Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

StefaanD

Viel me ook gelijk op, serieus wat apparatuur in die kast.

Die Aragon, gewoon  :happy:  :wub:

Vraag me wel af waar je die Mac Mini zo goed verstopt hebt  ;) Bedien je XMBC met een aparte app op de iPad of maak je gebruik van iets als iRule, DemoPad, ... om deze aan te sturen ?

Richi

Ja, die Aragon ben ik ook nog steeds dol op.  :music:

De Mac Mini staat daar prima op de blu-ray speler. Muziek en radio spelen we via itunes en bedienen we met de Remote app vanaf de iPad. Voor XBMC pak ik toch het toetsenbord erbij, dat werkt lekkerder dan de Constellation app.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: Audiofiel op april 27, 2012, 20:53:09
Gaaf Richard! Gaat snel zo die veranderingen bij jou. 8)
Dank je. De aanloop was lang, maar de uitvoering super kort.  :smile:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Weer een paar aanpassingen in de set. De satelliet ontvanger was kapot, bleek niet meer te repareren, dus een M7 DSR 8141 aangeschaft. Dit is een officiële Canal Digitaal ontvanger en hij doet het prima. Later bleek dat de Vantage toch wel te repareren was: de bootloader moest hersteld worden. Dus nu heb ik er twee.  ???  De Vantage gaat in de verkoop.

En de Marantz SA-15 is op de weg terug van Art Speak. Hij is tot de max gemodificeerd. Ik kan dus niet wachten om hem vanavond aan de tand te voelen.  :D. Volgens Louis klinkt de speler nu super goed.  :worship:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

En weer een kleine update. De M2Tech Hiface is vervangen door de M2Tech Hiface Two; de nieuwere versie die ook integer mode ondersteunt. In combinatie met Audirvana werkt het goed, maar kan de klank me niet echt bekoren. En iTunes radio wordt niet ondersteund. In combinatie met BitPerfection (Beta) geeft het bij het overgaan naar een volgende track problemen met de locking van het signaal op de DAC, maar de klank is geweldig. Voorlopig speel ik dus met BitPerfect software versie 1.0.3 en dan niet in integer mode (wordt niet ondersteund i.c.m. Mountain Lion) totdat BitPerfection volwassen genoeg is om goed te werken in combinatie met mijn set.

Gisteren heb ik de hoek van mijn luidsprekers iets gewijzigd, waardoor ze licht achterover hangen. Het geeft een wat opener en meer naar boven gericht geluid. Volgens mij is het wel een verbetering, dus maar eens even kijken hoe het op de lange termijn bevalt.

De SA-15 is inmiddels helemaal ingespeeld. Het klinkt heel fijn, zeker als je een SACD afspeelt. Maar ik moet zeggen dat streaming er ook heel dicht bij in de buurt komt. Dus het hangt meer van de mood af wat ik aanzet. Even snel iets spelen, dan stream ik. En even lekker er voor zitten, dan speel ik een CD af.

Ik ben nog steeds uitermate tevreden met mijn set, dus grote veranderingen zitten er niet aan te komen op korte termijn.

De laatste foto's staan zoals altijd op www.verhart.eu

Groet,
Richard
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Een kleine update van mijn kant. Ik ben nog steeds super tevreden met de set, zeker na het toevoegen van een Chord Hugo DAC speelt het geweldig. De set bestaat nu uit van bron tot luidspreker in stereo uit:

Mac mini met iTunes en Audirvana - Audioquest Cinnamon USB - Chord Hugo - Audioquest Sydney - Aragon Stage One - Van den Hul Combination Hybrid - Aragon 2005 - Audioquest FLX SLiP 14/4 single wire - Tannoy TD-8

Daarnaast gebruik ik een Marantz SA-15S1 als CD loopwerk en een Marantz ST-15S1 tuner voor regulier radio luisteren.

Voor surround ziet het geheel er als volgt uit:

Philips BDP-9700 - 4.1 no name RCA - Idem - Tannoy TD-8 fronts plus rears - Infinity Cascade 15 sub

De no name analoge interlinks moeten nog een keer vervangen worden door iets beters, maar door de lengte van 3 meter wordt dit prijzig met 5 interlinks (4.1). Daar wacht ik dus nog even mee.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

De Marantz SACD speler en tuner.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

De Aragon versterkers met de Chord Hugo ernaast.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

De Philips BDP-9700 met daaronder de Mac Mini en de TV ontvanger.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

In de praktijk spelen we de meeste muziek met de Mac Mini. De bediening van iTunes met de iPad werkt fantastisch en de Audivana software zit er ongemerkt tussen om het geluid te verbeteren.

Af en toe verdwijnt er nog ee CD in de speler, gewoon omdat het leuk is. De kwaliteit is vergelijkbaar met de Mac Mini qua loopwerk en omdat beide via de Chord Hugo lopen, hoor je dus weinig verschil.

Meerkanaals SACD's speel ik via de Philips blu ray speler af. Hier zitten geweldige meerkanaals DACs in, voor de prijs onvoorstelbaar goed. In de praktijk spelen we nog steeds meer blu-rays met de Philips dan vanaf de Mac Mini met XBMC. De Philips geeft gewoon een mooier plaatje en beter geluid.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Fraaie set hoor.
Ook nog steeds content met de Tannoys?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Richi

We zijn inderdaad nog heel erg tevreden met de Tannoys. Zowel in stereo als surround spelen ze heerlijk. En iedere keer als ik een upgrade doe aan de apparatuur, laten de Tannoys dat feilloos horen. Ik heb nog steeds niet het gevoel dat ik de maximale potentie van deze luidsprekers uitnut.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: Maro op november 10, 2014, 09:39:11
Indrukwekkende set hoor.  :worship:
Dank je. Dat vind ik ook nog steeds.  ;D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

diceman

Mooie uitgebalanceerde set en een indrukwekkende stapel  8).

Beide blauw licht, welke eender lijkt qua match.

Richi

Ja, puur toeval, maar wel mooi 's avonds  :sigh:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

cardas49

Inderdaad prachtige match qua LED kleur, maar ook de behuizingen gaan heel goed samen.

Wordt de Aragon eindtrap niet te warm na een paar uur gebruik, zo met de Stage One er boven op?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Richi

Nee, het bijzondere is dat de voorversterker warmer wordt (en ook blijft in standby) dan de eindversterker. Dat komtniet door de eindversterker, want die wordt echt nooit warm, hooguit lauw.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Deze laatste types Aragon worden inderdaad gewoon niet warm, de ruststroom staat vrij laag afgesteld. Qua levensduur heel prettig.

De pre staat eigenlijk continu in standby ;) (in plaats van uit) om de versterker goed op temperatuur te houden. Omdat die volledig in klasse-A werkt, krijg je dan wel wat warmte. De SSP-75, die dat ook doet, wordt trouwens nog een stuk heter in standby,.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Xander32

Ik heb het display van mijn beide Marantz componenten uit staan en irriteer mij aan de blauwe ledjes welke ik niet kan beinvloeden :-\.


Citaat van: Richi op november 10, 2014, 10:44:43
Ja, puur toeval, maar wel mooi 's avonds  :sigh:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Smaken verschillen, ook op dit punt.  ;D  Het is echter mogelijk om de blauwe leds uit te schakelen! Zowel bij de tuner als de CD speler. Kijk maar eens in de handleiding. Volgens mij moet je één van de knopjes een paar seconden ingedrukt houden en de blauwe ledjes gaan niet meer aan.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

En ook bij de Aragon kunnen ze uit (of gedimd). Ik had ze zelf altijd uit staan. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Ach, vroeger had ik een Sony midi set met grafische equalizer, dus dit is al een slagje rustiger. Persoonlijk vind ik dat blauw wel stijlvol gedaan. En als ik de kastdeur dicht laat, zie ik er niets van. En als ik er zin in heb, dan zet ik de kastdeur gewoon open.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

MauZ

Wooohw.. Ziet er erg strak uit man. Ook idd de match qua LED's.. :clapping:
Het past voor erg goed bij elkaar die 2 verschillende merken... :headbanging: De meubel met de fronts er naast brengt het geheel helemaal in balans... ;D
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

Audiofiel

Citaat van: Richi op november 10, 2014, 20:13:45
Persoonlijk vind ik dat blauw wel stijlvol gedaan.

Het is zeker stijlvol gedaan. Dit zijn de 3 standen naast elkaar (uit/gedimd/vol):

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.