 1's en de velodyne.
Nou je weet het als je in de buurt bent staat de koffie bruin en de projector aan ;-)

En anders in het najaar bij jou......

Madhouse

Philip, was weer een geweldige dag gisteren en inderdaad 'mini' mogen we wel weglaten voor de M&G. Ik heb werkelijk de hele dag intens zitten genieten van je ruimte en van de onderlinge stofwisseling. Ook leuk dat ik na 3x eindelijk de vrouw achter je heb ontmoet, het was zeer gezellig onder het eten. Mooi detail is wel dat ik al je upgrades heb meegemaakt zoals je zelf ook al aan gaf en keer op keer was het een behoorlijke vooruitgang. Volgende keer een mini M&G bij mij (je bent nummer 1 op de lijst).

M&G verslag ga ik nog schrijven!  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Etiennevh op maart 12, 2011, 00:20:27
Leuk om te lezen! :) En veel plezier morgen!
Citaat van: Martijn90 op maart 12, 2011, 09:48:03
Mooi om te horen dat het weer een succes was :) Enne.. welke film is het geworden? ;D
Het was zeker een succes :pompom: Het was een hele leuke film, maar dat kan Roy jullie veel beter vertellen ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: denoontje op maart 12, 2011, 19:30:25
He philip leuk je vandaag ontmoet te hebben bij Ralph. Mooie technische gesprekken en kijk en luisterervaring en ik ga morgen even aan de slag met de WB 1's en de velodyne.
Nou je weet het als je in de buurt bent staat de koffie bruin en de projector aan ;-)

En anders in het najaar bij jou......
Eensgelijks Thuur! Ik ben benieuwd wat de verandering in je huiskamer gaat brengen. Mocht ik een keer voor mijn werk in de buurt zijn dan kom ik zeker graag een keer langs :coffee:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Madhouse op maart 12, 2011, 19:34:45
Philip, was weer een geweldige dag gisteren en inderdaad 'mini' mogen we wel weglaten voor de M&G. Ik heb werkelijk de hele dag intens zitten genieten van je ruimte en van de onderlinge stofwisseling. Ook leuk dat ik na 3x eindelijk de vrouw achter je heb ontmoet, het was zeer gezellig onder het eten. Mooi detail is wel dat ik al je upgrades heb meegemaakt zoals je zelf ook al aan gaf en keer op keer was het een behoorlijke vooruitgang. Volgende keer een mini M&G bij mij (je bent nummer 1 op de lijst).

M&G verslag ga ik nog schrijven!  :pompom:
Ben benieuwd naar jouw inmiddels 3e verslag :o Je hebt inderdaad de ruimte zien en horen ontwikkelen en jij hebt dus de beste kijk op de veranderingen. Ik vond het ook weer erg gezellig. Volgende keer beginnen we om 8.00 uur want het was weer veels te kort! Bestelling staat al klaar, alleen nog 1 vraagje (zie PM) en dan kan die de deur uit :music:

Roy en Zefanja, nog bedankt voor gezelligheid en de hele leuke film. Die gaan Annet en ik binnenkort nog een keer kijken :popcorn:

Tot een volgende keer bij 1 van jullie!

P.S. Annet vond het ook leuk jullie ontmoet te hebben. Ze was helaas alleen te moe om de avond erbij te zijn...
Showcase - Topic

denoontje

Citaat van: HTip op maart 13, 2011, 10:24:03
Het was zeker een succes :pompom: Het was een hele leuke film, maar dat kan Roy jullie veel beter vertellen ;)
[/quote
Citaat van: HTip op maart 13, 2011, 10:26:50
Eensgelijks Thuur! Ik ben benieuwd wat de verandering in je huiskamer gaat brengen. Mocht ik een keer voor mijn werk in de buurt zijn dan kom ik zeker graag een keer langs :coffee:

Ben al een afspraakje aan het plannen met Ralph voor een mini M&G, oftwel schuiven en meten

Sonic Circle

Volgens mij was het weer gezellig. Wat stond er s'avonds op tafel :D?

Madhouse

Citaat van: Sonic Circle op maart 13, 2011, 13:29:28
Volgens mij was het weer gezellig. Wat stond er s'avonds op tafel :D?

Een heerlijke gehakt schotel met rijst  ;D

Ik ben bezig met een verslag  ;D

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Madhouse

Citaat van: tiptop op maart 13, 2011, 18:30:11
Welke film hebben jullie gekeken? :)

Dat lees je wel in het verslag  :D

(met een beetje geluk vanavond en anders morgen avond)

Sonic Circle

Citaat van: Madhouse op maart 13, 2011, 17:40:03
Een heerlijke gehakt schotel met rijst  ;D

Ik ben bezig met een verslag  ;D

Altijd goed geregeld bij Philip. Leuk dat Annet er ook bij was tijdens het eten.

Verslag kijk ik naar uit.

HTip

Citaat van: denoontje op maart 13, 2011, 13:27:00
Ben al een afspraakje aan het plannen met Ralph voor een mini M&G, oftwel schuiven en meten
Had gelezen dat Ralph met REW een meting gaat doen. Dan wordt het snel duidelijk. Ik lees in je topic wel wat het resultaat is...
Showcase - Topic

HTip

Het maakt eigenlijk niet uit wat Annet maakt. Het smaakt altijd :wub: Voor de volgende M&G maakt ze weer lasagne, want kermit komt hier speciaal voor. De HT was bijzaak ;D

Ik ben natuurlijk ook benieuwd naar het verslag. Ik ga een boekwerk maken met alle M&G-verslagen en dat krijgt een mooi plaatsje in de HT. Misschien ook nog een fotoboek van de bouw, maar dat is best veel werk...
Showcase - Topic

Zefanja

Late reactie van mijn kant, maar een druk weekend achter de rug.
Maar wat was dat genieten afgelopen vrijdag.
Ik ben echt van kippenvel moment in kippenvel moment gevallen.
De DD18 was erg indrukwekkend... al tipt deze niet aan de druk die de SVS kan opbouwen ;)
Maar wat een fantastische ruimte, prachtig afgewerkt.
Om over het beeld en geluid maar niet te spreken.
Nee echt nogmaals erg indrukwekkend en dat was vrijdag ook het enige wat ik er over uit kon brengen.

Het was erg leuk Philip en Annet te ontmoeten.
Mogen genieten van het eten van Annet en mogen leren van de kennis van Philip.
En natuurlijk genoten van de Chamber of Dreams.

Zou het leuk vinden als je een keer bij mij langs komt.
De set is dan wel nog niet compleet, maar de schoonheid van de hoogglans witte speakers moet in het echt gezien worden ;)

Tot een volgende keer, heb er nu al zin in.

@ Roy: Ik hou me aanbevolen voor de mini M&G.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Bedankt Zefanja voor je aardige woorden!

Ik zit er inderdaad aan te denken de DD18 in te ruilen voor een SVS... Ehmm... NOT! ;D

Ik kom graag een keer naar je toe, dus als je iets gaat organiseren dan hoor ik het wel.
Showcase - Topic

HTip

Gisteravond de film van vrijdagavond nog een keer samen met Annet gekeken. Hebben weer genoten. Erg leuke film, met referentie beeld en geluid. Maar welke film heb ik het nu over?? ;D

Daarna nog het begin van MB-Caught in the Act en een deel van Toto-Falling in Between gekeken en geluisterd. 2 totaal verschillende concerten, maar even prachtig en pakkend. MB's performance is super, beeld en geluid is ook prachtig! Dit gold ook voor Toto, waarbij Bobby Kimball gelukkig dit keer erg goed bij stem was.

Het was ook de eerste keer dat ik de Clear Motion Drive van de JVC heb gebruikt. Werkt erg goed met 1080i50 videosignaal. Met 1080p24 nog niet geprobeerd, maar ook nog niet nodig gehad ;)
Showcase - Topic

kermit

Citaat van: HTip op maart 14, 2011, 09:23:11
Voor de volgende M&G maakt ze weer lasagne, want kermit komt hier speciaal voor. De HT was bijzaak ;D

Idd. Dus als je de lasagne pas tegen het einde van de meet en greet opdient dan weet je zeker dat ik tot het einde blijf.... :D :coffee: