Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Jean Sibelius

Die details maken het inderdaad helemaal af! Erg leuk :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Atmoz

8)

Mooie foto's, mooie ruimte en dikke apparatuur :D
Erg netjes allemaal!!
Dat wordt genieten ;)

Veel plezier d'r mee.

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

HTip

Citaat van: tiptop op augustus 21, 2008, 19:35:48
Ziet er allemaal prachtig uit, Philip :D 8)
Citaat van: denoontje op augustus 21, 2008, 23:10:57
leuk,

zo'n display maakt de ht af
Citaat van: Jean Sibelius op augustus 22, 2008, 06:46:41
Die details maken het inderdaad helemaal af! Erg leuk :)
Citaat van: atmoz op augustus 22, 2008, 09:28:20
8)

Mooie foto's, mooie ruimte en dikke apparatuur :D
Erg netjes allemaal!!
Dat wordt genieten ;)

Veel plezier d'r mee.

Met vr gr,

Atmoz

Bedankt weer allemaal. Genieten doen we al met volle teugen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: celerontje op augustus 21, 2008, 21:53:25
Die rail van autogordijn.nl is wel goedkoop, maar hoe betrouwbaar is ie?
Het gewicht van de gordijnen mag ook niet teveel zijn.
Ik heb er mijn twijfels bij.
Ik voorspel geen levensduur van 10 jaar i.i.g.
Ik moet gelijk denken aan hoeveel gezeik we hebben gehad het RF kastje van een Praxis zonnescherm. (Wel keurig opgelost trouwens.)
Wat zeg jij ervan, Philip?

Wat zijn het precies voor velours gordijnen?
Dun? Dik? Wie maakt ze op maat?
Geen idee hoe betrouwbaar het is. 20kg is toch best veel. Ik heb de gordijnen in mijn handen gehad en die waren zeker minder. Het zijn ook redelijk dunne velours gordijnen. Misschien is de motor apart leverbaar als ie stuk gaat. Maar volgens de website moet de motor 1000 uur meegaan, want neerkwam op 180.000 :o open en dicht. Motor loopt ook nooit langer dan 30 sec achter elkaar.

Ik denk toch dat deze het wordt, ik kan dit systeem 4x :o kopen voor de prijs van die andere offerte...

Citaat van: celerontje op augustus 21, 2008, 21:53:25
En wat betreft die iLink kabel, misschien kan je eentje van een audiozaak lenen en eentje lenen van iemand met een videocamera o.i.d., kan je zelf luisteren.
Goed idee :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Komt er aan de bovenkant ook een soort ''flap'' van dezelfde gordijnstof, die de rail afdekt?
Arno P heeft dat ook in z'n HT
Dat zal er stukken mooier uitzien, zeker omdat de rail wit is, wat erg storend zal zijn tijdens het projecteren.
Het mooiste lijkt me om de flap aan het plafond te maken, als het gordijn dan dicht is, is de hele muur bedekt met gordijn, is wel zo mooi, lijkt me.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op augustus 22, 2008, 23:28:51
Komt er aan de bovenkant ook een soort ''flap'' van dezelfde gordijnstof, die de rail afdekt?
Arno P heeft dat ook in z'n HT
Dat zal er stukken mooier uitzien, zeker omdat de rail wit is, wat erg storend zal zijn tijdens het projecteren.
Het mooiste lijkt me om de flap aan het plafond te maken, als het gordijn dan dicht is, is de hele muur bedekt met gordijn, is wel zo mooi, lijkt me.

Nope, maar dat heb ik ook niet nodig. Het voordeel van een verlaagd plafond is dat ik bij het scherm zaken zoals profielen en rails kan verbergen ;) Het verbergen van de adapter baart me meer zorgen. Daar moet ik nog wat voor verzinnen. Stroom ligt er wel, maar de dikte van een opbouwdoos met een adapter stop je niet zo maar even weg ::)

Om de rail op hangen, moet er een balk aan het plafond bevestigd worden. Aan de voorkant van de balk komt het hoekprofiel waar de plafondplaten op rusten. Aan de onderkant komt dan de rail te hangen. Ik heb dan hopenlijk nèt genoeg ruimte zodat je niets ziet van de rail.

Het gordijn zelf heeft in hoogte verstelbare haakjes, waardoor de bovenrand van het gordijn de rail kan afdekken. Ben erg benieuwd hoe het straks uitziet...
Showcase - Topic

celerontje

Da's nog mooier, uit het plafond.

Ik weet nog wel een oplossing voor je stopcontact/adaptor probleem:
Stopcontact tussen wand en gordijn aan het plafond!
Je hebt toch genoeg ''gordijn'' dat de muur constant bedekt!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Citaat van: celerontje op augustus 23, 2008, 12:51:47
Da's nog mooier, uit het plafond.

Ik weet nog wel een oplossing voor je stopcontact/adaptor probleem:
Stopcontact tussen wand en gordijn aan het plafond!
Je hebt toch genoeg ''gordijn'' dat de muur constant bedekt!
Goed idee weer! Dat ga ik doen, maar dan op de zijwand, want daar is ook de kabel die naar de wcd moet. Bedankt!!
Showcase - Topic

celerontje

Een gezond Hollands boerenverstand is nooit verkeerd. ;D

Je gebruikt dus zo'n grijze kabel voor 't stopcontact?
Is dat in Belgie gebruikelijk in binnenruimtes?

Hier in Nederland wordt in huiskamers etc. eigenlijk altijd buis en draad gebruikt.
Kabel wordt hier voornamelijk buiten en in schuurtjes gebruikt.

HTip

Citaat van: celerontje op augustus 23, 2008, 13:25:20
Een gezond Hollands boerenverstand is nooit verkeerd. ;D
;D

Citaat van: celerontje op augustus 23, 2008, 13:25:20
Je gebruikt dus zo'n grijze kabel voor 't stopcontact?
Is dat in Belgie gebruikelijk in binnenruimtes?

Hier in Nederland wordt in huiskamers etc. eigenlijk altijd buis en draad gebruikt.
Kabel wordt hier voornamelijk buiten en in schuurtjes gebruikt.
Yep, dat komt omdat de HT in de kelder is gebouwd. In onze kelder is alles uitgevoerd zoals in een buitenruimte. Soms zit er een buis omheen voor de (be)geleiding en bevestiging, maar als dat niet nodig is ligt (of hangt ;)) er gewoon een kabel, VMVK voor de kenners.

De woonverdiepingen zijn net zoals in Nederland ook bedraad met buis en draad. De zolder daarentegen weer zoals de kelder...
Showcase - Topic

HTip

Showcase - Topic

celerontje

Zou je ook duidelijke foto's kunnen maken van de verlaging waar de gordijnrail in komt?
Hoeveel ruimte komt er tussen de muur en het gordijn?

HTip

Citaat van: celerontje op augustus 23, 2008, 13:44:40
Zou je ook duidelijke foto's kunnen maken van de verlaging waar de gordijnrail in komt?
Heb net mijn fotoalbum bekeken of ik zo'n foto ertussen heb zitten, maar die ontbreekt :-\ Ik zal daar een paar foto's van maken...

Citaat van: celerontje op augustus 23, 2008, 13:44:40
Hoeveel ruimte komt er tussen de muur en het gordijn?
Dat moet ik nog bekijken, maar ik denk max. 10cm. De plafondplaten moeten voor de montage van de gordijnen worden ingekort en daar zitten al lampjes is. Die mogen niet te dicht op het gordijn komen... Misschien dus eerder 5cm ;)

Ik ga nu de kwalificatie van de Formule 1 in Valencia bekijken. Nieuw (straten)circuit, kan dus spannend worden :D
Showcase - Topic

celerontje

5 CM is echt te weinig voor een stopcontact tussen het gordijn en muur.
10 kan wel, dat raad ik ook aan.

Met lampjes bedoel je halogeenspotjes?
Die geven veel warmte af.
Stel dat je het gordijn op 10 CM hangt, wat is dan de afstand tussen de rail en de spotjes?

simsalabim

Ziet er allemaal echt super uit hoor HTIP, onwijs gaaf gewoon wou ik dus maar zeggen O0
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

HTip

Citaat van: celerontje op augustus 23, 2008, 14:08:54
5 CM is echt te weinig voor een stopcontact tussen het gordijn en muur.
10 kan wel, dat raad ik ook aan.

Met lampjes bedoel je halogeenspotjes?
Die geven veel warmte af.
Stel dat je het gordijn op 10 CM hangt, wat is dan de afstand tussen de rail en de spotjes?
Ik heb een paar foto's gemaakt om het duidelijk te maken ;) Ik heb ze zwaar aanpast, anders zag je geen verschil tussen projectiewand, hoekprofiel en plafondplaat :D

De spotjes zijn inderdaad halogeen en zijn in het midden van de plaat geplaatst. Na het plaatsen van de gordijnrail op 5cm is de afstand tot de spotjes ca. 18cm. Met 10cm is dat nog maar ca. 13cm. Maar ik weet nog niet hoeveel ruimte de gordijnen nodig hebben aan de achterkant. Het gordijn zal nooit helemaal openstaan. Er blijft altijd 70cm aan beide kanten bedekt. Dus daar zou ik veel achter kunnen verstoppen.

Het stopcontact zou dan komen op het lichtgrijze deel op de laatste foto. De absorber kan ik daarvoor niet gebruiken.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: simsatit op augustus 24, 2008, 12:39:11
Ziet er allemaal echt super uit hoor HTIP, onwijs gaaf gewoon wou ik dus maar zeggen O0
Bedankt voor het compliment. Vind het erg leuk dat zoveel mensen onze HT zo gaaf vinden :D
Showcase - Topic

celerontje

Als het krapjes wordt tussen muur en gordijn, dan zit je met een ´´bobbel´´ van het stopcontact en de adaptor, dus hoe ga je dat oplossen?

HTip

Citaat van: celerontje op augustus 24, 2008, 17:31:25
Als het krapjes wordt tussen muur en gordijn, dan zit je met een ´´bobbel´´ van het stopcontact en de adaptor, dus hoe ga je dat oplossen?
Ik ga kijken of hoe groot een stopcontact kan zijn. Misschien kan ik wel inbouwen?? Als het dicht op de projectiewand kan, denk ik dat er niets van te zien is. Maar als het gordijn verder van de wand af moet, heb ik natuurlijk helemaal geen probleem ;)
Showcase - Topic

HTip

Door het topic denoontje weer een extra optie voor de verlichting gekregen. Wist niet dat kaku (klikaanklikuit) nu ook minimodules heeft. Deze worden dmv RF aangestuurd. Is veel goedkoper dan X10, maar zijn er ook nadelen? En kan mijn Marantz deze RF codes rechtstreeks aansturen?
Showcase - Topic

celerontje

Inbouwen had je eigenlijk al beter meteen kunnen doen tijdens de bouw, dat geeft veel troep.
Aangezien het toch uit het zich is, is opbouw makkelijker.

Op dezelfde wand als het projectiescherm is geen optie, omdat je de boel dan heel dik wordt door de adaptor.
Neem de lichte zijwand, een geaard stopcontact is circa 7 cm breed en de adapter is ook een joekel, dus ik zou op save spelen met 8/9 cm, ´t liefst 10

Wat zeg jij?

celerontje

Citaat van: HTip op augustus 24, 2008, 17:56:32
Door het topic denoontje weer een extra optie voor de verlichting gekregen. Wist niet dat kaku (klikaanklikuit) nu ook minimodules heeft. Deze worden dmv RF aangestuurd. Is veel goedkoper dan X10, maar zijn er ook nadelen? En kan mijn Marantz deze RF codes rechtstreeks aansturen?

Nadelen, minder betrouwbaar, Audioloog heeft een paar jaar geleden z´n KaKu door X10 vervangen.
X10 is betrouwbaarder, universeler.

HTip

Citaat van: celerontje op augustus 24, 2008, 17:59:48
Inbouwen had je eigenlijk al beter meteen kunnen doen tijdens de bouw, dat geeft veel troep.
Aangezien het toch uit het zich is, is opbouw makkelijker.
Heb je gelijk in, dus opbouw heeft voorkeur.

Op dezelfde wand als het projectiescherm is geen optie, omdat je de boel dan heel dik wordt door de adaptor.
Niet alleen daarvoor, maar daarnaast wordt de werking van de absorber negatief beïnvloed.

Neem de lichte zijwand, een geaard stopcontact is circa 7 cm breed en de adapter is ook een joekel, dus ik zou op save spelen met 8/9 cm, ´t liefst 10

Wat zeg jij?

Ben benieuwd hoe breed het schakelmateriaal hier is. De breedte van het stopcontact laat ik de afstand bepalen tot het scherm. Bedankt voor het meedenken. Ga deze week eens kijken in de bouwmarkt.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op augustus 24, 2008, 18:01:15
Nadelen, minder betrouwbaar, Audioloog heeft een paar jaar geleden z´n KaKu door X10 vervangen.
X10 is betrouwbaarder, universeler.
Zal zijn topic eens bekijken op de nadelen. Betrouwbaarheid is natuurlijk belangrijk, maar als het verschil in kosten zo groot is, dan is het toch een optie om over na te denken.
Showcase - Topic

celerontje

Ik heb even de lineaal gehouden bij een opbouwstopcontact van het merk Bush-Jeager.
De Belgische variant is denk ik qua afmetingen hetzelfde, het is een modulair systeem.
In Belgie verschillen alleen de stopcontactmaterialen, vanwege de pinaarde, volgens mij.

De stekkers zijn vaak ook gelijk, kijk maar naar je wasmachine, zowel pin als randaarde.
Dus de diepte is ook gewoon gelijk, anders zouden de stekkers er niet goed inpassen.