Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

HTip

Citaat van: JeKa op februari 11, 2009, 13:40:30
Lekker spontane meet en greet..... :tongue2:
;D Het spontane zit 'm in de content :P

Als je zoveel wil doen in zo'n korte tijd, dan moet je wel strak plannen. Vraagt om een hoog niveau van time-management :biggrin:

Citaat van: JeKa op februari 11, 2009, 13:40:30
Celerontje, stel jij alvast een draaiboek met gespreksonderwerpen op?  ;D
Citaat van: Madhouse op februari 11, 2009, 13:42:39
Ik zou ook ff wat uitlooptijd meerekenen... Als ik celerontje hier af en toe al hoor praten heb je wel 2uur uitlooptijd nodig  ;) :P
;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

#2651
We willen wel doen wat we in ons hoofd hebben, want ik wil niet met een gevoel komen te zitten van: ''He, shit, vergeten''
Nouja, aan de andere kant, ik wen er steeds meer aan, nu ik zie hoeveel maanden van tevoren die 35mm prints geboekt moeten worden, voor die stichting waar ik meehelp.
Citaat van: Madhouse op februari 11, 2009, 13:42:39
Ik zou ook ff wat uitlooptijd meerekenen... Als ik celerontje hier af en toe al hoor praten heb je wel 2uur uitlooptijd nodig  ;) :P
Komt ook op hetzelfde neer, een 35mm film heeft ook een uitloopstrook! ;D

Philip, ik vind je schema goed, maar die DTS demo mag iets korter en ik drink liever wat fris. :)
Ik verheug me ook erg op de vlaai!
Zal ik een vlaai meenemen van 't boer'nland? ;D :P
Ik kan eventueel wel een projectieklok meenemen, zodat we de tijd in de gaten kunnen houden! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op februari 11, 2009, 14:21:11
We willen wel doen wat we in ons hoofd hebben, want ik wil niet met een gevoel komen te zitten van: ''He, shit, vergeten''
Dat zouden we niet willen ;)

Citaat van: celerontje op februari 11, 2009, 14:21:11
Philip, ik vind je schema goed, maar die DTS demo mag iets korter en ik drink liever wat fris. :)
Ik verheug me ook erg op de vlaai!
Drinken en snoep/popcorn kan ook in de HT ;) En het is een voorstel, omdat we dan iets hebben om over te discussiëren ;D DTS demo kan veel korter, want Adrenaline Rush is 6m28s. Maar er staat een waanzinnige 96/24 muziektrack op (is 7m01s). De volledige lijst staat hier: http://www.demo-world.eu/demo-dvds/dts-demonstration-dvd-no-10.php

En als jullie voorzichtig zijn kan de koffie met vlaai ook in de HT tijdens een mooi stuk muziek :music: :P

Citaat van: celerontje op februari 11, 2009, 14:21:11
Zal ik een vlaai meenemen van 't boer'nland? ;D :P
Tempting, but no ;D (quote uit welke film??)

Citaat van: celerontje op februari 11, 2009, 14:21:11
Ik kan eventueel wel een projectieklok meenemen, zodat we de tijd in de gaten kunnen houden! ;D
;D Is wel slecht voor het beeld ;D

Nieuw schema :colgate:
15:00 Saying Haai en SACD en DVD-A
15:45 Listen Up! en Adrenaline Rush :o
16:00 DVD vs BD
16:30 BD 2 the Max
18:00 Food!
18:30 Spidy 2
20:30 Blablabla
20:50 Vertrek

:alien:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Alleen wil je dus DVD-audio via HDMI gaan beluisteren?
Je DV9600 wil ik via iLink horen, het liefst.
Desnoods wil ik de instellingen wel veranderen.
Je zit nu toch steeds DVD of de BD met HDMI aan de receiver te pluggen?
Je kan je toch gewoon wisselen tussen HDMI aan de receiver en HDMI aan de DVD?
Je laat de BD speler gewoon permanent aan de receiver zitten.
Dan kan het geluid van de DVD gewoon via iLink, terwijl je niks aan instellingen hoeft te veranderen, eigenlijk precies hetzelfde als een 2de HDMI kabel naar de beamer, m.u.v. van het kabelgewissel tussen receiver en DVD speler.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

Mag spiderman 2 ook een andere worden van de vele mogelijkheden die we dan hebben? Ik heb 'm al te vaak gezien ;)

Oh, en ik heb dus net POTC3 gekocht voor 30 euro op BD. :-[ :butbut:. Omdat er stond dat het om "At the worlds end" zou gaan :(

Zou jij (Philip) deze van me willen overnemen dan?

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Alles van de DV9600 kan via iLink. Moet voor het beeld dan de Supra kabel ompluggen. Is geen probleem, want ik heb geoefend :biggrin: iLink kan ik op bitstream zetten, terwijl HDMI en coax/optisch op PCM staan.

De laatste paar weken weinig tijd voor de HT gehad en als we er waren dan was het voor de BD :P Die 2e HDMI kabel gaat er wel komen hoor. Ik denk alleen niet meer voor de M&G. Zeker niet als ik zo ziek blijf. Had gisteren 40 graden koorts, vandaag gaat het wel beter, maar ik hoest de longen bijna uit mijn lijf ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: tiptop op februari 11, 2009, 16:53:51
Mag spiderman 2 ook een andere worden van de vele mogelijkheden die we dan hebben? Ik heb 'm al te vaak gezien ;)
Geen probleem wat mij betreft. Zoals gezegd, jullie bepalen de inhoud :biggrin:

Citaat van: tiptop op februari 11, 2009, 16:53:51
Oh, en ik heb dus net POTC3 gekocht voor 30 euro op BD. :-[ :butbut:. Omdat er stond dat het om "At the worlds end" zou gaan :(

Zou jij (Philip) deze van me willen overnemen dan?
Da's een forse prijs :o Ik wil net als celerontje de complete box hebben. Maar die is nu nog iets te duur... Je mag hem natuurlijk wel meenemen, hoef ik die niet aan mijn vriend te vragen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Citaat van: HTip op februari 11, 2009, 16:59:06
Alles van de DV9600 kan via iLink. Moet voor het beeld dan de Supra kabel ompluggen. Is geen probleem, want ik heb geoefend :biggrin: iLink kan ik op bitstream zetten, terwijl HDMI en coax/optisch op PCM staan.

De laatste paar weken weinig tijd voor de HT gehad en als we er waren dan was het voor de BD :P Die 2e HDMI kabel gaat er wel komen hoor. Ik denk alleen niet meer voor de M&G. Zeker niet als ik zo ziek blijf. Had gisteren 40 graden koorts, vandaag gaat het wel beter, maar ik hoest de longen bijna uit mijn lijf ;)

Beterschap ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Citaat van: HTip op februari 11, 2009, 17:02:08
Geen probleem wat mij betreft. Zoals gezegd, jullie bepalen de inhoud :biggrin:
Da's een forse prijs :o Ik wil net als celerontje de complete box hebben. Maar die is nu nog iets te duur... Je mag hem natuurlijk wel meenemen, hoef ik die niet aan mijn vriend te vragen ;)

Correctie.
Heb 'm net uit de auto gehaald. Dat was de winkelprijs. Ik heb 'm voor 24 euro :)
Als je 'm niet wilt bewaar ik 'm gewoon totdat ikzelf een blurayspeler heb. (eind mei hoop ik) ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Ik stuur jullie per PM wel de complete lijst waaruit jullie kunnen kiezen... Kiezen jullie samen welke en dan laten jullie mij dat weten. Zo simpel is dat ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Citaat van: tiptop op februari 11, 2009, 17:07:18
Correctie.
Heb 'm net uit de auto gehaald. Dat was de winkelprijs. Ik heb 'm voor 24 euro :)
Als je 'm niet wilt bewaar ik 'm gewoon totdat ikzelf een blurayspeler heb. (eind mei hoop ik) ;)
Je had zeker te laat gelezen dat het om de box zou gaan, tiptop?
Bij Wehkamp heb je 'm met verzendkosten erbij, voor 22 euro, dus...
En in de UK is ie nog goedkoper, deel 3 heeft WEL NL subs in de UK, 1 en 2 NIET.
Mocht je deel 1 en 2 ook nog willen hebben, tiptop, kijk maar eens op marktplaats.nl.

Trouwens, die King Kong komt er helaas niet van, de release is een maand uitgesteld, dus ook geen Incredible Hulk op BD, want die wilde ik tegelijk bestellen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op februari 11, 2009, 17:13:05
Trouwens, die King Kong komt er helaas niet van, de release is een maand uitgesteld, dus ook geen Incredible Hulk op BD, want die wilde ik tegelijk bestellen.

Geen probleem hoor. Genoeg om de tijd door te komen ;)

Keuze celerontje
The day after tomorrow

Keuze tiptop
Iron Man
The dark knight
Transformers
The Island
National treasure 2
League of extraordinary gentlemen
Indiana Jones
Scorpion king
Rise of the silver surfer

Ga maar even in overleg. Ik hoor het wel ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Dat is snel gereageerd! :blink:

Hier staat de pm nog in de outbox ;D

Als Celerontje nu eens en goede blik op mijn lijstje werpt, komen we r wel uit ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: tiptop op februari 11, 2009, 19:26:33
Dat is snel gereageerd! :blink:

Hier staat de pm nog in de outbox ;D
;D

Citaat van: tiptop op februari 11, 2009, 19:26:33
Als Celerontje nu eens en goede blik op mijn lijstje werpt, komen we r wel uit ;D
Weet ik zeker 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

#2665
Citaat van: tiptop op februari 11, 2009, 19:26:33
Dat is snel gereageerd! :blink:

Hier staat de pm nog in de outbox ;D

Als Celerontje nu eens en goede blik op mijn lijstje werpt, komen we r wel uit ;D
Mmm, op 2 na heb ik ze allemaal al gezien.
The Dark Knight hoef ik voorlopig even niet te zien, dan is ie bij een latere herkijkbeurt weer beter. :smile:
Iron Man heb ik onlangs nog gekeken, idem dito.
Indy 4 heeft niet zo'n geweldig beeld.
The Island heb ik zelf laatst op BD gekocht, bovendien heeft ie geen lossless audio.
National Treasure 2 was leuk om een keer te zien, maar het is niet echt een een subwooferrammelaar.

Lijkt jou mijn keuze niets? :devil:
Heerlijke no-nonsense spektakelfilm, 4,5 voor beeld en geluid op Blu-ray.com, op een schaal van 5, demonstratiekwaliteit! :smile:
Lastig he? ;D

Nog een suggestie van mijn kant:
King Arthur op Blu-ray! (heb ik zelf)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

Is ook goed, King Arthur. :)

Of POTC 3 :bigsmile: Die heb ik nu toch liggen. :hehe:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Die duurt wel een hele dikke 2,5 uur, als je dat maar weet.
Maar ook daar is een oplossing voor:
Geen DVD/BD vergelijk, BD is gewoon beter, PUNT!
Maar ik vind 't best, het is één van mijn favoriete avonturenfilms.
Ik heb 'm al een keer in 720p gezien, dat was al prachtig, dus in 1080p met PCM 5.1 geluid zal helemaal een genot zijn.

HTip, ik wil graag ook even met je vrouw babbelen over de uitwerking van het HT-virus bij haar, mooi gespreksonderwerp bij het eten! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: celerontje op februari 11, 2009, 21:08:46
HTip, ik wil graag ook even met je vrouw babbelen over de uitwerking van het HT-virus bij haar, mooi gespreksonderwerp bij het eten! ;D

Dan is ze er niet ;) Wel tijdens de koffie en vlaai :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

#2670
Oké! ;D

Citaat van: HTip op februari 11, 2009, 21:10:14
King Arthur is niet zo goed kwa beeld- en geluidskwaliteit, resp. 3 en 4 (5 is max.)
http://www.blu-ray.com/movies/movies.php?id=39&show=review
http://bluray.highdefdigest.com/634/kingarthurdc.html

POTC3 daarentegen heel goed 8)
http://www.blu-ray.com/movies/movies.php?id=507&show=review
http://bluray.highdefdigest.com/1018/piratesofthecaribbeanatworldsend.html

Makkelijk hè?
Nee, http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3314
Ik denk dat de USA versie een andere transfer heeft dan de Europese, want DVD.nl maakt erg goede recensies.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op februari 11, 2009, 21:16:46
Nee, http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3314
Ik denk dat de USA versie een andere transfer heeft dan de Europese, want DVD.nl maakt erg goede recensies.
Wist niet dat er verschillende transfers waren. De USA versie is wel 24-bits, terwijl de Europese (tenminste volgens dvd.nl) slechts 16 bits is :unsure:

Heb in ieder geval een nieuwe reviewsite aan mijn favorieten toegevoegd.

Het wordt dus King Arthur. Wat valt er weg? De vergelijkende test of wordt BD 2-the-max een half uur korter? De echte hobbyist wil natuurlijk weten of de scaler van de Marantz zich een beetje kan meten met de BD ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Wat een dilemma... ;D
We kijken zowieso van beiden fragmenten.
We hebben trouwens ook een nieuwe datum voor de 35mm film, waarvan zaterdag het geluid niet werkte.
Me happy! :smile:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op februari 11, 2009, 22:52:41
We hebben trouwens ook een nieuwe datum voor de 35mm film, waarvan zaterdag het geluid niet werkte.
Me happy! :smile:
Leuk voor je!

Citaat van: celerontje op februari 11, 2009, 22:52:41
Wat een dilemma... ;D
We kijken zowieso van beiden fragmenten.
;D OK! Nieuw schema (Laatste versie? ;))

15:00 Saying Haai en SACD en DVD-A
15:45 Listen Up! en Adrenaline Rush :o
16:00 DVD vs BD / BD 2-the-max
16:30 BD 2-the-max
17:30 Food!
18:00 Speelfilm: King Arthur op BD
20:30 blablabla
20:50 Vertrek

:biggrin:

Denken jullie vast na over de scenes voor het BD-uurtje?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Ik kom vooral voor jou, Celerontje en een leuke film in een fantastische setting. :)

Dus King Arthur is prima en muziek ook. Welke daar komen we bij jou wel uit denk ik. ;)

Het hangt sowieso van mijn stemming af wat ik op dat moment mooi vind. :yinyang:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.