Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

Citaat van: HTip op april  1, 2010, 16:35:39
Ik heb zojuist de complete afstelling in surround opnieuw gedaan. Was toch wel nodig, want ik heb elk kanaal moet bijstellen voor 75 dB. Ook nog met de gewichtjes van de andere speakers bezig geweest. Dat is een tijdrovend karwei, maar verbeterd het geluid, dus is het helemaal waard ;)

Na kan ik surround gaan uitproberen met de nieuwe kabels...
niet? ik moest me vasthouden aan mijn bed anders werd ik het raam uitgeblazen!!!



























oke zo erg was het niet, maar mijn moeder kwam wel 1 streep naar boven gehold wat dat in hemelsnaam voor gedonder was :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Dan ligt het vast aan de SMS-1 die de SVS keurig in toom houdt :clapping:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Waarschijnlijk heeft Robbert een laagprobleem! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op april  1, 2010, 17:03:34
Waarschijnlijk heeft Robbert een laagprobleem! :D
Dat kan best, want een sub goed afstellen is niet eenvoudig. Ik heb hulp van de pro's gehad...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op april  1, 2010, 17:04:51
Dat kan best, want een sub goed afstellen is niet eenvoudig. Ik heb hulp van de pro's gehad...
mijn philips sub is gewoon beter :notify:  :headbanging: :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: HTip op april  1, 2010, 00:08:08

Bedrag is overigens excl. stoelen. Vind ik trouwens meer bij de inrichting horen ;) Wat ik heb meegeteld heb zijn de voorzetwanden (incl. koven), het plafond (incl. verlichting), het hout voor de podia en de projectiewand, het tapijt, de tegels en de gordijnen.

Oke..ik kon niet echt in je topic vinden waar je de stoelen vandaan had, maar zijn ze nieuw? En waar moet je " ongeveer " rekening mee houden, uitgaande van een modelletje zoals jij hebt bijvoorbeeld?

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

truowens.. die diffusers heb je laten maken aan de wand.. dat is opzich een karweitje wat je zelf kunt doen toch? alleen zien die van jou er vrij eenvoudig uit, vergeleken met wat diffusers die bij andere HT's staan. Wat zijn zoal verschillen daarin?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Net een klein stukje van 2012 gekeken. Dat wordt een workout voor de sub :o Ook een heel erg actieve surround soundtrack. Misschien dit weekend helemaal kijken.

Ik heb nu Celine Dion - Live in Las Vegas opstaan. Zoals eerder aangegeven is dit een prachtige opname met referentie beeld en geluid. Ik concentreer me nu natuurlijk op het geluid. En dat is echt fantastisch. Klinkt heel erg natuurlijk en brilliant. Elke nuance van haar stem, de instrumenten, het publiek is hoorbaar.

Eerste indruk van de surround :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: cyberkoe op april  1, 2010, 17:15:52
Oke..ik kon niet echt in je topic vinden waar je de stoelen vandaan had, maar zijn ze nieuw? En waar moet je " ongeveer " rekening mee houden, uitgaande van een modelletje zoals jij hebt bijvoorbeeld?

Nieuw gestoffeerd bij bioscoopstoelen.nl. Ze hebben ze nog steeds, alleen zijn ze iets duurder geworden...

Dit is de stoel die ik heb: CineLove Red
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op april  1, 2010, 17:12:57
Dat zal het zijn :devil:
maar even serieus. de trailer was bij mij de eerste x ook een beetje subloos. tot ik de stand van de receiver veranderde. :worship:

goede film voor je sub en surround: Cloverfield! en ben nog steeds onder de indruk van Black Hawk Down :clapping:

Cyberkoe: Philip verkoopt ook toegangskaartjes voor zijn HT, misschien moet je tegen die tijd eens bij hem gaan kijken.  :coffee: :popcorn:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: cyberkoe op april  1, 2010, 17:18:58
truowens.. die diffusers heb je laten maken aan de wand.. dat is opzich een karweitje wat je zelf kunt doen toch? alleen zien die van jou er vrij eenvoudig uit, vergeleken met wat diffusers die bij andere HT's staan. Wat zijn zoal verschillen daarin?
De diffusers zijn een eigen ontwerp van Toine Dingemans van SoundScapes en zijn de helft van de diepte van zgn. QRD-diffusers. En toch hebben ze dezelfde werking. De diffuser is opgebouwd uit verschillende segmenten ieder met een eigen diepte, zodat verschillende frequenties worden behandeld. Voor de QRD-diffusers heeft Toine zelfbouwplannen. Mijn diffusers mag je niet zelf bouwen.

Wat leesvoer:
- WaveWeaver diffusers
- Diffusie in het algemeen
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: The Vampire op april  1, 2010, 17:32:17
maar even serieus. de trailer was bij mij de eerste x ook een beetje subloos. tot ik de stand van de receiver veranderde. :worship:
Met CSII had ik het beste effect. Ik denk dat de BD een heel ander geluid zal zijn ;)

Citaat van: The Vampire op april  1, 2010, 17:32:17
goede film voor je sub en surround: Cloverfield! en ben nog steeds onder de indruk van Black Hawk Down :clapping:
Helemaal mee eens! Ik zal diverse BD's proberen. Dark Knight is ook aardig, Matrix kan er ook mee door :D

Citaat van: The Vampire op april  1, 2010, 17:32:17
Cyberkoe: Philip verkoopt ook toegangskaartjes voor zijn HT, misschien moet je tegen die tijd eens bij hem gaan kijken.  :coffee: :popcorn:
Grapjas :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op april  1, 2010, 17:29:58
Nieuw gestoffeerd bij bioscoopstoelen.nl. Ze hebben ze nog steeds, alleen zijn ze iets duurder geworden...

Dit is de stoel die ik heb: CineLove Red

Donders! Dat scheelt! Ik had bioscoopstoelen gevonden, gemiddeld zo'n 4500 per stuk!.. Dit zijn betere prijzen..! Thanks voor de url
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

Citaat van: cyberkoe op april  1, 2010, 17:44:39
Donders! Dat scheelt! Ik had bioscoopstoelen gevonden, gemiddeld zo'n 4500 per stuk!.. Dit zijn betere prijzen..! Thanks voor de url
handig he zo'n forum! :D geloof me uiteindelijk ben je hier toch nog meer geld kwijt :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

Citaat van: The Vampire op april  1, 2010, 17:32:17
Cyberkoe: Philip verkoopt ook toegangskaartjes voor zijn HT, misschien moet je tegen die tijd eens bij hem gaan kijken.  :coffee: :popcorn:

hehe.. ja, ik werk bij Xerox, misschien nog een machine nodig die die kaartjes kan printen? :P
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: HTip op april  1, 2010, 17:38:57
De diffusers zijn een eigen ontwerp van Toine Dingemans van SoundScapes en zijn de helft van de diepte van zgn. QRD-diffusers. En toch hebben ze dezelfde werking. De diffuser is opgebouwd uit verschillende segmenten ieder met een eigen diepte, zodat verschillende frequenties worden behandeld. Voor de QRD-diffusers heeft Toine zelfbouwplannen. Mijn diffusers mag je niet zelf bouwen.

Wat leesvoer:
- WaveWeaver diffusers
- Diffusie in het algemeen

ok, misschien een gekke vraag maar in een bioscoop heb ik die dingen nog nooit zien hangen.. wordt de diffusing daar verzorgd door het geluidswerende spuitgoedje (soort van papiermachee met " zwarte " kleurstof en dikke lijm die ze tegen de muur spuiten)? Haha ik zal ze niet zelf bouwen als dat niet mag, maar ze zagen er niet zo moeilijk uit om zelf te maken..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: The Vampire op april  1, 2010, 17:45:34
handig he zo'n forum! :D geloof me uiteindelijk ben je hier toch nog meer geld kwijt :D

for sure, maar dan heb je ook wat. goed geinformeerd worden mag best ietsjes meer kosten vind ik, iemand heeft er toch moeite, en misschien wel tijd en geld in zitten om jou dat advies te geven.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: cyberkoe op april  1, 2010, 17:44:39
Donders! Dat scheelt! Ik had bioscoopstoelen gevonden, gemiddeld zo'n 4500 per stuk!.. Dit zijn betere prijzen..! Thanks voor de url
Graag gedaan. Da's een forse prijs, maar dan heb je waarschijnlijk wel iets anders :P

Citaat van: The Vampire op april  1, 2010, 17:45:34
handig he zo'n forum! :D geloof me uiteindelijk ben je hier toch nog meer geld kwijt :D
Dat komt doordat je hier besmet raakt met het zeer gevaarlijke upgradevirus :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: cyberkoe op april  1, 2010, 17:46:27
hehe.. ja, ik werk bij Xerox, misschien nog een machine nodig die die kaartjes kan printen? :P
:D Nee hoor, niet nodig, want onze HT blijft privé... Voor ons, familie en (forum)vrienden ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

ja! en probeer daar maar weer eens vanaf te komen! ik heb echt afkickverschijnselen :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

Citaat van: HTip op april  1, 2010, 17:56:44
:D Nee hoor, niet nodig, want onze HT blijft privé... Voor ons, familie en (forum)vrienden ;)
;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: cyberkoe op april  1, 2010, 17:50:44
ok, misschien een gekke vraag maar in een bioscoop heb ik die dingen nog nooit zien hangen.. wordt de diffusing daar verzorgd door het geluidswerende spuitgoedje (soort van papiermachee met " zwarte " kleurstof en dikke lijm die ze tegen de muur spuiten)? Haha ik zal ze niet zelf bouwen als dat niet mag, maar ze zagen er niet zo moeilijk uit om zelf te maken..
Helemaal geen gekke vraag. Diffusie zie je zelden in bioscopen. Wel absorptie (heb je ook nodig) om de nagalmtijden optimaal te krijgen. Diffusie helpt bij het tegengaan van weerkaatsing van geluid met behoud van de informatie. Toine kan het overigens veel beter uitleggen...

Je mag de WaveWeaver wel proberen zelf te bouwen, maar de bouwplannen (afmetingen, diepte, etc.) geeft Toine niet vrij.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: The Vampire op april  1, 2010, 17:57:28
ja! en probeer daar maar weer eens vanaf te komen! ik heb echt afkickverschijnselen :D
Is ook geen medicijn voor. Alleen helemaal stoppen met de hobby schijnt te helpen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive