Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Madhouse

Citaat van: Zefanja op februari 27, 2011, 17:06:57
Haha zo gaat dat he.
Zit nu ook te springen om de rest van mn set aan te schaffen en de subdude en durf te wedden dat als die er is ik er ook een antimode bij wil.

Het verschil heb je bij mij gehoord  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Citaat van: HTip op februari 27, 2011, 14:26:34
Daar heb je een dB-meter voor nodig en mijn instelgids. Is niet moeilijk te doen, maar je moet er wel even de tijd voor nemen.

Zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105013.0
Ohja, dat is waar ook..vergeten!!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: Zefanja op februari 27, 2011, 17:06:57
Haha zo gaat dat he.
Zit nu ook te springen om de rest van mn set aan te schaffen en de subdude en durf te wedden dat als die er is ik er ook een antimode bij wil.
Hehe ik zou ook wel eens willen weten wat een AntiMode hier nog zou doen. Is net weer iets goedkoper dan een SMS1 van Velodyne.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Citaat van: Etiennevh op februari 27, 2011, 20:17:26
Hehe ik zou ook wel eens willen weten wat een AntiMode hier nog zou doen. Is net weer iets goedkoper dan een SMS1 van Velodyne.

Ik wil hem best eens komen testen hoor, maar dan zal je eerst je set goed ingesteld moeten hebben  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Haha ja, eerst de rest. Daarna ben je uiteraard van harte welkom.

Snowmaster

Philip,

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst !

Is hij direct gecalibreerd door BB&G want dat las ik nergens, wel dat hij een ISFccc heeft  8).

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Zefanja

Citaat van: Madhouse op februari 27, 2011, 19:15:29
Het verschil heb je bij mij gehoord  ;)

Ik heb het gehoord en daarom weet ik ook zeker dat hij er gaat komen  ;D

Citaat van: Etiennevh op februari 27, 2011, 20:17:26

Weet zeker dat het een grote aanwinst gaat zijn.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Citaat van: Snowmaster op februari 27, 2011, 21:34:52
Philip,

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst !

Is hij direct gecalibreerd door BB&G want dat las ik nergens, wel dat hij een ISFccc heeft  8).

Bedankt Frank! De HD950 is inderdaad volledig gecalibreerd door BB&G en wel door Garmt. Ik denk dat de HD950 ISFccc-ready is en dat betekent dat alle instellingen (kleurtemperatuur, gamma, CMS) aanwezig zijn om perfect te voldoen aan de ISF-richtlijnen. En ik heb, met het fotograferen van de instellingen, gezien wat dat betekent bij deze projector. Daarnaast is een Preset aanwezig die voldoet aan HDTV-standaarden (lees: ISF). Er zit niet een aparte instelling "ISF" op, zoals "THX", waar de HD950 ook aan voldoet.

In december had Garmt de HD950 een zgn. touch-up gegeven, zodat alles een keer werd gechecked en eventueel bijgesteld. Na reparatie was het geheugen gereset, dus heeft Garmt een volledige calibratie uitgevoerd. En dat was rond 200 uur, dus we kunnen lang genieten van dit adembenemende beeld.

Heb je nog een reden om snel langs te komen ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

treky22

Heeft Kermit toevallig al iets laten weten, welke datum hem goed uitkomt ?

Ik kon het zo vlug niet vinden  8)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Citaat van: treky22 op februari 28, 2011, 08:10:45
Heeft Kermit toevallig al iets laten weten, welke datum hem goed uitkomt ?

Ik kon het zo vlug niet vinden  8)
Volgens mij niet. Ik neem aan dat hij meeleest, maar ik zal eens een PM sturen ;)

Trouwens alle M&G's van dit jaar zijn vol.

Ergens in september/oktober 2011 (vol!)

• denoontje
  • Martijn90
  • RalphH
  • Valkyrie
Of ik daarna nog een M&G organiseer weet ik nog niet. Ligt aan hoe druk het allemaal is/wordt ;)
We wonen hier nog wel langer, dus als je dit jaar niet aan de beurt bent geweest, dan is er altijd nog volgend jaar en het jaar daarop... ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Even een overzicht gemaakt van de mogelijke data:

27 maart10 april17 april1 mei
HTipJaJaJaJa
Jean SibeliusJaMisschienJaJa
kermitntbntbntbntb
Maximus_AureliusntbJantbMisschien
treky22ntbMisschienNeeJa

Ik zet deze tabel in mijn openingspost!
Showcase - Topic

treky22

10 April zou voor mij ook wel gaan.

Net als 1 Mei, verzet ik dan mijn rv-dag.

Dit dan natuurlijk wel in overleg met het werk  ::)

27 Maart kan ik niet.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Showcase - Topic

Jean Sibelius

Ik heb 10 april twee verjaardagen, maar er zijn belangrijkere dingen dan dat :)
(dus mocht 10 april de enige dag zijn dat iedereen kan, dan wordt het 10 april)
=> maar hoe eerder we een definitieve datum hebben hoe beter uiteraard.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op februari 28, 2011, 09:06:43
Ik heb 10 april twee verjaardagen, maar er zijn belangrijkere dingen dan dat :)
(dus mocht 10 april de enige dag zijn dat iedereen kan, dan wordt het 10 april)
=> maar hoe eerder we een definitieve datum hebben hoe beter uiteraard.

Groeten, Jan

Bedankt Jan! Ik laat 10 april voor jou op "Misschien" staan. Nu kermit nog ;)
Showcase - Topic

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

kermit

HTip

Citaat van: advr op februari 28, 2011, 09:44:01
Als er een plekje open valt..... :hehe: :hehe:
Ja, je bent natuurlijk ook benieuwd naar de upgrades hè? Ik heb helaas niet meer zitplaatsen :unsure:

Ach wie weet organiseer ik nog een keer een reunie ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: kermit op februari 28, 2011, 15:10:38
ik kan op 17 april of 1 mei.... ;D
Thanks Brian! Ik heb het verwerkt. Enige datum dat (bijna) iedereen kan is dus 1 mei. Nu Maximus_Aurelius nog en dan kunnen we de datum definitief maken 8)
Showcase - Topic

kermit

Citaat van: HTip op februari 28, 2011, 17:15:43
Thanks Brian! Ik heb het verwerkt. Enige datum dat (bijna) iedereen kan is dus 1 mei. Nu Maximus_Aurelius nog en dan kunnen we de datum definitief maken 8)

Philip, 10april kan ook. Geen probleem. ;D

HTip

Ok! Dan zijn er weer 2 datums mogelijk:
- 10 april, maar dan moet Jean Sibelius iets regelen
- 1 mei, maar dat is voor Maximus_Aurelius nog niet zeker.

Wel fijn dat we weer 2 keuzes hebben :thumbs-up:
Showcase - Topic

CoSo

DD2

Top,

Ik sta op de lijst voor Juni zag ik, qua datum maakt het mij nog helemaal niks uit  :P

Alex-groningen,  mocht je willen dan kan je misschien met mij mee rijden.  volgens mij kom je er langs? ik rij gratis dus dat kan wellicht schelen voor je? het is maar een idee ;)

Ben idd benieuwd naar de verschillen.. zo te lezen gaat het scherm wel wat uitmaken ook, ieg qua lichtsterkte.. ik las dat je de iris op -9 hebt staan, dat is bij mij al te donker.. -7 is mooi en ik draai op 2.2meter.  dat zal toch komen door de hogere gain in jouw scherm.  Ben zeer benieuwd!!  en uiteraard naar de DD-18 Brrrrrrrrrrrrr...   ik heb de SPL-Ultra1200 en dat is al een bak geweld vind ik zelf,... ik vraag me ook wel af wat de hoorbare verschillen zijn tussen de 12" en 18" ultra/DD serie los van de hoeveelheid "ik druk je uit/in je stoel" vermogen.. ;)
Daarnaast ben ik zelf helemaal HTCP fan, geen draaiende onderdelen altijd up te date te maken, erg snel en volledig te fine-tunen.  ben daarom erg benieuwd naar de Oppo en het verschil in beeldkwaliteit ook.  Hoop om te vergelijken / bespreken dus.  8)

tiptop

Volgens mij ben jij het populairste forumlid ooit hier, Philip. :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.