Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Stadium III op februari 20, 2011, 11:28:44
Ziet er wel rete gaaf uit ! ;D
Thanks! We gaan zometeen eerst toch nog even buiten wat frisse lucht opsnuiven en daarna weer de HT in :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

hi Philip, geniet van jullie mooie aanwinst. Het is welverdient na die lange tijd wachten.

Ik wist al dat de beelden van Inception erg mooi zijn. Maar sinds gisteren heb ik de soundtrack pas echt op waarde kunnen schatten en die vind ik minstens zo indrukwekkend. Nu is het mijn beurt om te wachten ;).

HTip

Citaat van: Sonic Circle op februari 20, 2011, 11:49:03
hi Philip, geniet van jullie mooie aanwinst. Het is welverdient na die lange tijd wachten.

Ik wist al dat de beelden van Inception erg mooi zijn. Maar sinds gisteren heb ik de soundtrack pas echt op waarde kunnen schatten en die vind ik minstens zo indrukwekkend. Nu is het mijn beurt om te wachten ;).
Bedankt Marius! Het is echt weer genieten. Nooit gedacht dat ik het zo erg zou gemist hebben, maar ik zou nu het liefst de hele dag in de kelder verblijven. Dat is echter niet zo gezond, dus moet ik me toch een beetje beheersen... ;D

Jullie hebben een mooie upgrade in het vooruitzicht en dan kunnen jullie ook nóg meer genieten. HD-geluid is om te :-*
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

advr

Hoi Philip

En toen was er BEELD!! ;D

Zo te lezen krijgen jullie te weinig daglicht de komende tijd... 8) 8)

Heel veel plezier de komende tijd. Het wachten is beloond.  :angel:

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Echt waanzinnig als ik je ervaringen zo mag lezen!  8) Inception is inderdaad érg mooi, zeker qua geluid!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

fastlex

Gefeliciteerd! Blijft ook een geweldige ruimte om te zien!
Als we ooit gaan verhuizen moet er ook een kelder zijn...!
Geniet ervan!
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

DD2

CiteerBedankt David! Kan me goed voorstellen dat je dagelijks geniet van je HD990  Hoeveel uur heb je al gekeken?

Het ligt er trouwens aan wat je vlot noemt, 1e poging 28 december en nu de 2e poging op 19 februari. Maar Bjorn had me goed voorbereid op de wachttijd. Zijn schatting was ca. 6 weken en dat is aardig uitgekomen, als je bedenkt dat ze eerst in NL nog hebben gekeken of ze de projector konden repareren. Pas in week 2 is de HD950 naar Duitsland verzonden. Als ik het zo allemaal lees, dan valt het nog mee inderdaad

Na morgen ben ik dat allemaal weer gauw vergeten...

Blij te horen dat je er zo blij mee bent! wil toch ook wel graag een x bij jou komen kijken / jij bij mij om het verschil te checken qua scherm en 950/990 & de bron. Ben wel benieuwd of dat zichtbaar/groot is.

Ik heb inmiddels een nieuwe lamp geplaatst (oude vervangen bij 1400 uur geloof ik, deze zat over de 1300 toen ik hem kreeg), de nieuwe lamp zit nu op 100 uur...  bij 200 laat ik hem opnieuw kalibreren. Al ziet de standaard setting op 6500k (thx mode) er echt heel erg goed uit , dus ik vraag me of of deze er ver naast zit? denk van niet eigenlijk, en dat blijkt ook wel uit de settings die destijds gedaan zijn bij de eerste kalibratie (zie preview over de HD990 van Frank).. amper afwijkingen, enkel in blauw iets zag ik.

verder ben ik nog elke dag toch een beetje aan het testen met net 1 tikje meer of minder brightness etc..  Beeld is echt schitterend nu vind ik. Het ziet er soms gewoon echt heel echt uit, net of je er bij staat, heerlijk.. :)

wat betreft de reparatie van 6 weken, dat is idd lang wachten maar ik vind het erg netjes dat de inschatting wel correct was. Mijn ervaring met reparaties van andere electronica is meestal niet zo positief (ooit een laptop en een camera gehad met defect, daar heb ik erg lang op moeten wachten terwijl mij verteld werd dat dit 2-3 weken zou duren).

Heel veel kijkplezier de komende tijd! ben erg benieud ook naar jouw settings straks als je helemaal tevreden bent met je beeld. hoever jij je Iris open hebt staan, scherpte en detail enhancemend etc.. iris staat bij mij op de helft momenteel -7 meen ik,
scherpte -40 en detail enhancemend op -45 meen ik zo uit mijn hoofd ( waar -50 het midden is).

DD2

Citeerverder ben ik nog elke dag toch een beetje aan het testen met net 1 tikje meer of minder brightness etc..  Beeld is echt schitterend nu vind ik. Het ziet er soms gewoon echt heel echt uit, net of je er bij staat, heerlijk..

Dit komt met mij met name ook doordat de lamp net nieuw is nu denk ik. Hij begint nu echt heel erg mooi te worden.. de eerst paar uur zat er wat teveel punch in het beeld, net of ik op de high mode aan het draaien was.. (moest het contrast en de brightness toen een stukje terug zetten)   grappig detail is wel dat de brightness en contrast settings inmiddels bijna exact rond het 0 punt liggen (geen/amper aanpassing dus eigenlijk). Komt dus prima afgesteld "uit de doos" lijkt het.   8)   :wub:

Zefanja

Ik denk dat de mini M&G er wel wat mee te maken kan hebben.
Maar ja als je leest hoeveel tijd en energie je hier in gestoken hebt dan ga je een beetje meeleven denk ik.
Mooi om te lezen dat het zo een vooruitgang is en je er zo tevreden.
Vergeet idd niet om frisse lucht te happen anders word het steeds moeilijker om uit de kleder te komen ;)
Geniet ervan.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Lex Groningen

Citaat van: HTip op februari 20, 2011, 10:13:31
Leuk! Heb het gevoel dat we elkaar al jaren kennen ;)

Dan gaat het tijd worden dat wel elkaar eens ontmoeten. ;D Mocht je in de zomervakantie nog een meet & greet houden, en een plekje vrij hebben, dan hoor ik dat graag van je Philip.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

celerontje

Philip, je hebt het regioswitchen toch wel met de speler op stand-by gedaan? ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Etiennevh

Citaat van: Zefanja op februari 20, 2011, 13:49:12
Maar ja als je leest hoeveel tijd en energie je hier in gestoken hebt dan ga je een beetje meeleven denk ik.
Vergeet idd niet om frisse lucht te happen anders word het steeds moeilijker om uit de kleder te komen ;)
Geniet ervan.
Zef, Philip, gaan jullie bij de mini M&G ook nog de 9600 tegen de 7005 reviewen?

Ben namelijk erg benieuwd naar de " grote "  verschillen
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Citaat van: Etiennevh op februari 20, 2011, 15:30:15
Zef, Philip, gaan jullie bij de mini M&G ook nog de 9600 tegen de 7005 reviewen?

Ik kan vast antwoorden: Nee, we gaan genieten van het HT  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

HTip

Even in de pauze van de film...

En de film is...

Dus ja, het is gelukt om de Oppo op Zone B te krijgen :pompom: Bedankt Frank!

De film is waanzinnig mooi, zowel beeld als geluid is echt out-of-this-world :-* Het verhaal is natuurlijk wel een beetje voorspelbaar, maar dat boeit nu niet ;)

Ik had het gisteren over de kleurenpracht van Inception, maar Avatar is de overoverovertreffende trap :wub: Je weet niet waar je moet kijken. Overal is het even mooi. Het geluid is echt 3D, je zit er middenin. Ik kom superlatieven te kort om deze ervaring te beschrijven.

Zo nu weer terug naar de film en daarna zal ik natuurlijk weer verslag uitbrengen. Dus tot straks...
Showcase - Topic

Martijnst1990

Citaat van: HTip op februari 20, 2011, 16:36:00
Even in de pauze van de film...

En de film is...

Dus ja, het is gelukt om de Oppo op Zone B te krijgen :pompom: Bedankt Frank!

De film is waanzinnig mooi, zowel beeld als geluid is echt out-of-this-world :-* Het verhaal is natuurlijk wel een beetje voorspelbaar, maar dat boeit nu niet ;)

Ik had het gisteren over de kleurenpracht van Inception, maar Avatar is de overoverovertreffende trap :wub: Je weet niet waar je moet kijken. Overal is het even mooi. Het geluid is echt 3D, je zit er middenin. Ik kom superlatieven te kort om deze ervaring te beschrijven.

Zo nu weer terug naar de film en daarna zal ik natuurlijk weer verslag uitbrengen. Dus tot straks...
De jaloezie is moeilijk te onderdrukken op deze manier! ;D Nee hoor, heerlijk dat je/jullie zo kunnen genieten! :)

Over Inception, ik heb nu disc 2 van de BD erin zitten en daar staat de 5.1 soundtrack op, écht geweldig! Moet zeker bij jullie helemaal geweldig klinken.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

celerontje

Avatar moet wel erg mooi zijn in jouw HT! (had 'm eigenlijk moeten meenemen bij de M&G ;))

Waarom is het switchen nu wel gelukt? Wat deed je fout?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: advr op februari 20, 2011, 12:05:53
Hoi Philip

En toen was er BEELD!! ;D

Zo te lezen krijgen jullie te weinig daglicht de komende tijd... 8) 8)

Heel veel plezier de komende tijd. Het wachten is beloond.  :angel:

Ad.
Bedankt Ad! En wat voor beeld... Het beeld van de HD1 was al mooi, maar dit is werkelijk prachtig. We komen nog wel buiten hoor, don't worry ;) Alleen wat minder dan normaal ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: fastlex op februari 20, 2011, 12:37:16
Gefeliciteerd! Blijft ook een geweldige ruimte om te zien!
Als we ooit gaan verhuizen moet er ook een kelder zijn...!
Geniet ervan!
Thanks! Zo is het bij ons ook begonnen, dus je bent gewaarschuwd ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Etiennevh op februari 20, 2011, 15:30:15

Ben het met Roy eens. Liever geen analytische dag dit keer, maar gewoon lekker genieten van muziek :music: en film :popcorn:

De vergelijking kan altijd nog. Ik heb ook te weinig plaats in mijn rack om een eerlijk vergelijk mogelijk te maken. Ik zou dan moeten wisselen met de receiver in het rack. Vind ik iets te lastig en duurt denk ik ook te lang...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Alex Groningen op februari 20, 2011, 15:08:19

Dan gaat het tijd worden dat wel elkaar eens ontmoeten. ;D Mocht je in de zomervakantie nog een meet & greet houden, en een plekje vrij hebben, dan hoor ik dat graag van je Philip.
Doe ik! Nog een aantal M&G's organiseren is de enige manier om van de wachtlijst af te komen ;D En de eerstvolgende na april zal ik je alvast noteren :pompom:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Martijn90 op februari 20, 2011, 18:04:36
De jaloezie is moeilijk te onderdrukken op deze manier! ;D Nee hoor, heerlijk dat je/jullie zo kunnen genieten! :)

Over Inception, ik heb nu disc 2 van de BD erin zitten en daar staat de 5.1 soundtrack op, écht geweldig! Moet zeker bij jullie helemaal geweldig klinken.
Bedankt Martijn! Jij hebt volgens mij met jouw set ook niets te klagen. Film kijken bij jou is in ieder geval geen straf!

Ik zal die soundtrack ook een keer beluisteren...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op februari 20, 2011, 18:08:22
Avatar moet wel erg mooi zijn in jouw HT! (had 'm eigenlijk moeten meenemen bij de M&G ;))
Dat is een understatement! Heel erg indrukwekkende film met een machtig mooi beeld en evenzo goed geluid!!

Citeer
Waarom is het switchen nu wel gelukt? Wat deed je fout?
Eigenlijk niets, maar waarschijnlijk te snel of te langzaam. Ik heb in ieder geval alle opties geprobeerd en nu werkt het :pompom:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Zefanja op februari 20, 2011, 13:49:12
Geniet ervan.
Thanks! Meeleven heb ik inderdaad gemerkt van veel forumleden. Erg leuk om te zien dat iedereen deelt in de ups en downs :wub:

Frisse lucht krijgen we (nog) genoeg, maar de kelder wordt nu wel meer bezocht de komende tijd...
Showcase - Topic