Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

PjotrrrNL

Je kunt gewoon elk schakelkanaal van de vier KAKU groepen op de Harmony kiezen.
Een en ander staat beschreven in het draadje wat ik  een paar postjes terug linkte....

HTip

Citaat van: celerontje op augustus 27, 2008, 22:22:02
Maar even een vraagje: valt het moderne Kaku spul, die geen knopjes op de schakelmodules meer hebben, wel goed in te stellen op een niet-officiele Kaku remote?
Citaat van: PjotrrrNL op augustus 28, 2008, 17:20:56
Zou niet uit mogen maken, je verstuurd immers via de Powermid hetzelfde RF signaal.
Een Kaku remote is echter goedkoop en vaak in combinatie met een of meerdere module(s) vrijwel gratis...
Ik heb even in de handleidingen gekeken van de nieuwe zenders en ontvangers, die allemaal automatisch de letter/cijfercombinatie overnemen. Is erg eenvoudig. Je zet de ontvanger (bijv. minimodule) op automatisch ontvangen. En drukt op een willekeurige zender (bijv. wandschakelaar) op de knop die de minimodule moet inschakelen. Daarna weet de ontvanger op welke knop ie moet reageren.

Ik denk wel dat ik de AB van KAKU voor het gemak erbij bestel. Daarmee kun je alles redelijk eenvoudig instellen en daarna dan de Marantz programmeren. Weet ik tenminste dat het werkt ;)

Dit werkt natuurlijk ook met de Harmony, die is dan je zender op het moment van programmeren.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Eén keuze heb ik zojuist gemaakt. Ik had nog een vraag gesteld over het gordijn en binnen 20 min :o had ik antwoord. Goed bereikbaar dus...

De gordijnrail is dus besteld. De motor bouwen ze om naar rechts, zodat de garantie gewaarborgd blijft. Helemaal top.

Nu moet ik dus snel de electriciteit gaan regelen, een balk halen (en zwart verven), hoekprofiel monteren,  plafondplaten inkorten en oh ja, gordijnrail ophangen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Gelukkig niet meer zoveel te doen :P ;D

Mooi dat het zo snel uitpakte met de gordijnen. Daar kan je ook soms nog wel eens maanden mee bezig zijn. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hoekie

Citaat van: HTip op augustus 28, 2008, 20:17:32
Eén keuze heb ik zojuist gemaakt. Ik had nog een vraag gesteld over het gordijn en binnen 20 min :o had ik antwoord. Goed bereikbaar dus...

De gordijnrail is dus besteld. De motor bouwen ze om naar rechts, zodat de garantie gewaarborgd blijft. Helemaal top.

Nu moet ik dus snel de electriciteit gaan regelen, een balk halen (en zwart verven), hoekprofiel monteren,  plafondplaten inkorten en oh ja, gordijnrail ophangen :D

kijk ook dit project gaat weer rap!
succes met de kleine verbouwing...

celerontje

Ahh, mooi zo, dat gaat lekker.

Voor je stopcontact schoot me gisteren een briljante oplossing te binnen:
Je gebruikt toch VMVK kabel? Neem zo'n buitenstopcontact met kabelinvoer, supermakkelijk, geen gedoe met opbouwplaten, inkepingen etc.
Gewoon tegen de muur aanhouden, aftekenen en dan monteren!
Qua breedte maakt het amper wat uit.

En de Engelse naam voor KaKu: ClickOn ClickOff.
Simpel toch?

De juiste codes en benamingen kan iemand anders je beter mee helpen, ik heb zelf alleen ervaring met X10 via de Logitech Harmony.

En over KaKu remote gesproken, je kan een goedkoop setje met 3 wandcontactdoos insteek modules krijgen, waar een remote bijzit.
Da's zelfs goedkoper dan er 3 los kopen, zonder remote!

Edit:
Ik heb even wat lopen zoeken, en volgens mij kan ik ''Eureka!'' roepen!
Dit is een CCF file met Pronto codes voor het KlikAan KlikUit spul, die ook op je Marantz werkt!
http://www.remotecentral.com/cgi-bin/files/rcfiles.cgi?area=pronto&db=devices&br=intertechno&dv=lighting&md=cmrxxx&kw=int-light-cmr.zip&st=&ar=&dt=&so=&pg=1&file=ccf_templates/lighting/int-light-cmr.zip

Succes.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: tiptop op augustus 28, 2008, 21:49:14
Gelukkig niet meer zoveel te doen :P ;D

Mooi dat het zo snel uitpakte met de gordijnen. Daar kan je ook soms nog wel eens maanden mee bezig zijn. ;)
;D Nee gelukkig niet ;)

Ben wel al een tijdje bezig met selectie, maar als ik eenmaal de beslissing neem, dan kan het snel gaan ;D

Citaat van: hoekie op augustus 28, 2008, 21:52:35
kijk ook dit project gaat weer rap!
succes met de kleine verbouwing...
Bedankt! Wel niet zo rap als bij jou ::) ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op augustus 28, 2008, 22:00:03
Voor je stopcontact schoot me gisteren een briljante oplossing te binnen:
Je gebruikt toch VMVK kabel? Neem zo'n buitenstopcontact met kabelinvoer, supermakkelijk, geen gedoe met opbouwplaten, inkepingen etc.
Gewoon tegen de muur aanhouden, aftekenen en dan monteren!
Qua breedte maakt het amper wat uit.
Die heb ik nog liggen. Bedankt voor de tip!

En de Engelse naam voor KaKu: ClickOn ClickOff.
Simpel toch?
Inderdaad :-[ ;D

En over KaKu remote gesproken, je kan een goedkoop setje met 3 wandcontactdoos insteek modules krijgen, waar een remote bijzit. Da's zelfs goedkoper dan er 3 los kopen, zonder remote!
Ik heb alleen die wandcontactdozen niet nodig. Maar die kan ik natuurlijk wel ergens anders gebruiken. Weer even over nadenken ;)

Edit:
Ik heb even wat lopen zoeken, en volgens mij kan ik ''Eureka!'' roepen!
Dit is een CCF file met Pronto codes voor het KlikAan KlikUit spul, die ook op je Marantz werkt!
http://www.remotecentral.com/cgi-bin/files/rcfiles.cgi?area=pronto&db=devices&br=intertechno&dv=lighting&md=cmrxxx&kw=int-light-cmr.zip&st=&ar=&dt=&so=&pg=1&file=ccf_templates/lighting/int-light-cmr.zip
Heel erg bedankt!! Het is niet een CCF, het is nog beter... het is een generator waarbij je voor elke letter/cijfercombinatie icm aan of uit de code kan genereren die je in de Marantz kan overnemen. Hiermee icm Marmitek PowerMid XL transmitter moet het gaan lukken 8)
Showcase - Topic

PjotrrrNL

Er zijn ook combinatiepakketten met een dimmer etc...
Hier in Nederland bij vrijwel alle bouwmarkten te koop.

celerontje

Citaat van: HTip op augustus 29, 2008, 12:37:53

Ik heb alleen die wandcontactdozen niet nodig. Maar die kan ik natuurlijk wel ergens anders gebruiken. Weer even over nadenken ;)

't zijn geen wandcontactdozen, 't zijn modules die je in het stopcontact steekt, en in de module steek je de apparaatstekker.
Net als bij tijdschakelaars, bijvoorbeeld.
Deze zou je eventueel ook kunnen gebruiken om een stand-by stroomslurpend apparaat, automatisch te kunnen schakelen,
't is een ideetje.
Of voor losstaande verlichting bv.

En wat betreft de Powermid, ik hoop dat het allemaal goed gaat werken, bij de één werkt het namelijk fantastisch en bij de ander heeft 't zo z'n kwaaltjes.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

En weer een keuze gemaakt 8) Ben vandaag even naar de bouwmarkt geweest waar de DHZ-ert niet zonder kan en toen bleek dat het daar nog goedkoper was dan op internet ::)

Dus meteen maar meegenomen wat ik nodig heb voor de besturing van alle verlichting. Een doosje hing verkeerd, moest de 2-dimmerversie ipv 1-dimmerversie hebben, daar kwam ik pas thuis achter. Geen probleem, ruil ik wel een keer om...

Ze hadden ook van die combisets liggen, maar de AB die erbij zat was de eenvoudige die niet alle 16 kanalen en 256 codes aankan. Heb dus maar de losse AB gekocht. Is eigenlijk alleen voor het instellen, daarna moet alles met de Marantz icm PowerMid kunnen. Ik hoop dat het bij mij allemaal goed werkt...

Ook nog naar de lokale bouwmarkt geweest voor zwarte voegmortel. Hadden ze niet (zoals alle DHZ-winkels), maar ik heb nu wel een fabrikant gevonden die het kan leveren. Nu alleen nog een dealer en ik kan beginnen met het afwerken van de vloer.

2 keuzes gemaakt in 2 dagen. Gaat lekker zo ;D
Showcase - Topic

celerontje

Ga je die draadloze wandschakelaar nog zwartspuiten?
Dat zou helemaal de kers op de taart zijn.
Lijkt me geen probleem toch, na de moedige spuiterij van de beamer?
De schakelaar komt zeker bij de ingang?

En zou je mooie duidelijke foto's willen maken van het monteren van het KaKu spul?

HTip

Citaat van: celerontje op augustus 30, 2008, 00:12:15
Ga je die draadloze wandschakelaar nog zwartspuiten?
Dat zou helemaal de kers op de taart zijn.
Lijkt me geen probleem toch, na de moedige spuiterij van de beamer?
De schakelaar komt zeker bij de ingang?

En zou je mooie duidelijke foto's willen maken van het monteren van het KaKu spul?
Je kent me toch ;D Je zal goed moeten zoeken om iets wits te vinden vanaf de stoelen tot het scherm ;D (misschien alleen het klapbord, maar anders zie je er niets meer van ;))

In inderdaad komt de schakelaar gelijk om de hoek bij de deur. Ik weet alleen nog niet welke groep spotjes ik erop ga aansluiten. Waarschijnlijk de zij- en achterkant...

Foto's volgen zoals gewoon natuurlijk ook ::)
Showcase - Topic

PjotrrrNL

Citaat van: HTip op augustus 30, 2008, 09:44:20

In inderdaad komt de schakelaar gelijk om de hoek bij de deur. Ik weet alleen nog niet welke groep spotjes ik erop ga aansluiten. Waarschijnlijk de zij- en achterkant...

En als je niet wilt kiezen plak je er gewoon nog een onder...  ;D

HTip

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 30, 2008, 10:10:18
En als je niet wilt kiezen plak je er gewoon nog een onder...  ;D
Klopt! Wordt wel erg eenvoudig op die manier ;D

Geen gedoe meer met kabels, kabelgoten, etc. Heerlijk!
Showcase - Topic

celerontje

Ik heb iets leuks te melden:
In mijn filmzolder heb ik X10 samen met de Harmony, maar in de woonkamer hebben we een simpel KaKu setje voor de lampen die wat verderweg staan.
Nu las ik al die verhalen over IR extenders en KaKu en ik dacht: Ik heb nog een IR extender er liggen en ik heb een Harmony, dus laat ik eens wat testen!
Ik heb net de Intertechno codes in mijn Harmony gezet en de extender aangesloten, wat blijkt?
HET WERKT ALS EEN ZONNETJE!
Mijn extender is geen Marmitek, gewoon eentje van Elro, gekocht bij de Formido, al die dingen werken toch op dezelfde frequentie!
Mooi toch?

En over schakelaar gesproken, ik zag dat je met jou orginele KaKu remote een soort van macro kunt maken, waarmee je je een hele groep, bv. A aan en uit kan zetten.
Is het niet mogelijk om deze macro over te zetten in de muurschakelaar?

HTip

Citaat van: celerontje op augustus 30, 2008, 14:10:19
Ik heb iets leuks te melden:
In mijn filmzolder heb ik X10 samen met de Harmony, maar in de woonkamer hebben we een simpel KaKu setje voor de lampen die wat verderweg staan.
Nu las ik al die verhalen over IR extenders en KaKu en ik dacht: Ik heb nog een IR extender er liggen en ik heb een Harmony, dus laat ik eens wat testen!
Ik heb net de Intertechno codes in mijn Harmony gezet en de extender aangesloten, wat blijkt?
HET WERKT ALS EEN ZONNETJE!
Mijn extender is geen Marmitek, gewoon eentje van Elro, gekocht bij de Formido, al die dingen werken toch op dezelfde frequentie!
Mooi toch?
Goed van je! 8)

Citaat van: celerontje op augustus 30, 2008, 14:10:19
En over schakelaar gesproken, ik zag dat je met jou orginele KaKu remote een soort van macro kunt maken, waarmee je je een hele groep, bv. A aan en uit kan zetten.
Is het niet mogelijk om deze macro over te zetten in de muurschakelaar?
Het is mogelijk om meerdere ontvangers op dezelfde code te programmeren, dus dat moet inderdaad kunnen. Echter wil die groepen wel afzonder kunnen aan- en uitzetten. Als dat ook nog kan dan is het helemaal te gek natuurlijk.

Net geprobeerd om de 3 spotjes aan de voorkant aan te sluiten. Is niet gelukt :( Of de halogeentrafo kan niet dimmen of ik doe iets fout in het aansluiten. Ik heb wat detailfoto's gemaakt zodat jullie precies kunnen zien hoe het hier erbij hangt...

De blauwe draad is de nul, de zwarte schakeldraad is de fase

Weet iemand wat een "Phasenabschnittsdimmer" is?

In de linker aansluiting heb ik de blauwe draad gemonteerd, zwarte rechts. De uitgangen zijn 2 identieke draden die dan naar de trafo moeten...

Iemand enig idee?
Showcase - Topic

HTip

Heb ik misschien deze KAKU dimmer nodig? (plaatje is klikbaar)

Showcase - Topic

celerontje

Werkt de dimmer helemaal niet?
Sluit dan een gloeilamp (60 watt of meer) op de dimmer aan, dan weet je in ieder geval of de dimmer correct functioneert.

Sluit je de dimmer eigenlijk wel goed aan?
Die witte draden zijn alleen maar voor een losse maak/breek schakelaar.
Puur voor KaKu schakelen heb je ze niet eens nodig.

Blauw moet rechtstreeks naar de trafo toe, en op L moet de inkomende permanente stroon, en op dat kruisje de schakeldraad naar de trafo toe.
De contacten van de witte draden moeten geisoleerd worden met isolatietape.

HTip

Citaat van: celerontje op augustus 30, 2008, 15:40:41
Werkt de dimmer helemaal niet?
Sluit dan een gloeilamp (60 watt of meer) op de dimmer aan, dan weet je in ieder geval of de dimmer correct functioneert.
Goed idee. Ga ik proberen.

Sluit je de dimmer eigenlijk wel goed aan?
Die witte draden zijn alleen maar voor een losse maak/breek schakelaar.
Puur voor KaKu schakelen heb je ze niet eens nodig.
Geen idee. Ik ga eerst kijken of de dimmer werkt.
Showcase - Topic

celerontje

Ik weet het zeker, ik heb net even de manual via PDF bekeken. ;D
Hoe het wel moet, staat in mijn gewijzigde bericht.

HTip

Blauw moet rechtstreeks naar de trafo toe, en op L moet de inkomende permanente stroon, en op dat kruisje de schakeldraad naar de trafo toe.
De contacten van de witte draden moeten geisoleerd worden met isolatietape.
Klinkt logisch. Als ik het dus goed begrijp gaat de blauwe van de centraaldoos naar de trafo. De zwarte van de centraal doos naar de L van de dimmer en dan nog een extra stukje zwarte draad van de dimmer ("kruisje") naar de L van de trafo. Klopt dat?

Ga dit schema eerst met die gloeilamp proberen...

EDIT: de witte draden in een kroonsteentje ook goed?
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op augustus 30, 2008, 16:14:29
Klinkt logisch. Als ik het dus goed begrijp gaat de blauwe van de centraaldoos naar de trafo. De zwarte van de centraal doos naar de L van de dimmer en dan nog een extra stukje zwarte draad van de dimmer ("kruisje") naar de L van de trafo. Klopt dat?

Ga dit schema eerst met die gloeilamp proberen...

Niks meer aan toe te voegen, klopt helemaal.

celerontje

Citaat van: HTip op augustus 30, 2008, 16:14:29
EDIT: de witte draden in een kroonsteentje ook goed?

Wat noem je goed? ;D
Zoals je het nu doet klopt het ook niet helemaal, losse draden in het plafond, eigenlijk hoort die dimmer in een inbouwdoos.
Maar een kroonsteentje is opzich ook prima

HTip

Citaat van: celerontje op augustus 30, 2008, 16:16:07
Niks meer aan toe te voegen, klopt helemaal.
Bedankt voor het meedenken (alweer) 8)

Citaat van: celerontje op augustus 30, 2008, 16:19:22
Wat noem je goed? ;D
Zoals je het nu doet klopt het ook niet helemaal, losse draden in het plafond, eigenlijk hoort die dimmer in een inbouwdoos.
Maar een kroonsteentje is opzich ook prima
LOL ;D X10 heeft dezelfde dimmers en daar ging dat ook mee, alleen die hadden niet 2 van die uitstekende draden, dus ik dacht, dat gaat hier ook wel mee ;)

Ga het nu proberen...
Showcase - Topic