-simsatit's-HT-attic- >> Bass authority .. Sonus Abyssus & Crown Macrotech

Gestart door simsalabim, mei 16, 2007, 20:39:50

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Mooie upgrades Simon :thumbs-up: en prachtige namen voor je, zeer waarschijnlijk, ook prachtig klinkende zelfbouwspeakers.

Door het zwart van de wanden en de gordijnen zul je ook een verbetering in je contrast hebben gekregen en komt de nieuwe JVC nog beter tot zijn recht. Is de X30 gecalibreerd?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

simsalabim

Hoi Philip,

dank je, ik ben er heel blij mee!
contrast is geweldig, alles zwart maakt zo een verschil :-)
ik ben nogal scifi liefhebber en dan is een jvc toch wel heel fijn, heb nu prometheus 2 x zitten kijken en wat een fantastisch beeld.
Ik heb de iris op -9 (gaat van 0 (helemaal open) tot -15 (helemaal dicht)) gezet, op low lamp mode nog genoeg pop op het 2,4m scherm en zwart = zwart.

speakers staan nog steeds bij de schilder, ik wil ze nu wel eens terug.

Zo te lezen in jou topic genieten jullie ook met volle teugen van jou ht, ziet er heel mooi uit ook met de speaker plateaus.

toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsalabim

Paar mooie filmposters bestelt:

Poolse ;D ik vind het de mooiste, altijd artistiek 8)

Poster 1: Solaris van Tarkovski
Poster 2: Taxi driver van Scorsese

Maat 70 x 100
Worden ingelijst door mijn vader (lijstenmaker) en voorzien van matglas 8) , hij plakt de posters in volledigheid op een zuurvrij karton en dan is het echt zo mooi strak, geen golfje erin :-*
Hangen strak tegen mijn schuine wanden, zijn daarom ook stevige lijsten.

simsalabim

Die naam vind ik ook wel cool, taksowkarz..  :D

Ik vind het charme hebben, zo heb ik al een originele italiaanse poster van Vertigo, van Hitchcock, vind ik ook zo een mooi design.
Ben nog op zoek naar een groot formaat van moon met sam rockwell, ook een hele mooie poster.

simsalabim

Citaat van: HTip op mei  9, 2013, 07:35:23
Mooie upgrades Simon :thumbs-up: en prachtige namen voor je, zeer waarschijnlijk, ook prachtig klinkende zelfbouwspeakers.

Door het zwart van de wanden en de gordijnen zul je ook een verbetering in je contrast hebben gekregen en komt de nieuwe JVC nog beter tot zijn recht. Is de X30 gecalibreerd?

Ik wil mijn JVC zelf gaan calibreren, terzijnertijd een I1 pro voor kopen, zijn nu heel goed te betalen en zijn gewoon hele goede meters.
Vind ik gewoon leuk om te doen, geeft toch weer een beetje het crt gevoel als je zelf aan de slag gaat met je beamer, altijd lol gehad met de barco, maar wel heel blij dat er nu geen ruimteschip meer boven mijn hoofd hangt..

HTip

Ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht. Als je je eigen filter kan bouwen en het geduld hebt om die goed af te stellen, dan is een ISF-kalibratie ook wel te doen voor je. Mooie posters. Prachtig die vertalingen ;)

Bedankt Simon. Ik vind het ook erg gaaf uitzien met de CA Diamonds onder de speakers en componenten. En het klinkt zo indrukwekkend als het uitziet. We genieten inderdaad met volle teugen!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

simsalabim

De knoop doorgehakt!

De BK amps voor de 18" BMS subs gaan vervangen worden door de killer of killers,

> The legendary backbreaker!!
> The bass authority........

O0

> Crown Macrotech MA5002VZ <

:devil:

2 x 1090 watt op 8 ohm, maaarrrr je hebt watts en je hebt Macrotech MA5002VZ :D

Nu wordt de naam van mijn subwoofers pas echt terecht, Sonus Abyssus..

simsalabim

de Macrotech komt in een andere ruimte te staan ivm fan noise, mijn HTPC staat daar ook.
Ben benieuwd welke het meest geluid produceert (mijn HTPC heeft ook heel wat fans).
Morgen ga ik m halen de Macrotech, toch meer dan 35 kg.. pff

Martijn M

Dutch & Dutch

simsalabim

simsalabim

Citaat van: morca op januari 17, 2014, 18:45:23
Serieuze amp voor je driver,s !!
Crown is redelijk stil toch?

Als je het doet moet je het goed doen ha!

Zou idd redelijk stil moeten zijn maar plaats dit soort apperaten liever niet in het HT.

simsalabim

simsalabim

simsalabim

Citaat van: morca op januari 17, 2014, 19:04:44
Staat er goed bij!!
Verkopen...prijs PM mag ook,misschien intresse.

Thanks,

ik zal even over de prijs nadenken zal je spoedig een pm sturen ;)

simsalabim

Ik heb ook een mooie afstandsbediening houder en minitafeltje gemaakt op mijn relax stoel  :P  (past perfect een glas in en wat vernaperingen)

simsalabim

Zit best fijn  ;D

simsalabim

Voeten bankje heb ik ook zelf gemaakt, met skai (nepleer) en  een lekkere dikke vulling.
Basis is een ikea lack tafeltje van 7 euro...

Voor iets meer dan een tientje een heerlijke voetenbank O0
Er is er nog 1 in de maak voor mijn vrouw.

cardas49

Ik kijk altijd met een beetje jaloezie naar mensen die dit soort zaken (voetenbankjes) zo handig zelf in elkaar draaien. Leuk hoor. Heb je de voorste pootjes nog wat korter gemaakt zodat hij iets naar beneden afloopt?
Nvidia Shield | Arcam AVR11
Revel M106, C205, S206 | Klipsch R-115SW
Epson TW9200W | Kingpin TAB270
Schiit Gungnir MB | Jotunheim 2 | Hifiman Edition XS

simsalabim

Hi Mark,
dit kun jij ook!
as easy as 123 ;) realy!

heb uitgeprobeerd wat het lekkerst zat en uiteindelijk zijn de pootjes precies even hoog geworden, dit zit het lekkerst daar de stoel echt in de lighouding kan, het hoofdeinde komt dan automatisch omhoog zodat je toch perfect zicht hebt op het scherm.
Vandaar dat de benen eigenlijk waterpas liggen, haha;)

simsalabim

Inmiddels is de Crown geariveerd..
Morgen maar eens plaatsen.
Het fan geluid is zo zacht dat deze toch maar gewoon in het ht komt.

simsalabim

Naamplaatjes voor mijn speakersysteem zijn binnen, zwart geanodiseerd alu lasergegraveerd  :pompom:

Fronts:
Sonus Agro (Beta teken)
Center:
Sonus Agro (Delta teken)
Rears (nog te bouwen):
Sonus Agro (Zeta teken)
Subwoofers:
Sonus Agro Abyssus

yorkie13