Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

Gevalletje RTFM, he? ;D
Wanneer komt je Powermid eigenlijk binnen?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op augustus 30, 2008, 16:26:02
Gevalletje RTFM, he? ;D
Niet echt, ik heb alle handleidingen gelezen, maar kennelijk niet goed genoeg. Of mijn electrische installatieskills zijn niet meer wat ze geweest zijn ::)

Citaat van: celerontje op augustus 30, 2008, 16:26:02
Wanneer komt je Powermid eigenlijk binnen?
Nog niet besteld, wilde eerst weten of dit ging werken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: HTip op augustus 30, 2008, 16:14:29
Klinkt logisch. Als ik het dus goed begrijp gaat de blauwe van de centraaldoos naar de trafo. De zwarte van de centraal doos naar de L van de dimmer en dan nog een extra stukje zwarte draad van de dimmer ("kruisje") naar de L van de trafo. Klopt dat?

Ga dit schema eerst met die gloeilamp proberen...

EDIT: de witte draden in een kroonsteentje ook goed?
Het werkt op de gloeilamp :D

Nu ga ik het proberen op de trafo...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Citaat van: HTip op augustus 30, 2008, 16:33:05
Niet echt, ik heb alle handleidingen gelezen, maar kennelijk niet goed genoeg. Of mijn electrische installatieskills zijn niet meer wat ze geweest zijn ::)
Nog niet besteld, wilde eerst weten of dit ging werken...

Je kan volgens mij elke IR extender gebruiken die op 433mhz werkt.
Nou wordt die Powermid vaak aanraden omdat je die los kunt kopen zonder ontvanger en natuurlijk ziet ie er leuk uit.
Maar je kan de Powermid XL met een gerust hart bestellen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Citaat van: HTip op augustus 30, 2008, 16:34:03
Het werkt op de gloeilamp :D

Nu ga ik het proberen op de trafo...

Het installatieschema werkt op zich op de halogeentrafo, alleen branden de lampjes heel zwak. Ligt dat aan de trafo?
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op augustus 30, 2008, 16:41:30
Je kan volgens mij elke IR extender gebruiken die op 433mhz werkt.
Nou wordt die Powermid vaak aanraden omdat je die los kunt kopen zonder ontvanger en natuurlijk ziet ie er leuk uit.
Maar je kan de Powermid XL met een gerust hart bestellen.
Dan moet ik dat dus maar gaan doen. Misschien heeft een winkel hier in de buurt die ook, dan scheelt dat weer de verzendkosten... ::) ;)
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op augustus 30, 2008, 16:51:43
Het installatieschema werkt op zich op de halogeentrafo, alleen branden de lampjes heel zwak. Ligt dat aan de trafo?
Dat ligt aan de combinatie van dimmer/trafo.

Voor de 12v spotjes kan je denk ik het beste die trafo/dimmer combi gebruiken die je voorstelde.
Zijn die 2 studiospotjes ook 12v?

HTip

Citaat van: celerontje op augustus 30, 2008, 17:00:39
Dat ligt aan de combinatie van dimmer/trafo.

Voor de 12v spotjes kan je denk ik het beste die trafo/dimmer combi gebruiken die je voorstelde.
Zijn die 2 studiospotjes ook 12v?
Dacht ik al ::) Dan ga ik die trafo/dimmers halen. Maar dat wordt pas na het weekend, helaas...

Die studiospotjes zijn 230V en 50W, dus dat gaat wel :D

Bedankt voor de hulp 8) Weer heel wat geleerd, maar ik weet nu ook dat het goed gaat komen. Dat is heel wat waard :D
Showcase - Topic

PjotrrrNL

Een 220V/12V halogeentrafo kun je inderdaad niet met een gewone dimmer aansturen...
Gaat dus alleen met die speciale halogeen trafo/dimmer van Kaku, deze is echter wel beperkt tot 100W...
Helaas heeft Kaku geen zwaardere versie in het programma.

Om die reden heb ik hier in de HT in aanbouw 220V halogeen zitten, die kun je met elke dimmer dimmen.

celerontje

Voor Philip is dit geen probleem, hij heeft 2 rijen van volgens mij 3 spotjes.
Hij wil die 2 rijen afzonderlijk kunnen dimmen.
Als er in 1 rij 3 spotjes zitten van 35 watt of minder, dan kan het met de KaKu trafo.

HTip

Klopt helemaal. Ik heb zelfs 4 rijen van 3 spotjes van 20W elk. Dus dat is geen probleem.

De trafo heeft alleen geen automatisch codesysteem. Moet je instellen met een letter/cijfercombinatie. Ik weet niet hoe dat gaat in combinatie met automatisch AB en wandschakelaar ::)
Showcase - Topic

celerontje

Maar dan vraag ik me af:
Die schakelaar wijs je een code toe doormiddel van de zoekfunctie en een afstandsbediening, als dat gedaan is, zend dat ding gewoon een normale code uit, bijvoorbeeld A2, dus waarom zou je dan een speciale ontvanger moeten hebben om dat op te vangen?
Het maakt toch voor de bediening niks uit of de ontvanger op bv. A2 ingesteld staat met wieltjes, of dat het elektronisch staat ingesteld.
Als het maar staat ingesteld, lijkt me toch?

Of heeft iemand hier een verklaring voor?

PjotrrrNL

De remote zit op vaste codes per knop/groep, de schakelaar kun je neem ik aan nog steeds instellen?
Er vanuit gaande dat de nieuwe ontvangers zich aan het schakelkanaal 'locken'

Zo niet is er een probleem tussen 'Kaku oud' en Kaku nieuw' systeem... ::)

HTip

Citaat van: celerontje op augustus 30, 2008, 18:01:08
Maar dan vraag ik me af:
Die schakelaar wijs je een code toe doormiddel van de zoekfunctie en een afstandsbediening, als dat gedaan is, zend dat ding gewoon een normale code uit, bijvoorbeeld A2, dus waarom zou je dan een speciale ontvanger moeten hebben om dat op te vangen?
Het maakt toch voor de bediening niks uit of de ontvanger op bv. A2 ingesteld staat met wieltjes, of dat het elektronisch staat ingesteld.
Als het maar staat ingesteld, lijkt me toch?

Of heeft iemand hier een verklaring voor?
Je hebt gelijk dat de code hetzelfde is, maar je weet alleen niet welke code automatisch is ingesteld.

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 30, 2008, 18:04:27
De remote zit op vaste codes per knop/groep, de schakelaar kun je neem ik aan nog steeds instellen?
Er vanuit gaande dat de nieuwe ontvangers zich aan het schakelkanaal 'locken'

Zo niet is er een probleem tussen 'Kaku oud' en Kaku nieuw' systeem... ::)
Ik denk dat je gelijk hebt ::) In de muurschakelaar kan je niets instellen, alleen automatisch laten leren.

Ik ga hierover nog een vraag aan KAKU stellen...
Showcase - Topic

PjotrrrNL

De dubbele schakelaar werkt alleen met het nieuwe automatische codesysteem:
http://www.klikaanklikuit.nl/product_detail.asp?id=43

De enkele schakelaars zijn nog wel handmatig op een code te zetten...

celerontje

Automatische modules stel je als volgt in:
Op de module zelf op het ''zoek'' knopje drukken, en dan op de AB het knopje indrukken waarop ie toegewezen moet worden.
Dus bijvoorbeeld: zoekknopje indrukken, AB instellen op groep A en op 3on drukken.

celerontje

Citaat van: HTip op augustus 30, 2008, 18:08:30
Je hebt gelijk dat de code hetzelfde is, maar je weet alleen niet welke code automatisch is ingesteld.
Ik denk dat je gelijk hebt ::) In de muurschakelaar kan je niets instellen, alleen automatisch laten leren.

Ik ga hierover nog een vraag aan KAKU stellen...

Je hebt toch zelf in de hand welke code je aanleerd?
Als ik wil dat ie op A1 verzend, druk ik op het zoekknopje op de muurschakelaar, dan druk ik op de AB, die ingesteld staat op A, op 1.
Of bekijk ik het te simpel?

Wel idioot trouwens dat KaKu nu zo te werk gaat.
2 wieltjes is toch helder genoeg?

PjotrrrNL

Je kunt overigens nog 'mazzel' hebben met die dubbele schakelaar in de zin dat hij toevallig uitzend op ongeveer twee kanalen van het oude systeem.

Dit uitproberen door met een ontvanger van het oude systeem alle letter/cyfercombi's door te lopen met een proefopstelling met lamp en kijken of er een reaktie komt.
Geef je een goede kans op twee winnende combi's...  8)

Vraag me dus af of er zendfrequenties gewijzigd zijn, dan zou de kanaalnummering voor de Harmony's ook een probleeem kunnen worden....

HTip

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 30, 2008, 18:08:44
De dubbele schakelaar werkt alleen met het nieuwe automatische codesysteem:
http://www.klikaanklikuit.nl/product_detail.asp?id=43

De enkele schakelaars zijn nog wel handmatig op een code te zetten...
Vind het beetje knullig. Hoezo backward compatible? Misschien dat ze nog een trafo/dimmer uitbrengen met automatisch codesysteem.

Ik heb 2 opties:
- schakelaar houden en gebruiken voor de studiospots
- schakelaar omruilen en de trafo's mee bedienen. Eventueel 2 schakelaars naast elkaar op 2 verschillende groepen, groep 1: voorkant, groep 2: zijkant en achterkant

Denk het laatste, omdat dat de verlichting is die het meeste zal worden gebruikt.

Moet toch nog terug om de dimmers om te ruilen, doe dat dan meteen maar erbij ::) ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op augustus 30, 2008, 18:13:50
Je hebt toch zelf in de hand welke code je aanleerd?
Als ik wil dat ie op A1 verzend, druk ik op het zoekknopje op de muurschakelaar, dan druk ik op de AB, die ingesteld staat op A, op 1.
Of bekijk ik het te simpel?
Met de AB kan je alleen aangeven op welk kanaal je wilt zenden, niet meer welke code. Er valt gewoon niets meer in te stellen...

Citaat van: celerontje op augustus 30, 2008, 18:13:50
Wel idioot trouwens dat KaKu nu zo te werk gaat.
2 wieltjes is toch helder genoeg?
Helemaal mee eens. Maar misschien is dit voor de leek beter ::)
Showcase - Topic

PjotrrrNL

Het is ook knullig, en ook de eerste keer in al die jaren dat ze zoiets 'flikken'.
Nieuwe systeen is wel een stuk gebruiksvriendelijker maar wordt dus om commercieele redenen (oude voorraad) blijkbaar geleidelijk ingevoerd.  ::)

Je bent wel duurder uit met twee enkele schakelaars, dus je zou eerst even alle kanalen op die twee 'trafodimmers' die je nog moet kopen 'af kunnen lopen' op de dubbele schakelaar.

PjotrrrNL

Citaat van: HTip op augustus 30, 2008, 18:22:23
Met de AB kan je alleen aangeven op welk kanaal je wilt zenden, niet meer welke code. Er valt gewoon niets meer in te stellen...

Op de Kaku AB's kon je nooit zelf het kanaal instellen, die lagen altijd al vast...

Ik vraag me overigens af of ze met het nieuwe systeem niet met (veel) meer kanalen zijn gaan werken, dat kan nu de ontvangers zich zelf kunnen 'instellen'.
Moet haast wel als de dubbele schakelaars blijkbaar 'af fabriek' een schakelcode meekrijgen?
Dan is de kans ook groot dat er afwijkende en/of tussenkanalen zijn t.o.v. het oude systeem..........

Alle producten van het nieuwe automatische code systeem hebben een produktnummer dat begint met een 'A"

HTip

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 30, 2008, 18:18:56
Je kunt overigens nog 'mazzel' hebben met die dubbele schakelaar in de zin dat hij toevallig uitzend op ongeveer twee kanalen van het oude systeem.

Dit uitproberen door met een ontvanger van het oude systeem alle letter/cyfercombi's door te lopen met een proefopstelling met lamp en kijken of er een reaktie komt.
Geef je een goede kans op twee winnende combi's...  8)
Niet meer 70% ;D Ik denk dat dit iets te omslachtig wordt op die manier. Ik denk dat ik voor optie 2 ga van een paar posts geleden. Is denk ik het eenvoudigst...

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 30, 2008, 18:18:56
Vraag me dus af of er zendfrequenties gewijzigd zijn, dan zou de kanaalnummering voor de Harmony's ook een probleeem kunnen worden....
Geen idee, maar ik heb net even de AB nader bestudeerd. Deze is instelbaar op lettercode (A t/m P) en je kan kiezen uit 4 groepen (I t/m IV). Je kunt daarmee de 16 kanalen instellen. Met de lettercode erbij kun je 256 kanalen instellen, wat vroeger ook instelbaar was.

Het kan dus heel goed zijn dat hetvolgende mogelijk is:
- Zet een ontvanger (minidimmer) op automatisch leren
- Druk op 1 van de AB (met letter op A en groep op I)
- Herhaal dat met de muurschakelaar => Staat die dan ook op A1?
- Zet trafo/dimmer op A1
- Vervang minidimmer met trafo/dimmer

Of andere mogelijkheid:
- Zet een ontvanger op automatisch leren
- Druk op 1 van beide knoppen van muurschakelaar
- Ga met AB alle mogelijke combinaties langs
- Stel trafo/dimmer in op gevonden combinatie
- Vervang minidimmer door trafo/dimmer

Het is helemaal niet zo moeilijk ::) ;D
Showcase - Topic

PjotrrrNL

Ik was inderdaad nog niet op de gedachte gekomen dat de nieuwe murrschakelaar net als de nieuwe ontvangers een leerfunctie heeft, is dat zo? (drukknopje)
Op de Kaku website staat echter wel dat de oude remote's niet met het nieuwe systeem combineren, dus ik vrees dat de kanalen niet meer gelijk lopen.  ::)

HTip

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 30, 2008, 18:27:37
Op de Kaku AB's kon je nooit zelf het kanaal instellen, die lagen altijd al vast...

Ik vraag me overigens af of ze met het nieuwe systeem niet met (veel) meer kanalen zijn gaan werken, dat kan nu de ontvangers zich zelf kunnen 'instellen'.
Moet haast wel als de dubbele schakelaars blijkbaar 'af fabriek' een schakelcode meekrijgen?
Dan is de kans ook groot dat er afwijkende en/of tussenkanalen zijn t.o.v. het oude systeem..........

Geen idee, maar als de AB "slechts" 256 kanalen aankan, vermoed (lees: hoop) ik dat de schakelaar ook kiest uit één van die 256.

In de handleiding staat wel dat de kans dat iemand in de omgevind dezelfde huiscode heeft 1:67 miljoen :o is. Spreekt elkaar wel een beetje tegen ::) Huiscode is in de fabriek voorgeprogrammeerd... deze is niet te veranderen!
Showcase - Topic