Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

JCL

Geweldige upgrade! Als er een upgrade is die ik heel graag zou willen is het wel een beamer. Baal met regelmaat van het feit dat ik het hier nergens kwijt kan :( . Straks... als ik op mezelf woon.

Avatar is technisch gezien de beste BD die ik ooit heb gezien. Beeld is geweldig, maar vooral geluid is beter dan wat dan ook. Inception heeft ook een geweldige DTS-HD track, maar die van Avatar lijkt nog ruimtelijker. Het is dan net alsof al je speakers meters verder naar achteren staan, super mooie track.

Veel plezier nog met deze super beamer.

HTip

Citaat van: DD2 op februari 20, 2011, 13:42:19
Blij te horen dat je er zo blij mee bent! wil toch ook wel graag een x bij jou komen kijken / jij bij mij om het verschil te checken qua scherm en 950/990 & de bron. Ben wel benieuwd of dat zichtbaar/groot is.
Bedankt David! Dan zit er niets anders op dat je een keer komt vergelijken ;)

Citeer
Beeld is echt schitterend nu vind ik. Het ziet er soms gewoon echt heel echt uit, net of je er bij staat, heerlijk.. :)
Weet nu precies wat je bedoelt :popcorn:

Ik denk ook dat ik geluk heb gehad met de reparatie. Had zo langer kunnen geduurd hebben, maar 6 weken komt wel vaker voor. Dat is nu snel vergeten ;)

Citeer
Heel veel kijkplezier de komende tijd! ben erg benieud ook naar jouw settings straks als je helemaal tevreden bent met je beeld. hoever jij je Iris open hebt staan, scherpte en detail enhancemend etc.. iris staat bij mij op de helft momenteel -7 meen ik,
scherpte -40 en detail enhancemend op -45 meen ik zo uit mijn hoofd ( waar -50 het midden is).
Gaat zeker lukken. Ik zal de settings nog documenteren, voor het geval ik ze nodig heb. Ik laat ze je wel zien.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: JCL op februari 20, 2011, 19:44:25
Geweldige upgrade! Als er een upgrade is die ik heel graag zou willen is het wel een beamer. Baal met regelmaat van het feit dat ik het hier nergens kwijt kan :( . Straks... als ik op mezelf woon.
Als je de mogelijkheid krijgt en het je het kan, dan zeker doen! Daar krijg je zeker geen spijt van. Ik heb me in het begin nog afgevraagd of het scherm niet te groot zou zijn. Nou dat kan niet groot genoeg zijn ;)

Citeer
Avatar is technisch gezien de beste BD die ik ooit heb gezien. Beeld is geweldig, maar vooral geluid is beter dan wat dan ook. Inception heeft ook een geweldige DTS-HD track, maar die van Avatar lijkt nog ruimtelijker. Het is dan net alsof al je speakers meters verder naar achteren staan, super mooie track.
Precies zo hebben we het ook ervaren. Mooi beschreven :thumbs-up:

Citeer
Veel plezier nog met deze super beamer.
Bedankt! Gaat helemaal goed komen. De lampuren zullen de komende tijd snel toenemen ;D

We hebben net gegeten en gaan nu weer onder de grond. Misschien tot straks...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JCL

En tegenwoordig kun je al een mooie 2e hands JVC krijgen voor een hele leuke prijs. Als ik zo vrij mag zijn, wat kost jou scherm nog? Steward heeft een geweldige naam, maar welke orde grote moet ik dan aan denken?

HTip

Citaat van: JCL op februari 20, 2011, 19:50:05
En tegenwoordig kun je al een mooie 2e hands JVC krijgen voor een hele leuke prijs. Als ik zo vrij mag zijn, wat kost jou scherm nog? Steward heeft een geweldige naam, maar welke orde grote moet ik dan aan denken?
Stewart is zeker één van de topmerken en leverancier van bijv. de schermen van de Oscaruitreiking. Het is niet goedkoop, maar het is waarschijnlijk het laatste scherm dat je koopt. Daarom zie je zo weinig op de 2e handsmarkt. De prijs hangt helemaal af van je wensen. Je kiest in feite eerst een grootte, dan een systeem (rol- of spanscherm) en een doek (Firehawk, Studiotek, etc.). Ik heb een spanscherm met luxe frame van 110" met fluweel en een Studiotek G3 doek. Ik heb het demoscherm van BB&G overgenomen, dus ik heb mazzel gehad. Ik weet niet wat het scherm nieuw zou moeten kosten. Vraag anders een vrijblijvende prijsopgave aan BB&G.
Showcase - Topic

HTip

Trouwens erg leuk dat er nog steeds wordt gestemd in mijn poll. Er blijft steeds een lichte voorkeur met doek, maar ik heb toch gekozen voor zonder doek. Enerzijds, omdat het imposant uitziet en de speaker met fluweel is afgewerkt, wat niet zichtbaar is op de foto. Anderzijds omdat we vinden dat de speaker een fractie beter klinkt.

Maar dat hoeft jullie niet te weerhouden van stemmen ;)
Showcase - Topic

mtissink

Citaat van: HTip op februari 20, 2011, 21:53:17
maar ik heb toch gekozen voor zonder doek.
Maar dat hoeft jullie niet te weerhouden van stemmen ;)
Misschien tijd voor een nieuwe poll?

"Wat wordt de volgende upgrade" ofzo?  ::)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

JCL

Citaat van: HTip op februari 20, 2011, 21:50:11
Stewart is zeker één van de topmerken en leverancier van bijv. de schermen van de Oscaruitreiking. Het is niet goedkoop, maar het is waarschijnlijk het laatste scherm dat je koopt. Daarom zie je zo weinig op de 2e handsmarkt. De prijs hangt helemaal af van je wensen. Je kiest in feite eerst een grootte, dan een systeem (rol- of spanscherm) en een doek (Firehawk, Studiotek, etc.). Ik heb een spanscherm met luxe frame van 110" met fluweel en een Studiotek G3 doek. Ik heb het demoscherm van BB&G overgenomen, dus ik heb mazzel gehad. Ik weet niet wat het scherm nieuw zou moeten kosten. Vraag anders een vrijblijvende prijsopgave aan BB&G.

Ja helaas zit ik dus niet in een positie dat ik er eentje nodig heb :P Maar was gewoon benieuwd hoe het zich verhoud zeg maar. Een mooie JVC voor 1500-2000 euro is prima te overzien. Als het scherm nog een keer hetzelfde kost, dan wordt het een wat ander verhaal ;)

HTip

Citaat van: mtissink op februari 20, 2011, 21:55:16
Misschien tijd voor een nieuwe poll?

"Wat wordt de volgende upgrade" ofzo?  ::)
:clapping: Nee hoor, op de interlinks en misschien nog een DIY-maskingsysteem is mijn verlanglijstje leeg ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: JCL op februari 20, 2011, 22:13:51
Ja helaas zit ik dus niet in een positie dat ik er eentje nodig heb :P Maar was gewoon benieuwd hoe het zich verhoud zeg maar. Een mooie JVC voor 1500-2000 euro is prima te overzien. Als het scherm nog een keer hetzelfde kost, dan wordt het een wat ander verhaal ;)
Het scherm kost nieuw zeker hetzelfde, misschien nog wel meer, maar dan heb je wel je laatste scherm gekocht (tenzij je groter wil ;)). Dat kan je van de projector helaas niet zeggen... :unsure:
Showcase - Topic

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

HTip

Citaat van: molle op februari 20, 2011, 22:45:38
Ziet er top uit!! Ergens wel jaloers ja  ;)
Bedankt Sven! Jij bent één van mijn inspiratiebronnen geweest :thumbs-up:

En de uitnodiging staat nog steeds...
Showcase - Topic

tiptop

Hoi Philip,

Gefeliciteerd met je nieuwe belevingswereld! 8) :P

Gaaf dat je er zo van kan genieten. Je hebt het ook dubbel en dwars verdiend. 8)

Veel plezier ermee!  :coffee:

Als ik op school zit, krijg ik ook nog een week vakantie over ong. 6 weken. Dan zou ik wel eens langs kunnen/willen komen als het uit komt. 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Skyfox

Wauw, wat een geweldige HT heb je!!  :inlove:

Geniet van de nieuwe beamer, maar zo te lezen is dat absoluut geen probleem  :D
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Robbert54

Mooi om te lezen dat je weer vol op aan het genieten bent van je HT! Heel veel kijkplezier verder!!

Heb je de kick-ass scene trouwens nog een keer geprobeert na de fine-tuning van je DD??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

Citaat van: The Vampire op februari 21, 2011, 22:17:13
Mooi om te lezen dat je weer vol op aan het genieten bent van je HT! Heel veel kijkplezier verder!!

Heb je de kick-ass scene trouwens nog een keer geprobeert na de fine-tuning van je DD??
Blijft leuk he die scene :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: tiptop op februari 21, 2011, 19:54:15
Hoi Philip,

Gefeliciteerd met je nieuwe belevingswereld! 8) :P

Gaaf dat je er zo van kan genieten. Je hebt het ook dubbel en dwars verdiend. 8)

Veel plezier ermee!  :coffee:

Als ik op school zit, krijg ik ook nog een week vakantie over ong. 6 weken. Dan zou ik wel eens langs kunnen/willen komen als het uit komt. 8)
Bedankt Fabian! We genieten nu weer volop. Vanavond Toy Story 3 gekeken. Heerlijke film met weer referentie beeld en geluid. Het wordt een beetje eentonig, maar het is echt zo.

Je weet dat je welkom bent. Geef maar aan wanneer je in de buurt bent, dan kijken we wel :popcorn:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: skyfox op februari 21, 2011, 20:39:45
Wauw, wat een geweldige HT heb je!!  :inlove:

Geniet van de nieuwe beamer, maar zo te lezen is dat absoluut geen probleem  :D
Thanks skyfox! Genieten van de nieuwe beamer is inderdaad absoluut geen probleem. De reviews die ik heb gelezen gaven al aan dat het goed zat, maar nu kan ik dat ook bevestigen. Het zal wel even duren voordat we afscheid nemen van deze HD950 :wub:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: The Vampire op februari 21, 2011, 22:17:13
Bedankt Robbert! We hebben in 3 dagen 3 topfilms gezien. Gemiddelde gaat hierdoor aardig omhoog ;)

Citeer
Nee, nog niet. Annet heeft de film nog niet gezien en zou een beetje vreemd zijn om die scene te laten zien. Komt nog wel een keer ;)

Citaat van: Etiennevh op februari 21, 2011, 22:18:56
Blijft leuk he die scene :D
Citaat van: Martijn90 op februari 21, 2011, 22:49:10
Die scene is behoorlijk bekend geworden door die M&G ;D
;D Deze scene gaat de geschiedenis in als de scene die de Chamber of Dreams deed schudden op zijn grondvesten. Nou ja, het scherm bewoog onder de druk ;D
Showcase - Topic

celerontje

Dat was iets noemenswaardigs, maar vergeet vooral niet hoeveel grove taal er uit die center speaker kwam... :o ;D ;D ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

als Annet alleen die scene zou zien dan denk ik idd dat dat niet echt goed over gaat komen  :D dan is het verstandiger om de film vanaf het begin te zien ;)

anders heeft het een behoorlijk hoog WTF effect ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Gaeje

ik vind het wel 'jammer' dat iedereen hier Avatar ter referentie disc neemt, terwijl dit eigenlijk toch voornamelijk CGI is. Is goed voor het wauw gevoel, maar geen film waar ik bvb een keuze voor een aankoop van een afspeel apparaat zou op baseren. Ook voor kleur echtheid enzo...

maar desalniettemin feli met je HD950. lijkt me een droom van een apparaat!!

celerontje

Hij heeft eerst Inception gekeken, waarmee je dat denk ik WEL goed kan beoordelen. ;)

Maar CGI is wel goed om de scherpte te kunnen beoordelen ;)

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

mtissink

Citaat van: Martijn90 op februari 21, 2011, 22:49:10
Die scene is behoorlijk bekend geworden door die M&G ;D
Nouhouw.., ik wil niet alles hoeven door te scrollen terug naar de M&G en dan uit te moeten zoeken welke het is... :P

Is het toevallig U-571?
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>