Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Ik had ook niet verwacht dat het effect zo groot zou zijn. Ik schrijf het toe aan de akoestiek die nu zo goed als optimaal is. Daardoor horen we elk subtiel detail en wordt het geluid niet beïnvloed door de ruimte.

En de investering is echt niet groot. Zeker de kunststof variant. Dus ik ga zeker de rest van de in- en uitgangen afdekken. Alleen volgens een tip van een van de fabrikanten moet de record-out openblijven ;)

We hebben zowel analoog als digitaal (iLink) geluisterd en beide gaven hetzelfde effect :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik zit na een drukke week lekker muziek te luisteren in de HT. Seal schalt door de speakers en het klinkt absoluut heerlijk :wub: En ondertussen type ik dit.

Misschien heb ik maandag nieuws... (en het gaat niet over de HD950 ;))
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Dit klinkt goed. Heerlijke muziek!

Word het een nieuw doek of een bultje caps....
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Citaat van: Zefanja op januari 14, 2011, 15:28:17
Dit klinkt goed. Heerlijke muziek!
Zeker! Nu Lucie Silvas - Breathe in. Klinkt nu ook heel anders en wat mij betreft écht beter. Was al in de Nespa geweest en dat was reeds een grote verbetering...

Citeer
Word het een nieuw doek of een bultje caps....
Nieuw doek? Bedoel je voor de basstrap?

Caps gaan er zeker komen, maar dat is het niet ;)
Showcase - Topic

HTip

Net een update van Bjorn gehad over de HD950. Diagnose is uitgevoerd en probleem is bekend. Waarschijnlijk voor woensdag een schatting van de reparatieduur. Ik ben al blij dat men weet wat er aan de hand is en dat het te repareren is.

Ik wacht in spanning af...
Showcase - Topic

Jean Sibelius

Wij wachten geduldig samen met jou af :) (ik zie de 'teller' wel weer verschijnen) ;)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op januari 14, 2011, 17:42:21
Wij wachten geduldig samen met jou af :) (ik zie de 'teller' wel weer verschijnen) ;)

Groeten, Jan

Ik ben niet echt geduldig, maar ik kan wel vast een countdown timer neerzetten. Zet de timer op maandag 0.00 uur, want dan ben ik zeker wel weer thuis ;)

http://www.acmaine.com/swish/bdg_cd.swf?g_year=2011&g_month=1&g_day=18&g_title=Aftellen%20tot%20....%20!!

;D
Showcase - Topic

Zefanja

Citaat van: HTip op januari 14, 2011, 16:00:15
Zeker! Nu Lucie Silvas - Breathe in. Klinkt nu ook heel anders en wat mij betreft écht beter. Was al in de Nespa geweest en dat was reeds een grote verbetering...
Nieuw doek? Bedoel je voor de basstrap?

Caps gaan er zeker komen, maar dat is het niet ;)

Die kan ik niet. Maar eens opzoeken.
Heb vanavond bij Roy ook naar Seal geluisterd en dat klonk erg goed.

Haha nee dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde een nieuw scherm, maar die heb je nog niet zo heel lang gelden vervangen toch?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Madhouse

Citaat van: Zefanja op januari 15, 2011, 01:03:30

Die CD van Lucie Silvas heb ik ook! Had ik je ook best kunnen laten horen.

Maar Seal was ook lekker he, echt een aanrader blijft het (net zoals de CD's die jij mee bracht)

Maarre Philip, ik ben nu toch wel heel nieuwsgierig voor maandag aangezien de teller weer terug is gekomen  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

jaco

Citaat van: HTip op januari 14, 2011, 16:01:55
Net een update van Bjorn gehad over de HD950. Diagnose is uitgevoerd en probleem is bekend. Waarschijnlijk voor woensdag een schatting van de reparatieduur. Ik ben al blij dat men weet wat er aan de hand is en dat het te repareren is.
Als ze weten wat het probleem is, kunnen ze toch direct een reparatieduur afgeven ?
Als je het onderdeel wel hebt, kijk je hoe veel er nog te repareren voor zijn.
Als je het onderdeel niet hebt kijk je hoe lang het bestellen duurt en plan je de reparatie alvast in.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

HTip

Citaat van: Madhouse op januari 15, 2011, 01:05:49
Die CD van Lucie Silvas heb ik ook! Had ik je ook best kunnen laten horen.
Maar Seal was ook lekker he, echt een aanrader blijft het (net zoals de CD's die jij mee bracht)
Seal is echt een heel erg gave CD! Lucie Silvas is een heel andere sound, maar niet minder lekker. Er staan een paar kippenvelnummers op, die ook perfect zijn om je speakers te testen ;)
Showcase - Topic

HTip

Haha nee dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde een nieuw scherm, maar die heb je nog niet zo heel lang gelden vervangen toch?
Mijn huidige scherm is van mei 2009, dus in theorie rijp voor upgrade, maar dit scherm is écht fantastisch. Het is dan ook een echt high-end scherm. Het doek is één van de beste doeken in de industrie en THX- én ISF-gecertificeerd. Kortom, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt mijn Stewartscherm te vervangen ;)

Citaat van: Madhouse op januari 15, 2011, 01:05:49
Maarre Philip, ik ben nu toch wel heel nieuwsgierig voor maandag aangezien de teller weer terug is gekomen  :D
Ik ook, maar je zult nog even geduld moeten hebben. Ik weet dat dat heel moeilijk is :tongue2: ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: jaco op januari 15, 2011, 07:18:32
Als ze weten wat het probleem is, kunnen ze toch direct een reparatieduur afgeven ?
Als je het onderdeel wel hebt, kijk je hoe veel er nog te repareren voor zijn.
Als je het onderdeel niet hebt kijk je hoe lang het bestellen duurt en plan je de reparatie alvast in.
Diagnose stellen is wat anders dan de oplossing weten. Er zijn vaak meerdere alternatieven en het is aan de technici om de beste te kiezen. En de mensen die de diagnose stellen zijn vaker ook niet de mensen die de reparatie uitvoeren. Diagnose vereist meer kennis en een hoger denkvermogen.

Maar ik weet de reparatieduur natuurlijk liever gisteren dan morgen ;D
Showcase - Topic

RalphH

De spanning stijgt weer op beeld gebied. We duimen weer mee dat de mannen van JVC op korte termijn alles op een rijtje hebben en uitsluitsel kunnen geven!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Madhouse

Citaat van: HTip op januari 15, 2011, 09:04:09
Ik ook, maar je zult nog even geduld moeten hebben. Ik weet dat dat heel moeilijk is :tongue2: ;D

Was sarcastisch bedoeld, ik weet al lang wat er gaat gebeuren als de teller op 0 staat  :D :D :D

HTip

Citaat van: RalphH op januari 15, 2011, 09:53:03
De spanning stijgt weer op beeld gebied. We duimen weer mee dat de mannen van JVC op korte termijn alles op een rijtje hebben en uitsluitsel kunnen geven!
Fijn, dat scheelt mij weer eelt op de vingers ;D Hoop ook dat ze daarna snel de reparatie gaan uitvoeren...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Madhouse op januari 15, 2011, 23:48:35
Was sarcastisch bedoeld, ik weet al lang wat er gaat gebeuren als de teller op 0 staat  :D :D :D
;D

Dat nog niemand, behalve jij en Snowmaster, de puzzelstukjes hebben gevonden en opgelost is mij overigens een raadsel. Zeker degenen die mijn set zo goed kennen ;) Waar is celerontje eigenlijk?

Met een beetje speurwerk kan je erachter komen, maar ik snap dat het al laat is, dus ik zal jullie helpen...

Bericht in het topic van Madhouse:
Citaat van: Madhouse op januari 15, 2011, 18:14:31
Weer een nieuwtje: Ik heb zojuist de Furutech G-320Ag-18F8-EU Powercord 1,8m van HTip overgenomen. Ik denk dat dit een hele goede toevoeging kan zijn op de Marantz UD5005  :pompom:

Zoals sommigen van jullie wellicht weten is deze kabel voor mijn Panasonic BDP35 ;)

Misschien herinneren jullie je dit bericht
Citaat van: HTip op december 28, 2010, 14:07:34
Ik zal me gewoon weer op andere manieren moeten vermaken. En Avatar, Inception, Toy Story 3, Shrek, etc. zullen nog even moeten wachten voordat ze in de BD-speler verdwijnen. Misschien kan ik daarmee nog beter dan wachten tot de Oppo ;)

Nou dat gaat dus gebeuren, want ik ga maandag naar forumlid robbie73 en ga terugkomen met... een Oppo BDP-83SE TUC :pompom: :pompom:

Kan het nog niet geloven dat het zo is, maar dit was weer zo'n buitenkansje die ik niet kon laten schieten. Ik was eigenlijk nog te laat, maar degene die eerder was had nog twijfels en toen was het snel gebeurt. Een leuk telefoongesprek met robbie73 en dit is het resultaat.

De komende tijd kan ik me dus helemaal concentreren op het geluid, want deze Oppo moet waanzinnig klinken met analoge audio. Dat ga ik dus uitgebreid testen :music:

Me helemaal heppie :happy:
Showcase - Topic

celerontje

TUC? :headbanging: ;)

Ben blij dat ik het niet uitgezocht heb, hopelijk scheelt dat van die irritante plagerige raadspelletjes in de toekomst! :P :D :D :D

Ben erg benieuwd hoe-ie zich vergelijkt met je Marantz en alle digitale en analoge opties... :headbanging:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Zullen niet veel raadspelletjes meer komen, want met de Oppo en de JVC ben ik voor de komende tijd klaar met mijn apparatuur. Akoestiek is ook wat ik wil, dus alleen nog tweaks en misschien nog eens andere interlinks, e.d. maar daar zijn geen raadspelletjes voor nodig ;D

Als ik de reviews lees, denk ik dat mijn (toch al niet slechte ;)) Marantz DV9600 het toch wel moet afleggen tegen deze zwaargemodificeerde Oppo BDP-83. Heb de plaatjes op de site van Oppo bekeken en ik vind 'm best mooi...

Foto's zijn klikbaar ;)

Nu nog eigen foto's, maar dat komt maandag wel...
Showcase - Topic

HTip

Leuke statistiek. Vandaag is mijn topic meer dan 250.000 keer gelezen :o
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: HTip op januari 14, 2011, 23:00:36
Ik ben niet echt geduldig, maar ik kan wel vast een countdown timer neerzetten. Zet de timer op maandag 0.00 uur, want dan ben ik zeker wel weer thuis ;)

;D

Kan nu ook de timer verder invullen ;D

http://www.acmaine.com/swish/bdg_cd.swf?g_year=2011&g_month=1&g_day=18&g_title=Oppo%20BDP-83SE%20TUC%20in%20Chamber%20of%20Dreams!!
Showcase - Topic

Madhouse

Hahahahaha eindelijk is het bekend! Dit was toch de zwakste schakel in je set tot nu toe. Ik denk dat alles nu wel op gelijk niveau is.

Heb de Oppo BDP-83SE hier vandeweek gehad en die ziet er ook heel erg mooi uit! Ga je veel plezier aan beleven. ;D

HTip

Citaat van: Madhouse op januari 16, 2011, 09:46:17
Hahahahaha eindelijk is het bekend! Dit was toch de zwakste schakel in je set tot nu toe. Ik denk dat alles nu wel op gelijk niveau is.
;D Het lijkt erop dat het helemaal niet als een verrassing komt, want er zijn zo weinig reacties :unsure: ;)

Helemaal mee eens. Ik heb lang gedaan over de opvolger, maar ik wilde persé een UD-speler die naast de BD35 ook de DV9600 kon vervangen. En dat is denk ik wel gelukt zo ;)

Citeer
Heb de Oppo BDP-83SE hier vandeweek gehad en die ziet er ook heel erg mooi uit! Ga je veel plezier aan beleven. ;D
Ik had al veel over de SE-versie gelezen, o.a. de shoot-out vorig jaar en toen was Oppo al een serieuze kandidaat geworden. De Marantz UD8004 vond ik gewoon nog te duur. En al veel contact met Snowmaster en frank2 gehad over de TUC-aanpassingen. Eigenlijk was het de bedoeling dat Snowmaster met een TUC-versie zou langskomen om te testen in mijn set, maar dat is niet meer nodig ;D

Snowmaster komt nog wel langs, maar nu alleen nog maar voor de verdere tweaks van de stroom, waar al veel over geschreven in het topic van frank2. Ben daar natuurlijk heel erg benieuwd, zeker omdat ik vind dat mijn stroom al op een hoog niveau is. Aparte audiograde groep, bekabeling, verdeeldoos, PPP en netkabels hebben hiervoor gezorgd. De zekering in de SR9600 zou ik graag vervangen door een audiograde exemplaar. Zelfde geldt voor de IEC-ingang. De Oppo TUC heeft een Rhodium IEC-inlet. Daar zit ik ook aan te denken voor de SR9600.

Kan hierover nog zóveel schrijven. Eerst maar gaan genieten van het nieuwe geluid en later ook het beeld!
Showcase - Topic

Madhouse

Die tweaks zijn ook best interessant. Ik was zelf stiekem al aan het rondkijken om de UD5005 te laten modificeren maar ik kan er 0,0 over vinden...

HTip

Citaat van: Madhouse op januari 16, 2011, 10:21:16
Die tweaks zijn ook best interessant. Ik was zelf stiekem al aan het rondkijken om de UD5005 te laten modificeren maar ik kan er 0,0 over vinden...
Er bestaat een SI-versie van. Gaat niet zover als een TUC-versie, maar wordt wel door hen aangeboden.

Misschien dat WenW Audio deze kan laten modificeren. Vragen kan je altijd...
Showcase - Topic