Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: tiptop op november 25, 2010, 21:15:50
Spannende tijden, ook bij jou! ;)

Hoop dat hij snel komt! In ieder geval voor de kerst zou wel fijn zijn zeker. :-* :)
Zeker spannende tijden, maar toch wel erg anders dan bij jou ;) Voor de kerst zou mooi zijn, maar daar reken ik niet op. Kan het ook niet tegenvallen...

Citaat van: RalphH op november 25, 2010, 21:55:25
Zeer spannend, hopen dat het je kerstcadeautje wordt!
Zou een leuk kado zijn voor onder de boom. Moeten we wel de boom op een verhoging plaatsen, want anders past de doos er niet onder ;D

Heb al een paar mooie films (Avatar EE, Toy Story 3, Shrek, etc.) aangeschaft om de HD950 te testen.

EDIT: O ja, en niet te vergeten het kado van mijn laatste M&G: Band of Brothers :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Etiennevh op november 25, 2010, 22:45:35
Philip,

Zondag is er nog wel beeld? :D

Gr,

Et
Ja hoor! Je vrouw en jij maken de laatste beelden van de HD1 in de Chamber of Dreams mee. Het hadden ook de eerste van de HD950 kunnen zijn, maar ja... dan had je nóg langer moeten wachten op de SVS ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Hehe gezellig :D Ja en dan had ik waarschijnlijk niet meer zo'n fijne auto om helemaal mee naar Belgie te rijden ;) Dit is gewoon ook plezier, in deze auto rijden ;)

Ik hoop dat de sneeuw meevalt, ik heb Winterbanden nog niet vervangen.. :(
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Snowmaster

Begrijp ik nu goed dat Philip een paar weken zonder beeld is... :crazy:.
Zoiets zou ik nooit kunnen want ik geniet wekelijks van een paar lekkere films.
Elke keer sta ik weer verbaasd over wat mijn gewone setje neerzet. Heb afgelopen week zelfs de sub uitgeschakeld bij de Sorcerer Apprentice omdat ons huis relatief gehorig is. Op gewoon rustig TV luisterniveau beukt het er soms flink in, zelfs met die kleine speakertjes hier (15x20) en een lief klein subje. Ben daarom ook enorm nieuwsgierig naar het weergave niveau van de Chamber of Dreams op een rustig TV luisterniveau. Volgens mij moet je haast letterlijk uit de stoel gaan.
Zoiets kun je toch geen weken missen?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Marsh

Ik zou gaan shaken van de afkickverschijnselen denk ik  :crazy: :crazy:
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

HTip

Citaat van: Etiennevh op november 25, 2010, 23:55:08
Hehe gezellig :D Ja en dan had ik waarschijnlijk niet meer zo'n fijne auto om helemaal mee naar Belgie te rijden ;) Dit is gewoon ook plezier, in deze auto rijden ;)

Ik hoop dat de sneeuw meevalt, ik heb Winterbanden nog niet vervangen.. :(
Ik hoop ook dat het zondag beter weer is dan vanmorgen. Sneeuw bleef hier liggen en zorgde voor prachtige plaatjes, maar ook gevaar op de wegen. De rit naar het werk was daardoor langer...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Snowmaster op november 26, 2010, 14:49:31
Begrijp ik nu goed dat Philip een paar weken zonder beeld is... :crazy:.
Dat heb je goed begrepen! De beamer is verkocht en ik vind het niet netjes om extra uren met de lamp te maken. En als ik dan geen films kan kijken, dan heeft 't ook geen zin dat ie blijft hangen. Ik heb liever dat de HD1 in de doos ligt te wachten op zijn nieuwe eigenaar. De verleiding is anders misschien te groot ;)

Citeer
Zoiets zou ik nooit kunnen want ik geniet wekelijks van een paar lekkere films.
Doen wij normaal ook. Minimaal 1x per week een andere film.

Citeer
Elke keer sta ik weer verbaasd over wat mijn gewone setje neerzet. Heb afgelopen week zelfs de sub uitgeschakeld bij de Sorcerer Apprentice omdat ons huis relatief gehorig is. Op gewoon rustig TV luisterniveau beukt het er soms flink in, zelfs met die kleine speakertjes hier (15x20) en een lief klein subje. Ben daarom ook enorm nieuwsgierig naar het weergave niveau van de Chamber of Dreams op een rustig TV luisterniveau. Volgens mij moet je haast letterlijk uit de stoel gaan.
Zelfs op rustig niveau kan je al genieten van een robuust geluid. Maar de magie van de ruimte komt pas écht tot leven op referentieniveau's :o

Citeer
Zoiets kun je toch geen weken missen?
Je moet het maar zo zien dat het nóg fijner kijken is als je een paar weken zonder hebt gezeten :unsure: Het is eigenlijk een luxe probleem. Stiekem hoop ik natuurlijk wel dat de HD950 binnenkort geleverd kan worden. Ik zal eens een mailtje aan Bjorn sturen...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Marsh op november 26, 2010, 15:21:03
Ik zou gaan shaken van de afkickverschijnselen denk ik  :crazy: :crazy:
;D Ik weet nog niet wat ik ga meemaken als de beamer er niet meer hangt. De tijd zal het uitwijzen :unsure: ;D
Showcase - Topic

HTip

Ga vanavond de winterbanden onder de auto leggen (rug is voldoende herstelt lijkt het) en meteen meten of ik de Modex Broadband in mijn auto kan vervoeren. Dan zou ik binnenkort een afspraak met Toine kunnen maken om 1 of beide modules op te halen. Tenminste als de weergoden een beetje meewerken...
Showcase - Topic

Etiennevh

Goed voor elkaar. Bij mij doet Euromaster het voor me, alleen de vestiging waar mijn banden liggen zit een uur rijden van me vandaan.. Wordt hem dus niet meer voor zondag. Op hoop van zegen dan maar, veilig rijden ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

Citaat van: Etiennevh op november 26, 2010, 17:24:00
Goed voor elkaar. Bij mij doet Euromaster het voor me, alleen de vestiging waar mijn banden liggen zit een uur rijden van me vandaan.. Wordt hem dus niet meer voor zondag. Op hoop van zegen dan maar, veilig rijden ;)
en vooral rustig door de bochten :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

tiptop

@Philip.

Volgens mij wordt het toch wel afzien voor die paar weken hoor. Ik ken het gevoel. :-\ ;D

Succes iig.

@EtiennevH.
Voorzichtig op de weg. het is op sommige plekken al best wel glad. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Etiennevh

Thanks... ik heb het gemerkt, vanochtend was het spekkie hier in de straat.

DD2

Afkicken,  ik voel met je mee.. Vandaag mijn ex RS1 opgehangen bij vladibeast.  Beetje pijn in mijn hart wel, gelukkig heeft ie een goed tehuis gevonden.  :D

Nu maar even afwachten wanneer het oncontroleerbaar trillen begint.

bmateijsen

Citaat van: HTip op november 26, 2010, 16:51:09
Je moet het maar zo zien dat het nóg fijner kijken is als je een paar weken zonder hebt gezeten :unsure: Het is eigenlijk een luxe probleem. Stiekem hoop ik natuurlijk wel dat de HD950 binnenkort geleverd kan worden. Ik zal eens een mailtje aan Bjorn sturen...

Het is echt wachten... anders zitten wij zonder projector.... ;D

HTip

Citaat van: bmateijsen op november 27, 2010, 19:11:24
Het is echt wachten... anders zitten wij zonder projector.... ;D
Dat is zeker niet de bedoeling ;) Was meer een vraag wanneer jullie nieuwe JVC verwacht wordt... :unsure:
Maar het antwoord heb je in het JVC topic reeds gegeven. Jullie wachten met smart ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Etiennevh op november 26, 2010, 17:24:00
Gisteren mijn auto voorzien, vandaag die van Annet en dat is net op tijd, want volgende week wordt hier sneeuw verwacht. Doe inderdaad voorzichtig, beter te laat dan ergens in de vangrail :nopompom:

Als je het niet red, laat dan maar even wat weten. SMS'je is prima!
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: tiptop op november 27, 2010, 16:32:12
@Philip.

Volgens mij wordt het toch wel afzien voor die paar weken hoor. Ik ken het gevoel. :-\ ;D

Succes iig.
Valt denk ik wel mee. We hebben ook nog muziek en Satelliet/TV, dus we komen de weken wel door.

Dinsdag gaan we het helemaal niet missen, want dan gaan we naar Alan Parsons Project :pompom: Heb bijna alles van hen en ik ken ook veel teksten, dus waarschijnlijk ben ik woensdag mijn stem kwijt ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: DD2 op november 27, 2010, 18:45:07
Afkicken,  ik voel met je mee.. Vandaag mijn ex RS1 opgehangen bij vladibeast.  Beetje pijn in mijn hart wel, gelukkig heeft ie een goed tehuis gevonden.  :D
Dan zitten we in hetzelfde schuitje. Schept een band ;D

Citeer
Nu maar even afwachten wanneer het oncontroleerbaar trillen begint.
:clapping:
Showcase - Topic

HTip

Gisteravond hebben we een paar uur muziek geluisterd en wel op Annet's verzoek :pompom:

De SACD van Eleanor McEvoy zat er nog in en daar dus mee begonnen. Een paar klanken later zei Annet dat ik die zeker in de Nespa had gehad, want Eleanor had nog nooit zo mooi geklonken :music:

Daarna één van haar favoriete CD's... "Turn of a friendly card" van Alan Parsons Project (alsof we wisten dat we vandaag het concert zouden boeken ;)). Eerst in de Nespa natuurlijk, want vergelijken heeft geen zin meer. Het resultaat is toch steeds hetzelfde en dat wordt eentonig en saai om dat iedere keer te beschrijven. Maar ook nu heeft APP nog nooit zo mooi geklonken. En het was de HDAD met 192/24 stereo, dus die klonk al heel erg goed. Om de Velodyne DD18 ook mee te laten spelen de DVD-A analoog geluisterd. Prachtig!! Afijn, na 3 kwartier was de CD voorbij en heb ik nog even gauw mijn favoriet in de Nespa gedaan... De DVD-A  "Hotel California" van de Eagles in MLP 96/24 (surround) en MLP 192/24 (stereo). Ook deze analoog geluisterd en de surroundmix was perfect in balans. De rears waren voorheen meer aanwezig en spelen nu subtiel op de achtergrond mee. Een genot om te luisteren :wub:

Straks gaan we verder met nog meer APP om goed voorbereid te zijn op dinsdagavond :pompom:
Showcase - Topic

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

MVG

Citaat van: The Vampire op november 27, 2010, 22:29:47
mooi om te lezen!!

Inderdaad, wat een prachtig topic, evenals de cinema die is opgebouwd. Ik zelf ben nog vrij nieuw op dit forum, maar al ontzettend veel doorgelezen.
Binnenkort (lees: als ik genoeg bij elkaar heb gespaard) ga ik de hobby ook weer voortzetten en heb al heel veel geleerd van dit topic. Met name de HTip's instelgids vind ik erg handig en ga ik zeker gebruiken!  ;D

celerontje

Gebruik het als een gids, de beste leermeester is goed opletten wat anderen doen, gezond verstand gebruiken en weten wat goed en wat fout is.
Welkom op dit forum! :)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: The Vampire op november 27, 2010, 22:29:47
mooi om te lezen!!
Gisteravond verder gegaan met ons project APP ;) en Annet wilde graag "Eye in the Sky" luisteren na een Nespa behandeling. Jammer dat de HDAD 192/24 overslaat tijdens Sirius, maar dat mocht de pret niet drukken. We weten precies hoe deze disk klinkt en het zal niet als een verrassing klinken dat we weer hebben genoten.

De DTS CD van "On air" moest er toen aan geloven. Prachtige opnames en mix. Het eerste en jammer genoeg enige surroundproject van Alan Parsons.

Tot slot nog de CD van "Freudiana", het theaterproject van APP wat meer dan een jaar live in Wenen heeft gespeeld. Prachtige stereo-opname die bijna als surround klinkt, maar het was helaas al erg laat geworden, dus niet helemaal kunnen luisteren.

Naast al dit moois zijn er natuurlijk ook nog de klassiekers ("Ammonia Avenue", "Vulture Culture", etc.), maar dat redden we niet meer voor dinsdag. Ben erg benieuwd naar mijn 2e kennismaking met APP live. Mijn 1e stamt uit 1990, tijdens de introductie van "Freudiana" bij de "Night of the Proms".
Showcase - Topic