Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Madhouse

Citaat van: HTip op maart 30, 2010, 19:39:09
Vroeg me al af waarom je niet de BD60 had gekocht, omdat je receiver de HD-audio kan vertalen. Analoog vergt goed bassmanagement (levels, timing en x-over), via HDMI doet de receiver dat allemaal...

Er word overal geroepen (en soms ook weer tegengesproken) dat de BD80 wel betere componenten in zich heeft, dat is ook te verklaren in het verschil in gewicht (1,9kg t.o.v. 2,6kg). Dit schijn je ook op stereo gebied (gebruik hem ook als cd speler) wel te merken t.o.v. de BD60. Vandaar ook de aanschaf van een BD80.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op maart 30, 2010, 19:51:06
Er word overal geroepen (en soms ook weer tegengesproken) dat de BD80 wel betere componenten in zich heeft, dat is ook te verklaren in het verschil in gewicht (1,9kg t.o.v. 2,6kg). Dit schijn je ook op stereo gebied (gebruik hem ook als cd speler) wel te merken t.o.v. de BD60. Vandaar ook de aanschaf van een BD80.
Daar zit wat in. Ik gebruik de BD35 alleen voor BD's via HDMI.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Ik heb vol bewondering jouw topic zitten bekijken, en was (natuurlijk) dik onder de indruk. Even aan mijn vrouw laten zien, en prompt zegt ze: Die ruimte die wij niet gebruiken, kun jij daar niet ook zoiets bouwen? Hihi dus we hebben afgesproken te gaan sparen, en in 2012 gaan we beginnen!

Tof Wijf is het soms toch     :inlove: :headbanging:

Had trouwens een kleine vraag aan je.. In je showcase kun je duidelijk zien wat al je "hardware" heeft gekost...Heb je ook een indicatie wat de complete verbouwing (aan materiaal en geluidsonderzoek, ben van plan ook veel zelf te gaan doen) heeft gekost? Mag je ook PM-en natuurlijk ;) maar dan heb ik voor mijzelf ook een beetje een beeld..

Thanks!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Jarnoootje

Wat onwijs mooi zeg, mocht ik ooit nog eens de lotte/toto/staatsloterij winnen dan weet ik wel wat ik ga maken!

Kan ik dan de bouwtekeningen van jou kamer krijgen ;)?

Nee even serieus, super mooi! *kwijlt nogsteeds*

Robbert54

Citaat van: cyberkoe op maart 31, 2010, 10:38:38
Ik heb vol bewondering jouw topic zitten bekijken, en was (natuurlijk) dik onder de indruk. Even aan mijn vrouw laten zien, en prompt zegt ze: Die ruimte die wij niet gebruiken, kun jij daar niet ook zoiets bouwen? Hihi dus we hebben afgesproken te gaan sparen, en in 2012 gaan we beginnen!

Tof Wijf is het soms toch     :inlove: :headbanging:

Had trouwens een kleine vraag aan je.. In je showcase kun je duidelijk zien wat al je "hardware" heeft gekost...Heb je ook een indicatie wat de complete verbouwing (aan materiaal en geluidsonderzoek, ben van plan ook veel zelf te gaan doen) heeft gekost? Mag je ook PM-en natuurlijk ;) maar dan heb ik voor mijzelf ook een beetje een beeld..

Thanks!
dat wordt natuurlijk wel verplicht een topic openen hier die wij kunnen volgen! en wees blij met zo'n vrouw, zorg dat je d'r nooit meer kwijt raakt! ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

Citaat van: The Vampire op maart 31, 2010, 15:20:51
dat wordt natuurlijk wel verplicht een topic openen hier die wij kunnen volgen! en wees blij met zo'n vrouw, zorg dat je d'r nooit meer kwijt raakt! ;D

yes sir!  :police: wat dacht jij dan? dat ik al die ervaringen voor mezelf hield? :P hehe dat komt zeker goed.. ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Ik heb vol bewondering jouw topic zitten bekijken, en was (natuurlijk) dik onder de indruk.
Bedankt voor het mooie compliment!

Even aan mijn vrouw laten zien, en prompt zegt ze: Die ruimte die wij niet gebruiken, kun jij daar niet ook zoiets bouwen? Hihi dus we hebben afgesproken te gaan sparen, en in 2012 gaan we beginnen!

Tof Wijf is het soms toch     :inlove: :headbanging:
Dan heb je het ècht getroffen, want vrouwen die onze hobby delen zijn dun bezaaid. Ik heb ook geluk gehad. Voordeel is ook dat zij zelfs nog kritischer is als het op beeld en geluid aankomt :P Maar ik zou eerder beginnen, want in 2012 vergaat de wereld. Tenminste volgens de BD die ik vandaag heb gekocht :D

Thanks!
Het leuke van zo'n project helemaal zelf doen is dat de kosten erg meevallen. Het grootste deel van het budget is in apparatuur gaan zitten en dat kan je zo gek maken als je zelf wilt. Ik denk dat ik incl. het akoestisch advies (meting en plannen) ergens tussen €3000 en €3500 kwijt ben geweest. Zonder de meting denk ik dat ik uiteindelijk duurder uit zou zijn geweest, want dan wordt het meer trial-and-error om het geluid optimaal te krijgen.

Het plafond met akoestische platen was overigens het duurste onderdeel, maar dat kwam ook omdat ik niet wilde dat het frame zichtbaar was. De zijwanden zijn van Parador ClickBoard en dat werkt heel erg snel (kliklaminaat, maar dan voor wanden) is niet veel duurder dan gipsplaat en de afwerking daarvan.

Verder bestaat mijn HT voornamelijk uit (tuin)hout (want we zitten in een kelder), tapijt en tegels. Dus eigenlijk valt alles best mee. Ben er natuurlijk wel lang mee bezig geweest, dus de kosten zijn verspreid over vele maanden.

Iedereen die een beetje handig kan zo'n project aan. Ik heb ook heel veel geleerd van de mensen hier op het forum. Zowel op gebied van techniek als bouw. Zonder een ieders hulp was het misschien nooit zover gekomen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Niet zeggen dat iedereen het kan, zeg liever dat jij er gewoon erg goed in bent! :D

Btw, wanneer ga je die Inception trailer bekijken? (ik heb immers niet voor niets mijn computer laten rampestampen! ;D)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: Jarnoootje op maart 31, 2010, 12:10:41
Wat onwijs mooi zeg, mocht ik ooit nog eens de lotte/toto/staatsloterij winnen dan weet ik wel wat ik ga maken!

Kan ik dan de bouwtekeningen van jou kamer krijgen ;)?

Nee even serieus, super mooi! *kwijlt nogsteeds*
Thanks! Ik krijg het nog warm van al die complimenten :-*

Bouwtekeningen heb ik eigenlijk niet gemaakt. Ik heb alles ontworpen op de computer met MS Visio, omdat je helemaal op schaal kan werken en alle componenten in lagen kan opbouwen. Vergt wel wat oefening, maar als je eenmaal bezig bent gaat het min of meer vanzelf.

Ik heb voor de akoestische aanpassingen hulp gehad. Forumlid Thingman (SoundScapes) heeft een meting gedaan en daarvoor plannen gemaakt die ik heb uitgevoerd. Het was niet altijd eenvoudig, maar het is wel erg leerzaam en interessant geweest (en nog steeds). En omdat we bijna alles zelf hebben gedaan hebben we ook iets waar we echt trots op zijn.

Genieten van de HT doen we ook regelmatig en omdat de HT in de kelder ligt missen we ook niet de ruimte die het inneemt.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op maart 31, 2010, 20:25:15
Niet zeggen dat iedereen het kan, zeg liever dat jij er gewoon erg goed in bent! :D
Ik ben er (met enige hulp) goed in geworden ;)

Btw, wanneer ga je die Inception trailer bekijken? (ik heb immers niet voor niets mijn computer laten rampestampen! ;D)
Morgen, want dan heb ik vrij en ga ik de set compleet opnieuw afstellen. Waarschijnlijk ook nog de SilClear opnieuw aanbrengen, want die is met het vele wisselen wel zo'n beetje eraf ;)
Showcase - Topic

HTip

Ik heb overigens bericht van de houtleverancier gekregen. Het hout is allemaal binnen, het 30mm MDF heeft lang geduurd, en mijn bestelling zou eind deze week klaar kunnen zijn voor transport
:pompom:

Helaas niet voor de Pasen, maar dan is het voor de volgende vakantie in mei :)
Showcase - Topic

Etiennevh

Citaat van: HTip op maart 31, 2010, 20:21:46
Dan heb je het ècht getroffen, want vrouwen die onze hobby delen zijn dun bezaaid. Ik heb ook geluk gehad. Voordeel is ook dat zij zelfs nog kritischer is als het op beeld en geluid aankomt :P Maar ik zou eerder beginnen, want in 2012 vergaat de wereld. Tenminste volgens de BD die ik vandaag heb gekocht :D
Het leuke van zo'n project helemaal zelf doen is dat de kosten erg meevallen. Het grootste deel van het budget is in apparatuur gaan zitten en dat kan je zo gek maken als je zelf wilt. Ik denk dat ik incl. het akoestisch advies (meting en plannen) ergens tussen €3000 en €3500 kwijt ben geweest. Zonder de meting denk ik dat ik uiteindelijk duurder uit zou zijn geweest, want dan wordt het meer trial-and-error om het geluid optimaal te krijgen.

Het plafond met akoestische platen was overigens het duurste onderdeel, maar dat kwam ook omdat ik niet wilde dat het frame zichtbaar was. De zijwanden zijn van Parador ClickBoard en dat werkt heel erg snel (kliklaminaat, maar dan voor wanden) is niet veel duurder dan gipsplaat en de afwerking daarvan.

Verder bestaat mijn HT voornamelijk uit (tuin)hout (want we zitten in een kelder), tapijt en tegels. Dus eigenlijk valt alles best mee. Ben er natuurlijk wel lang mee bezig geweest, dus de kosten zijn verspreid over vele maanden.

Iedereen die een beetje handig kan zo'n project aan. Ik heb ook heel veel geleerd van de mensen hier op het forum. Zowel op gebied van techniek als bouw. Zonder een ieders hulp was het misschien nooit zover gekomen...

haha ja ik bof ook dat klopt absoluut. Ik heb al na zitten denken welke ruimte ik ga benutten, wij MOETEN een wandje verzetten maar dat is een eerder zelf geplaatst misbaksel dus dat is zo gebeurd. Die akoestische metingen zijn dus enorm belangrijk. Het is goed dat ik dat weet, dan ben ik er vast op voorbereid! :) Maarre..€ 3500,00 ongeveer, dat is wel spotgoedkoop! Ik dacht die is zo 10.000 alleen aan verbouwen kwijt geweest... Maar dat viel dus reuze mee.. Nice!! Is dat bedrag inclusief stoelen? MM bij mij zal het iets duurder uitvallen, ivm het nodige gereedschap wat ik moet kopen (frezen, zaagtafel, nieuwe boor enz) en ga waarschijnlijk met pvc buis van 7 mm doorsnede ofzo kabelgoten maken, daar ben ik nog niet helemaal uit.. wat ik wel een fantastisch idee van je vind is de afwisseling van plavuizen en tapijt, erg goed over nagedacht.! ParaDor Clickboard, ik had begrepen dat dat JUIST heel duur was (100,00 /m2 ofzo)?

Ja de apparatuur daar gaan de kosten in zitten.. mja als ik dan kijk bij je showcase nieuwprijs versus aanschafprijs, dan heb je het erg netjes gedaan..! Enne, of je nou een caravan koopt voor 25.000 euries en je gaat 2x per jaar op vakantie of je koopt voor 25.000 aan apparatuur waar je praktisch iedere dag plezier van kunt hebben..dan is het wel duidelijk genoeg lijkt me ;)

Robbert54

7mm is heel erg krap..

ik dacht trouwens ook aan rond de 10000. zo zie je maar weer hoeveel geld handigheid je kan besparen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snowmaster

Kabelgoten 7mm..... :crazy:.
Doe je zelf een plezier en maak ze zo ruim mogelijk, tenminste goten waar meerdere kabels doorheen gaan.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Etiennevh

Citaat van: Snowmaster op maart 31, 2010, 22:21:53
Kabelgoten 7mm..... :crazy:.
Doe je zelf een plezier en maak ze zo ruim mogelijk, tenminste goten waar meerdere kabels doorheen gaan.

foutje, 7 CM!! hahaha 7 MM daar kan 1 kabel doorheen. 7 CM!!

HTip

Citaat van: cyberkoe op maart 31, 2010, 21:43:14
haha ja ik bof ook dat klopt absoluut. Ik heb al na zitten denken welke ruimte ik ga benutten, wij MOETEN een wandje verzetten maar dat is een eerder zelf geplaatst misbaksel dus dat is zo gebeurd. Die akoestische metingen zijn dus enorm belangrijk. Het is goed dat ik dat weet, dan ben ik er vast op voorbereid! :)
Akoestiek kan geluid maken of breken, maar is in een dedicated ruimte goed aan te pakken. Je kan overigens vast beginnen met lezen op de site van Thingman: www.soundscapes.nu. Daar staat een schat aan informatie...

Maarre..€ 3500,00 ongeveer, dat is wel spotgoedkoop! Ik dacht die is zo 10.000 alleen aan verbouwen kwijt geweest... Maar dat viel dus reuze mee.. Nice!! Is dat bedrag inclusief stoelen? MM bij mij zal het iets duurder uitvallen, ivm het nodige gereedschap wat ik moet kopen (frezen, zaagtafel, nieuwe boor enz) en ga waarschijnlijk met pvc buis van 7 mm doorsnede ofzo kabelgoten maken, daar ben ik nog niet helemaal uit.. wat ik wel een fantastisch idee van je vind is de afwisseling van plavuizen en tapijt, erg goed over nagedacht.! ParaDor Clickboard, ik had begrepen dat dat JUIST heel duur was (100,00 /m2 ofzo)?
Spotgoedkoop zou ik het niet willen noemen, maar is wel beter bereikbaar dan het drievoudige ;) Ik denk overigens dat je voor €10.000 het kan laten doen door GTDesign en dan gebeurt het echt professioneel. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden op het forum. Maar dan mis je wel de lol van het zelfbouwen en ontwerpen...

Bedrag is overigens excl. stoelen. Vind ik trouwens meer bij de inrichting horen ;) Wat ik heb meegeteld heb zijn de voorzetwanden (incl. koven), het plafond (incl. verlichting), het hout voor de podia en de projectiewand, het tapijt, de tegels en de gordijnen.

ClickBoard kostte hier bij de lokale DHZ-zaak ca. €22/m2 voor HDF-platen met opdruk. Zonder opdruk (kan je dan verven) was het volgens mij €18/m2. Dan komen er natuurlijk nog klemmetjes e.d. nog bij en niet te vergeten het houten raamwerk, maar dat moet je ook doen met gipsplaten.

Gereedschap heb ik natuurlijk ook moeten aanschaffen, maar dat heb ik niet alleen voor de HT, dus dat heb ik niet meegeteld.

Ja de apparatuur daar gaan de kosten in zitten.. mja als ik dan kijk bij je showcase nieuwprijs versus aanschafprijs, dan heb je het erg netjes gedaan..! Enne, of je nou een caravan koopt voor 25.000 euries en je gaat 2x per jaar op vakantie of je koopt voor 25.000 aan apparatuur waar je praktisch iedere dag plezier van kunt hebben..dan is het wel duidelijk genoeg lijkt me ;)
Heb je helemaal gelijk in. Ieder heeft zo zijn hobby ;) In het begin heb ik nog nieuwe apparatuur gekocht, maar ik ben er inmiddels achter dan 2e hands een heel goed alternatief is. Zeker als het forumleden betreft.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: cyberkoe op maart 31, 2010, 22:37:54
foutje, 7 CM!! hahaha 7 MM daar kan 1 kabel doorheen. 7 CM!!
Dacht al dat het een foutje was. Ik heb niet eens een kabel die door een 7mm goot kan :D
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

@HTip:

Welke afmeting hebben de spades van je bi-wire bruggen?

Citaat van: HTip op maart 27, 2010, 16:10:50

Vanaf een andere hoek zijn de bruggen goed te zien. Ik heb overigens ook de 9mm terminals, dus het vergde een beetje kracht, maar zoals te zien is, is het goed gelukt...

🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op april  1, 2010, 12:32:48
@HTip:

Welke afmeting hebben de spades van je bi-wire bruggen?

De bruggen hebben spades met openingen van 6 en 8mm.
Showcase - Topic

HTip

Net gezien, maar ik was niet echt onder de indruk van de sub. Of doe ik iets verkeerd?
Showcase - Topic

HTip

Ik heb zojuist de complete afstelling in surround opnieuw gedaan. Was toch wel nodig, want ik heb elk kanaal moet bijstellen voor 75 dB. Ook nog met de gewichtjes van de andere speakers bezig geweest. Dat is een tijdrovend karwei, maar verbeterd het geluid, dus is het helemaal waard ;)

Na kan ik surround gaan uitproberen met de nieuwe kabels...
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op april  1, 2010, 16:21:21
Net gezien, maar ik was niet echt onder de indruk van de sub. Of doe ik iets verkeerd?
Het is een 2.0 trailer, dus kijk even naar de stand van je receiver. ;)
Ik ben in ieder geval blij dat-ie werkt! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Citaat van: celerontje op april  1, 2010, 16:47:28
Het is een 2.0 trailer, dus kijk even naar de stand van je receiver. ;)
Ik ben in ieder geval blij dat-ie werkt! :pompom:
Dat had ik inderdaad gezien. Op Source-Direct doet de SR9600 geen post-processing. Ik zal het nog een keer proberen met Dolby ProLogic IIx Movie.

EDIT: Met ProLogic weinig LFE. Op CSII (Circle Surround) daarentegen wel. Zal erg gaaf zijn met lossless audio 8)
Showcase - Topic

celerontje

HTip

Showcase - Topic