Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: denoontje op december 23, 2010, 20:07:07
nou wellicht moeten er wat dagen op de teller bij..Limburg en België raken ingesneeuwd....
Ik hoop het niet. Er wordt rustiger weer voorspeld voor de komende dagen. Maar ja, eerst zien dan geloven...

Citaat van: bmateijsen op december 23, 2010, 20:09:56
Ach, we zien het wel, over het algemeen waren de snelwegen prima te bereiden (zolang ze niet geblokkeerd worden ;D)
Over het algemeen wel, maar tegen de sneeuwval van vandaag kon Rijkswaterstaat niet opboksen. Heb je winterbanden?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: bmateijsen op december 23, 2010, 20:09:15
X7, maar wij voeren als JVC Pro dealer liever de RS benamingen, dus RS40, RS50 en RS60.

Groet,

Bjorn
Ik gooi die benamingen altijd door elkaar. Maar een X7 lijkt me ook al erg mooi :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: bmateijsen op december 23, 2010, 19:26:46
De HD950 is inmiddels opnieuw gekalibreerd en staat al klaar voor je. ;D.
Trouwens, kan je het calibratierapport al opsturen? Dan heb ik dit weekend wat te doen, want een CMS calibratie heb ik nog nooit gezien. Kan ik mijn kennis wat uitbreiden...
Showcase - Topic

denoontje

Reactie op Björn:

Klopt ben vandaag nog via H'sum naar Dokkum gereden en weer terug..

Maar ja het zuiden is wat anders geloof ik.

HTip

Citaat van: denoontje op december 23, 2010, 20:15:14
KLopt ben vandaag nog via H'sum naar Dokkum gereden en weer terug..

Maar ja het zuiden is wat anders geloof ik.
Het sneeuwt hier al de hele dag en nu nog steeds... Mijn vrouw blijft bij haar ouders slapen. Die wonen vlakbij haar werk. Anders was ze waarschijnlijk nu nog niet thuis geweest :unsure: :nopompom:
Showcase - Topic

denoontje

HTip

Citaat van: denoontje op december 23, 2010, 20:22:36
Nou een hele avond film dus ;-)
Grapjas! Ik ga zometeen wat muziek luisteren en misschien al met een klein experimentje. Niks spannends, maar ben wel benieuwd... Wat ik precies ga proberen staat in een ander topic te lezen... En anders wordt het morgen, want ik heb nu VAKANTIE!! Ik ben er echt aan toe. Misschien heb ik er ook echt naartoe geleefd, maar toch...
Showcase - Topic

denoontje

nou veel plezier dan en rust ze uit...lekker dromen over een mooie jvc ;-)

HTip

Citaat van: denoontje op december 23, 2010, 20:33:53
nou veel plezier dan en rust ze uit...lekker dromen over een mooie jvc ;-)
Thanks! Dromen over een mooie JVC gaat denk ik wat ver, maar als dagdromen ook dromen is dan klopt het wel weer ;D
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op december 23, 2010, 20:43:46
Thanks! Dromen over een mooie JVC gaat denk ik wat ver, maar als dagdromen ook dromen is dan klopt het wel weer ;D

Dromen over de JVC te ver ;), je wilt niet toegeven dat jij 's nachts droomt van allemaal HD950 'ers op de Le can can dans  :D :tongue2:
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

eddy135

Citaat van: Maximus_Aurelius op december 23, 2010, 20:48:30
Dromen over de JVC te ver ;), je wilt niet toegeven dat jij 's nachts droomt van allemaal HD950 'ers op de Le can can dans  :D :tongue2:

Ta-ta-ta-ta...

Ratatatatataa! :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

RalphH

Pff, je bent ff wat aan het klussen, raakt de tel een beetje kwijt en ineens komt de JVC al over 4 dagen.
Kan Den Bosch woensdag al op de klep komen vallen?  :crazy: ;D

Fijne feestdagen vast!!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

bmateijsen

Citaat van: HTip op december 23, 2010, 20:15:00
Trouwens, kan je het calibratierapport al opsturen? Dan heb ik dit weekend wat te doen, want een CMS calibratie heb ik nog nooit gezien. Kan ik mijn kennis wat uitbreiden...

Garmt heeft een touch-up gedaan en geen volledige kalibratie, het antwoord is dus nee.. (helaas)
Maar dan kijk je bij de 1ste kalibratie straks weer gewoon mee ;)

Groet,

Bjorn

HTip

Citaat van: bmateijsen op december 23, 2010, 21:30:05
Garmt heeft een touch-up gedaan en geen volledige kalibratie, het antwoord is dus nee.. (helaas)
Maar dan kijk je bij de 1ste kalibratie straks weer gewoon mee ;)

Groet,

Bjorn
;)

Kan je uitleggen wat bij een touch-up wordt gedaan? Ik dacht nl. dat je bij 200 uur een volledige kalibratie moest doen. Want de teller zal toch wel ergens in die buurt staan? ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op december 23, 2010, 20:48:30
Dromen over de JVC te ver ;), je wilt niet toegeven dat jij 's nachts droomt van allemaal HD950 'ers op de Le can can dans  :D :tongue2:
;D

Citaat van: RalphH op december 23, 2010, 21:08:40
Pff, je bent ff wat aan het klussen, raakt de tel een beetje kwijt en ineens komt de JVC al over 4 dagen.
Ja, de tijd gaat (gelukkig) snel. Er kan veel gebeuren in een korte tijd ;)

Citeer
Kan Den Bosch woensdag al op de klep komen vallen?  :crazy: ;D
Ik krijg reeds bezoek. Forumgenoot audiomanagement komt kijken wat Toine allemaal kan en krijgt de primeur van de HD950 en de RPG Broadband module. Dat laatste alleen als het weer maandag een beetje meezit...

Citeer
Fijne feestdagen vast!!
Jij ook!!
Showcase - Topic

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro

HTip

Citaat van: RalphH op december 23, 2010, 22:33:50
Was een geintje, zit al bommetjevol volgende week  :smile:
Had in principe gekund hoor. Kwestie van prioriteiten stellen :tongue2:
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op december 23, 2010, 22:25:27
;)

Kan je uitleggen wat bij een touch-up wordt gedaan? Ik dacht nl. dat je bij 200 uur een volledige kalibratie moest doen. Want de teller zal toch wel ergens in die buurt staan? ;)
Volledige kalibratie is helemaal ''from scratch'' beginnen, ik kan me niet voorstellen dat dit altijd nodig is bij een reeds gekalibreerde beamer. ;)
Touch-up: Gewoon wat er verlopen is weer correct maken. (wat soms lastiger is dan je denkt)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

RalphH

Haha, prioriteiten hmmm...
's Avonds concertje in Tilburg en de de vrouw des huizes heeft ook vakantie, is ook wel blij als ze me ff kan zien. Zit de afgelopen 2 weken alleen maar beneden in de bios te klussen.
Komt wel een keer goed, wat in het vat zit...

HTip

Citaat van: celerontje op december 23, 2010, 22:48:36
Volledige kalibratie is helemaal ''from scratch'' beginnen, ik kan me niet voorstellen dat dit altijd nodig is bij een reeds gekalibreerde beamer. ;)
Touch-up: Gewoon wat er verlopen is weer correct maken. (wat soms lastiger is dan je denkt)
Klinkt logisch, maar ik had begrepen dat de lichtoutput nogal afnam in de eerste 200 uur en dat dat een calibratie vereiste. Maar als dat verschil ook gecorrigeerd kan worden met een touch-up, dan ga ik ervan uit dat het beeld weer optimaal is...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: RalphH op december 23, 2010, 22:50:08
Haha, prioriteiten hmmm...
's Avonds concertje in Tilburg en de de vrouw des huizes heeft ook vakantie, is ook wel blij als ze me ff kan zien. Zit de afgelopen 2 weken alleen maar beneden in de bios te klussen.
Komt wel een keer goed, wat in het vat zit...
Nu maakte ik een geintje ;D Geniet van je vakantie en je vrouw 8)
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op december 23, 2010, 23:26:31
Klinkt logisch, maar ik had begrepen dat de lichtoutput nogal afnam in de eerste 200 uur en dat dat een calibratie vereiste. Maar als dat verschil ook gecorrigeerd kan worden met een touch-up, dan ga ik ervan uit dat het beeld weer optimaal is...
't Is zowieso een kalibratie, net zoals een stemmer die de piano elke keer weer ''stemt''. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

RalphH

Citaat van: HTip op december 23, 2010, 23:27:14
Nu maakte ik een geintje ;D Geniet van je vakantie en je vrouw 8)

Thnx, komt helemaal goed.

DD2

HtTip,

Je raakt toch niet ingesneeuw heh? dat zou betekenen dat je straks de deur niet uitkan om de beamer op te halen.   :D

Ik heb nog elke dag een Wauw moment..  hoop afstel/tweaks verder inmiddels.. met name in de bron. Zaken die voorheen op de RS1 gewoonweg niet opvielen etc..  heerlijk speelgoed dus.. :).

Ik draai zelf momenteel helemaal happy op 60Hz met correctiesoftware via een HTPC, alleen maar Bluray rips van HDD. Heb geen goede stand alone speler (nodig)..  verschil met een PS3 is echt enorm.  Ga wel de Oppo nog even een x testen.

Op 24p heb ik zelf het gevoel dat het beeld wat "transparant" is.. op 60Hz is het beeld heerlijk strak, vol en stabiel naar mijn beleving. Nadeel is weer dat de 60Hz enkel werkt met correctiesoftware, echter over het algemeen een meerwaarde tov 24p in mijn beleving.  scheelt ieg een dosis lichtoutput voor mijn gevoel. Ben ook benieuwd of de FootLambert metingen op 24p gedaan worden of 60p...  Nadeel is weer dat de clear motion drive op 60Hz niet lijkt te werken.. voordeel is dat een goede HTPC het beter doet dan de Clear Motion Drive :)  (zitten toch wel redelijk wat foutjes in is mijn ervaring, ik gebruik het ieg niet meer).

Elke film/serie die ik weer opnieuw kijk is het weer een verbazing.. (het went gewoon niet, haha)..   ;D   

Volgend jaar even een nieuwe lamp halen en laten calibreren (zit nu bijna op 1300 uur, heb er dus al 70 uur opzitten weer).

Ben erg benieuwd naar jouw eerste ervaringen!