Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Xander32

... ik heb het meerdere keren mee gemaakt dat ik elders, bv. tijdens een M&G, zaken meende te horen welke ik op eigen set nog niet gehoord had. Wanneer ik vervolgens thuis betreffende passage(s) ging luisteren, waren daar betreffende zaken ook gewoon te horen ...

Wanneer men middels een nieuwe set of een nieuw component in een set, muziek gaat luisteren, zal menigeen dat in eerste istantie met een andere focus doen. Dan hoor je soms zaken die voorheen afwezig leken ...


Citaat van: chansig op januari 28, 2018, 11:34:52
Voor een ietwat verwarrende review. Openheid is enorm en een mindere staging. Voor mijn gevoel hebben die 2 zaken met elkaar te maken en is er sprake van het 1 wanneer het andere er ook is.

Dat je dingen nu hoort zegt niet heel veel. Onthoud wat je meent te horen (wat je nog nooit gehoord hebt) en ga dan naar de Pio's luisteren, lijkt mij namelijk sterk dat die info weglaten.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Citaat van: chansig op januari 28, 2018, 11:34:52
Voor een ietwat verwarrende review. Openheid is enorm en een mindere staging. Voor mijn gevoel hebben die 2 zaken met elkaar te maken en is er sprake van het 1 wanneer het andere er ook is.

Dat je dingen nu hoort zegt niet heel veel. Onthoud wat je meent te horen (wat je nog nooit gehoord hebt) en ga dan naar de Pio's luisteren, lijkt mij namelijk sterk dat die info weglaten.

Gr. Hans
Bedankt voor je reactie Hans. Je hebt zeker een punt hier. De staging en mate van detail zouden moeten samenhangen. Ik zal hier nog eens gericht naar luisteren. Zelf vermoed ik dat het TV meubel bij de Dyns in de weg staat omdat de tweeters zo laag zitten. Bij de Pios zitten de tweeters op de hoogte van de tv en dan bevindt zich er veel meer lucht tussen.

Ik ga zeker nog goed naar de Pios luisteren!
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: Xander32 op januari 28, 2018, 12:15:06
... ik heb het meerdere keren mee gemaakt dat ik elders, bv. tijdens een M&G, zaken meende te horen welke ik op eigen set nog niet gehoord had. Wanneer ik vervolgens thuis betreffende passage(s) ging luisteren, waren daar betreffende zaken ook gewoon te horen ...

Wanneer men middels een nieuwe set of een nieuw component in een set, muziek gaat luisteren, zal menigeen dat in eerste istantie met een andere focus doen. Dan hoor je soms zaken die voorheen afwezig leken ...
Ook hier zal ik extra goed op letten de volgende keer dat ik ga luisteren. Ik heb veel met anderen geluisterd. Het wordt nu tijd dat ik zelf luister en mijn eigen conclusies ga trekken.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Gisteren hebben we uitgebreid geluisterd en een conclusie getrokken. De Dynaudios blijven bij ons. Hoewel we de Pioneers fantastisch vinden, bieden de Dynaudios veel detail en dynamiek wat ook erg lekker klinkt. Soms is zijn de hoge tonen wat overheersend, maar daar gaan we nog wel wat op vinden. Daarenboven passen ze gewoon veel beter in ons recent gewijzigde interieur, vandaar deze conclusie. De Pioneers gaan dus in de verkoop.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

bert50

En denk een goede keus Richi wacht maar af na 400 uur wat er dan gebeurd veel luisterplezier ermee [emoji106][emoji106][emoji446][emoji445]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

fietser

Gefeliciteerd met je aankoop en veel luisterplezier.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Zweitse

Nu nog een AVM MP30 en je bent helemaal klaar ;)

Richi

Citaat van: Zweitse op januari 30, 2018, 10:42:15
Nu nog een AVM MP30 en je bent helemaal klaar ;)
En een paartje M30 erbij  :clapping:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: fietser op januari 30, 2018, 10:34:04
Gefeliciteerd met je aankoop en veel luisterplezier.
Dank je!
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: bert50 op januari 30, 2018, 10:26:38
En denk een goede keus Richi wacht maar af na 400 uur wat er dan gebeurd veel luisterplezier ermee [emoji106][emoji106][emoji446][emoji445]
Ik ben benieuwd...
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

take5

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinsten - zo te lezen op basis van zeer goed doordachte overwegingen.  :thumbs-up:

Sirius666

#1061
Citaat van: bert50 op januari 30, 2018, 10:26:38
En denk een goede keus Richi wacht maar af na 400 uur wat er dan gebeurd veel luisterplezier ermee [emoji106][emoji106][emoji446][emoji445]

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Best lastig dan aangezien je na 14dgn geen retourrecht meer hebt....met 24/7 draaien zit je nl. nog niet aan 400 uur :D Apart ook. Voor die 400u dus ruk, en opeens magie na die grens?

bert50

Zeg ik ruk dat lees ik niet


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Zweitse

Citaat van: Richi op januari 30, 2018, 11:19:00
En een paartje M30 erbij  :clapping:
Zouden die beter zijn dan de N-core?

Richi

Citaat van: Zweitse op januari 30, 2018, 12:57:11
Zouden die beter zijn dan de N-core?
Geen idee, maar het smoelt wel fijn.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Jumping Jack

Die m30 krijgen wel overal erg lovende reviews (voor wat het waard is)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Peerless Monster

Het wordt tijd voor een andere avatar ;).
Heel erg mooie aankoop! Jammer van de Pioneer, maar eerlijk is eerlijk dynamiek is erg lekker. ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

Veel plezier met de dynaudio s.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Richi

Bedankt mannen. Ik zal de avatar t.z.t. aanpassen.  :D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: Jumping Jack op januari 30, 2018, 13:43:42
Die m30 krijgen wel overal erg lovende reviews (voor wat het waard is)...
Ja, misschien ga ik ze wel eens vergelijken. De plaatselijke Hobo Hifi heeft ze staan.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Veel muziekplezier 🎶.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Peerless Monster

Citaat van: Richi op januari 30, 2018, 19:09:10
Bedankt mannen. Ik zal de avatar t.z.t. aanpassen.  :D

En wat voor eentje! Wauw wat een gave speakers zijn het toch.
De Pioneers ook, maar de Dynaudio's... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Maximus_Aurelius

Mooie aanwinst  :pompom:.
Heel veel luisterplezier maar dat zal denk ik wel goed komen met zo'n mastodonten  ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Richi

Bedankt, we zijn er heel blij mee, hoewel ik de Pios zal gaan missen. Maar er komt iets heel moois voor terug. Van brunette naar blond zullen we maar zeggen.  :D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

De enige twijfel die ik had, was dat er een scherp randje te horen is bij sommige nummers. Inmiddels staan ze bij mijn zwager te spelen aan een Classé CAP-151 en Chord Mojo DAC. Dat klinkt helemaal hemels en zonder scherpe randje. Er is dus iets in mijn keten dat dit veroorzaakt. Ik verdenk de nCores ervan. Die matchen perfect met de Pioneers, maar misschien minder goed met de Dynaudios.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a