Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

Citaat van: HTip op april  1, 2010, 18:03:09
Is ook geen medicijn voor. Alleen helemaal stoppen met de hobby schijnt te helpen :D
ja toedeledokie! nee stoppen doen we niet :nowink: ik hou de tweedehands markt wel gewoon goed in de gaten, scheelt soms echt klauwen met geld.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

ik ben natuurlijk nog maar net begonnen, maarrrr.. why the hack heb je 2 subs in je ruimte? kon die ene het niet aan?? of las ik het niet goed..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: The Vampire op april  1, 2010, 18:05:35
ja toedeledokie! nee stoppen doen we niet :nowink: ik hou de tweedehands markt wel gewoon goed in de gaten, scheelt soms echt klauwen met geld.
Nou ik ook niet, want het is veel te leuk. Dan maar wat minder geld voor later. Nu leven en genieten is mijn motto...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: cyberkoe op april  1, 2010, 18:06:21
ik ben natuurlijk nog maar net begonnen, maarrrr.. why the hack heb je 2 subs in je ruimte? kon die ene het niet aan?? of las ik het niet goed..
Ik heb slechts 1 sub, maar met 2 subs kan je, mits heel goed afgesteld, een beter resultaat krijgen. Ik wil op termijn wel een andere, maar dan verkoop ik mijn SVS en SMS-1.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op april  1, 2010, 18:08:52
Ik heb slechts 1 sub, maar met 2 subs kan je, mits heel goed afgesteld, een beter resultaat krijgen. Ik wil op termijn wel een andere, maar dan verkoop ik mijn SVS en SMS-1.

je hebt slechts 1 sub maar 2 benamingen of is een SVS een kastje dat de sub aanstuurt ofzo?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: HTip op april  1, 2010, 18:03:09
Alleen helemaal stoppen met de hobby schijnt te helpen :D

Zou je denken?

Maar eerlijk is eerlijk, hier op het forum word je wel gekker gemaakt dan dat we al zijn. Zonder het forum was ik behoorlijk tevreden met wat ik had, inmiddels is alle apparatuur en kabels al veranderd en de speakers staan nu op de planning. Denk dat het forum opdoeken dan het beste is om het virus te bestrijden  :angel:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Citaat van: Madhouse op april  1, 2010, 18:13:17
Zou je denken?

Maar eerlijk is eerlijk, hier op het forum word je wel gekker gemaakt dan dat we al zijn. Zonder het forum was ik behoorlijk tevreden met wat ik had, inmiddels is alle apparatuur en kabels al veranderd en de speakers staan nu op de planning. Denk dat het forum opdoeken dan het beste is om het virus te bestrijden  :angel:
THAT IS NOT AN OPTION SOLDIER! YOU NEED IT! THIS IS YOUR LIFE!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

Citaat van: HTip op april  1, 2010, 18:07:22
Nou ik ook niet, want het is veel te leuk. Dan maar wat minder geld voor later. Nu leven en genieten is mijn motto...
de mijne ook. alleen wil ik dit jaar wel echt een eigen woonruimte en ik stel ook nogal wat eisen aan de inrichting (ik weet dat ik een dure smaak heb dus ik hou er rekening mee) en ik ga nog weer terug naar school en dan is het toch wel handig om wat geld achter de hand te hebben.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: Madhouse op april  1, 2010, 18:13:17
Zou je denken?

Maar eerlijk is eerlijk, hier op het forum word je wel gekker gemaakt dan dat we al zijn. Zonder het forum was ik behoorlijk tevreden met wat ik had, inmiddels is alle apparatuur en kabels al veranderd en de speakers staan nu op de planning. Denk dat het forum opdoeken dan het beste is om het virus te bestrijden  :angel:
heel bekend. de prijzen (budgetten) willen ook nog wel eens stijgen. begon voor een tv te kijken naar een jvc. kwam ik hier, eindigde ik met een Pioneer.. zelfde met de receiver, mijn budget was ongeveer 500 euro voor een tweedehands, nu heb ik 1 van bijna het drievoudige nieuw. en dan heb ik nog niet eens over de speakers en de kabels.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snowmaster

Citaat van: HTip op april  1, 2010, 18:07:22
Nou ik ook niet, want het is veel te leuk. Dan maar wat minder geld voor later. Nu leven en genieten is mijn motto...

Maar tweede hands zijn er veel erg veel goede dingen te koop.  Ik kijk meestal naar beide mogelijkheden, want dat scheelt weer centjes en daarvan kan Snowie weer skiën met de paasdagen, want.....er is weer verse sneeuw in de Alpjes gevallen  :pompom:.   
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Citaat van: cyberkoe op april  1, 2010, 18:11:21
je hebt slechts 1 sub maar 2 benamingen of is een SVS een kastje dat de sub aanstuurt ofzo?
Citaat van: The Vampire op april  1, 2010, 18:12:47
andersom
Klopt! De Velodyne SMS-1 is een actieve EQ die de SVS in toom houdt. Het haalt de pieken uit de karakteristiek en dat is een groot verschil.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Slaag je er nog wel in om elke dag je topic bij te lezen? >:D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Bijna al mijn apparatuur is demo of 2e hands, maar op dit forum is dat geen enkel risico. Ik heb nog geen component gehad die niet met alle TLC is behandeld. Alleen de stroom- en speakerkabels zijn nieuw, maar wel weer in de aanbieding ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op april  1, 2010, 18:30:32
Slaag je er nog wel in om elke dag je topic bij te lezen? >:D
>:D Ik ben vandaag vrij en zit in mijn HT, dus ik kan het combineren. Het is af en toe wel een dagtaak :P :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op april  1, 2010, 18:28:43
Klopt! De Velodyne SMS-1 is een actieve EQ die de SVS in toom houdt. Het haalt de pieken uit de karakteristiek en dat is een groot verschil.

haha oke.. ik had idd al gelezen dat het andersom was.. ik zie die SVS dingen wel vaker.. wat een gigading zeg! het lijkt wel een beetje op zo'n opgepimpte autospeaker die zo groot is als een gastank.!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Vrouwtje is nu thuis en we gaan eten, dus ik zie straks wel wat jullie allemaal gepost hebben. Ik heb nog wat foto's gemaakt en die zal ik nog proberen te posten. Dus tot straks.

Smakelijk eten allemaal! :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: cyberkoe op april  1, 2010, 18:39:56
haha oke.. ik had idd al gelezen dat het andersom was.. ik zie die SVS dingen wel vaker.. wat een gigading zeg! het lijkt wel een beetje op zo'n opgepimpte autospeaker die zo groot is als een gastank.!
moet je eens op zoek gaan naar een Velodyne DD 1812 :D


Philip Eet smakelijk!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: cyberkoe op april  1, 2010, 18:39:56
haha oke.. ik had idd al gelezen dat het andersom was.. ik zie die SVS dingen wel vaker.. wat een gigading zeg! het lijkt wel een beetje op zo'n opgepimpte autospeaker die zo groot is als een gastank.!
:D Is een van de kleinere cylindersubs ;) Mijn SVS is 31" hoog, terwijl er nog modellen zijn van 39" en zelfs 46" :o

Ik weet niet of je het gelezen hebt ergens in de 220 pagina's, maar ik zou graag naar een Velodyne DD-series upgraden. De SMS-1 is daarin ingebouwd en bovendien heeft ie een servo waarmee de woofer actief wordt teruggetrokken. Redelijk uniek in de wereld van de subs.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: The Vampire op april  1, 2010, 18:44:36
moet je eens op zoek gaan naar een Velodyne DD 1812 :D
:D De ultieme sub inderdaad, maar nèt iets boven budget :P

Citaat van: The Vampire op april  1, 2010, 18:44:36
Philip Eet smakelijk!
Thanks!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

ja dan heb je een sub die duurder is dan je hele HT!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op april  1, 2010, 20:45:22
ja dan heb je een sub die duurder is dan je hele HT!
Bijna, want die is slechts €15.000 :o :o :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik heb nog wat foto's gemaakt van het wegwerken van de kabels in de plinten en goten.

Kabels lopen hier nog door de ruimte omdat ik erg benieuwd was naar het geluid :music:


Het proces van het verbergen van de tuinslangen begint :D








Nu nog de achterkant...




En klaar :clapping:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: denoontje op maart 29, 2010, 19:44:47
Heb je nog een foto van die membramen en gewichtjes....

Was wel moeilijk, omdat ik niet makkelijk achter de speakers kan. Maar het is toch enigszins gelukt.

De Note 7 heeft 2 membranen. Iedere woofer heeft zijn eigen membraan. Op de bovenste zitten 2 gewichtjes, de onderste heeft er 3.


De Note Center heeft 1 membraan met 1 gewicht, maar doordat ik die kon draaien kon ik betere foto's maken.




De membranen kunnen nog worden afgedekt met een akoestisch transparant doek, maar dat laat ik eraf totdat ik niet meer hoef te tunen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Netjes gedaan Philip.

En dat is niet veel geld wat je dan kwijt was. Bijna niet te geloven. :o 8)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.