Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Vandaag hebben we ons bezig gehouden met de plinten. Alle plinten zijn gelijk in hoogte en diepte, maar slechts één doet dienst als kabelgoot. De zijkanten moeten dus open zijn. De andere twee staan gewoon op de grond en worden aan beide kanten dicht gemaakt. Dat staat nu in de lijm en morgen kunnen we die bekleden. De kabelgoot is nu bekleed met velours.

Morgen misschien verder en dan volgen ook foto's...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Het heeft even geduurd, maar ik heb de Powermid XL zender besteld. Verwacht 'm ergens volgende week binnen te krijgen. Ben erg benieuwd of het allemaal gaat werken. We hebben de macro al bedacht, moet alleen nog geprogrammeerd worden... Maar kan weinig testen nu ::)

Was vandaag beetje druk bij ons beiden op het werk. Dus vanavond lekker relaxen en in ieder geval niet verder met de plinten. Dit weekend maken we het zeker af. En als het een beetje meezit heb ik maandag vrij om nog wat meer dingetjes af te ronden :D

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

HTip

Citaat van: denoontje op november  6, 2008, 23:19:09
ik hoop dat het bij jou wel gaat werken,

Hoop ik ook. Ik heb geen Logitech, dus ik ben niet afhankelijk van een database. Ik kan de codes rechtstreeks aan een toets toewijzen. Maar dan moeten de gegenereerde codes natuurlijk wel goed zijn ::)

Bestelling was al verwerkt, dus volgende week lijkt me geen probleem.
Showcase - Topic

celerontje

Die codes in de Logitech database zijn prima, zie mijn expirimentje met de Elro zender en de Harmony 525.
Denoontje had helaas pech, maar ik bied hem nog steeds aan op mijn Elro zender te testen! :D
Datzelfde geld ook voor HTip, mocht de Marmitek niet werken.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op november  7, 2008, 23:30:18
Die codes in de Logitech database zijn prima, zie mijn expirimentje met de Elro zender en de Harmony 525.
Denoontje had helaas pech, maar ik bied hem nog steeds aan op mijn Elro zender te testen! :D
Datzelfde geld ook voor HTip, mocht de Marmitek niet werken.
Bedankt!! Ik hoop dat ik je aanbod niet nodig heb :D

Gisteren de laatste plinten bekleed met plakvilt.

De plint waar de "tuinslangen" ;D een plekje krijgen

De loze plint

Ik kan nu dus de kabels gaan verbergen. Daarvoor maak ik een sleuf in de kabelgoot achter de apparatuur en een opening in het voorpodium. En natuurlijk gaten op de juiste plekken voor de speakers...
Showcase - Topic

celerontje

*WHOOT WHOOT LOOKS PRETTY GOOD!* (Ja, 't is een truttig verzinsel van me ;D)

Gaan de tuinslangen door het achterpodium heenlopen?
Ik ik hoop inderdaad dat die zwarte peramide werkt!
Om het te vieren ga je ''The Mummy'' kijken?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

;D

De tuinslangen gaan in langs het grote achterpodium lopen. Daarom heb ik die ruimtes (ca. 10cm breed en 10 of 20cm hoog) gelaten. Daar kan je dus van alles achter verstoppen en niet onbelangrijk kan je overal makkelijk bij als er iets vervangen moet worden...

Onderstaande foto's maken het hopelijk duidelijk ;)

De openingen zijn duidelijk zichtbaar...

... en worden afgedekt door het tapijt
Showcase - Topic

HTip

Zijn verder gegaan met de sierstijl van de deur. Dat was weer een erg leuk klusje ::)

De stijl aan de kant van de scharnieren moesten we eerst passend maken. Op de plaats van de scharnieren moest er iets uit de stijl gevijld worden. Alleen op die manier sloot de stijl netjes aan. Probleem was wel dat de stijl in 2 richtingen krom is getrokken. :-\ Maar met 7 lijmklemmen :o en hele goede kit zit die stijl nu erop. De stijl aan de bovenkant is op maat gezaagd en aan de stijl aan de slotkant hoefde gelukkig niets aan te gebeuren. Maar omdat ik niet meer grote lijmklemmen heb, moeten we tot morgen wachten om weer verder te kunnen gaan. Jammer, want we dachten vandaag al te beginnen met het verven, maar ja, soms zit het mee en ...

Tussendoor ook nog de AB aangepast. Het scherm voor het Gordijn, Licht en ventilatie heb ik nu grafisch ingedeeld.
Voor...

en na de aanpassing.

Nu afwachten tot de Marmitek PowerMid XL transmitter binnenkomt en dan hopen dat de IR-codegenerator werkt :D
Showcase - Topic

celerontje

Ziet er leuk uit.
Alleen die naam ''GoLive'' vind ik een beetje raar staan.
Misschien zou je dat knopje ''Ruimte'' of ''HT'' kunnen noemen.
Maar is het wel prettig bedienbaar?
Het zit allemaal zo dicht op elkaar, die knopjes.

En jammer van die lijmklemmen inderdaad.
Maar moet je een grote verzameling gaan beginnen, net als bij waterpassen. ;D

HTip

Citaat van: celerontje op november  9, 2008, 16:16:42
Ziet er leuk uit.
Alleen die naam ''GoLive'' vind ik een beetje raar staan.
Maar is het wel prettig bedienbaar?
Het zit allemaal zo dicht op elkaar, die knopjes.
Een gevalletje van "occupational hazzard". Heb de afgelopen weken veel moeten nadenken over Go-Live scenario's in het project op het werk ;) "Ruimte" of "HT" is inderdaad veel beter. Zeker nu met de 'grafische' indeling.

Als het met de macro's allemaal goed gaat, hebben we deze schermen weinig nodig. Maar het scherm is groot genoeg en alle knoppen ook, zodat vingerzetting geen probleem is ;)

En jammer van die lijmklemmen inderdaad.
Maar moet je een grote verzameling gaan beginnen, net als bij waterpassen. ;D
;D LOL. Ik vind dat ik al een redelijke collectie heb ;) Alles bij elkaar zijn het er 19 :o, maar slechts 8 waren groot genoeg om de afstand te overbruggen. En 1 doet het niet meer. En zo blijven er dus 7 over :D
Showcase - Topic

HTip

Ik heb nog een paar foto's van de werkzaamheden gemaakt...

Close-up van het vijlwerk

De lijmklemmen in stelling
Showcase - Topic

celerontje

HTip

Citaat van: celerontje op november  9, 2008, 16:40:00
Ik heb niets gezegd over je lijmklemmen ;D
Jawel ;D

Heb het aangepast. Knopje heet nu "HT" en ziet inderdaad veel beter uit :D

Thanks 8)
Showcase - Topic

tiptop

Gaaf zo, wat je allemaal met die ab kan doen. 8)

Moet ik me eigenlijk ook eens in verdiepen.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

DJ-Foxx

one word ;) PRACHTIG  :D

ben zojuist ook met plakvilt aan de gang geweest op de projectiekoof 8), wat een verschil zeg maar wat een kleverig zootje ook, hehe.. >:D

HTip

Citaat van: tiptop op november  9, 2008, 20:03:50
Gaaf zo, wat je allemaal met die ab kan doen. 8)

Moet ik me eigenlijk ook eens in verdiepen.
Is inderdaad super. Je kunt er al je AB's mee vervangen en dan ook nog leuke macro's programmeren. Vooral door het programmeren kan je de interface erg eenvoudig maken. Kost alleen wat tijd ::) ;)

Citaat van: DJ-Foxx op november  9, 2008, 21:30:18
one word ;) PRACHTIG  :D

ben zojuist ook met plakvilt aan de gang geweest op de projectiekoof 8), wat een verschil zeg maar wat een kleverig zootje ook, hehe.. >:D

Thanks :D Het plakt inderdaad overal aan. Zeker als je stukjes wegsnijdt, dan zit het aan je kleding, dan onder je schoen, heb het gelukkig nog niet in mijn haar gehad ;D
Showcase - Topic

denoontje

ga je de powermid ook nog voor omzetting kaku gebruiken, of enkel via ir?
Dat ir zal wel lukken denk ik!

HTip

Citaat van: denoontje op november 10, 2008, 11:22:57
ga je de powermid ook nog voor omzetting kaku gebruiken, of enkel via ir?
Dat ir zal wel lukken denk ik!
De bedoeling is dat het IR-signaal van de Marantz AB via de PowerMid omgezet wordt in RF en dan de KAKU aanstuurt. Celerontje heeft een keer een link in mijn topic geplaatst van een IR codegenerator voor een KAKU AB. Die codes heb ik in mijn Marantz AB geprogrammeerd en zodra de zender binnen is, ga ik die uitproberen. Ben erg benieuwd :D
Showcase - Topic

HTip

Vandaag de andere deurstijlen gemonteerd en in de grondverf gezet. Ook nog een sleuf in de kabelgoot achter de apparatuur gemaakt als kabeldoorvoer. In de kabelgoot rondom het podium ligt nu overal tapijt, zodat de kabel niet beschadigen door de betonnen vloer.

Morgen krijgen de deurstijlen een 1e laklaag en maak ik op de juiste plekken gaten in de kabelgoten en/of podia voor de doorvoer van de (speaker)kabels.
Showcase - Topic

tiptop

Iedere keer als ik denk dat je er nu eindelijk bijna bent, komen er weer dingen boven die de einddatum aanzienlijk verlaten ;D

Word je het niet een beetje zat zo langzamerhand?

(Ik vind het wel heel erg mooi en bewonderingswaardig hoor ;))
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: tiptop op november 11, 2008, 20:15:59
Iedere keer als ik denk dat je er nu eindelijk bijna bent, komen er weer dingen boven die de einddatum aanzienlijk verlaten ;D

Word je het niet een beetje zat zo langzamerhand?

(Ik vind het wel heel erg mooi en bewonderingswaardig hoor ;))
Bedankt!! Wonderbaarlijk zijn we het nog steeds niet zat. Voordeel voor ons is dat wij precies weten wat er nog moet gebeuren. En dat is nog best wat. Kijk maar eens naar onderstaand "lijstje" met resterende activiteiten (niet perse in de juiste volgorde):

• deur afwerken (puntjes op de i :D)
  • voorpodium opnieuw bekleden met tapijt (1e keer niet helemaal goed gegaan)
  • pilaren aan zijmuren vastzetten
  • spots op pilaren monteren
  • schuren en verven van diffusers
  • constructie voor verplaatsen van diffusers bij deur
  • stoelen voorzien van bekerhouders
  • stoelframes schuren en spuiten
  • panelen maken tegen flutter en tbv extra absorptie
  • ventilatieroosters plaatsen en spuiten
  • tapijt aanschaffen
  • wcd's aansluiten op lichtnet
  • stroompunt maken voor gordijn
  • audiofiele stroomgroep voor HT
  • audiorack aanschaffen en plaatsen
Zojuist de 1e (en misschien laatste ;)) laklaag op de deurstijlen gedaan. Gaten in voorpodium gemaakt voor speakerkabels. Dus kabels leggen is nu vrij snel gedaan. Die activiteit ontbreekt dus in het lijstje ;D

Ondertussen kunnen we natuurlijk wel genieten van heerlijke muziek en prachtige films 8)

EDIT: nog wat vergeten ;D
Showcase - Topic

HTip

Vandaag de PowerMid XL IR ontvanger (want zo heet ie dus officieel ;)) binnen gekregen. Natuurlijk meteen uitgeprobeerd met de via de generator (die Celerontje heeft aangeraden) geprogrammeerde codes in de Marantz AB. Resultaat... Het werkt!!! :D

Die macro gaat er dus helemaal komen ;D

Me helemaal heppie 8)
Showcase - Topic

celerontje

Congratzzzzzzzzzzzzzz ;D
Werken de ''dimmacro's'' ook goed?
Omdat de KAKU modules continu ''doorlopen'' bij het dimmen, i.p.v. dat je ze met een vast commando op de juiste stand zet.

tiptop

Citaat van: HTip op november 11, 2008, 20:53:24
Bedankt!! Wonderbaarlijk zijn we het nog steeds niet zat. Voordeel voor ons is dat wij precies weten wat er nog moet gebeuren. En dat is nog best wat. Kijk maar eens naar onderstaand "lijstje" met resterende activiteiten (niet perse in de juiste volgorde):

• deur afwerken (puntjes op de i :D)
  • voorpodium opnieuw bekleden met tapijt (1e keer niet helemaal goed gegaan)
  • pilaren aan zijmuren vastzetten
  • spots op pilaren monteren
  • schuren en verven van diffusers
  • constructie voor verplaatsen van diffusers bij deur
  • stoelen voorzien van bekerhouders
  • stoelframes schuren en spuiten
  • panelen maken tegen flutter en tbv extra absorptie
  • ventilatieroosters plaatsen en spuiten
  • tapijt aanschaffen
  • wcd's aansluiten op lichtnet
  • stroompunt maken voor gordijn
  • audiofiele stroomgroep voor HT
  • audiorack aanschaffen en plaatsen
Zojuist de 1e (en misschien laatste ;)) laklaag op de deurstijlen gedaan. Gaten in voorpodium gemaakt voor speakerkabels. Dus kabels leggen is nu vrij snel gedaan. Die activiteit ontbreekt dus in het lijstje ;D

Ondertussen kunnen we natuurlijk wel genieten van heerlijke muziek en prachtige films 8)

EDIT: nog wat vergeten ;D

Ohhh ^-^
Volgende week dus klaar ::) ;D

Fijn dat de macro werkt. :)