Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

JCL

Precies! Maar bij mijn versterker gaat dat over het netwerk. Ik denk niet dat de JVC een netwerk aansluiting heeft, dus dan zal het wel niet op die manier gaan. Maar zeker met het oog op ISF e.d. zouden ze er best een USB aansluiting ofzo op kunnen maken, om wat setting te uploaden. Dan kun je ze daarna ook weer makkelijk opslaan. Ik heb nu gewoon een .dat file met allee settings van de receiver. Als ik hem ook moet resetten om wat voor rede dan ook, of een andere zou krijgen kan ik die file gewoon laden en klaar!

HTip

Dat is inderdaad wel erg gemakkelijk. De JVC heeft zoveel instellingen dat mocht het nodig te zijn deze weer te moeten toepassen, ik wel even bezig ben. Bij de HD1 was het zo gebeurd, maar de ISFccc-setup is erg uitgebreid. Ik ga eens kijken wat er mogelijk is. Ik denk het overigens niet, want anders had Bjorn mij dat wel verteld.

In ieder geval zijn foto's van alle instellingen beter dan helemaal niets... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op februari 24, 2011, 23:32:27
Voor de M&G van april/mei is er een voorkeur voor 1 mei. Kermit en Maximus, ik hoor/lees wel wat jullie voorkeur is ;)

1 mei is bij mij onder voorbehoud i.v.m. werken.
10 april zal voor mij iets beter uitkomen, makkelijker om vrij te nemen of te ruilen. 1 mei valt precies in de meivakantie, start van het hoog seizoen. Ik kan in Mei niet veel schuiven of ruilen omdat ik 21-22 mei al vrij weekend heb omdat we naar München gaan.
Ik zal kijken wat de mogelijkheden zijn voor 1 mei maar voor ik definitief iets kan zeggen zal het nog wel eventjes duren. :blush:
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Maximus_Aurelius

Ik lees in dit topic veel over de film Kick Ass, ook ergens anders en de reviews zijn wel positief maar ik heb de film nog niet gezien  :blush:.
Daar komt vanavond verandering in en ben eens benieuwd :). Heb de film met nog andere twee films gehuurd bij de videotheek.
Na een middag en begin avond voetballen kijken de film avond starten. :clapping:
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Madhouse

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari 26, 2011, 14:23:12
Ik lees in dit topic veel over de film Kick Ass, ook ergens anders en de reviews zijn wel positief maar ik heb de film nog niet gezien  :blush:.
Daar komt vanavond verandering in en ben eens benieuwd :). Heb de film met nog andere twee films gehuurd bij de videotheek.
Na een middag en begin avond voetballen kijken de film avond starten. :clapping:

Je moet hem lekker luchtig bekijken hoor, zo is de film ook. Maar o zo sterk gedaan!  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari 26, 2011, 14:20:18
1 mei is bij mij onder voorbehoud i.v.m. werken.
10 april zal voor mij iets beter uitkomen, makkelijker om vrij te nemen of te ruilen. 1 mei valt precies in de meivakantie, start van het hoog seizoen. Ik kan in Mei niet veel schuiven of ruilen omdat ik 21-22 mei al vrij weekend heb omdat we naar München gaan.
Ik zal kijken wat de mogelijkheden zijn voor 1 mei maar voor ik definitief iets kan zeggen zal het nog wel eventjes duren. :blush:
Duidelijk. Misschien dat 10 april ook een mogelijkheid is voor de anderen. Maakt mij niet uit. Ik hoor het wel.

Resumerend zijn de mogelijke data: 10 april en 1 mei.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari 26, 2011, 14:23:12
Zoals Madhouse zegt is het een film die je lekker over je heen moet laten komen. Met een dikke vette knipoog naar Tarentino ;)

Veel kijkplezier :popcorn:
Showcase - Topic

Jean Sibelius

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari 26, 2011, 14:20:18
Ik kan in Mei niet veel schuiven of ruilen omdat ik 21-22 mei al vrij weekend heb omdat we naar München gaan.
Gezellig, komen we elkaar daar waarschijnlijk ook tegen 8)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Etiennevh

Ik vond Kick Ass geen zak aan, maar soms zaten er wel leuke stukjes in. Gelukkig verschillen de smaken ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

djaxx

Citaat van: Etiennevh op februari 26, 2011, 16:58:06
Ik vond Kick Ass geen zak aan, maar soms zaten er wel leuke stukjes in. Gelukkig verschillen de smaken ;)

Ik vond het een zalig filmpje, meer nog, ga hem straks herbekijken, met het vrouwtje deze keer dan.

Zefanja

Kick ass was een erg vermakelijke film.
Lekker luchtig maar met toch wel een serieus randje.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Zoals bij elke film zijn de smaken verschillend. Gelukkig maar, want anders wordt het saai op de wereld. Zo ook bij Twister, die we vanavond hebben gezien. Eerste keer dat we deze in onze HT zien en ook nog op BD. Beeld is soms haarscherp, maar het filmische (niet altijd scherpe) beeld overheerst. Geluid is om van te smullen, moest wel een stuk zachter dan we gewend zijn, maar volume op -8 dB was nog aardig hard. Denk dat de soundtrack gewoon harder is gemixed.

Ook een prachtige aflevering van Life gezien en wel "Fish". Ook hier komen de eigenschappen van de HD950 weer prima uit. De kleurenpracht is erg mooi, zonder overgesatureerd te zijn.

En omdat de beamer toch (weer) aanstond heb ik gelijk alle instellingen gedocumenteerd in een fotorapportage van 131 :o foto's. CMS en Gamma kan je het nodige instellen en ik heb elke instelling apart gefotografeerd. Ik zou hiermee in principe de calibratieinstellingen precies weer gelijk kunnen krijgen. Is wel even werk en ik ga ervan uit dat dit niet nodig is, maar ja, better safe than sorry ;)
Showcase - Topic

Robbert54

Fish: die heb ik laatst ook opgezet toen mijn ouders met mijn oma op bezoek waren. Normaal moeten ze helemaal niks weten van mijn hobby maar nu zaten ze met zijn drieen te apegapen naar het beeld 8)

Twister is idd een goede kwaliteit BD, maar wel te hard afgemixt. Ik me gister erg verbaasd over de bd van Batman Begins. De audio daarvan is ook wel echt demomateriaal!

is volume -8 te vergelijken met mijn receiver? ik kom niet verder dan -33 namelijk, want dan wordt het echt LUID zeg maar. Niet irritant, maar ja die buren he :D ik heb er nogal wat
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

rijstfj

Proficiat met nieuwe PJ, en dat je er veel kijkplezier van mag hebben.
Heb je de openeningsscene van ToyStory 3 al gezien, kleuren spatten van je scherm af :pompom:

fastlex

Inderdaad, dat ziet er echt geweldig uit!
Die kleuren en het geluid zijn echt demo materiaal!
Goede keuze!
Altij leuk is ook het kloppen op het aquarium in finding nemo.

Citaat van: rijstfj op februari 27, 2011, 11:36:00
Heb je de openeningsscene van ToyStory 3 al gezien, kleuren spatten van je scherm af :pompom:
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

HTip

Citaat van: The Vampire op februari 27, 2011, 01:28:07
Twister is idd een goede kwaliteit BD, maar wel te hard afgemixt. Ik me gister erg verbaasd over de bd van Batman Begins. De audio daarvan is ook wel echt demomateriaal!
Batman begins willen we ook nog een keer zien, maar dat geldt voor veel titels ;) Twister komt misschien nog wel een keer een nieuwe persing...

Citeer
is volume -8 te vergelijken met mijn receiver? ik kom niet verder dan -33 namelijk, want dan wordt het echt LUID zeg maar. Niet irritant, maar ja die buren he :D ik heb er nogal wat
Geen idee. Mijn receiver is gekalibreerd op 75dB op 0dB. Ik kijk dus ca. 70dB met pieken tussen de 90 en 100dB. Harder dan dat wordt ook bij ons onaangenaam.
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op februari 27, 2011, 14:19:40
Geen idee. Mijn receiver is gekalibreerd op 75dB op 0dB. Ik kijk dus ca. 70dB met pieken tussen de 90 en 100dB. Harder dan dat wordt ook bij ons onaangenaam.
Hoe heb je je receiver gekalibreerd dan? Wil ook wel eens weten hoe die van mij er voor staat. Ik speel meestal niet harder dan -15 / - 12 dB.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: rijstfj op februari 27, 2011, 11:36:00
Thanks! Jij kan het weten :wub:

Citeer
Toy Story 3 is de projector mee getest bij installatie. De openingsscene was inderdaad een demomoment. Bjorn pakte meteen de AB en zette de iris op -9 ;D Daar staat ie trouwens nog steeds op, want dat kijkt met ons scherm het prettigst.

Citaat van: fastlex op februari 27, 2011, 11:43:24
Inderdaad, dat ziet er echt geweldig uit!
Die kleuren en het geluid zijn echt demo materiaal!
Goede keuze!
Altij leuk is ook het kloppen op het aquarium in finding nemo.
Inmiddels Toy Story 3 helemaal gekeken en we vielen van het ene WOW-moment in het andere. Ook als het avond was bleven de details perfect zichtbaar. Heerlijk gewoon!

Ik wacht, net als de hele wereld, op Finding Nemo op BD. Tapping the tank was de eerste beleving met, toen, mijn SVS. Dat zal met de DD18 wel helemaal gaaf zijn!
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Etiennevh op februari 27, 2011, 14:21:56
Hoe heb je je receiver gekalibreerd dan? Wil ook wel eens weten hoe die van mij er voor staat. Ik speel meestal niet harder dan -15 / - 12 dB.
Daar heb je een dB-meter voor nodig en mijn instelgids. Is niet moeilijk te doen, maar je moet er wel even de tijd voor nemen.

Zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105013.0
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op februari 27, 2011, 14:23:23
Ik wacht, net als de hele wereld, op Finding Nemo op BD. Tapping the tank was de eerste beleving met, toen, mijn SVS. Dat zal met de DD18 wel helemaal gaaf zijn!
Ben ook wel benieuwd wat voor resultaat dat geeft hier met de SVS :D Zal wel flink overweldigend zijn..

HTip

Citaat van: Etiennevh op februari 27, 2011, 14:27:13
Ben ook wel benieuwd wat voor resultaat dat geeft hier met de SVS :D Zal wel flink overweldigend zijn..
Absoluut! Kort daarop had ik de Gramma aangeschaft ;)
Showcase - Topic

Etiennevh

Zefanja

Haha zo gaat dat he.
Zit nu ook te springen om de rest van mn set aan te schaffen en de subdude en durf te wedden dat als die er is ik er ook een antimode bij wil.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

En daarna ga je op zoek naar de volgende zwakste schakel... Ik weet er alles van ;D
Showcase - Topic

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!