Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 21, 2011, 14:12:30
Mooie interlink. Persoonlijk vond ik in mijn stereo set de 1302 beter matchen met de LS kabel 1202 dan de 1202 met de 1202  ;) Met de 1302 interlink was het laag strakker en zodoende kwam er iets meer controle in het midden. Hoog kwam mooi los van het midden. Bij de 1202 vond ik het iets te worden. Het kwam niet los en de controle was weg in het laagweergave. De 1302 is klankmatig bijna hetzelfde maar geeft net iets strakker laag en iets nauwkeuriger in detaillering, wat bij mij dus positief uitwerkte.

Persoonlijk heb ik het meegemaakt  wanneer je(allemaal) dezelfde (type) kabels in de set hebt dat het iets te kil gaat werken en/of er gaat detail weg of er gebeurd iets met midden/hoog of laag. Ook bij duurdere kabels. Zelf eens getest met allemaal Frey's ertussen, zelfs de luidspreker kabel erbij. Maar ik was niet onder de indruk. Ik mist body met allemaal Frey's. Met body bedoel ik laag ;)

Het kan natuurlijk ook goed gaan ;)
Precies zoals jij het beschrijft hebben wij het ook ervaren. De laagweergave van de 1202 vonden we al erg goed en strakker dan de AC-01, maar het hoog kwam inderdaad niet los van het midden. Zo te horen moet de 1302 precies zijn wat we zoeken, want de 1202 is het bijna :thumbs-up:

Citaat van: Snowmaster op januari 21, 2011, 22:25:47
Hoor ik daar iets over een 1302  ;).

Hij heeft gelijk. Veschil is niet groot, alleen de 1302 is verfijnder, ietsje minder commercieel klinkend en laat iets meer horen.
Kabels zijn geloof ik ook identiek, maar volgens heeft de 1302 de verbetert klinkende buitenmantel.
Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 22, 2011, 01:42:39

De buitenmantel en iets het binnenwerk is direct afgeleid van de 1602.
Niet alleen qua klank iets anders maar ook qua uiterlijk ;).
Hij is minder stug dan de 1202 :D.

Afgeleid van de 1602? :o Dat is op de A1 na het topmodel van inakustik, welke niet meer wordt gemaakt. De 1302 wil ik zeker uitproberen!!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Verrassende uitkomst zo! Maar als de 1202 niet helemaal bevalt zal ik zeker de 1302 gaan beluisteren op je set.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

frank2

dus toch verder zoeken, want dit is niet wat je wilt, tzt ga je steeds in je gedachten weer terug naar die andere kabel die zo mooi.. enz.

Het heeft mij ook veel tijd gekost en ik heb heel wat interlinks gehad, totdat het met de Johan interlinks eindelijk goed was.
Probeer maar de verstarr dan heb je meteen een zeer goed kabel, je mag ze eerst uitproberen. (highendpassion, sponsor)

aanvulling: je hebt de kabels toch wel min. 50 uur laten spelen (inspelen) anders kun je geen eerlijk vergelijk maken
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

HTip

Citaat van: Madhouse op januari 22, 2011, 11:06:24
Verrassende uitkomst zo! Maar als de 1202 niet helemaal bevalt zal ik zeker de 1302 gaan beluisteren op je set.
Ga ik zeker ook aan Erik vragen...

Citaat van: frank2 op januari 22, 2011, 11:15:39
dus toch verder zoeken, want dit is niet wat je wilt, tzt ga je steeds in je gedachten weer terug naar die andere kabel die zo mooi.. enz.

Het heeft mij ook veel tijd gekost en ik heb heel wat interlinks gehad, totdat het met de Johan interlinks eindelijk goed was.
Probeer maar de verstarr dan heb je meteen een zeer goed kabel, je mag ze eerst uitproberen. (highendpassion, sponsor)
Misschien moet ik die Johan interlink ook eens proberen. De Verastarr vind ik te duur, want ik heb er 4 nodig ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

De foto's...

De inakustik NF-1202

Belgische kabelzooi ;D

Rack hoe het nu bij staat.

Close-up Oppo BDP-83SE TUC met duidelijk zichtbaar de Vibrapods en cones.

Ga op termijn nog het rack volledig opnieuw indelen. Van onder naar boven wordt het dan PPP, SR9600 en Oppo. Bovenop komen dan de Sennheiser HD600, de Marantz RC5400 en tot de Nespa.
Showcase - Topic

frank2

Citaat van: HTip op januari 22, 2011, 11:33:39
Ga ik zeker ook aan Erik vragen...
Misschien moet ik die Johan interlink ook eens proberen. De Verastarr vind ik te duur, want ik heb er 4 nodig ;)

je kunt natuurlijk eerst beginnen met de dedicated stereo outputs
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

HTip

Citaat van: frank2 op januari 22, 2011, 11:35:19
je kunt natuurlijk eerst beginnen met de dedicated stereo outputs
Zeker, maar ik zou het liefste hetzelfde karakter hebben bij zowel stereo als surround. Ik neem het wel mee in mijn keuze.
Showcase - Topic

Atmoz

Mooie kabel!
En die wirwar van kabels komt me erg bekend voor :nopompom: ;)

Zo'n OPPO lijkt me trouwens ook wel wat.
Geeft die beter beeld dan een PS3 met Bluray?

Greetz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

HTip

Citaat van: atmoz op januari 22, 2011, 11:42:18
Mooie kabel!
En die wirwar van kabels komt me erg bekend voor :nopompom: ;)

Zo'n OPPO lijkt me trouwens ook wel wat.
Geeft die beter beeld dan een PS3 met Bluray?

Greetz,

Atmoz

Bedankt Stephan! Mijn Panasonic BD35 was al beter dan de PS3 (getest tijdens een M&G), dus de Oppo zal zeker (veel) beter zijn ;)
Showcase - Topic

erik s.

de 1302 is van binnen precies hetzelfde als de 1202. verschil is de buitenkant. waar bij de 1202 de afschermingsaders bedekt zijn met een transparante kunststof laag zit er bij de 1302 een grove kous overheen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

HTip

Citaat van: erik s. op januari 22, 2011, 11:50:27
de 1302 is van binnen precies hetzelfde als de 1202. verschil is de buitenkant. waar bij de 1202 de afschermingsaders bedekt zijn met een transparante kunststof laag zit er bij de 1302 een grove kous overheen.
Bedoel je dat er geen klankverschil is tussen de 1202 en 1302?
Showcase - Topic

erik s.

Citaat van: HTip op januari 22, 2011, 11:58:08
nee , dat bedoel ik niet. de kous van de 1302 komt van de 1602.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Snowmaster

Citaat van: HTip op januari 22, 2011, 11:58:08

Holger Wachsmann is de ontwikkelingsingenieur van Inakustik. Hij heeft mij vertelt (uit mijn geheugen) dat de kabels identiek zijn van opbouw, maar door de andere ommanteling kan de 1302 verfijnder klinken. Deze mantel heeft iets meer kwaliteiten en Inakustik ziet de 1302 ook als verbeterde versie. "Als je set dit kan weergeven, zul je horen dat er iets bijkomt" zei hij mij indertijd.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Citaat van: Snowmaster op januari 22, 2011, 14:29:51
Holger Wachsmann is de ontwikkelingsingenieur van Inakustik. Hij heeft mij vertelt (uit mijn geheugen) dat de kabels identiek zijn van opbouw, maar door de andere ommanteling kan de 1302 verfijnder klinken. Deze mantel heeft iets meer kwaliteiten en Inakustik ziet de 1302 ook als verbeterde versie. "Als je set dit kan weergeven, zul je horen dat er iets bijkomt" zei hij mij indertijd.

Bedankt! Ik heb inmiddels gezien en van Erik begrepen dat de mantel van elke ader van de 1202 van Duo PE is. Bij de 1302 wordt Duo PE II gebruikt. En dan is er nog de buitenmantel, die van de 1602 afstamt ;)

Bronnen: NF-1202 en NF-1302
Showcase - Topic

Valkyrie

Erg leuke review en succes met het testen van de 1302. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Etiennevh

Ben benieuwd Philip! Moet eerlijk zeggen dat ik de Vibrapods onder de Oppo qua uiterlijk geen porem vind, maar ze zullen vast hun werk doen en in jouw ruimte vallen ze gelukkig niet zo op. (Er zijn genoeg andere dingen om naar te kijken ;) )

Ik hoop dat er dit jaar een M&G komt waarbij we het verschil kunnen horen tussen de vorige configuratie en de nieuwe! :) Veel plezier gewenst!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Valkyrie op januari 22, 2011, 19:55:58
Erg leuke review en succes met het testen van de 1302. ;)
Bedankt Jurian! Waarschijnlijk kan ik deze week daar al mee beginnen ;)
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: Etiennevh op januari 22, 2011, 21:44:57
Ben benieuwd Philip! Moet eerlijk zeggen dat ik de Vibrapods onder de Oppo qua uiterlijk geen porem vind, maar ze zullen vast hun werk doen en in jouw ruimte vallen ze gelukkig niet zo op. (Er zijn genoeg andere dingen om naar te kijken ;) )

Die dingen verrichten goed werk, speler is trillingsvrij en dus meer rust in het geluidsbeeld! Ik heb ze er ook onder!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Etiennevh op januari 22, 2011, 21:44:57
Citaat van: Madhouse op januari 23, 2011, 00:21:53
Die dingen verrichten goed werk, speler is trillingsvrij en dus meer rust in het geluidsbeeld! Ik heb ze er ook onder!
Precies daarom heb ik ze eronder. Met de cones zijn ze nóg effectiever. Zeker door het podium worden trillingen doorgegeven, maar het rack op spikes en de Vibrapods/cones geven die trillingen niet door aan de speler.

Citeer
Ik hoop dat er dit jaar een M&G komt waarbij we het verschil kunnen horen tussen de vorige configuratie en de nieuwe! :) Veel plezier gewenst!
De komende M&G is reeds vol en de wachtlijst is redelijk aan de maat, dus er snel bij zijn als de inschrijving begint ;D Er is inderdaad weer het een en ander veranderd sinds de laatste M&G :unsure: :angel:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: HTip op januari 23, 2011, 00:20:43
Bedankt Jurian! Waarschijnlijk kan ik deze week daar al mee beginnen ;)
Sterker nog! Ik krijg van Snowmaster een NF-1302 met originele pluggen om te proberen. En ik hoef pas te betalen als die bevalt... :worship:

Wordt weer een leuke week!
Showcase - Topic

erik s.

ik verwacht dat het verschil tussen de 1202 en 1302 vooral zit in het weg laten van de buitenste laag, die sierkous zal niet veel doen. als je de transparante laag van een 1202 haalt krijg je verwacht ik een kabel die kwa klank tussen de 1202 en 1302 in zit.

HTip

Citaat van: erik s. op januari 23, 2011, 20:46:53
ik verwacht dat het verschil tussen de 1202 en 1302 vooral zit in het weg laten van de buitenste laag, die sierkous zal niet veel doen. als je de transparante laag van een 1202 haalt krijg je verwacht ik een kabel die kwa klank tussen de 1202 en 1302 in zit.
Klinkt plausibel en zonder de sierkous/buitenmaten is de mantel van de afzonderlijke aders het enige verschil.

In ieder geval vandaag nog verder geluisterd en de NF-1202 klinkt heel open en dynamisch met weinig instrumenten/stemmen. Zo gauw dit meer wordt loopt het midden weer vol en worden de hoge tonen overstemd. Het laag is in ieder geval strakker dan de AC-01. Zoals gezegd misschien deze week de NF-1302 op proef, maar ook lange werkdagen, dus ik hoop te kunnen luisteren ;)
Showcase - Topic

KlipschHT

Dat de AC01 het mid/hoog versterkt en daarmee niet erg natuurlijk overkomt was mij ook opgevallen. Misschien zou je nog eens een Furutech FA-220 (of Evolution) of iets van Cardas (Crosslink, Cross) kunnen proberen, deze zouden wel eens de klankeigenschappen kunnen geven die je zoekt.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, BK XXLS 400 DF, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Zefanja

Ben benieuwd of de NF-1302 brengt wat je zoekt. Ik hoop het voor je iig.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto