Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Tube-freak op februari 14, 2009, 20:59:55
Ik dacht ook dat mijn Harmony 1000 helemaal "je van het" was....
Lees ik dit topic  :crazy:

Nou ja het kan altijd beter denk ik dan maar.  De harmony 1000 bevalt me nog steeds PERFECT qua gebruiks gemak, alleen er zal altijd iets blijven wat blijkbaar beter is qua "cool"-heids factor.
De Harmony is ook een mooie AB 8) Ik weet niet of die zo makkelijk te customizen is, maar als ik het zo lees kan ie ook alles aan.

Citaat van: Tube-freak op februari 14, 2009, 20:59:55
@HT tip welke afstand bediening heb jij als ik vragen mag (kon het even zo snel niet terug vinden...).
Het is inderdaad de Marantz RC5400. Erg mooi en uitgebreid apparaat met goede software. Vergelijkbaar met de Pronto, waarschijnlijk omdat ze van dezelfde band afkomen ;D

Mijn topic is een beetje een boek geworden ;D Daarom heb ik een inhoudsopgave gemaakt (staat in de 1e post op pagina 1). Bij de sectie aankopen staat de AB op pag 24. En in de showcase natuurlijk ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: celerontje op februari 14, 2009, 19:54:54
Over die Blu-ray van King Arthur gesproken, die ik vandaag even in m'n speler heb gehad:
Het is inderdaad een andere encoding dan die van de USA versie, want ik kan oprecht zeggen:
Het is echt één van de betere Blu-ray's die ik heb, zeer veel detail, ook bij grote totaalshots.
En helemaal geen blokkerigheid te zien, ook niet bij drukke vechtscenes.
De subwoofer doet flink mee, bovendien! ;D
Goed om te horen :thumbs-up: Mijne is onderweg 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Tube-freak

Citaat van: HTip op februari 14, 2009, 23:18:48
De Harmony is ook een mooie AB 8) Ik weet niet of die zo makkelijk te customizen is, maar als ik het zo lees kan ie ook alles aan.
Het is inderdaad de Marantz RC5400. Erg mooi en uitgebreid apparaat met goede software. Vergelijkbaar met de Pronto, waarschijnlijk omdat ze van dezelfde band afkomen ;D

Mijn topic is een beetje een boek geworden ;D Daarom heb ik een inhoudsopgave gemaakt (staat in de 1e post op pagina 1). Bij de sectie aankopen staat de AB op pag 24. En in de showcase natuurlijk ;D

Ja de harmony kan inderdaad alles.  Alleen met customizing van icons is hij wat beperkt.  Maar qua gebruiks gemak  echt super goed.
Maar vandaar dat ik in mijn comment ook de "cool-heids"-factor had toegevoegt  ;D

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

celerontje

Citaat van: HTip op februari 14, 2009, 23:18:48

Tijdens de M&G mag je gerust vanalles vragen over de Harmony, ik heb er zelf ook één!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Tube-freak

Harmony (1000) rules big time!!!.   Alleen de Logitech Software zuigt helaas qua pc-softwarezodat niet alle mogelijkheden worden benut (zoals icons...).  Harmony 1000 is nog altijd beter dan de meeste universele AB's die er te krijgen zijn.  Vandaar dat ik het over coolheids factor had (Eigenlijk wil je de Harmony 100 meer mogelijkheden/tweaks).

celerontje

Ik heb zelf de 525, voldoet prima in een eenvoudige HT setup.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Tube-freak

Ik bedoel ook qua functionaliteit rules een Harmony (1000) remote.  Er is alleen veel meer uit te halen als de PC/MAC software wat meer zou bieden. De screenshots uit dit topic sturen namelijk de Logitech Harmony het Bos in.... (zelfs in zwart wit,   het blijven uiteraard screenshots..... ).

Ik ben er van overtuigt namelijk dat een Harmony Remote meer aan kan dan dat de Logitech software biedt.  Al zou je alleen al meer eigen iconen kunnen toevoegen .   Maar ik wil dit topic niet gaan kapen vanwege een remote.  Ik was alleen onder de indruk van de screenshots dus wat betreft was alleen een boost/compliment.

HTip

Bedankt voor het compliment Tube-Freak :thumbs-up:

Belangrijk voor het succes van een remote is de software. Logitech heeft een krachtige internetdatabase met codes en ziet er out-of-the-box erg mooi uit.

Out-of-the-box ziet de Marantz er niet zo mooi uit als de Logitech, maar het mooie van de Marantz en Pronto is dat er een hele grote groep gebruikers hun designs op internet plaatsen (remotecentral.com). Dan heb je een vliegende start en zo ben ik ook begonnen. Maar ik wilde graag wat anders en zo ben ik op dit design gekomen. Dat heeft natuurlijk wel veel tijd gekost en die moet je dan wel willen investeren... :music:

Het leuke ervan is dat het echt uitziet zoals het nu is. Dat heeft de meeste tijd gekost, foto's precies resizen en overal doorvoeren. Het geanimeerde gordijn had ik een keer op internet gezien, maar vond ik niet zo mooi. Gewoon een foto van mijn gordijn genomen (die had ik nog) en daar elke keer een stukje afgehaald. Dat in 5 stappen aan elkaar geprogrammeerd en klaar.

Nu alleen nog de werking in de praktijk. Daar ben ik in het verleden nog wel eens de mist mee ingegaan :unsure:
Showcase - Topic

HTip

Tot slot nog het helpsysteem. Mocht een apparaat niet goed zijn ingesteld, dan kan je hier de status voor de macro's herstellen. Ik moet het licht nog toevoegen, maar dat komt nog...

Showcase - Topic

celerontje

Jammer dat er geen luidsprekertje inzit, anders zou je ''sooooo help me, help me'' er uit kunnen laten klinken! ;D

Dit is allemaal erg mooi, maar........... ;D
Kan de W van WAF het in haar eentje bedienen?

HTip

Citaat van: celerontje op februari 15, 2009, 14:44:39
Jammer dat er geen luidsprekertje inzit, anders zou je ''sooooo help me, help me'' er uit kunnen laten klinken! ;D
;D De AB kan beepjes genereren. Kan je zelfs muziek mee maken ;)

Citaat van: celerontje op februari 15, 2009, 14:44:39
Dit is allemaal erg mooi, maar........... ;D
Kan de W van WAF het in haar eentje bedienen?
Dat is wel de bedoeling, maar dat moeten we nog gaan testen ;)
Showcase - Topic

HTip

Morgen komt de hoofdmonteur van de HIFI-zaak waar de ALR/Jordan Notes vandaan komen. We hebben een aantal nummers geselecteerd, waar het overduidelijk is wat het probleem is. Als die monteur dat niet hoort, dan heeft ie het verkeerde beroep gekozen >:D

Ben erg benieuwd hoe het wordt opgelost...

Ik heb trouwens het topic hernoemd. Op termijn wordt het alleen "Chamber of Dreams" :colgate:
Showcase - Topic

celerontje

Tja, voor sommige monteurs is het een ''Hi-Graai'' zaak, als ze 't puur en alleen voor de poen doen. ;D
Hopelijk komt 't allemaal goed en schiet 't ie niet uit met de schroevendraaider op de glanzende lak. :-\ ;D

Trouwens, voor inspecteur Jacques Clouseau is jouw HT een ''Meuvie Reum'' ;D

Sonic Circle

Joris1971

Sonic Circle

De huidige (combi) naam of de toekomstige naam?

MLCinema

Ik vermoed dat ie doeld op de huidige naam ;D, sterker nog ik weet het wel zeker :P
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

Sonic Circle

Ik ben niet meer zo scherp na 2 dagen voorstrijken en sausen. Maar idd :biggrin:

Sol

Citaat van: Sonic Circle op februari 15, 2009, 21:25:44
Ik ben niet meer zo scherp na 2 dagen voorstrijken en sausen. Maar idd :biggrin:

;D

@HTip: Ook weer lekker bezig, kerel! ;)

Sh@t, nou ikzelf nog... :-[
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

HTip

Citaat van: Sonic Circle op februari 15, 2009, 20:53:14
Gave naam!
Citaat van: Joris1971 op februari 15, 2009, 20:59:06
hhaha ja, het heeft ook wel iets dubbelzinnigs vind ik.  ;D ;D  :tounge2: ;D ;)
Citaat van: Marc.Visser op februari 15, 2009, 21:19:53
Ik vermoed dat ie doeld op de huidige naam ;D, sterker nog ik weet het wel zeker :P
Citaat van: Sonic Circle op februari 15, 2009, 21:25:44
Thanks! ;D A dirty mind is a joy forever ;D

Hoe de naam is ontstaan...

Het hele HT-gebeuren is lang geleden begonnen als een droom, wat ik dacht dat een Mission Impossible zou zijn om te realiseren. 1,5 jaar geleden werd snel duidelijk dat het een Mission Possible zou worden en de naam van het project was geboren ;)

Ik had eigenlijk de ruimte Dream Theater genoemd willen hebben, maar die werd door peelke gebruikt voor zijn prachtige HT. Toen naarstig op zoek gegaan naar een nieuwe naam. Het wilde maar niet lukken. In mijn topic hele mooie en leuke namen gehoord en gelezen, toen was Theatrêve het mooiste wat we hadden gehoord. Er zat theater en droom in, dus dat was bijna goed. Het had alleen niets met film te maken.

Op een middag zaten we een film te kijken en toen kwam de trailer van Harry Potter: Chamber of Secrets voorbij. Mijn vrouw vroeg toen wat ik dacht van Chamber of Dreams. Ik vond het meteen een mooie naam. Het was duidelijk dat het een ruimte was niet alleen voor film, maar ook voor muziek, gamen, etc. en het toonde dat het een uitgekomen droom is.

Zo is de naam geboren. Na Dream Theater een hele goede tweede :thumbs-up:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op februari 15, 2009, 18:07:25
Tja, voor sommige monteurs is het een ''Hi-Graai'' zaak, als ze 't puur en alleen voor de poen doen. ;D
Hopelijk komt 't allemaal goed en schiet 't ie niet uit met de schroevendraaider op de glanzende lak. :-\ ;D
Dan heeft is pas echt een probleem ;)

Citaat van: celerontje op februari 15, 2009, 18:07:25
Trouwens, voor inspecteur Jacques Clouseau is jouw HT een ''Meuvie Reum'' ;D
;D LOL ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Sol op februari 15, 2009, 21:56:12
@HTip: Ook weer lekker bezig, kerel! ;)

Sh@t, nou ikzelf nog... :-[

Thanks! En ik zou zeggen... Gewoon beginnen, heb ik ook gedaan ;)
Showcase - Topic

JeKa

Citaat van: HTip op februari 15, 2009, 21:57:21
Theatrêve het mooiste wat we hadden gehoord.

Jammer, ik had het een eer gevonden als die het was geworden!  :)

HTip

Citaat van: JeKa op februari 15, 2009, 22:03:08
Jammer, ik had het een eer gevonden als die het was geworden!  :)
Was een erg goede poging. Hij heeft ook heel lang bovenaan gestaan :thumbs-up:
Showcase - Topic

HTip

De monteurs van de HIFI-zaak zijn er nu. Het probleem is geconstateerd en op dit moment wordt een tweeter omgebouwd van een demospeaker die ze hebben meegenomen. Die klonk in ieder geval goed.

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic