Review: Vergelijking tussen stroomkabels en toepassing van SilClear

Gestart door HTip, november 16, 2009, 18:12:27

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Via de Furutech powerbuy van hifisupply.nl voor een mooie prijs een stroomkabel gekocht die volgens de reviews een hele mooie prijs/kwaliteitsverhouding heeft. Ik wilde zelf graag constateren of dit zo was dus
ik ben deze gaan vergelijken met 2 andere kabels. In dit topic de volledige review hiervan. Daarnaast heb ik ook SilClear aangeschaft voor de conservering van mijn zilveren zekering. Ook hier heb ik vergelijkende tests mee gedaan. Ik ben benieuwd naar jullie meningen/ervaringen. Ik weet dat het met dit soort onderwerpen moeilijk is, maar graag geen believer/non-believerdiscussies ;) :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Review van netkabels: standaard, DIY en Furutech

Deel 1 - Het beeld
De eerste resultaten van de vergelijking van de stroomkabels met een figure 8 apparaatstekker. De kabels die meedoen zijn de standaard meegeleverde kabel, een DIY kabel (door madison gemonteerd :thumbs-up:) en de Furutech G-320Ag-18F8. De kabels kunnen alleen getest worden met de BD-speler, want de overige apparaten hebben een IEC-stekker.

Testconfiguratie:

BD-speler: Panasonic DMP-BD35
Interlink (A/V):W&M HD-01 HDMI-kabel
A/V Receiver:Marantz SR9600
Interlink (V):Supra HDMI-HDMI 4m
Projector:JVC DLA-HD1 ISF gekalibreerd
Scherm: Stewart Screen Luxus Deluxe Screenwall Studiotek 130 G3

DIY kabel (bestaat uit noname figure8-stekker, LAPP-kabel en Bals-stekker)

Furutech G-320Ag-18F8

We hebben de vergelijking gedaan met in eerste instantie de focus op het beeld. We hebben een film gekozen die als referentie wordt gezien, nl. Monsters Inc op BD. We gebruiken sinds september de DIY-kabel en hebben de hele film reeds met de DIY-kabel gekeken, dus we nemen die als referentiekader.

Standaardkabel
Wat ons als eerste opvalt is dat het beeld niet gestoken scherp is. De haren in de vacht van Sully zijn niet afzonderlijk te zien. Kleuren zijn fletser en schaduwdetail (bijv. het motief in de jas van Waternoose is pas zichtbaar bij close-up) is matig. Zwartwaarden bleven ook achter en de details in bijv. de huid van Mikey waren minder duidelijk zichtbaar. In de huid van de Snowman is een roodzweem aanwezig.

DIY kabel
De verbetering in het beeld is duidelijk zichtbaar. Kleuren zijn beter gedefinieerd, schaduwdetail is ook sterk verbeterd (streepjesmotief in jas van Waternoose is altijd zichtbaar). Zwartwaarden zijn duidelijk beter. Roodzweem bijna niet meer zichtbaar.

Furutech
De verbeteringen in het beeld zijn subtiel, maar wel zichtbaar. Het is allemaal net weer iets beter dan met de DIY-kabel. Wat opviel was dat de roodzweem volledig afwezig was, maar dat de overige zaken zoals kleur, zwartwaarden, schaduwdetail, scherpte nèt iets beter waren dan de DIY-kabel. Maar waar het grote verschil duidelijk werd was het geluid. We hadden ons alleen gefocused op het beeld, maar de verbetering in de verstaanbaarheid van de dialogen en de strakkere lage tonen waren zo duidelijk dat het leek dat de grootste verbetering met de Furutechkabel in het geluid merkbaar zou zijn. Daarom zou de volgende test geconcentreerd zijn op het geluid.

Wordt vervolgd in Deel 2 - Het geluid
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Review netkabels: standaard, DIY en Furutech

Deel 2 - Het geluid

Apparatuur is dezelfde als in deel 1.

Zoals gezegd in deel 1 van de review leek de grote winst van de Furutechkabel te liggen in het geluid. Aangezien de kabel alleen op de BD-speler aangesloten kan worden zijn we voor het geluid op zoek gegaan naar een goede testdisc. Voor de test van het geluid hebben we een BD gekozen die zonder beeld kan worden bekeken met referentiegeluid. Je komt dan snel uit bij een concert en wel bij Celine Dion - Live in Las Vegas. Ik weet dat dat concert niet iedereen zijn smaak is, maar het is technisch zo perfect opgenomen, dat het in mijn bibliotheek de absolute referentie representeert. Het is één van de weinige BD met een soundtrack die het maximale uit het formaat haalt, nl. een Dolby TrueHD 96kHz/24-bit soundtrack. Tot zover de inleiding ;)

We hebben elke keer dezelfde track beluisterd, 'If I could', vanwege de nuances en details in de stem en instrumenten.

Standaardkabel
De muziek klinkt vlak, heeft weinig detail en diepte. Instrumenten gaan verloren in het geheel en de lage tonen klinken "boomy". Er is ook ruis hoorbaar in de stille passages.

DIY kabel
Muziek klinkt natuurlijker, hoge tonen zijn sprankelender. Het geluid is sneller. Instrumenten (piano, gitaren, hobo en viool) zijn afzonderlijk identificeerbaar. Bassen zijn strakker en vocals beter verstaanbaar. Detail en diepte zijn verbeterd. Het geluidsbeeld (zowel in stereo als surround) is duidelijk breder. Kortom de kabel is een duidelijke verbetering t.o.v. de standaardkabel.

Furutechkabel
De verwachtingen waren hoog gespannen en die werden helemaal waargemaakt. Op alle vlakken was een duidelijke verbetering waarneembaar. De muziek was meer in balans en klonk nòg natuurlijker. Hoge tonen klonken nòg sprankelender en het totale geluidsbeeld was breder en dieper. Vooral in surround was de bubble duidelijk meer aanwezig, er was zelfs een lichte echo te horen. De stem van Celine was erg goed verstaanbaar en daardoor klonk de gehele track opener. Kortom een duidelijke verbetering t.o.v. de DIY-kabel om dus over het verschil met de standaardkabel maar te zwijgen :D

Samenvattend is de Furutechkabel een echte aanwinst, want op alle vlakken presteert deze kabel erg goed. Wat ook blijkt is hoe meer verschillende instrumenten/stemmen moeten worden weergegeven, hoe groter het verschil met de andere kabels wordt. Subtiele details zijn goed te onderscheiden, zelfs de zachtste aanslag van een gitaar of een pianotoets is hoorbaar.

Wat ook duidelijk is geworden hoeveel potentie er in de totale set zit. De speakers komen veel beter tot zijn recht en laten hun kwaliteit blijken. Maar het kon toch nog beter :music: maar dat komt in Deel 3 - Toepassen van SilClear
Showcase - Topic

HTip

Review netkabels: Deel 3 - Toepassen van SilClear

Naast de apparatuur van deel 1 en deel 2:

Testconfiguratie:

(SA)CD/DVD-A/V speler:Marantz DV9600
Interlink:QED Qunex Qwire-P (iLink)
Speakerkabel:W&M Black Magic
Speakers:ALR/Jordan Note Series
Subwoofer:SVS PC+ 25-31 in toom gehouden :D door Velodyne SMS-1

Zoals gezegd in deel 2 van de review was de Furutech G320Ag-18f8 een echte aanwinst in de set, maar dat het nog beter kon met SilClear van MapleShade.

Tenminste dat werd in diverse artikelen beweerd op internet:
Kemp Electronics
AudiogoN
Feedback van gebruikers op MapleShade

Ik mag wel zeggen dat wij (mijn vrouw en ik) sinds alle toegepaste tweaks tot de believers horen, maar met dit SilClear was ik vantevoren wel sceptisch. De reden van de aankoop was oorspronkelijk de conservering van de zilveren zekering in de aparte audiogroep (Siemens Cylindric Fuse Cartridge)

Testje met SilClear aanbrengen
De pasta breng je aan met een speciaal (bijgeleverd) borsteltje, maar het is heel moeilijk weer te verwijderen. Dus eerst een testje gedaan met alleen de netstekker van de Furutechkabel. Ik had nog geen hoge verwachtingen, omdat de rest van het signaalpad onbehandeld bleef. Het resultaat was echter al verbluffend :o

Het was direct hoorbaar dat er iets was veranderd in het geluid. Weer was er op alle vlakken een verbetering waarneembaar. Weer de BD van Celine Dion als referentie en bij de aankondiging van "If I could" was de ruis bijna helemaal weg. De soundtrack stond in surround en de ruimtelijkheid was weer groter geworden. Omdat het concert uit nog meer nummers bestaat ;) hebben we natuurlijk nog meer geluisterd. Bij één van die nummers was die toename in ruimtelijkheid niet prettig, vanwege de bewuste vertraging die in de surrounds was gemixed. Maar dat was gelukkig een uitzondering.

Net- en speakerkabels
Met het resultaat waren we dusdanig tevreden dat ik verder ben gegaan met de behandeling van connectoren. Allereerst de netstekkers van de kabels van de sub, receiver, dvd-speler en de projector. Niet getest, maar meteen verder gegaan met de banaanstekkers van de speakerkabels aan de speakerkant. Nadat alle speakers (20 banaanstekkers) behandeld waren heb ik kort geluisterd, omdat ik de receiverkant nog niet had gedaan. Ik wist toen zeker dat dit een goede tijdsbesteding was geweest. Ben er toch gauw een dik uur mee bezig geweest. Wat ook duidelijk werd, was dat het volume van de versterker een stuk lager kon zijn dan voorheen
om dezelfde geluidssterkte te bereiken. Omdat ik hier alleen mee bezig was geweest geef ik hier geen oordeel over. Het zou natuurlijk ook suggestie kunnen zijn ;) :D Ik wil ook graag de mening van mijn vrouw horen, want zij luistert anders en meer op gevoel.

Net- en speakerkabels (compleet)
Dus ik had nog een behoorlijk karwei voor de boeg, nl. de banaanstekkers (12 stuks) aan de receiverkant. De kabels liggen in kabelgoten en komen door een gat in de vloer weer boven, dus de speelruimte is niet erg groot. Naast het rack is slechts ca. 50 cm ruimte en de ruimte achter de receiver is ca. 30 cm, dus jullie kunnen je wel voorstellen hoe ik heb gezeten :D Maar het was voor een goed doel, nl. nog meer verbetering in het geluid.

Nadat ik alle banaanstekkers van de speakerkabels had behandeld zijn we er echt voor gaan zitten. Onze bekende testschijven kwamen weer uit het rek. Naast de BD van Celine Dion hebben we ook geluisterd naar de SACD van Dire Straits - Brothers in Arms en de DVD-Audio van Eagles - Hotel California.

De verwachtingen waren nu natuurlijk wel hoog. En die werden meer dan waar gemaakt. Waar we voorheen met de lage tonen wat problemen hadden, is dat nu duidelijk veel minder het geval. Ook de klank van bekkens en hi-hats is veel mooier afgerond. Bassen klinker droger (sterven sneller uit), waardoor de muziek "sneller" wordt weergeven en daardoor de afzonderlijke instrumenten heel goed indentificeerbaar zijn. Ruis is volledig afwezig, bijv. de eerder genoemde aankondiging van "If I Could" en bij "Your Latest Trick" (Dire Straits). Bij laatst genoemde hadden we voorheen last van "boomy" bassen. Ook deze waren strakker. Bij tracks met veel instrumenten en vocals tegelijk, bijv. "Pour Que Tu M'Aimes Encore" is de mate van detail bijna perfect. In surround doen de rears duidelijk beter mee en zorgen meer voor de bubble. Er kwamen geluiden van achter wat we nog niet eerder hadden gehoord. Eigenlijk wat het zo dat we bij elke track die we opzetten dezelfde waarnemingen deden. Ik vind het erg moeilijk om precies te omschrijven wat ik nu precies hoor, maar ik denk dat ik het beste het alsvolgt kan beschrijven. Het geluidsbeeld was opener, sneller, droger, sprankelender, gedetailleerder, dieper/breder, beter gedefinieerd, strakker dan we ooit hadden gehoord.

Conclusie
De toepassing van SilClear is het vele werk meer dan waard. Wat in de reviews wordt gezegd onderschrijf ik helemaal. Als de mix van goede kwaliteit is (of het nu stereo of surround is) dan is de beleving ongelooflijk natuurlijk. Als je je ogen dicht doet heb je het gevoel dat erbij bent. Wat ik ook moet concluderen is dat slechte mixen meer dan voorheen worden afgestraft. Er wordt geschreven dat op den duur het effect van SilClear de levendigheid van de muziek aantast, maar daar kan ik op dit moment nog niets over schrijven. De tijd zal het leren. Eén ding is zeker. SilClear is een blijvertje in mijn HT.

Tot slot schijnt het nòg beter te kunnen, wanneer je eerst de contacten schoonmaakt met bijv. DeoxIt en daarna SilClear toepast. Dat ga ik op dit moment zeker niet proberen, misschien nog iets voor de toekomst. Voorlopig kan ik slechts één conclusie trekken. SilClear is een echte upgrade van het geluid, die niet veel kost (alleen wat tijd), maar waar je veel plezier van hebt.
Showcase - Topic

Staaled

Hoe staat het met je stroomvoorziening?
Aparte groepen,en zo ja met automaat of smeltzekering?

Op de laatste kun je nl ook smeren. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HTip

Citaat van: Hipster op november 16, 2009, 18:24:41
Hoe staat het met je stroomvoorziening?
Aparte groepen,en zo ja met automaat of smeltzekering?

Op de laatste kun je nl ook smeren. :music:
Ik heb een aparte groep voor mijn HT, die voorzien is van een verzilverde zekering. Het is de Siemens Cylindric Fuse Cartridge. De tegenhanger van de AHP-groep, maar die is goud. Ik heb inderdaad ook de smeltzekering met SilClear behandeld.
Showcase - Topic

phmeijer

Goed om te horen dat het bevalt.
Ik heb van meer gebruikers positieve ervaringen gehoord. Niet iedereen heeft echter zo veel "gesmeerd" als jij!

Ik ben benieuwd naar de ervaringen op langere termijn! :)
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Perfectionist

Citaat van: HTip op november 16, 2009, 18:12:27
Ik ben benieuwd naar jullie meningen/ervaringen. Ik weet dat het met dit soort onderwerpen moeilijk is, maar graag geen believer/non-believerdiscussies ;) :D

Die zullen hier ook niet geaccepteerd worden, daar hebben we niet voor niks een apart board voor.
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

frank2

Je weet dat ik een absoluut believer ben, en wat je schrijft daar kan ik mij goed in vinden, zeker met de stroomkabels, dat andere goedje ken ik niet. Wat koste de Futurech? Verder vraag ik mij af of je ook wel eens andere of duurdere kabels hebt geprobeerd, stroomkabels heb ik het over. En als ik het goed begrijp heb je deze stroomkabel aan de BD speler gehangen, jammer dat ik dat niet kan bij mijn dvd speler.
Wel nog 1 punt wat ik je wil meegeven, de silclear is een soort zilverpasta begrijp ik??, wat meestal gebeurd als je met zilver gaat werken dat de hoge tonen simpel gezegd beter worden of iets versterkt worden. Er is echter wel een gevaar bij wat je gedaan hebt met die silclear, nl. je interlink van W&M is een interlink welke nogal een donker geluid geeft, als je die ooit mocht vervangen voor een cardas of een andere (betere, duurdere) kabel zou deze pasta wel eens een bottleneck kunnen worden omdat je dan teveel "hoog, brilliantie" krijgt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

dre73

Citeerjammer dat ik dat niet kan bij mijn dvd speler

dan zet je er toch 1 in!!
heb ik al bij zat apparaten gedaan ;)
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Staaled

Citaat van: frank2 op november 16, 2009, 18:45:47
Je weet dat ik een absoluut believer ben, en wat je schrijft daar kan ik mij goed in vinden, zeker met de stroomkabels, dat andere goedje ken ik niet. Wat koste de Futurech? Verder vraag ik mij af of je ook wel eens andere of duurdere kabels hebt geprobeerd, stroomkabels heb ik het over. En als ik het goed begrijp heb je deze stroomkabel aan de BD speler gehangen, jammer dat ik dat niet kan bij mijn dvd speler.
Wel nog 1 punt wat ik je wil meegeven, de silclear is een soort zilverpasta begrijp ik??, wat meestal gebeurd als je met zilver gaat werken dat de hoge tonen simpel gezegd beter worden of iets versterkt worden. Er is echter wel een gevaar bij wat je gedaan hebt met die silclear, nl. je interlink van W&M is een interlink welke nogal een donker geluid geeft, als je die ooit mocht vervangen voor een cardas of een andere (betere, duurdere) kabel zou deze pasta wel eens een bottleneck kunnen worden omdat je dan teveel "hoog, brilliantie" krijgt.
Silclear geeft het hoog meer definitie en het wordt zijdiger, nooit scherp.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HTip

Citaat van: phmeijer op november 16, 2009, 18:38:18
Goed om te horen dat het bevalt.
Ik heb van meer gebruikers positieve ervaringen gehoord. Niet iedereen heeft echter zo veel "gesmeerd" als jij!
:D In de handleiding en in de reviews had ik gelezen dat je eigenlijk elke connector ermee zou moeten behandelen. Zelfs in de componenten en speakers, maar dat gaat mij op dit moment zelfs iets te ver ;)

Citaat van: phmeijer op november 16, 2009, 18:38:18
Ik ben benieuwd naar de ervaringen op langere termijn! :)
Ik ook. Er zijn diverse ervaringen mee heb ik gelezen, maar ik hoop dat ik dezelfde ervaring zal hebben als o.a. Hipster!
Showcase - Topic

garmtz

Ik vond Silclear geen verbetering in mijn stroomkring. Heb het dus weer verwijderd. Het klonk 'drukker' met Silclear en 'schoner' zonder het goedje. Ik heb dus een potje over voor wie wil? :)

HTip

Citaat van: frank2 op november 16, 2009, 18:45:47

De Furutech kan je bij Peter van hifisupply.nl krijgen voor €115. Ik heb ook W&M Tornado stroomkabels die ook goed zijn, maar ik vermoed dat de Furutech beter is. De Furutechkabel is trouwens ook verkrijgbaar met een IEC-stekker, dus hij past op ieder apparaat. Misschien dat ik op termijn ook mijn Tornado's hiermee vervang, maar dat weet ik nog niet ;)

SilClear is inderdaad een zilverpasta en ik merk daarmee zoals je kan lezen niet alleen een verbetering in het hoog. Het wordt zeker niet scherper. Ik denk eerder zachter en verfijnder of zoals Hipster omschrijft "zijdiger". De W&M interlinks heb ik nog niet ingesmeerd, omdat ik op dit moment voornamelijk met mijn iLink (voor (SA)CD en DVD-A/V) en HDMI (voor BD) luister.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: garmtz op november 16, 2009, 19:43:53
Ik vond Silclear geen verbetering in mijn stroomkring. Heb het dus weer verwijderd. Het klonk 'drukker' met Silclear en 'schoner' zonder het goedje. Ik heb dus een potje over voor wie wil? :)

Op welke componenten van jouw stroomkring heb je SilClear gebruikt?
Showcase - Topic

garmtz

Overigen al naar verschillende zekeringen geluisterd? Ik hoorde verschillen tussen de standaard Siemens zekering en de Hifi Tuning zekering die er nu in zit. De Siemens is 'pittiger', de Hifi Tuning is uitgewogener, maar kan in sommige systemen misschien wat te geraffineerd uitvallen (ook als je die van Hifi Tuning IN je apparatuur gebruikt overigens). Ook de richting van de zekering maakt uit.

garmtz

Citaat van: HTip op november 16, 2009, 19:47:35
Op welke componenten van jouw stroomkring heb je SilClear gebruikt?

Op zowel de smeltzekering als de nul-geleider in de Siemens fuse cartridge. Op de polen van de IEC ingang van mijn set (die een enkel powercord gebruikt) en de zekering in de zekeringhouder (ook slechts 1) van de set.

Ik heb alle 'zooi' ;)  uiteindelijk prima weten te verwijderen met 96% alcohol.

HTip

Citaat van: garmtz op november 16, 2009, 19:50:13
Overigen al naar verschillende zekeringen geluisterd? Ik hoorde verschillen tussen de standaard Siemens zekering en de Hifi Tuning zekering die er nu in zit. De Siemens is 'pittiger', de Hifi Tuning is uitgewogener, maar kan in sommige systemen misschien wat te geraffineerd uitvallen (ook als je die van Hifi Tuning IN je apparatuur gebruikt overigens). Ook de richting van de zekering maakt uit.
Nog niet naar verschillende zekeringen geluisterd. Inderdaad wel gemerkt dat de richting van de zekering zeker uitmaakt. Stond in de handleiding en ik vond dat eigenlijk raar, maar nu weet ik beter ;)

Weet je iets over de combinatie van de Hifi-tuning zekering met Marantz-apparatuur. Wordt dat te geraffineerd?
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: garmtz op november 16, 2009, 19:52:49
Op zowel de smeltzekering als de nul-geleider in de Siemens fuse cartridge. Op de polen van de IEC ingang van mijn set (die een enkel powercord gebruikt) en de zekering in de zekeringhouder (ook slechts 1) van de set.

Ik heb alle 'zooi' ;)  uiteindelijk prima weten te verwijderen met 96% alcohol.
;D Ik heb alleen de smeltzekering gedaan. De nulgeleider niet. Maakt dat ook nog uit? De polen van de IEC-ingang heb ik ook nog niet gedaan. Daarvoor moet ik bijna mijn hele set afbreken, maar ga ik misschien nog een keer doen ;)
Showcase - Topic

garmtz

Citaat van: HTip op november 16, 2009, 20:03:38
Nog niet naar verschillende zekeringen geluisterd. Inderdaad wel gemerkt dat de richting van de zekering zeker uitmaakt. Stond in de handleiding en ik vond dat eigenlijk raar, maar nu weet ik beter ;)

Weet je iets over de combinatie van de Hifi-tuning zekering met Marantz-apparatuur. Wordt dat te geraffineerd?

Uitproberen is het enige dat zinvol is in deze... ;)  Je zou ook de nieuwe vlakdraadzekering van De Groef kunnen proberen (niet goed, geld terug).

garmtz

Nog even terzijde: ik gebruik wel op alle contactovergangen DeOxit Gold. Dus eerst je contacten schoonmaken met alcohol, dan DeOxit erop, laten drogen en weer een verbetering! Ik gebruik dit dus in plaats van Silclear (niet beiden dus) en bevalt mij beter.

Zet je wel aan het denken over interne stekkertjes in je Marantz spullen... ;)  Ik ken merken waarbij doorsolderen van bepaalde overgangen wonderen doet...

HTip

Citaat van: garmtz op november 16, 2009, 20:05:39
Uitproberen is het enige dat zinvol is in deze... ;)  Je zou ook de nieuwe vlakdraadzekering van De Groef kunnen proberen (niet goed, geld terug).
Thanks! Ik ga sowieso wat meer experimenteren met dit soort tweaks, want ik zie/hoor nu wat het voor een effect kan hebben.

Jullie kunnen beide leveren?
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: garmtz op november 16, 2009, 20:09:47
Nog even terzijde: ik gebruik wel op alle contactovergangen DeOxit Gold. Dus eerst je contacten schoonmaken met alcohol, dan DeOxit erop, laten drogen en weer een verbetering! Ik gebruik dit dus in plaats van Silclear (niet beiden dus) en bevalt mij beter.
Het schijnt ook zo te zijn dat als je SilClear aanbrengt na DeoxIt dat weer anders/beter klinkt.

Citaat van: garmtz op november 16, 2009, 20:09:47
Zet je wel aan het denken over interne stekkertjes in je Marantz spullen... ;)  Ik ken merken waarbij doorsolderen van bepaalde overgangen wonderen doet...
Zeker weten! Maar dat vind ik toch wat eng. Daar zijn de spullen toch iets te kostbaar voor :unsure: ;)
Showcase - Topic

garmtz

Citaat van: HTip op november 16, 2009, 20:10:49
Thanks! Ik ga sowieso wat meer experimenteren met dit soort tweaks, want ik zie/hoor nu wat het voor een effect kan hebben.

Jullie kunnen beide leveren?

Wij leveren geen van beide... ;)  Tweaks4U levert de Hifi Tuning en je kunt direct bij De Groef terecht voor de vlakdraadzekering.

HTip

Citaat van: garmtz op november 16, 2009, 20:13:19
Wij leveren geen van beide... ;)  Tweaks4U levert de Hifi Tuning en je kunt direct bij De Groef terecht voor de vlakdraadzekering.
Bedankt weer voor de tips!
Showcase - Topic