Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Christiaan S op november 18, 2010, 16:20:05
Mochten jullie dat beiden willen kunnen er wat mij betreft foto's van me bij Toine op zijn site komen.
Leuk! Gaan we doen.

Citaat van: Christiaan S op november 18, 2010, 16:20:05
Maar dan moet ik ze komend jaar wel eerst maken :-X :D :P Worden anders van die zwarte foto's ;)
:clapping: Gaat goedkomen. Er zijn zelfs forumleden die hun tegelsnijder aanbieden voor een M&G :-X ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Ik zal even kijken of ik nog wat tegellijm voor je heb... ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op november 19, 2010, 01:44:35
Ik zal even kijken of ik nog wat tegellijm voor je heb... ;D
Leuk geprobeerd, maar dat heb ik nog genoeg ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Ik koop gewoon wat van je over, is ook wel een goed excuus ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op november 19, 2010, 11:30:23
Ik koop gewoon wat van je over, is ook wel een goed excuus ;)
Hahaha! Inderdaad een goed excuus ;D
Showcase - Topic

Robbert54

mooi en duidelijk verslag zeg! ben benieuwd wanneer de laatste puntjes zijn gelegd
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

jantje112

Ziet er allemaal erg strak uit!

Vind je de bioscoopstoelen prettig of had je liever achteraf voor een lekker louchestoel gekozen? Ik twijfel daar namelijk erg over.

Janbo

Citaat van: jantje112 op november 20, 2010, 17:30:20

Vind je de bioscoopstoelen prettig of had je liever achteraf voor een lekker louchestoel gekozen? Ik twijfel daar namelijk erg over.

Een louche stoel vind je ergens anders denk ik, bij de maffiabende van cinebasement bijvoorbeeld  ;D ;D

Heb zelf gekozen voor lounchestoelen in Amerikaanse stijl. Zitten een stuk lekkerder wat mij betreft maar wel iets minder bioscoop gevoel...

Dirk

Citaat van: Janbo op november 21, 2010, 10:55:32
Een louche stoel vind je ergens anders denk ik, bij de maffiabende van cinebasement bijvoorbeeld  ;D ;D

Heb zelf gekozen voor lounchestoelen in Amerikaanse stijl. Zitten een stuk lekkerder wat mij betreft maar wel iets minder bioscoop gevoel...
brr... ik krijg hier kippevel van (i know, ik ben dan ook verre van perfect :D)
het is lounge chair of anders gewoon relaxzetel, maar niet wat jullie ervan maakten  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

HTip

Citaat van: The Vampire op november 20, 2010, 16:27:29
mooi en duidelijk verslag zeg! ben benieuwd wanneer de laatste puntjes zijn gelegd
Bedankt! Ook namens Toine ;D

Ik ben ook erg benieuwd wat die Modex Broadband nog gaat betekenen. Ik ga zometeen even meten of ze gaan passen en zo ja, waar. En dat ik ze mag uitproberen alvorens aan te schaffen is super van Toine :worship:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: jantje112 op november 20, 2010, 17:30:20

Thanks! We hebben gekozen voor het maximale bioscoopgevoel en de stoelen zitten verbazingwekkend lekker. Ze kunnen ook gesteld worden, rugleuning en zitkussen kan je naar eigen smaak instellen.

Bovendien wilden we graag 5 zitplaatsen (in het originele ontwerp zelfs 7) en hadden we alleen ruimte voor bioscoopstoelen. Maar we hebben nooit spijt gehad van onze keuze.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Janbo op november 21, 2010, 10:55:32
Zitten waarschijnlijk veel lekkerder, maar we hadden daar geen plaats voor. En waarschijnlijk inderdaad ook iets minder het bioscoopgevoel... En dat laatste hebben we bij elke keuze (kleurgebruik, aankleding, etc.) laten meespelen.
Showcase - Topic

Janbo

Citaat van: Dynky op november 21, 2010, 11:38:41
brr... ik krijg hier kippevel van (i know, ik ben dan ook verre van perfect :D)
het is lounge chair of anders gewoon relaxzetel, maar niet wat jullie ervan maakten  ;)

Wie een kuil graaft  ;D ;D :-X

De hele aankleding van de Chamber is geweldig en volgt de keuzes die worden gemaakt. Lounge  ;) stoelen hadden er gewoon niet gepast, vind juist het kiezen voor een bepaalde stijl geweldig hier. Mocht er een M&G zijn, dan houd ik me aanbevolen!

Robbert54

Citaat van: HTip op november 21, 2010, 12:06:37
Bedankt! Ook namens Toine ;D

Ik ben ook erg benieuwd wat die Modex Broadband nog gaat betekenen. Ik ga zometeen even meten of ze gaan passen en zo ja, waar. En dat ik ze mag uitproberen alvorens aan te schaffen is super van Toine :worship:
Idd erg netjes. Gaat toch weer over een aardig bedrag. Ben benieuwd of je nog verschil gaat horen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: Janbo op november 21, 2010, 12:30:26
De hele aankleding van de Chamber is geweldig en volgt de keuzes die worden gemaakt. Lounge  ;) stoelen hadden er gewoon niet gepast, vind juist het kiezen voor een bepaalde stijl geweldig hier. Mocht er een M&G zijn, dan houd ik me aanbevolen!
Bedankt Jan! De stijl hebben we overal in geprobeerd terug te laten komen. De SVS met zijn ronde vormen heb ik daarom ook vervangen door een vierkante ;D

Wat de M&G betreft, de wachtlijst is lang, maar ik kan je er wel op plaatsen. Kan wel even duren voordat je aan de beurt bent, maar ik woon hier nog wel even ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: The Vampire op november 21, 2010, 12:45:38
Idd erg netjes. Gaat toch weer over een aardig bedrag. Ben benieuwd of je nog verschil gaat horen.
Zou de laatste investering zijn in de ruimte (niet apparatuur ;D) en volgens Toine is dat nog het enige waar we verbetering in kunnen aanbrengen. En hij heeft met de overige adviezen ook elke keer gelijk gehad, dus ik kan me voorstellen dat het een echte verbetering zal zijn. Met name bij films.

De modules die ik mag proberen gaan resp. tot 35 en 50Hz en werken door tot 30 resp. 45 Hz (-0,5 octaaf). Aan de bovengrens werken ze door tot 5000 Hz. Dat betekent niet exta absorptie, waar het niet nodig hebben, maar compensatie voor het grote metalen oppervlak.

Maar ik blijf natuurlijk benieuwd wat die module(s) voor het geluid betekenen :music:
Showcase - Topic

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Citaat van: celerontje op november 21, 2010, 13:30:38
Dat ding is wit... Hoe los je dat op? ;)
Nog geen idee, maar als de module blijft dan zal de kleur natuurlijk moeten veranderen. Misschien kan de module met behoud van akoestische eigenschappen worden gespoten. Dat zal ik aan Toine vragen...
Showcase - Topic

celerontje

Madhouse

Kan nog steeds geen beeld vormen hoe en waar de module komt, maar dat zal tzt wel opgelost worden denk ik... ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Janbo

Citaat van: HTip op november 21, 2010, 13:00:31
Wat de M&G betreft, de wachtlijst is lang, maar ik kan je er wel op plaatsen. Kan wel even duren voordat je aan de beurt bent, maar ik woon hier nog wel even ;D

Lijkt me top, ben benieuwd naar de sfeer en de akoestische aanpassingen annex kwaliteiten! En heb geen haast, ben nog wel even aan het bouwen.  8)

celerontje

Citaat van: Madhouse op november 21, 2010, 19:30:00
Kan nog steeds geen beeld vormen hoe en waar de module komt, maar dat zal tzt wel opgelost worden denk ik... ;D
Tegen de achterwand. ;)

HTip

Citaat van: celerontje op november 21, 2010, 16:10:51
Kan de fabrikant dat ding geen paintjob geven?
Denk het niet, want ze worden volgens mij alleen in wit geleverd.

Citaat van: Madhouse op november 21, 2010, 19:30:00
Citaat van: celerontje op november 21, 2010, 22:24:28
Tegen de achterwand. ;)
Klopt! Waarschijnlijk tussen de 2 pilaren, maar zou ook tussen een pilaar en de muur kunnen. Het past dan maar net, omdat de luchtgaten niet mogen worden afgedekt.
Showcase - Topic

HTip

De Modex Broadband tussen de pilaren...

De perforatie is veel fijner, maar het gaat om het idee. Is waarschijnlijk niet moeiljk te begrijpen dat de kleur anders moet worden ;D
Showcase - Topic

Madhouse

Nu snap ik hem helemaal....

He wat vervelend, moet ik volgend jaar weer langs komen  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub