Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

bmateijsen

Citaat van: HTip op december 23, 2010, 22:25:27
;)

Kan je uitleggen wat bij een touch-up wordt gedaan? Ik dacht nl. dat je bij 200 uur een volledige kalibratie moest doen. Want de teller zal toch wel ergens in die buurt staan? ;)

Hetzelfde als wat er bij een normale kalibratie gedaan wordt, de primaire kleuren worden voor de grayscale gekalibreerd. Daarna worden alle kleuren op basis van een calculatietabel voor CMS gecorrigeerd.

HTip

Citaat van: bmateijsen op december 24, 2010, 15:39:49
Hetzelfde als wat er bij een normale kalibratie gedaan wordt, de primaire kleuren worden voor de grayscale gekalibreerd. Daarna worden alle kleuren op basis van een calculatietabel voor CMS gecorrigeerd.
Bedankt voor de uitleg. Ik weer helemaal gerustgesteld :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: DD2 op december 24, 2010, 15:31:31
HtTip,

Je raakt toch niet ingesneeuw heh? dat zou betekenen dat je straks de deur niet uitkan om de beamer op te halen.   :D
Nou, dat scheelde niet veel! Ik ben bijna 3 uur bezig geweest om de oprit en de parkeerstrook vrij te maken. Ik heb een hele rammel foto's gemaakt, dus als jullie daarvan iets willen zien, dan hoor ik het wel. Ik kan het bijna raden... ;D

Maar Bjorn komt dinsdag de beamer brengen en samen met mij installeren. Vorige keer heeft hij ook nog de bron aangepast. Met name welke resolutie de DVD's moeten worden afgespeeld was nogal een groot verschil. De scaler van de DV9600 was beter dan de HD1, maar de de-interlacer van de HD1 was weer beter, dus 1080i ga het beste resultaat. Ik kan me goed voorstellen dat ik nu het beste de DV9600 het beeld origineel kan laten weergeven en dat de HD950 zowel de scaling als de de-interlacing voor zijn rekening neemt, dus 576i. Misschien is er ook nog tijd om de pixel adjust te doen. Want dat verschilt per scherm.

Hoop dat Bjorn dinsdag de reis kan maken. Winterbanden zijn in dit klimaat bijna een must. Wij kunnen in ieder geval niet meer zonder!

Citeer
Ik heb nog elke dag een Wauw moment..  hoop afstel/tweaks verder inmiddels.. met name in de bron. Zaken die voorheen op de RS1 gewoonweg niet opvielen etc..  heerlijk speelgoed dus.. :).

Ik draai zelf momenteel helemaal happy op 60Hz met correctiesoftware via een HTPC, alleen maar Bluray rips van HDD. Heb geen goede stand alone speler (nodig)..  verschil met een PS3 is echt enorm.  Ga wel de Oppo nog even een x testen.

Op 24p heb ik zelf het gevoel dat het beeld wat "transparant" is.. op 60Hz is het beeld heerlijk strak, vol en stabiel naar mijn beleving. Nadeel is weer dat de 60Hz enkel werkt met correctiesoftware, echter over het algemeen een meerwaarde tov 24p in mijn beleving.  scheelt ieg een dosis lichtoutput voor mijn gevoel. Ben ook benieuwd of de FootLambert metingen op 24p gedaan worden of 60p...  Nadeel is weer dat de clear motion drive op 60Hz niet lijkt te werken.. voordeel is dat een goede HTPC het beter doet dan de Clear Motion Drive :)  (zitten toch wel redelijk wat foutjes in is mijn ervaring, ik gebruik het ieg niet meer).

Elke film/serie die ik weer opnieuw kijk is het weer een verbazing.. (het went gewoon niet, haha)..   ;D    

Volgend jaar even een nieuwe lamp halen en laten calibreren (zit nu bijna op 1300 uur, heb er dus al 70 uur opzitten weer).

70 uur?? :o :o :o

Leuk om te lezen hoe enthousiast je (nog steeds) bent. Ik heb zal het met 24p moeten doen, maar ik heb een dedicated speler die echt niet slecht is. Het kan natuurlijk altijd beter (Oppo BDP93/95), maar voorlopig kan ik er nog steeds goed mee vooruit.

Als jij met een lamp van 1300 uur al zo aan het genieten bent, wat moet dat dan met mijn worden met slechts 200 uur en niet te vergeten het fantastische Stewartscherm... Dinsdag rond deze tijd is Bjorn al weer ruim op weg naar huis en hebben wij (Annet is ook vrij ;)) ook al het nodige gezien 8)

Het is overigens HTip (zonder tussen t ;D)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

bmateijsen

Citaat van: HTip op december 24, 2010, 17:00:19
Hoop dat Bjorn dinsdag de reis kan maken. Winterbanden zijn in dit klimaat bijna een must. Wij kunnen in ieder geval niet meer zonder!

Ik heb overigens geen winterbanden..... ::), vandaag in Zutphen ook even vast gestaan op een stom klein brugje...

denoontje

Citaat van: HTip op december 24, 2010, 17:00:19

zag dat bjorn zijn winterbanden had verkocht via het forum

grapje..waren van zijn oude auto

denoontje

bmateijsen

Klopt, die waren van mijn oude auto..... Om het even in perspectief te plaatsen, voor een lease-auto zijn winterbanden leuk, voor mij als ondernemer, die zakelijk en prive met dezelfde auto rijdt, een enorme uitgave, waar ik nu op dit moment niet op zit te wachten ;)

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HTip

Citaat van: bmateijsen op december 24, 2010, 17:01:54
Ik heb overigens geen winterbanden..... ::), vandaag in Zutphen ook even vast gestaan op een stom klein brugje...
Als ik naar de lange termijnverwachting kijk, dan is vandaag hier de laatste sneeuw gevallen. Maar ja, 5 dagen vooruitkijken is niet altijd even nauwkeurig ;)

Citaat van: bmateijsen op december 24, 2010, 17:04:35
Klopt, die waren van mijn oude auto..... Om het even in perspectief te plaatsen, voor een lease-auto zijn winterbanden leuk, voor mij als ondernemer, die zakelijk en prive met dezelfde auto rijdt, een enorme uitgave, waar ik nu op dit moment niet op zit te wachten ;)
Winterbanden zijn wel een investering, maar als die erop liggen, dan slijten je zomerbanden niet en andersom. Netto zijn het alleen de extra velgen die je niet terugverdient... Maar zoals gezegd, wij kunnen ze niet meer missen :thumbs-up:
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: bmateijsen op december 24, 2010, 17:04:35
Pas maar op dat je niet naar Duitsland rijdt, daar kan je nu flink bekeurd worden zonder winterbanden. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

bmateijsen

Citaat van: HTip op december 24, 2010, 17:13:35
Winterbanden zijn wel een investering, maar als die erop liggen, dan slijten je zomerbanden niet en andersom. Netto zijn het alleen de extra velgen die je niet terugverdient... Maar zoals gezegd, wij kunnen ze niet meer missen :thumbs-up:

Jij woont ook in een iets ander landschap dan ik... ;). Natuurlijk zie je deze enorme sneeuw niet aankomen, maar de laatste 3 jaar heb ik niet echt winterbanden nodig gehad.

Ook een leuke... met winterbanden destijds wel gewoon 1 x 180 graden gemaakt, met onverwachte ijzel.

bmateijsen

Citaat van: celerontje op december 24, 2010, 17:16:59
Pas maar op dat je niet naar Duitsland rijdt, daar kan je nu flink bekeurd worden zonder winterbanden. ;)

Ik hoef gelukkig niet naar Duitsland.... bovendien valt de bekeuring daar mee hoor.... ;)
En als ik wel op wintersport of zoiets zou gaan, dan zou ik gewoon banden huren denk ik.

HTip

Citaat van: bmateijsen op december 24, 2010, 17:20:29
Jij woont ook in een iets ander landschap dan ik... ;). Natuurlijk zie je deze enorme sneeuw niet aankomen, maar de laatste 3 jaar heb ik niet echt winterbanden nodig gehad.
We hebben hier inderdaad iets meer hoogteverschil ;) Er is hier in de buurt een helling van 11% en met de sneeuw is dat een echte uitdaging voor auto's zonder winterbanden. Leuke was dat ik iedereen zonder problemen kon inhalen ;D

Citeer
Ook een leuke... met winterbanden destijds wel gewoon 1 x 180 graden gemaakt, met onverwachte ijzel.
:o Tja, winterbanden zijn geen garantie dat er niets fout kan gaan. Kan altijd gebeuren. Alhoewel sommige denken dat ze met winterbanden gewoon 120 op de snelweg kunnen rijden in de sneeuw... NOT!

Je zal best geschrokken zijn geweest. Was je ongedeerd?
Showcase - Topic

Nooff

Nou en die heb je nodig hoor! Het is daar nog triester gesteld met strooien  :o

bmateijsen

Citaat van: HTip op december 24, 2010, 18:08:07
We hebben hier inderdaad iets meer hoogteverschil ;) Er is hier in de buurt een helling van 11% en met de sneeuw is dat een echte uitdaging voor auto's zonder winterbanden. Leuke was dat ik iedereen zonder problemen kon inhalen ;D

De snelweg zal het probleem ook niet zijn, maar bij jou in de wijk.... We hebben daarom nog wel even contact voor dinsdag,

Citeer:o Tja, winterbanden zijn geen garantie dat er niets fout kan gaan. Kan altijd gebeuren. Alhoewel sommige denken dat ze met winterbanden gewoon 120 op de snelweg kunnen rijden in de sneeuw... NOT!

Je zal best geschrokken zijn geweest. Was je ongedeerd?

Ach, geschrokken wel, maar verder geen schade, was letterlijk alleen de spin....

Maximus_Aurelius

40 euro en onder winterse omstandigheden 80 euro.

Citaat van: bmateijsen op december 24, 2010, 17:21:39
Ik hoef gelukkig niet naar Duitsland.... bovendien valt de bekeuring daar mee hoor.... ;)

Voor Nederlandse begrippen valt het wel mee de bekeuring die je krijgt voor geen winterbanden.
Alleen is er een ding die veelal vergeten wordt. Verzekeringstechnisch gezien wanneer je een ongeluk veroorzaakt of zelfs bij een ongeluk betrokken bent. Ze gaan onderzoeken of je het had kunnen voorkomen wanneer je winterbanden eronder had. Wanneer je het had kunnen voorkomen door met winterbanden te rijden kun je zelf opkomen voor alle kosten. Verzekering zal dit niet dekken ook al ben je all-risk ;) En dan komt er tevens een veel hogere boete op je af.
Al met al kan dit dus wel een zeer dure aangelegenheid worden. En we weten allemaal een ongelukje zit in een klein hoekje.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Citaat van: bmateijsen op december 24, 2010, 18:16:46
De snelweg zal het probleem ook niet zijn, maar bij jou in de wijk.... We hebben daarom nog wel even contact voor dinsdag,
Lijkt me een goed idee. Ik ga maandag bij Toine in Drunen een RPG module ophalen. Dan weet ik ook hoe de toestand op de wegen in het zuiden is. Vandaag was een groot deel van de dag de snelweg A2 Maastricht-Luik in beide richtingen tot de grens afgesloten vanwege de sneeuw :o

Citeer
Ach, geschrokken wel, maar verder geen schade, was letterlijk alleen de spin....
Gelukkig maar!
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op december 24, 2010, 18:25:12

Voor Nederlandse begrippen valt het wel mee de bekeuring die je krijgt voor geen winterbanden.
Alleen is er een ding die veelal vergeten wordt. Verzekeringstechnisch gezien wanneer je een ongeluk veroorzaakt of zelfs bij een ongeluk betrokken bent. Ze gaan onderzoeken of je het had kunnen voorkomen wanneer je winterbanden eronder had. Wanneer je het had kunnen voorkomen door met winterbanden te rijden kun je zelf opkomen voor alle kosten. Verzekering zal dit niet dekken ook al ben je all-risk ;) En dan komt er tevens een veel hogere boete op je af.
Al met al kan dit dus wel een zeer dure aangelegenheid worden. En we weten allemaal een ongelukje zit in een klein hoekje.
Rare jongens, die Duitsers :D
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op december 24, 2010, 18:29:06
Rare jongens, die Duitsers :D

:D

Deze uitspraak doet me altijd denken aan Asterix & Obelix tekenfilms. Obelix zegt "Rare jongens die Romeinen" ;D
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

celerontje

Op de basisschool gebruikte een leerkracht die bekende zin eens als een voorbeeld van een grammaticaal incorrecte zin. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op december 24, 2010, 18:38:23

Deze uitspraak doet me altijd denken aan Asterix & Obelix tekenfilms. Obelix zegt "Rare jongens die Romeinen" ;D
Dat was ook de bedoeling ;D

Citaat van: celerontje op december 24, 2010, 18:48:38
Op de basisschool gebruikte een leerkracht die bekende zin eens als een voorbeeld van een grammaticaal incorrecte zin. ;)
Lekker belangrijk :tongue2:
Showcase - Topic

tiptop

Citaat van: Maximus_Aurelius op december 24, 2010, 18:38:23

Ik denk dat het dat ook doet bij Philip. ;) ;D
Laat maar. :sigh:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Etiennevh

Citaat van: HTip op december 24, 2010, 18:08:07
:o Tja, winterbanden zijn geen garantie dat er niets fout kan gaan. Kan altijd gebeuren. Alhoewel sommige denken dat ze met winterbanden gewoon 120 op de snelweg kunnen rijden in de sneeuw... NOT!

Oops! Ik rijd niet zachter omdat er sneeuw ligt?? Ik vind dat mijn auto bij lagere snelheden veel slapper aanvoelt dan bij wat hogere snelheden.. Alsof je meer grip hebt..  haha
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: Maximus_Aurelius op december 24, 2010, 18:25:12

Toen ik in Duitsland woonde (2 jaar geleden) was het zelfs zo dat wanneer jij geen winterbanden hebt, en de tegenpartij wel, je aansprakelijk wordt gesteld. Als je beweert dat jij niet de veroorzaker was, dan moet je dat bewijzen. Ofwel, je bent gewoon de sigaar :P
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Voor iedereen die mijn topic volgt...

En natuurlijk ook voor iedereen die niet mijn topic volgt ;D
Showcase - Topic