Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Maximus_Aurelius

Dan noteer ik 10 april voor de M&G. Ben benieuwd naar die Note luidsprekers want die ken ik niet  :tongue2:.
Reuze nieuwsgierig hoe de Note serie in surround klinken, heb ze een keer gehoord alleen waren de fronts de 9 en de rears de 3. Ik moet toegeven dat dit wel erg goed tekeer ging in surround  :o. :clapping:
Natuurlijk ook de rest nieuwsgierig naar. ;D
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

SV..S

Citaat van: HTip op maart  4, 2011, 18:24:06
Trouwens het is bij mij niet anders dan bij THX-Ultra II. Sterker nog, ik ben waarschijnlijk nog iets verder gegaan,

dat vermoeden had ik al ;D

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Atmoz

Gefeliciteerd met je PRACHTIGE beamer :worship: :pompom:
(het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat he ;))

Heb de foto's eens bekeken en het ziet d'r weer erg :inlove: uit allemaal!!

Heel veel (kijk)plezier ermee!!

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart  5, 2011, 18:35:22
Dan noteer ik 10 april voor de M&G. Ben benieuwd naar die Note luidsprekers want die ken ik niet  :tongue2:.
Reuze nieuwsgierig hoe de Note serie in surround klinken, heb ze een keer gehoord alleen waren de fronts de 9 en de rears de 3. Ik moet toegeven dat dit wel erg goed tekeer ging in surround  :o. :clapping:
Natuurlijk ook de rest nieuwsgierig naar. ;D
;D Grapjas! Ik vind de surroundbeleving met de combi van Note 7 en 5 erg mooi klinken. De Note 9 heb ik (gelukkig) nog nooit gehoord ;)

Ben benieuwd hoe jij het vindt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: SV..S op maart  5, 2011, 21:40:35
dat vermoeden had ik al ;D
;D Betekent natuurlijk niet dat je moet wegblijven, want meerdere bezoekers hebben na een bezoek weer meer plezier om gewoon lekker te gaan zitten om muziek te luisteren ipv op de achtergrond. En jouw woonkamer wordt ook prachtig. Je apparatuur is op sommige vlakken zelfs op een hoger niveau ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: atmoz op maart  6, 2011, 09:10:40
Gefeliciteerd met je PRACHTIGE beamer :worship: :pompom:
(het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat he ;))

Heb de foto's eens bekeken en het ziet d'r weer erg :inlove: uit allemaal!!

Heel veel (kijk)plezier ermee!!

Met vr gr,

Atmoz

Bedankt Stephan! Afgelopen 2 weken al veel gekeken, 10 films, meerdere documentaires en diverse fragmenten, dus al aardig wat uurtjes op de lamp gezet ;) Je woont in de buurt, dus misschien heb je zin om een keer langs te komen. Kwartiertje rijden en je bent er...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: HTip op maart  5, 2011, 14:05:27
Vandaag komen mijn schoonouders op bezoek en gaan we weer een film kijken. Verschil tussen de vorige keer (nov. 2010) en nu is nogal groot, dus ik ben benieuwd of ze het ook merken. Mijn schoonvader neemt ook nog een CD mee om de test met de Nespa te doen. Wordt dus weer een leuke dag :pompom:
Mijn schoonvader had een kopie van een opname van 1956 :o meegenomen. Was is een kelderstudio opgenomen. De opname klonk in het begin vlak en de stem was veel te veel op de voorgrond. Het orkest (het was een aria) was nauwelijks hoorbaar. Na 1 behandeling in de Nespa was het duidelijk een andere opname. Orkest was beter te horen en de stem was meer naar achteren verplaatst. Dit kwam de ruimtelijkheid ten goede. Een 2e keer in de Nespa leverde ook verbetering op, maar was subtieler. De 3e (en laatste) behandeling van de labelzijde gaf weer een groter verschil. Mijn schoonvader ging naar huis met een totaal anders klinkende CD. Hij snapt nu waarom ik dit wonderapparaatje wilde hebben.

Daarna nog een paar CD's, waarvan ik een behandelde en onbehandelde versie van heb, geluisterd. Ook daarvan vond hij het verschil duidelijk hoorbaar. Wellicht ook nog goed te vermelden is dat hij een absoluut gehoor heeft en op gehoor zijn eigen piano stemt :thumbs-up:

Natuurlijk ook nog een film gekeken en dat is Monsters Inc geworden. Wat een beeld werd er op het scherm getoverd. Annet en ik zaten op de achterste rij en het was gewoon geweldig. Het geluid was ook heerlijk en met de DD18 op de setting voor 5 stoelen was het prima vertoeven. Nog een aflevering van Life (Birds) gezien en de diepte was enorm (bij de vlucht over de bergtoppen). Niet altijd even scherp, maar dat lag niet aan de HD950.

Kortom, een heerlijke avond met weer een bevestiging van de kwaliteit van de HD950 en de Oppo.
Showcase - Topic

Madhouse

Ik heb ook nog een mooie uitdaging voor je vrijdag, de CD van John Mayer (zo´n slechte opname heb ik nog nooit gehoord, zit tegen het valse aan). Zefanja heeft hem gehoord bij mij en die was het er mee eens, deze is rijp voor de prullenbak.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Citaat van: Madhouse op maart  6, 2011, 13:55:06
Ik heb ook nog een mooie uitdaging voor je vrijdag, de CD van John Mayer (zo´n slechte opname heb ik nog nooit gehoord, zit tegen het valse aan). Zefanja heeft hem gehoord bij mij en die was het er mee eens, deze is rijp voor de prullenbak.
Ben ik wel benieuwd welke CD het is, vind de CD's die ik gehoord heb toch lekker klinken  :music:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Citaat van: Martijn90 op maart  6, 2011, 14:00:22
Ben ik wel benieuwd welke CD het is, vind de CD's die ik gehoord heb toch lekker klinken  :music:

John Mayer - Battle Studios (maar kan ook gewoon een slechte pers zijn hoor)

Robbert54

Citaat van: Madhouse op maart  6, 2011, 14:15:16
John Mayer - Battle Studios (maar kan ook gewoon een slechte pers zijn hoor)
:blink: slecht?? zitten een paar rauwe opnames tussen dat is waar. Maar is bewust voor gekozen volgens mij. Ik heb zowel de cd als de LP. en klinkt toch wel erg :music: :music:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

skoebiedoe

Je moet de Legend of the guardians  (the owls of ga'hoole) eens bekijken op uwen HD950.....enorm veel detail en heel mooi beeld. ;)

geniet ze maar. ;)

Robbert54

Citaat van: skoebiedoe op maart  6, 2011, 19:41:23
Je moet de Legend of the guardians  (the owls of ga'hoole) eens bekijken op uwen HD950.....enorm veel detail en heel mooi beeld. ;)

geniet ze maar. ;)
klopt ja! vooral de openingsscene in het bos :worship:

Gister Tangled (rapunzel) gekeken. Die is ook wel ontzettend goed!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

djaxx

Citaat van: HTip op maart  6, 2011, 13:52:52
Nog een aflevering van Life (Birds) gezien en de diepte was enorm (bij de vlucht over de bergtoppen). Niet altijd even scherp, maar dat lag niet aan de HD950.

Hehe, onze voortgang in de life reeks loopt zowat synchroon, na fish ongeveer gelijktijdig bekeken te hebben heb ik gisteren birds gezien. Zalig weer idd, het stuklje waar de pelikanen de vissen uit de bek van de andere vogels halen was echt zalig ook :)

SV..S

Citaat van: HTip op maart  6, 2011, 13:51:11
;D Betekent natuurlijk niet dat je moet wegblijven, want meerdere bezoekers hebben na een bezoek weer meer plezier om gewoon lekker te gaan zitten om muziek te luisteren ipv op de achtergrond.

het lijkt me zeker leuk om eens bij jullie te komen luisteren/kijken.
dus mag je me op de lijst zetten, we willen niet dat je in 2012 niemand meer op visite krijgt :D

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HTip

Citaat van: Madhouse op maart  6, 2011, 13:55:06
Neem 'm maar mee. Ik ben wel in voor een uitdaging, maar of de Nespa een valse opname kan verbeteren?? :unsure:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: skoebiedoe op maart  6, 2011, 19:41:23

geniet ze maar. ;)

Citaat van: The Vampire op maart  6, 2011, 20:02:00
klopt ja! vooral de openingsscene in het bos :worship:

Gister Tangled (rapunzel) gekeken. Die is ook wel ontzettend goed!
Bedankt voor de tips. Ik ken de films niet, maar ik zal eens kijken...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: djaxx op maart  6, 2011, 21:37:54
Hehe, onze voortgang in de life reeks loopt zowat synchroon, na fish ongeveer gelijktijdig bekeken te hebben heb ik gisteren birds gezien. Zalig weer idd, het stuklje waar de pelikanen de vissen uit de bek van de andere vogels halen was echt zalig ook :)
Leuk! Blijft een prachtige documentaireserie. Nog mooier dan Planet Earth. We hebben dus nog 2 schijven te gaan :wub:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: SV..S op maart  6, 2011, 21:48:25
het lijkt me zeker leuk om eens bij jullie te komen luisteren/kijken.
dus mag je me op de lijst zetten, we willen niet dat je in 2012 niemand meer op visite krijgt :D
:clapping: Ik zal je op de (wacht)lijst zetten ;D
Showcase - Topic

HTip

Gisteren Underworld op BD gezien. Niet echt een goede film, maar wel de ultieme zwartwaarde- en schaduwdetailtest voor projectoren en TV's. Prachtig beeld, ondanks dat het 1080i is. Zal wel met de goede deïnterlacer van de Oppo/HD950 te maken hebben. Geluid was ook erg mooi ruimtelijk, alleen door de PAL-versnelling wat minder body dan ik gewend ben. Ook de centerspeaker was niet zo mooi geïntegreerd in de bubble.

Ook nog een test met DVD gedaan. Die Another Day en LotR deel 1 zijn in de Oppo geweest. Conclusie, geen straf dat sommige DVD's nog niet op BD zijn uitgekomen. Het is natuurlijk niet zo goed als BD, maar heel goed naar te kijken. Misschien nog een keer zelfde test terwijl ze in de Nespa zijn geweest...
Showcase - Topic

DD2

CiteerDe lijst van beschikbare data voor M&G Part VI is bekend. Jullie kunnen je voorkeur kenbaar maken:

Juni is al mei geworden zie ik, gaat snel zo..  ;D   22 mei kan ik helaas niet.

Underworld, ik begrijp wat je bedoeld..  dat was één van mijn eerste tests!

Kijk je de serie Dexter toevallig ook?  Staat bij mij nu redelijk bovenaan qua "echtheid" van beeld, sommige scenes zijn echt om je vingers bij af te likken..    8)  ik geloof dat de nieuwere seizoenen met een betere camera zijn geschoten dan de oudere (ik ben bij seizoen 4 nu).  En ik kijk 1080p rips, dus niet eens het originele matteriaal.

Wat betreft de HTPC, mocht er interesse voor zijn dan wil ik hem graag meenemen. Als het qua tijd niet uit komt dan is hij ook een x in Belgie geweest.. :) (zal kijken of ik zijn paspoort kan vinden, blijft een soort kindje van me, haha).

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op maart  7, 2011, 17:10:31
Gisteren Underworld op BD gezien. Niet echt een goede film, maar wel de ultieme zwartwaarde- en schaduwdetailtest voor projectoren en TV's. Prachtig beeld, ondanks dat het 1080i is. Zal wel met de goede deïnterlacer van de Oppo/HD950 te maken hebben. Geluid was ook erg mooi ruimtelijk, alleen door de PAL-versnelling wat minder body dan ik gewend ben. Ook de centerspeaker was niet zo mooi geïntegreerd in de bubble.

Underworld is inderdaad niet echt een goede film maar er is wel iets waar je toch van kunt genieten en dat is Kate Beckinsale vooral wanneer ze in haar strak pakje staat  ;D

Citaat van: HTip op maart  7, 2011, 17:10:31
Ook nog een test met DVD gedaan. Die Another Day en LotR deel 1 zijn in de Oppo geweest. Conclusie, geen straf dat sommige DVD's nog niet op BD zijn uitgekomen. Het is natuurlijk niet zo goed als BD, maar heel goed naar te kijken. Misschien nog een keer zelfde test terwijl ze in de Nespa zijn geweest...

Ik kan geen dvd's meer aanzien  :blush:. Mijn blu-ray player doet ook heel goed scalen maar ik vind het niet meer om aan te zien. Helaas moet ik af en toe een dvd kijken maar op percentage gezien 98% blu-rays en 2% dvd's. En dit zijn dan de concerten van Metallica o.a. Cunning stunts en S&M. Geluidstechnisch hebben we het maar niet over met een dvd  :-X
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

HTip

Citaat van: DD2 op maart  7, 2011, 17:24:04
Juni is al mei geworden zie ik, gaat snel zo..  ;D   22 mei kan ik helaas niet.
Ik heb het zo ruim mogelijk genomen. In een periode van 8 weken moet het toch wel mogelijk zijn dat iedereen kan ;)
Kan je de overige dagen wel?

Citeer
Underworld, ik begrijp wat je bedoeld..  dat was één van mijn eerste tests!
Had ik al eerder willen doen, maar het verlanglijstje was gewoon te lang... Inception, Avatar, Toy Story 3, etc. ;)

Citeer
Kijk je de serie Dexter toevallig ook?  Staat bij mij nu redelijk bovenaan qua "echtheid" van beeld, sommige scenes zijn echt om je vingers bij af te likken..    8)  ik geloof dat de nieuwere seizoenen met een betere camera zijn geschoten dan de oudere (ik ben bij seizoen 4 nu).  En ik kijk 1080p rips, dus niet eens het originele matteriaal.
Nog niet gekeken. Zelfs nog niet 1 aflevering op TV :blush:

Citeer
Wat betreft de HTPC, mocht er interesse voor zijn dan wil ik hem graag meenemen. Als het qua tijd niet uit komt dan is hij ook een x in Belgie geweest.. :) (zal kijken of ik zijn paspoort kan vinden, blijft een soort kindje van me, haha).
;D Als je HTPC HD-audio via PCM over HDMI kan versturen, dan is aansluiten een fluitje van een cent. Mijn receiver is HDMI 1.1, dus geen HD-decoders aan boord. En als de anderen het ook leuk vinden en als er tijd is, dan vind ik het geen probleem.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart  7, 2011, 18:46:45
Underworld is inderdaad niet echt een goede film maar er is wel iets waar je toch van kunt genieten en dat is Kate Beckinsale vooral wanneer ze in haar strak pakje staat  ;D
:P De hele film dus :wub:

Citeer
Ik kan geen dvd's meer aanzien  :blush:. Mijn blu-ray player doet ook heel goed scalen maar ik vind het niet meer om aan te zien. Helaas moet ik af en toe een dvd kijken maar op percentage gezien 98% blu-rays en 2% dvd's. En dit zijn dan de concerten van Metallica o.a. Cunning stunts en S&M. Geluidstechnisch hebben we het maar niet over met een dvd  :-X
Het viel ons echt heel erg mee, zowel beeld als geluid. Veel minder artifacts, aliasing, graining, etc. Alleen de ondertiteling kon je volgens mij bij de buren nog lezen ;D DTS-geluid had ook voldoende impact, natuurlijk niet de detaillering van een HD-audiotrack, maar toch prima naar te luisteren...
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart  7, 2011, 18:46:45

We hebben duidelijk de zelfde smaak  :D :tongue2: