Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

denoontje

ik hoop geen 220 stekker ;-)

Mooi hoor, laat ons maar weten wat ie doet

HTip

Citaat van: denoontje op februari 25, 2010, 23:22:56
ik hoop geen 220 stekker ;-)
:D nee hoor, gewoon een andere HDMI-stekker ;)

Citaat van: denoontje op februari 25, 2010, 23:22:56
Mooi hoor, laat ons maar weten wat ie doet
Thanks! Zal ik zeker doen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

De AP/Bridges werkten niet en heb ik kunnen terugsturen. Wat ik daarvoor in de plaats heb aangeschaft zijn 2 AP/Extender/Bridge. Deze zouden wel moeten werken.

Netgear WN802Tv2

Heb wel hulp bij het configureren gevraagd, want wat ik wil is niet zo eenvoudig te doen. Maar moet wel lukken volgens de helpdesk;)

Als alles gelukt is, kan ik de BD-speler en dreambox op internet aansluiten. Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Gisteren van Peter bericht gehad dat mijn bestelling (2 stroomkabels en een zekering voor de audiogroep) onderweg is samen met de demokabel Inakustik Referenz LS-1002. Samen met de Inakustik Referenz HDMI heb ik dus genoeg te testen dit weekend.

Ik ben straks (het is nu al zaterdag nl. ;)) alleen thuis, dus dat komt goed uit :D Weet alleen nog niet in welke volgorde ik ga testen. Kan nl. ook nog SilClear erin meenemen, maar dat wordt misschien wat veel...

Spannende dag dus 8)
Showcase - Topic

Robbert54

ben erg benieuwd! een van de leuke voordelen van onze hobbie, lekker prutsen en testen en je in onmogelijke bochten fringen om kabels te wisselen :pompom: :pompom:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op februari 27, 2010, 00:43:08
ben erg benieuwd! een van de leuke voordelen van onze hobbie, lekker prutsen en testen en je in onmogelijke bochten fringen om kabels te wisselen :pompom: :pompom:
:D In mijn geval nog meer, want ik ga voor de test set voren zetten. De LS-kabels liggen in de kabelgoten en moet ik eerst uitgraven ;)

Ik denk dat ik het iets makkelijker maak voor mezelf en dat is de kabels van de rears ontkoppel. Is toch dezelfde kabel :music:
Showcase - Topic

HTip

Heb zojuist mijn bestelling van Peter binnengekregen.

2xFurutech G-320Ag-18-E voor de Marantz SR/DV9600

1xHiFi-TUNiNG Zekering 16A 10 x 38mm voor de Siemens CFC

En natuurlijk ook de demoset Inakustik Referenz LS-1002

Maar dan volledig afgewerkt in bi-wire ;)

O ja, en ook nog een zakje snoepjes om de test door te komen. Erg leuk van Peter :pompom:

Zal even duren voordat ik weer uit de kelder kom...
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op februari 27, 2010, 10:19:15
Ik heb net ''Der Untergang'' op BD binnen! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Madhouse

Citaat van: HTip op februari 27, 2010, 10:19:15
Heb zojuist mijn bestelling van Peter binnengekregen.

2xFurutech G-320Ag-18-E voor de Marantz SR/DV9600

1xHiFi-TUNiNG Zekering 16A 10 x 38mm voor de Siemens CFC

En natuurlijk ook de demoset Inakustik Referenz LS-1002

Maar dan volledig afgewerkt in bi-wire ;)

O ja, en ook nog een zakje snoepjes om de test door te komen. Erg leuk van Peter :pompom:

Dat is weer mooi spul! Ik moet ook nog een goede voedingskabel voor de Marantz hebben, ook maar eens kijken wat ik ga nemen. ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

benieuwd of Philip vandaag uberhaupt zijn kelder nog uit komt :blink:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

denoontje

tiptop

Mooie spulletjes weer :)

Die netkabel ben ik ook over aan het denken als ik de Vita Audio op de HT laat staan (met figure 8 stekker). 8)

Ben dus erg benieuwd wat jouw ervaringen worden. :happy:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: Madhouse op februari 27, 2010, 14:26:13
Dat is weer mooi spul! Ik moet ook nog een goede voedingskabel voor de Marantz hebben, ook maar eens kijken wat ik ga nemen. ;)
Thanks! Moet je zeker doen. Een goede netkabel is zeker een aanwinst. Ik heb trouwens nog een W&M Tornado 1m over ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: denoontje op februari 27, 2010, 18:37:42
hele mooie netkabel!
Dank je! Door de goede ervaring met de netkabel van de BD-speler, heb ik voor deze gekozen. Voordeel is ook dat alle apparaten met dezelfde soort netkabel zijn aangesloten.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: tiptop op februari 27, 2010, 18:55:24
Mooie spulletjes weer :)
Dank je 8)

Citaat van: tiptop op februari 27, 2010, 18:55:24
Die netkabel ben ik ook over aan het denken als ik de Vita Audio op de HT laat staan (met figure 8 stekker). 8)

Ben dus erg benieuwd wat jouw ervaringen worden. :happy:

Is zeker een goede kabel. Met mijn vorige test heb ik dat reeds geconstateerd. Een citaat uit de review:
Citaat van: HTip op november 16, 2009, 18:13:18
Furutechkabel
De verwachtingen waren hoog gespannen en die werden helemaal waargemaakt. Op alle vlakken was een duidelijke verbetering waarneembaar. De muziek was meer in balans en klonk nòg natuurlijker. Hoge tonen klonken nòg sprankelender en het totale geluidsbeeld was breder en dieper. Vooral in surround was de bubble duidelijk meer aanwezig, er was zelfs een lichte echo te horen. De stem van Celine was erg goed verstaanbaar en daardoor klonk de gehele track opener. Kortom een duidelijke verbetering t.o.v. de DIY-kabel om dus over het verschil met de standaardkabel maar te zwijgen :D

Samenvattend is de Furutechkabel een echte aanwinst, want op alle vlakken presteert deze kabel erg goed. Wat ook blijkt is hoe meer verschillende instrumenten/stemmen moeten worden weergegeven, hoe groter het verschil met de andere kabels wordt. Subtiele details zijn goed te onderscheiden, zelfs de zachtste aanslag van een gitaar of een pianotoets is hoorbaar.

De verwachtingen voor de andere kabels zijn dus hoog gespannen :music:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: The Vampire op februari 27, 2010, 17:58:05
benieuwd of Philip vandaag uberhaupt zijn kelder nog uit komt :blink:
:D

Ik ben de hele dag in de kelder bezig geweest en ben nu schaatsen aan het kijken. Ik ben nog niet klaar met testen, want het kost meer moeite dan ik had gedacht. Het waarom kom ik in het verslag op terug. Dus nog even geduld, want het wordt zeker vervolgd...
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op februari 27, 2010, 22:44:11
Ik ben nog niet klaar met testen, want het kost meer moeite dan ik had gedacht.
Veel geld kosten die kabels zeker! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Citaat van: celerontje op februari 27, 2010, 23:34:02
Veel geld kosten die kabels zeker! :D
Wat heeft moeite met geld te maken? :unsure:
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op februari 27, 2010, 22:29:35
Thanks! Moet je zeker doen. Een goede netkabel is zeker een aanwinst. Ik heb trouwens nog een W&M Tornado 1m over ;)

Zeker een mooie kabel, maar net 0,5m te kort  >:(

Moet heel eerlijk bekennen dat ik ook geen flauw idee heb wat een beetje kabel kost.

celerontje

Citaat van: HTip op februari 27, 2010, 23:41:30
Wat heeft moeite met geld te maken? :unsure:
Het kost...
Snappie? ;D

HTip

Citaat van: Madhouse op februari 27, 2010, 23:42:29
Zeker een mooie kabel, maar net 0,5m te kort  >:(

Moet heel eerlijk bekennen dat ik ook geen flauw idee heb wat een beetje kabel kost.
Geeft niks. Je kan het zo duur maken als je zelf wil. Maar het moet wel in balans zijn met je set ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op februari 27, 2010, 23:43:57
Het kost...
Snappie? ;D
Nope. Maar dat ligt waarschijnlijk aan de tijd op de avond ;)
Showcase - Topic

Madhouse

Citaat van: HTip op februari 27, 2010, 23:45:32
Geeft niks. Je kan het zo duur maken als je zelf wil. Maar het moet wel in balans zijn met je set ;)

Balans is er al lang niet meer, het geld vliegt de deur uit  ;D

Zijn er trouwens ook kabels met een haakse stekker? Mijn stekkerdoos ligt onder het meubel en kan zo'n hele dikke grote niet kwijt.
Zo'n Furutech kan ik wel kwijt onder het meubel. Kun je me PM'en wat zo'n kabel kost?

celerontje

Citaat van: HTip op februari 27, 2010, 23:46:19
Nope. Maar dat ligt waarschijnlijk aan de tijd op de avond ;)
Het kost tijd én geld! ;)
Is die snapper van jou naar z'n gootje? :D :D :D

HTip

Citaat van: Madhouse op februari 27, 2010, 23:47:59
Balans is er al lang niet meer, het geld vliegt de deur uit  ;D
:D Ik bedoel een andere balans :D

Zijn er trouwens ook kabels met een haakse stekker? Mijn stekkerdoos ligt onder het meubel en kan zo'n hele dikke grote niet kwijt.
Niet dat ik weet, maar de Furutech Schukostekker van de C320Ag is een stuk kleiner.

Zo'n Furutech kan ik wel kwijt onder het meubel. Kun je me PM'en wat zo'n kabel kost?
Kan ook hier, want hij komt van een sponsor ;) De C-320Ag kost € 117,50 en tot morgen is er 10% korting :thumbs-up:
Showcase - Topic