Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Audiofiel

Citaat van: Joris1971 op augustus 14, 2010, 12:57:14
Dit is echt complete onzin, alsof je je kind een betere hechting krijgt dmv aan een tepel te zuigen of een flessespeen.

Als iemand dat nog moet uitleggen... ;D

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 14, 2010, 13:17:34
Tja, ook dat is bewezen Joris ;)

Inderdaad.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 14, 2010, 12:19:38
Overigens is moedermelk bewezen beter in de eerste paar weken, daarna is het vrijwel geen issue / verschil meer.

Bovenstaand uitgelegd gekregen van de arts in het ziekenhuis, bevestigd / aangehoord van diverse zusters.

Dat is niet correct. De laatste jaren wordt aanbevolen om het tenminste 6 maanden vol te houden. Langer is beter. WHO en Unicef raden zelfs minimaal 2 jaar aan. Vanaf 6 maanden gaat de baby naast moedermelk ook andere dingen eten en drinken. Bij onze dochter hebben we een heel jaar vol gemaakt.

In Nederland wordt een beetje vreemd aangekeken tegen langer dan 6 maanden borstvoeding geven, maar in veel andere landen is dat heel normaal. Daar houden ze zich kennelijk minder bezig met het commentaar van hun omgeving en meer met de gezondheid van hun kind. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

blue-eyes

Citaat van: ajbeefde op augustus 14, 2010, 16:07:54
Welkom op het Viva forum  ;D

:D :D



@Audiofiel: Advies WHO en Unicef is meer gericht op 3e wereldlanden dan nederland lijkt me.






@Richi: hoest met de HT beleving nu? Kom je daar nog wel aan toe? :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 14, 2010, 16:10:56
@Audiofiel: Advies WHO en Unicef is meer gericht op 3e wereldlanden dan nederland lijkt me.

Nee hoor, dat advies richt zich zowel op de ontwikkelde als de minder ontwikkelde landen. De Nederlandse Stichting Zorg voor Borstvoeding is door Unicef zelf opgericht. Deze stichting promoot onder meer 10 vuistregels voor het welslagen van een goede borstvoeding.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Zeg Viva boys :devil: tussendoor nog een kleine aanschaf gedaan. Voor 50 euro een CEC CD-2100 (identiek aan Parasound CDP-1000) van iemand uit Arnhem overgenomen. Hij blijkt te werken bij de gemeente waar ik woon en was zo vriendelijk de speler even af te geven. Maar wat een verschil met de Pioneer DVD speler als loopwerk! Prachtig zuiver, superstrak, dieper laag en veel meer 3D beeld. Voor het geld een prachtige upgrade. De speler ziet er als nieuw uit, doet het super en met de originele afstandsbediening.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Joris1971

Citaat van: Audiofiel op augustus 14, 2010, 16:54:01
Nee hoor, dat advies richt zich zowel op de ontwikkelde als de minder ontwikkelde landen. De Nederlandse Stichting Zorg voor Borstvoeding is door Unicef zelf opgericht. Deze stichting promoot onder meer 10 vuistregels voor het welslagen van een goede borstvoeding.

Jij bent zeker ere-lid van deze stichting, genoeg over borst-voeding geleuter nu, het is hier geen Viva Forum.

ajbeefde

Citaat van: Richi op augustus 16, 2010, 22:14:07
Zeg Viva boys :devil: tussendoor nog een kleine aanschaf gedaan. Voor 50 euro een CEC CD-2100 (identiek aan Parasound CDP-1000) van iemand uit Arnhem overgenomen. Hij blijkt te werken bij de gemeente waar ik woon en was zo vriendelijk de speler even af te geven. Maar wat een verschil met de Pioneer DVD speler als loopwerk! Prachtig zuiver, superstrak, dieper laag en veel meer 3D beeld. Voor het geld een prachtige upgrade. De speler ziet er als nieuw uit, doet het super en met de originele afstandsbediening.

50 euro?  hm... dat is een mooie deal geweest....  ;)

Gelukkig zijn we weer on topic.....  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

blue-eyes

Citaat van: Richi op augustus 16, 2010, 22:14:07
Zeg Viva boys :devil: tussendoor nog een kleine aanschaf gedaan. Voor 50 euro een CEC CD-2100 (identiek aan Parasound CDP-1000) van iemand uit Arnhem overgenomen. Hij blijkt te werken bij de gemeente waar ik woon en was zo vriendelijk de speler even af te geven. Maar wat een verschil met de Pioneer DVD speler als loopwerk! Prachtig zuiver, superstrak, dieper laag en veel meer 3D beeld. Voor het geld een prachtige upgrade. De speler ziet er als nieuw uit, doet het super en met de originele afstandsbediening.

Dat is een frontloader toch? Vrij plat? Koopje van de maand zo te lezen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Richi

#459
Inderdaad, frontloader en vrij plat. Past optisch prima bij de Parasound DAC en speelt perfect, ook met de ArtSpeak mat. Het koopje van de maand!

Vorige maand was het koopje een Infinity Cascade 15 subwoofer voor 99 euro. Die bevalt me ook prima. Geen SVS laag maar wel een heel hoge WAF want deze sub past achter de gordijnen. En ik krijg hem beter afgeregeld dan mijn vorige sub, de REL Strata 5, waardoor de infinity nog eens beter klinkt ook.

Tja, je moet wat als je budget opgaat aan baby spulletjes.  :unhappy:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

blue-eyes

#460
Citaat van: Richi op augustus 17, 2010, 10:13:17
Inderdaad, frontloader en vrij plat. Past optisch prima bij de Parasound DAC en speelt perfect, ook met de ArtSpeak mat. Het koopje van de maand!

Vorige maand was het koopje een Infinity Cascade 15 subwoofer voor 99 euro. Die bevalt me ook prima. Geen SVS laag maar wel een heel hoge WAF want deze aub past achter de gordijnen. En ik krijg hem beter afgeregeld dan mijn vorige sub, de REL Strata 5, waardoor de infinity nog eens beter klinkt ook.

Tja, je moet wat als je budget opgaat aan baby spulletjes.  :unhappy:

Ik begreep dat er een moment was waarbij Parasound stopte met CD spelers maken (indertijd) en dat C.E.C. dat heeft overgenomen oid.
Jij heb straks een topset voor 351 euro denk ik :D :D



p.s. Moet je zelf niet weer over Viva onderwerpen beginnen :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

erik s.

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 17, 2010, 10:15:19
Ik begreep dat er een moment was waarbij Parasound stopte met CD spelers maken (indertijd) en dat C.E.C. dat heeft overgenomen oid.

Parasound gebruikte C.E.C spelers met een andere badge.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Joris1971

Citaat van: Richi op augustus 17, 2010, 10:13:17
Tja, je moet wat als je budget opgaat aan baby spulletjes.  :unhappy:
Dat wordt alleen nog maar erger (lees duurder)

ajbeefde

Citaat van: Joris1971 op augustus 17, 2010, 10:40:53
Dat wordt alleen nog maar erger (lees duurder)

Joris ga aan je werk !  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Richi

Ach, er lopen er nog twee rond waar ik alimentatie voor betaal. Dat is pas duur...
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 17, 2010, 10:15:19
Ik begreep dat er een moment was waarbij Parasound stopte met CD spelers maken (indertijd) en dat C.E.C. dat heeft overgenomen oid.

Citaat van: erik s. op augustus 17, 2010, 10:31:37
Parasound gebruikte C.E.C spelers met een andere badge.

Parasound en CEC hebben samengewerkt aan een paar snaar-loopwerken, de CEC 51/5100 en de Parasound 2000, de gewone lade versie (CEC 2100 Parasound 1000) was een tweede voortvloeisel daarvan. Intern zijn ze vrijwel identiek, hoewel de DAC-print verschilt. Parasound en CEC hadden daar kennelijk verschillende ideeën over.

Voor €50 is het natuurlijk een koopje!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Joris1971 op augustus 17, 2010, 10:40:53
Dat wordt alleen nog maar erger (lees duurder)

Nu zit Joris zelf de Viva uit te hangen. :hehe:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Citaat van: Audiofiel op augustus 17, 2010, 11:23:21
Voor €50 is het natuurlijk een koopje!
Ja, dat dacht ik dus ook. En hij ziet er perfect uit voor zijn leeftijd, zelfs de originele afstandsbediening ziet er nog als nieuw uit.

Als ik weer wat meer tijd heb, zal ik foto's en ervaringen posten voor zowel de CEC als de Infinity.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Hierbij alvast de laatste foto's van de huidige setup.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

blue-eyes

Die C.E.C. is gewoon een 1 op 1 kopie van Parasound :D

Ik blijf me het afvragen, wordt het niet warm die app. zo gestapeld?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Richi

Nee, de apparatuur wordt helemaal niet warm, op de prepro na. Die is altijd handwarm, of ie nu aan of uit staat. Wat we dus doen is de kast op een kiertje zetten als hij aanstaat. Dan kan de warmte ontsnappen. Aan de achterkant van de kast zitten ventilatiegaatjes, maar die doen volgens mij niet zo veel.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

ajbeefde

Citaat van: Richi op augustus 18, 2010, 14:17:39
Nee, de apparatuur wordt helemaal niet warm, op de prepro na. Die is altijd handwarm, of ie nu aan of uit staat. Wat we dus doen is de kast op een kiertje zetten als hij aanstaat. Dan kan de warmte ontsnappen. Aan de achterkant van de kast zitten ventilatiegaatjes, maar die doen volgens mij niet zo veel.

Wordt de Aragon warm?  Toch eens opletten bij mij thuis, alhoewel ik heb deze in een Spider rack staan.

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Richi

Citaat van: ajbeefde op augustus 18, 2010, 14:19:22
Wordt de Aragon warm?  Toch eens opletten bij mij thuis, alhoewel ik heb deze in een Spider rack staan.
Ja, alleen de voorversterker. Moet je maar eens je hand tegen de zijkant aanhouden. Ik dacht eerst dat het door de eindversterker kwam, maar als die aanstaat blijft de prepro ook warm. Het lijkt erop dat de standby stand van de prepro niet veel meer doet dan het display uitschakelen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

ajbeefde

Citaat van: Richi op augustus 18, 2010, 14:23:00
Ja, alleen de voorversterker. Moet je maar eens je hand tegen de zijkant aanhouden. Ik dacht eerst dat het door de eindversterker kwam, maar als die aanstaat blijft de prepro ook warm. Het lijkt erop dat de standby stand van de prepro niet veel meer doet dan het display uitschakelen.

Ik ga het vanavond even testen....

Alles goed met moeder en kind?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 18, 2010, 14:16:13
Die C.E.C. is gewoon een 1 op 1 kopie van Parasound :D

De interne DAC is anders en de Parasound heeft geen hoofdtelefoon aansluiting, dus 1 op 1 is het niet. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.