Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

Citaat van: HTip op augustus 24, 2008, 18:16:01
Zal zijn topic eens bekijken op de nadelen. Betrouwbaarheid is natuurlijk belangrijk, maar als het verschil in kosten zo groot is, dan is het toch een optie om over na te denken.

´t is inderdaad supergoedkoop, een setje met 3 stopcontact schakelaars kostte hier een paar maanden geleden bij de Gamma 17,95.
Ga je alles los kopen, betaal je veel meer, maar nog steeds veel minder dan x10.

Een groot voordeel van KaKu is, dat het veel sneller reageert.
X10 heeft een seconde o.i.d. delay.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

PjotrrrNL

Gebruik al een jaar of twee probleemloos 'KAKU'.
Werkt ook prima met alle Harmony's icm een Marmitek Powermid transmitter (IR>RF omzetter)
Het merk heeft in de loop der tijd denk ik kwalitatief ook een ontwikkeling gemaakt, de nieuwste generatie ontvangers stelt zich inmiddels ook 'automatisch' in op het gewenste kanaal, handig!

Geen idee wat voor 'Marantz' jij hebt, maar met Harmony's een perfekte combi...

celerontje

Die Powermid zal met de Marantz ook wel werken, zolang je de juiste IR codes maar kan uitsturen, wat zeker wel gaat lukken, je kan gewoon in de software codes van remotecentral.com erin zetten.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

denoontje

zie weer mijn topic, maar ik heb wat vragen aan kaku zelf gestel;d mbt marmitech powermid...wordt vervolgd.

DJ-Foxx

Citaat van: celerontje op augustus 24, 2008, 18:01:15
Nadelen, minder betrouwbaar, Audioloog heeft een paar jaar geleden z´n KaKu door X10 vervangen.
X10 is betrouwbaarder, universeler.

KaKu is inderdaad stuk minder betrouwbaar :-\ collega van mij heeft er alleen maar narigheid mee gehad, en die 1 seconde delay op x10 is zeker niet storend, gebruik zelf x10 voor de spotje / scherm op zolder en de tuinverlichting + binnenkort de voordeur, en via de optionele PC module kan je zelf je huis in "slaapstand" brengen. ;)

HTip

De meningen over kaku en X10 zijn verdeeld. Beide hebben natuurlijk hun voor- en nadelen.

Ik heb de vergelijking gedaan en net zoals met de gordijnrail is het prijsverschil heel erg groot tussen KAKU en X10. Het X10 systeem is 3x zo duur :o Dus ook al is het niet zo betrouwbaar, het prijsverschil is wel erg groot.

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 24, 2008, 18:28:18
Geen idee wat voor 'Marantz' jij hebt, maar met Harmony's een perfekte combi...
Ik heb een Marantz RC5400, vergelijkbaar met de Philips Pronto NG.

Waarschijnlijk kan ik dus ook de PowerMid gebruiken, als het RF aansturen niet lukt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ben vandaag in de bouwmarkt geweest om te kijken welke opties ik heb voor het stopcontact. Opbouw is 6cm breed. Inbouw met afdekplaat is 8,5cm breed.

Ben nog aan 't kijken hoe de constructie gaat worden, want als het gordijn open is, wil ik natuurlijk niet de rail zien. Zit te denken aan een verzonken constructie. Om het te verduidelijken ga nog wat tekenen en zal het hier posten.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Nog een leuke aanwinst voor de aankleding van de HT.

Uit de 5e powerbuy... met dank aan Raymen 8)

Showcase - Topic

LittleNinja

Wij gebruiken nu ongeveer 2 jaar de introductieset van KAKU.. Geen enkel probleem ondervonden.. Het enige wat niet meer werkte was de afstandsbediening nadat mijn kids dachten dat de vissen er even mee wilden spelen.... ::)

Wel ooit wat "storing" ondervonden toen de ontvanger wat dichter bij de koelkast lag... Nu ligt hij een 30 cm verder en geen enkel probleem meer.

De combi met de PowerMid van Marmitek is helemaal ideaal!!! Er is een topic waar de juiste codes in staan.. PjotrrrNL weet het wellicht nog makkelijk te vinden.

celerontje

Er zijn trouwens ook opbouwstopcontacten die geen opbouwplaat nodig hebben, die hebben namelijk de achterkant helemaal van plastic.
Ze zien er wel vaak een beetje goedkoop uit, 't zijn vooral de budgetmerken die zoiets hebben, maar voor jouw situatie maakt 't niks uit.
Ik heb 'r een paar van het merk ''Dresco'', ik weet niet of er ook pinaarde versies van zijn. Alléz ;D

En over de gordijnral gesproken, waar komt het infraroodoogje? dat ding is nogal opvallend wit.
De Marmitek Powermid is zwart en omdat ie op de stroom na draadloos is, kan ie overal staan, zolang het IR signaal maar werkt.
Ik raad je trouwens wel aan om een RF extender erbij te nemen, als de gordijnen namelijk dicht zijn, reflecteerd het IR signaal niet meer naar achteren.
Er zijn trouwens ook hele goedkope oplossingen met een IR zendertje en ontvangertje, kost 3 tientjes.

DJ-Foxx

HTip

Bedankt weer allemaal voor de tips. Het is dus weer allemaal niet zo eenvoudig, maar zo gaat al meer dan een jaar, dus ik raak eraan gewend ::) ;)

Besturing verlichting

Citaat van: LittleNinja irukandji op augustus 26, 2008, 18:53:38
Wij gebruiken nu ongeveer 2 jaar de introductieset van KAKU.. Geen enkel probleem ondervonden.. Het enige wat niet meer werkte was de afstandsbediening nadat mijn kids dachten dat de vissen er even mee wilden spelen.... ::)
;D We hebben gelukkig geen vissen ;D (oh ja, ook geen kinderen ;))

Citaat van: LittleNinja irukandji op augustus 26, 2008, 18:53:38
De combi met de PowerMid van Marmitek is helemaal ideaal!!! Er is een topic waar de juiste codes in staan.. PjotrrrNL weet het wellicht nog makkelijk te vinden.
Als ik het allemaal dus goed begrijp heb ik voor de KAKU nog een PowerMidXL nodig om het IR-signaal om te zetten naar RF. Ik neem aan dat ik dan alleen de (extra) zender nodig heb. Voor de PowerMid heb ik dus ook stroom nodig. Dat kan als ik de stroomkabel van de pilaar verleng naar het voorpodium en daar een op- of inbouwstopcontact maak.

Ik zal PjotrrrNL eens vragen naar de link van dat topic.

Citaat van: DJ-Foxx op augustus 26, 2008, 22:43:45
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1268154/0
Bedankt voor de link. Erg interessant, maar te moeilijk voor mij. Ik moet het met standaardoplossingen doen :-\

Electrisch gordijn

Citaat van: celerontje op augustus 26, 2008, 21:50:46
Er zijn trouwens ook opbouwstopcontacten die geen opbouwplaat nodig hebben, die hebben namelijk de achterkant helemaal van plastic. Ze zien er wel vaak een beetje goedkoop uit, 't zijn vooral de budgetmerken die zoiets hebben, maar voor jouw situatie maakt 't niks uit. Ik heb 'r een paar van het merk ''Dresco'', ik weet niet of er ook pinaarde versies van zijn. Alléz ;D
Het wordt waarschijnlijk opbouw en voor de adapter ik heb waarschijnlijk geen randaarde nodig. Als ik er niets van zie, maakt het me niet uit hoe die eruit ziet ;)

Citaat van: celerontje op augustus 26, 2008, 21:50:46
En over de gordijnral gesproken, waar komt het infraroodoogje? dat ding is nogal opvallend wit.
De Marmitek Powermid is zwart en omdat ie op de stroom na draadloos is, kan ie overal staan, zolang het IR signaal maar werkt.
Ik raad je trouwens wel aan om een RF extender erbij te nemen, als de gordijnen namelijk dicht zijn, reflecteerd het IR signaal niet meer naar achteren.
Er zijn trouwens ook hele goedkope oplossingen met een IR zendertje en ontvangertje, kost 3 tientjes.

Dat IR-oog van de gordijnrail had ik nog niet aan gedacht :-\ Heb een mail gestuurd naar autogordijn.nl met een aantal vragen, waaronder die van het IR-oog.

Ik heb al gemerkt dat de speakers voldoende het IR-signaal reflecteren dus een RF extender heb ik denk ik niet nodig, maar dat wordt natuurlijk pas duidelijk als de gordijnen hangen :D

Citaat van: DJ-Foxx op augustus 26, 2008, 22:43:45
http://www.elekhomica.nl/index.php?cPath=130
Ook bedankt voor deze link. De oplossing van autogordijn.nl is bijna de helft goedkoper. Voordeel van deze is dan wel weer dat het RF bediend wordt.

Titel van het topic klopt dus, keuzes, keuzes, keuzes ;D
Showcase - Topic

PjotrrrNL

Je hebt de Powermid  transmitter nodig, linkje topic:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=61589.25   

Powermidzender kan natuurlijk ook gewoon bij de pilaar staan, zolang er maar enig zichtcontact is met je remote werkt het prima.

Setje zender EN ontvanger is overigens niet veel duurder, dan heb je meteen een IR extender voor de gordijnrals... ;)

http://www.elekhomica.nl/advanced_search_result.php?keywords=powermid&x=0&y=0

HTip

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 27, 2008, 14:07:26
Je hebt de Powermid  transmitter nodig, linkje topic:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=61589.25   

Powermidzender kan natuurlijk ook gewoon bij de pilaar staan, zolang er maar enig zichtcontact is met je remote werkt het prima.

Setje zender EN ontvanger is overigens niet veel duurder, dan heb je meteen een IR extender voor de gordijnrals... ;)

http://www.elekhomica.nl/advanced_search_result.php?keywords=powermid&x=0&y=0

Ik hoef niet eens te vragen :D Bedankt!

Zo te zien gaat dat helemaal goedkomen. Hoe de communicatie met de Marantz gaat weet ik nog niet, maar ik neem aan dat dat wel gaat lukken ;)
Showcase - Topic

HTip

Ook nog goed nieuws van Eugen Weber van W&M Audio gekregen 8)

Ze hebben nog 6m Black Magic liggen. Optisch niet helemaal meer 100%, maar grootste deel ligt toch in de kabelgoot ;) En ik heb een mooie prijs gekregen. Zoektocht kan dus gestaakt worden.

Me helemaal happy :D
Showcase - Topic

PjotrrrNL

Kijk....Gaat helemaal goed komen daar!
Wordt tijd dat ik weer eens een excuus heb om in Vlaanderen te moeten zijn...  ;)

celerontje

Die Powermid is een zeer goede oplossing, hij is zowel voor de KaKu te gebruiken als voor de extender functie.
Maar even een vraagje: valt het moderne Kaku spul, die geen knopjes op de schakelmodules meer hebben, wel goed in te stellen op een niet-officiele Kaku remote?

Die KaKu codes zijn i.i.g. geen probleem, die staan gewoon op remotecentral, wel onder een andere naam.

En gefeliciteerd met de Black Magic, ondanks dat ik niets moet hebben van zwarte magie. ;D

Heb je al iets gevonden waar je Marantz apparatuur op komt te staan?

HTip

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 27, 2008, 18:46:30
Kijk....Gaat helemaal goed komen daar!
Wordt tijd dat ik weer eens een excuus heb om in Vlaanderen te moeten zijn...  ;)
Heb je daar een excuus voor nodig dan? ;) :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op augustus 27, 2008, 22:22:02
Dat IR oogje van de rail zou ik me maar geen zorgen over maken, je kan makkelijk achter de gordijnen een klein extendertje kwijt.
Desnoods mag je de mijne wel overkopen, heb er nog een setje liggen die ik niet meer gebruik.
Misschien kan Atmoz iets in elkaar solderen voor je?

Mogelijkheden genoeg, desnoods laat je eerst tijdelijk het oogje even voor het gordijn bungelen, zodat je 't in ieder geval werkend hebt.
Bedankt voor het aanbod :D

Heb al antwoord gekregen op al mijn vragen 8) Het oogje zit onder de motor met een flexibele kabel van 25cm. Dus dat moet geen enkel probleem zijn om het via de Marantz aan te sturen.

Enige probleem wat ik misschien heb ik dat de motor standaard aan de linker kant van de rail zit, terwijl ik hem aan de rechterkant wil. Maar volgens de leverancier is dat om te zetten. Nu nog even vragen of dan na die aanpassing de garantie nog geldt...

Heb trouwens geen randaarde nodig, dus ik ben flexibeler in de oplossing :D

En gefeliciteerd met de Black Magic, ondanks dat ik niets moet hebben van zwarte magie. ;D
;D Dank je, het duimen van jou heeft geholpen!! Aanhouder wint ;)
Showcase - Topic

celerontje

Ik heb mijn bericht al aangepast, had iets te snel gelezen. ;D

En over dat ''duimen'' gesproken, fijn dat je de kabel hebt, alleen m'n duimen doen er nog zeer van! :-[ ;D

De codes voor het KaKu spul kan je toch gewoon van remotecentral halen?
'T staat er wel onder een andere naam, maar 't is een vrij universeel systeem.
De officiele Engelse naam krijg je door het letterlijk te vertalen!

DJ-Foxx

Citaat van: HTip op augustus 27, 2008, 18:17:55
Ook nog goed nieuws van Eugen Weber van W&M Audio gekregen 8)

Ze hebben nog 6m Black Magic liggen. Optisch niet helemaal meer 100%, maar grootste deel ligt toch in de kabelgoot ;) En ik heb een mooie prijs gekregen. Zoektocht kan dus gestaakt worden.

Me helemaal happy :D

hey Tipje ;D,

ik zoek nog zo rond de 5-6 meter voor de 2 fronts ivm het wijzigen van mijn setup, weet jij of W&M nog meer had liggen? of heb jij nu wat meters over ;)

je mag me ook PM'en hierover, wil niet je topic vervuilen >:D

HTip

Citaat van: celerontje op augustus 27, 2008, 22:32:14
En over dat ''duimen'' gesproken, fijn dat je de kabel hebt, alleen m'n duimen doen er nog zeer van! :-[ ;D
;D

Maar even een vraagje: valt het moderne Kaku spul, die geen knopjes op de schakelmodules meer hebben, wel goed in te stellen op een niet-officiele Kaku remote?
Geen idee :-\

Die KaKu codes zijn i.i.g. geen probleem, die staan gewoon op remotecentral, wel onder een andere naam.
Citaat van: celerontje op augustus 27, 2008, 22:32:14
De officiele Engelse naam krijg je door het letterlijk te vertalen!
Dan weet ik het nog niet :-\ Kun je me gewoon de naam geven? ;)

Heb je al iets gevonden waar je Marantz apparatuur op komt te staan?
Ik heb wel al een rack op het oog, heb ik een x aantal pagina's geleden gepost ;) Maar omdat ik het zelf ook niet kan vinden... ;D (plaatje is klikbaar)

Ik heb van het rack ook een ontwerp gemaakt...

...en dit in het totaalontwerp geïntegreerd

Groot voordeel van dit rack is dat je verdiepingen met verschillende tussenruimten kunt combineren. En bovendien is het ook niet erg duur :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: DJ-Foxx op augustus 27, 2008, 22:35:48
hey Tipje ;D,

ik zoek nog zo rond de 5-6 meter voor de 2 fronts ivm het wijzigen van mijn setup, weet jij of W&M nog meer had liggen? of heb jij nu wat meters over ;)

je mag me ook PM'en hierover, wil niet je topic vervuilen >:D
Geen probleem hoor ;)

Roderick van AV123 heeft nog 2x3,5m volledig afgewerkt te koop. Is dat misschien iets?
http://www.av123.nl/bekabeling/blackmagic/

Ik weet niet of W&M nog meer had liggen, maar je kan natuurlijk hetzelfde doen wat ik heb gedaan en dat is een mail sturen naar [email protected]. Dan krijg je waarschijnlijk een mail van Eugen Weber zelf 8) Niet geschoten is altijd mis.

In ieder geval heb ik straks niets over ;)
Showcase - Topic

PjotrrrNL

Zou niet uit mogen maken, je verstuurd immers via de Powermid hetzelfde RF signaal.
Een Kaku remote is echter goedkoop en vaak in combinatie met een of meerdere module(s) vrijwel gratis...

denoontje

maar als je een harmony gebruikt, hoe weet de harmony dan welke code die aan de powermid moet geven?