Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: CoSo op november 16, 2010, 23:03:15
Goed geschreven en het (eind)resultaat is  :wub: :inlove: :wub:
Het eindresultaat wordt waarschijnlijk nóg beter. Het laatste puntje op de laatste i ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: ThingMan op november 16, 2010, 23:34:20
Voor wie goed genoeg de grafieken bekijkt en zich afvraagt waarom de ondergrens van de target in de loop van drie jaar ietwat is verkort (die ondergrens ging van 0,25 naar 0,22s): het venster voor de ideale nagalmtijd van een ruimte is inhoudsafhankelijk. Hoe kleiner de ruimte, hoe korter de correcte nagalmtijd mag worden. De ruimte is in die jaren daadwerkelijk kleiner geworden. Zekere elementen nemen inhoud weg uit de ruimte, zoals stoelen, een verhoudingsgewijs heel grote subwoofer, mediaracks. Het verlaagde plafond neemt echter niet inhoud weg, vanwege het buigslappe karakter. Laagfrequente golven gaan er gewoon doorheen. Maar de projectiewand, met gesloten en halfopen afgestemde elementen die iets verder naar voren kwamen te staan in het laatste ontwerp, neemt weer wèl inhoud weg.
Zodoende ging ook de ondergrens voor correcte galmtijd navenant mee. Niet dat ik dat allemaal zelf verzin: de targetwaarden worden automatisch aangepast wanneer de simulatie wordt aangepast.

Dat de ruimte in volume is afgenomen wist ik natuurlijk wel, maar dat de ondergrens van de nagalmtijd daardoor beïnvloed werd, dat is weer nieuw. En zo leer ik elke dag weer iets bij :thumbs-up:

En die subwoofer, die is toch niet zo groot? :unsure: ;D ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Toine, denk je dat de nieuwe indeling van mijn openingspost jouw bezoekers goed de weg door mijn project wijst? Ik moet nog wel de bouw van de nieuwe projectiewand toevoegen aan de inhoudsopgave, maar dat komt nog...
Showcase - Topic

Lex Groningen

Ik heb het je al wel eens eerder verteld wat ik van je HT ruimte vind. Maar moet ook zeggen dat je eigen topic in één woord geweldig is.
Je weet dat ik in de komende jaren ook naar een eigen HT ruimte wil toewerken, maar kan hier zo'n beetje alle informatie, tips en
adviezen weghalen die ik nog nodig heb.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Niet actief

Citaat van: HTip op november 17, 2010, 06:09:16Toine, denk je dat de nieuwe indeling van mijn openingspost jouw bezoekers goed de weg door mijn project wijst? Ik moet nog wel de bouw van de nieuwe projectiewand toevoegen aan de inhoudsopgave, maar dat komt nog...
Ja hoor, dat zit wel goed!  :worship:

Deleted member

Netjes mannen, erg leuk om 't verslag en 't groeipad te lezen! Ik herken er uiteraard veel in van 't rapport dat Toine voor mij heeft geschreven, al is hier natuurlijk het uitgangspunt anders. Maar als 't bij mij ook zo uitpakt mag ik mezelf gelukkig prijzen. Complimenten aan beide heren en de zo te lezen goede samenwerking!  :worship:

VlisChris

Hoever is je ruimte onderhand klaar eigenlijk?
Zijn de laatste puntjes nu geregeld?

Jean Sibelius

Hoi Philip

Mooi om te zien het was en hoe het uiteindelijk is geworden O0. Het vakmanschap van Toine kan ik hierbij alleen maar onderschrijven! :D
Het beloofd in ieder geval een mooie luistersessie te worden volgend jaar in maart/april.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Alex Groningen op november 17, 2010, 06:27:24
Ik heb het je al wel eens eerder verteld wat ik van je HT ruimte vind. Maar moet ook zeggen dat je eigen topic in één woord geweldig is.
Je weet dat ik in de komende jaren ook naar een eigen HT ruimte wil toewerken, maar kan hier zo'n beetje alle informatie, tips en adviezen weghalen die ik nog nodig heb.
Bedankt Alex! Leuk om te lezen dat je in mijn topic alles denkt te kunnen vinden voor je eigen HT. En mocht je iets niet kunnen vinden, dan hoor ik het wel...
Showcase - Topic

Lex Groningen

Citaat van: HTip op november 17, 2010, 20:06:46
Bedankt Alex! Leuk om te lezen dat je in mijn topic alles denkt te kunnen vinden voor je eigen HT. En mocht je iets niet kunnen vinden, dan hoor ik het wel...

Zal je zeker weten wel eens het één en ander gaan vragen op het gebied van HT.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

HTip

Citaat van: ThingMan op november 17, 2010, 10:33:42
Ja hoor, dat zit wel goed!  :worship:
Ok! Dan moeten we alleen nog een recentere foto op jouw referentiepagina plaatsen ;) Eentje met de DD18 8)
Showcase - Topic

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: Antoine op november 17, 2010, 17:49:46
Netjes mannen, erg leuk om 't verslag en 't groeipad te lezen! Ik herken er uiteraard veel in van 't rapport dat Toine voor mij heeft geschreven, al is hier natuurlijk het uitgangspunt anders. Maar als 't bij mij ook zo uitpakt mag ik mezelf gelukkig prijzen. Complimenten aan beide heren en de zo te lezen goede samenwerking!  :worship:
Bedankt Antoine! Hoop voor je dat jouw samenwerking met Toine ook zo verloopt...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Christiaan S op november 17, 2010, 17:51:43
Hoever is je ruimte onderhand klaar eigenlijk?
Zijn de laatste puntjes nu geregeld?
Op een paar kleine dingen die maar niet af willen geraken, is de ruimte klaar. De tegelvloer bij de deur en de steun onder de diffuser ook bij de deur. Het spuiten van de stoelframes heb ik even geparkeerd, want je ziet het bijna niet. Ik wil ook nog een keer de diffusers netter afwerken, maar daarmee gaat de ruimte niet beter klinken, dus ook dat is cosmetisch.

Ik wil tussen kerst en nieuwjaar kwa bouw de ruimte afronden, zodat ik in het nieuwe jaar geen bouwactiviteiten meer hoef te doen. En dan kan jij ook langskomen voor de foto's voor je portfolio. Ben ik ook nog steeds erg benieuwd naar. Fotograferen van de HT is niet eenvoudig gebleken...
Showcase - Topic

Lex Groningen

Niet actief

Citaat van: HTip op november 17, 2010, 20:09:51
Ok! Dan moeten we alleen nog een recentere foto op jouw referentiepagina plaatsen ;) Eentje met de DD18 8)
Stuur maar iets waar je achter kunt staan!

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op november 17, 2010, 19:52:57
Hoi Philip

Mooi om te zien het was en hoe het uiteindelijk is geworden O0. Het vakmanschap van Toine kan ik hierbij alleen maar onderschrijven! :D
Het beloofd in ieder geval een mooie luistersessie te worden volgend jaar in maart/april.

Groeten, Jan

Hoi Jan,

Het verschil met de vorige M&G, waar jij bij was is echt enorm. Marius zei dat de ruimte (en daarmee het geluid) nu in balans is. En ja, als iemand de werkwijze en vakmanschap van Toine kan onderschrijven, dan ben jij het. Want jij bent toch wel met de overtreffende trap van akoestiek bezig. Daar kan menig HT-bouwer nog veel van leren. Nu moet je alleen nog de tijd vinden om je prachtige ruimte af te maken...

En inderdaad belooft de volgende M&G (de 5e alweer :o) weer een hele mooie te worden. Niet alleen kwa geluid (waarschijnlijk hebben we dan de Modex Broadband hangen), maar natuurlijk ook kwa beeld, want de HD950 icm het Stewartscherm is denk ik het beste wat ik binnen mijn mogelijkheden kan bereiken 8)

Groeten,
Philip
Showcase - Topic

HTip

Showcase - Topic

HTip

Citaat van: ThingMan op november 17, 2010, 20:41:53
Stuur maar iets waar je achter kunt staan!
Ik zal eens kijken of anders een nieuwe maken...
Showcase - Topic

Niet actief

Citaat van: HTip op november 17, 2010, 22:06:23Ik zal eens kijken of anders een nieuwe maken...
Prima. En je kunt wat mij betreft op elk moment een nieuwe sturen. Hij staat uiteraard zo op de pagina!
Ik las iets over Christiaan die foto's komt maken? Wel, een professionele foto (als ik het goed begrijp) is ook mooi en ik zou natuurlijk zelf ook nog een fotopagina van je ruimte kunnen plaatsen op m'n site. Ik heb gemerkt dat bezoekers erg houden van foto's die een proces beschrijven -- een fotoverhaal, zeg maar...

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Niet actief

Citaat van: celerontje op november 17, 2010, 22:35:28Een plaatje zegt meer dan duizend woorden. ;)
Artistiek bezien heb je ongetwijfeld gelijk.
Ik denk echter niet dat dienstverleners zoiets aan hun klanten kunnen verkopen...  ;)
Maar kzou het kunnen proberen, dan ben ik wel veel sneller klaar!

celerontje

HTip

Citaat van: ThingMan op november 17, 2010, 22:25:46
Prima. En je kunt wat mij betreft op elk moment een nieuwe sturen. Hij staat uiteraard zo op de pagina!
Ik las iets over Christiaan die foto's komt maken? Wel, een professionele foto (als ik het goed begrijp) is ook mooi en ik zou natuurlijk zelf ook nog een fotopagina van je ruimte kunnen plaatsen op m'n site. Ik heb gemerkt dat bezoekers erg houden van foto's die een proces beschrijven -- een fotoverhaal, zeg maar...
Lijkt me zeker een leuk idee. Ik heb genoeg foto's van het bouwproces van alle akoestische aanpassingen. Klopt inderdaad dat Christiaan een keer foto's wil komen nemen, maar dan moet ik nog een aantal kleine klusjes afronden.
Showcase - Topic

VlisChris

Mochten jullie dat beiden willen kunnen er wat mij betreft foto's van me bij Toine op zijn site komen.
Maar dan moet ik ze komend jaar wel eerst maken :-X :D :P Worden anders van die zwarte foto's ;)