Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Richi

Vandaag heb ik twee Samsung Evo 860 SSD schijven van 1TB besteld voor de Mac Mini. De prijs is al ruim een half jaar stabiel en voordat het C virus roet in het eten gooit, wil ik ze graag ingebouwd hebben. Dus dat is het projectje voor deze week. De belangrijkste reden was trouwens dat de Mac Mini met Roon wat traag wordt, vooral na het ontwaken vanuit de slaapstand duurt het lang voordat hij weer een beetje vlot reageert. Hopelijk los ik dat hiermee op. De i7 met 16Gb zou snel genoeg moeten zijn, denk dat de HDDs de beperkende factor zijn op dit moment.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

mijkie

Dat wordt genieten, erg fijne upgrade van hdd naar ssd !
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

Richi

Citaat van: mijkie op februari 25, 2020, 11:15:25
Dat wordt genieten, erg fijne upgrade van hdd naar ssd !
Ja, ik ben zeer benieuwd.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

J o e p

Citaat van: Richi op februari 25, 2020, 11:13:14
Vandaag heb ik twee Samsung Evo 860 SSD schijven van 1TB besteld voor de Mac Mini. De prijs is al ruim een half jaar stabiel en voordat het C virus roet in het eten gooit, wil ik ze graag ingebouwd hebben. Dus dat is het projectje voor deze week. De belangrijkste reden was trouwens dat de Mac Mini met Roon wat traag wordt, vooral na het ontwaken vanuit de slaapstand duurt het lang voordat hij weer een beetje vlot reageert. Hopelijk los ik dat hiermee op. De i7 met 16Gb zou snel genoeg moeten zijn, denk dat de HDDs de beperkende factor zijn op dit moment.

In mijn Mac mini 2018 valt er geen SSD up te graden.
Of ik moet een externe SSD via Thunderbolt 3 (USB-C) aansluiten.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Richi

Citaat van: J o e p op februari 25, 2020, 17:15:15
In mijn Mac mini 2018 valt er geen SSD up te graden.
Of ik moet een externe SSD via Thunderbolt 3 (USB-C) aansluiten.
Gelukkig heb ik een 2011 i7 Server uitvoering, daar valt nog wat mee te knutselen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

De SSDs zitten in de Mac Mini. Was in een uurtje gepiept. Nieuwe OSX High Sierra erop gezet en Roon geïnstalleerd. Daarna Roon backup terug gezet en draaien maar. Wat een snelheid zeg. Super.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Nog aan het prutsen met de netwerkkabels. De Atlas en de Audioquest zijn er nu uit en er zit Blue Jeans Cable cat 6a tussen Mac Mini en switch en tussen switch en Naim Uniti Atom. De BJC doen het erg goed, klinken mooi vol en er is ook veel detail/sprankeling te horen. Nu maar eens laten inspelen. De AQ vond ik te iel klinken en de Atlas mooi gebalanceerd, maar ik miste de sprankeling.

Aankomende week zit ik in het buitenland, dan kan mijn vrouw de kabels mooi inspelen voor mij. ;D Volgend weekend maar weer eens serieus gaan luisteren.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

De vrouw inspelen met kabels terwijl je zelf in het buitenland verblijft 🤔 😏
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Zou ik de baby cam verplaatsen naar onze woonkamer?  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Sailor Jan

Maar als je vrouw niet in inspelen gelooft dan heeft die baby cam ook geen zin natuurlijk [emoji2957]
Wees lief voor jezelf

Richi

Citaat van: Sailor Jan op maart  1, 2020, 20:46:22
Maar als je vrouw niet in inspelen gelooft dan heeft die baby cam ook geen zin natuurlijk [emoji2957]
\We hebben er al vier, dus mijn vrouw is al ingespeeld. :D

Zo kan ie wel weer. De KABELS moeten worden ingespeeld.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

#1686
Volgend weekend komt er trouwens nog een Pink Faun LAN isolator binnen. Eens kijken of dat nog verschil maakt. En dan is het wel ff klaar met tweaken.

Edit: hoewel, mijn vrouw gaf me gisteren een miniDSP Unik microfoon cadeau, dus daar gaat natuurlijk nog wel mee geprutst worden de komende tijd. Met REW meten en dan aan Roon voeren en kijken wat dat doet. Ik sta sceptisch tegenover DSP, maar wie weet. Ik stond eerst ook sceptisch tegenover het inspelen van kabels, verschil tussen digitale interlinks, verschil tussen loopwerken en ga zo maar door.  :angel:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

B-art

En hoe bevallen de gaia isoaccoustics na een tijdje? Niet het gevoel het volume hoger te moeten zetten?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Richi

Citaat van: B-art op maart  1, 2020, 21:08:20
En hoe bevallen de gaia isoaccoustics na een tijdje? Niet het gevoel het volume hoger te moeten zetten?
Daar heb ik eigenlijk niet op gelet. Het speelt wel heerlijk los en dynamisch. Ik haal ze er niet meer onderuit, het is echt een mooie verbetering bij mijn luidsprekers. Schandelijk eigenlijk, bij zulke dure luidsprekers, maar ja.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

B-art

#1689
Wat kost ook al weer een set voor 2 speakers?  Ik ben nog steeds aan het twijfelen. Vond de demo op de show in Alkmaar niet heel doorslaggevend. Montage schijnt wel met twee man te moeten. Gaia mag niet schuin onder druk komen te staan bij het monteren maar er recht onder blijven en dan neerzetten met tekst van het merk naar voren.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

J o e p

Citaat van: Richi op februari 25, 2020, 21:13:49
Gelukkig heb ik een 2011 i7 Server uitvoering, daar valt nog wat mee te knutselen.

Praktijk leert dat 99,9% toch Qobuz HiRes is.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Richi

Citaat van: B-art op maart  1, 2020, 21:13:42
Wat kost ook al weer een set voor 2 speakers?  Ik ben nog steeds aan het twijfelen. Vond de demo op de show in Alkmaar niet heel doorslaggevend. Montage schijnt wel met twee man te moeten. Gaia mag niet schuin onder druk komen te staan bij het monteren maar er recht onder blijven en dan neerzetten met tekst van het merk naar voren.
Ik had ze er zo onder zitten. De Contours kan ik alleen tillen en we hebben een hoogpolig vloerkleed waar ik ze alleen op hun zijkant kon neerleggen. De Gaia's zaten er zo onder gedraaid en neerzetten ging ook prima in mijn eentje. Dus was een fluitje van een cent. En ze staan inderdaad netjes met het logo naar voren.

Marcel van H&C hifi levert ze voor een mooie prijs, is zou even contact met hem opnemen. Ja, het is een hele investering, maar ik vond ze het geld zeker waard.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: J o e p op maart  1, 2020, 22:12:22
Praktijk leert dat 99,9% toch Qobuz HiRes is.
Bij ons niet, want Qobuz heeft minder aanbod in het Ambient genre, wat wij veel luisteren. Dus ik blijf nog even bij TIDAL voorlopig.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

B-art

Oké als Marcel met een mooi aanbod komt....
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Richi

Citaat van: B-art op maart  1, 2020, 22:29:23
Oké als Marcel met een mooi aanbod komt....
Stuur hem maar eens een PM
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: Richi op maart  1, 2020, 21:05:17
Volgend weekend komt er trouwens nog een Pink Faun LAN isolator binnen. Eens kijken of dat nog verschil maakt. En dan is het wel ff klaar met tweaken.
En als je eigenlijk denkt dat het niet veel beter meer kan, wordt je verrast door de verbetering die de Pink Faun LAN isolator nog brengt. Relatief kleine stappen allemaal, maar het wordt toch steeds weer beter. Lekker hoor. Het vervangen van de LAN kabels door Blue Jeans Cable en de LAN isolator samen hebben voor een flinke verbetering in de weergave gezorgd. Hoe moet ik het omschrijven: ruimtelijker, strakker, meer dynamiek, meer detail, maar ook meer rust. Tja, weet anders ook niet hoe ik het moet omschrijven.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Herkenbaar hoor. De Gaia's zijn geen koopje, ik heb er echt wel even over moeten nadenken of ik het bedrag wou spenderen aan een tweak, maar ze zijn hun geld meer dan waard.

Citaat van: Richi op maart  1, 2020, 21:11:51
Daar heb ik eigenlijk niet op gelet. Het speelt wel heerlijk los en dynamisch. Ik haal ze er niet meer onderuit, het is echt een mooie verbetering bij mijn luidsprekers. Schandelijk eigenlijk, bij zulke dure luidsprekers, maar ja.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kerkhoffd

Die LAN isolator is een interessant apparaatje. Zo dicht mogelijk te plaatsen bij c.q. in de netwerkingang van de bron?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Rowdy

Citaat van: Richi op maart  1, 2020, 22:20:10
Ik had ze er zo onder zitten. De Contours kan ik alleen tillen en we hebben een hoogpolig vloerkleed waar ik ze alleen op hun zijkant kon neerleggen. De Gaia's zaten er zo onder gedraaid en neerzetten ging ook prima in mijn eentje. Dus was een fluitje van een cent. En ze staan inderdaad netjes met het logo naar voren.

Marcel van H&C hifi levert ze voor een mooie prijs, is zou even contact met hem opnemen. Ja, het is een hele investering, maar ik vond ze het geld zeker waard.
Bij mij ging het wel wat moeilijker om ze allemaal op dezelfde hoogte eronder te krijgen. Mijn vingers zijn te dik om de moeren te verdraaien.
Hoe hebben jullie dat gedaan?

Richi

Citaat van: Kerkhoffd op maart  6, 2020, 17:53:32
Die LAN isolator is een interessant apparaatje. Zo dicht mogelijk te plaatsen bij c.q. in de netwerkingang van de bron?
Inderdaad. Bij mij dus achterin de Atom.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a