Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Joris1971

Citaat van: Richi op augustus 10, 2010, 12:39:27
Gisteren een wel heel bijzondere aanwinst: een zoon. Lars diende zich een maand te vroeg aan, maar gelukkig is alles goed met moeder en zoon. Maarliefst 2350 gram en 44 centimeter. Hopelijk mag hij eind deze week naar huis. We zijn heel blij met Lars.  :inlove:

Leuke naam en GEFELICITEERD!!!

Xander32

Citaat van: Richi op augustus 10, 2010, 12:39:27
Gisteren een wel heel bijzondere aanwinst: een zoon. Lars diende zich een maand te vroeg aan, maar gelukkig is alles goed met moeder en zoon. Maarliefst 2350 gram en 44 centimeter. Hopelijk mag hij eind deze week naar huis. We zijn heel blij met Lars.  :inlove:
De mooiste upgrade die je je maar kan wensen: gefeliciteerd en geniet ervan!


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

DVDGuy

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Martijnst1990

Ach voor de verandering dan ook maar een Felicitatie! :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Durk

Gefeliciteerd met Lars.. Maar is 2300 gram niet aan de lichte kant?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

blue-eyes

#431
Citaat van: Durk op augustus 10, 2010, 22:00:12
Gefeliciteerd met Lars.. Maar is 2300 gram niet aan de lichte kant?

Een maand te vroeg, 2300 is dan helemaal niet slecht hoor ;)


p.s. Beide kinderen van mij waren 1500 - 1600 bij 2 maand te vroeg ;) 2500 was altijd een grens waarop te vroeg geboren kinderen naar huis mochten, mits ze goed dronken. Dus, helemaal niet te licht hoor.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Richi

Inderdaad. Hij is volgroeid, maar de laatste maand bouwen ze nog reserve op. Dat mist Lars dus. Maar aangezien zijn glucose nu goed blijft, is hij sinds vandaag in staat om voedsel om te zetten in energie. Ook de temperatuur blijft nu goed op pijl. Zo gauw hij in gewicht gaat toenemen, verwacht ik dat hij naar huis mag. Dat zal donderdag of vrijdag zijn, hopen we.

En iedereen bedankt voor de felicitaties!

Nb. Een baby van 2350 gram is al heel klein, laat staan één van 1600 gram...
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Durk

Ha op die manier. Ik had niet gelezen dat hij een maand te vroeg was geboren.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Joris1971

#434
Citaat van: Blue-Eyes op augustus 10, 2010, 22:22:12
Een maand te vroeg, 2300 is dan helemaal niet slecht hoor ;)


p.s. Beide kinderen van mij waren 1500 - 1600 bij 2 maand te vroeg ;) 2500 was altijd een grens waarop te vroeg geboren kinderen naar huis mochten, mits ze goed dronken. Dus, helemaal niet te licht hoor.

jee das weinig, die van ons woog 4400

p.s. waar blijven de foto's van de trotse vader...

Richi

Papa internet deze dagen op de iPod en niet op de Mac. Maar als ik er achter zit zal ik een foto posten.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Nahpets

Overigens, een foto van alleen de papa zal niet worden gewaardeerd. Wij willen minimaal ook daarbij (of eventueel in plaats van de papa) de kleine Lars zien.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Richi

Nou, bij deze dan:  :D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Peerless Monster

Citaat van: Richi op augustus 11, 2010, 15:53:06
Nou, bij deze dan:  :D

Verser dan dit gaan ze niet.
Gefeliciteerd man!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Richi

Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Audiofiel

Hoi Richard, ik ben net terug van 4dkm toeren in de UK en lees net je bericht. Gefeliciteerd met deze fantastische aanwinst! Super fijn dat alles OK is. :)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Hoi Arjen. Welkom thuis! Ja, gelukkig is alles goed. Maar het dreigt een zware nacht te worden, want de eerste krampjes dienen zich aan nu de borstvoeding op gang begint te komen. Hij ligt nu op mijn arm terwijl ik op de iPod dit bericht typ. Volgens mij vindt hij het getyp wel rustgevend. Hoewel, het volume gaat nu weer omhoog...  :blink:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

SV..S

Citaat van: Richi op juli 19, 2010, 00:59:04
Tav de meet and greet deelnemers: ik kom er maar niet toe om nieuwe data toe te voegen, maar wat in het vat zit verzuurt niet! Door serieuze ellende op het werk, een zolderverbouwing die hopeloos uitliep en nu onze vakantie (weekje weg) laat het even allemaal op zich wachten. Nog even geduld aub.  :lookaround:

CitaatGisteren een wel heel bijzondere aanwinst: een zoon. Lars

tja, en dat helpt ook niet mee met de planning ;D

gefeliciteerd, je heb nu andere zaken aan het hoofd, en dat kan best wel even energie kosten ;)

veel geluk gewenst met ''de nieuwe aanwinst''   8)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Audiofiel

En borstvoeding is het beste dat een kleine spruit kan krijgen. Probeer het zo lang mogelijk vol te houden! Krampjes krijg je ook heus wel met dat synthetische spul. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Joris1971

Citaat van: Audiofiel op augustus 14, 2010, 11:26:18
En borstvoeding is het beste dat een kleine spruit kan krijgen. Probeer het zo lang mogelijk vol te houden! Krampjes krijg je ook heus wel met dat synthetische spul. ;)

Dat vind ik altijd zo een geleuter opmerking (het eerste deel van je zin), onze zoon krijgt vanaf het begin al flesvoeding groeit als kool en heeft geen last van krampjes.
Borstvoeding wel uiteraard geprobeerd maar was geen succes.

Audiofiel

Citaat van: Joris1971 op augustus 14, 2010, 11:33:27
Dat vind ik altijd zo een geleuter opmerking (het eerste deel van je zin), onze zoon krijgt vanaf het begin al flesvoeding groeit als kool en heeft geen last van krampjes. Borstvoeding wel uiteraard geprobeerd maar was geen succes.

Je vindt het dus onzin omdat je zoon normaal groeit met flessevoeding?  :(


Wie had het over een groeiachterstand? De voordelen van borstvoeding spelen vooral op andere terreinen: beter immuunsysteem, spraakontwikkeling, minder ontwikkeling van allergieën en overgewicht. En zo zijn er nog tientallen positieve invloeden op gebit, bloeddruk, en zelfs intelligentie. En dan hebben we het nog niet eens over de betere hechting tussen moeder en kind.

Dat het geven van borstvoeding niet makkelijk is, dat staat als een paal boven water. Maar als je de eerste twee weken hebt volgehouden, dan wordt het daarna steeds makkelijker. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Het is wetenschappelijk ook bewezen dat borstvoeding beter is. Maar het is ook wetenschappelijk bewezen dat flessenvoeding echt goed is, zeker niet veel minder.
Ergo, flessenvoeding is geen probleem, maar als het kan altijd borstvoeding geven.

Er zijn legio redenen waarom borstvoeding niet gaat en dat is flessenvoeding een uitkomst. En het moet niet, flessenvoeding is dermate goed dat een vrouw kan besluiten geen borstvoeding te geven, niets mis mee.


De kleinen van mij mochten geen borstvoeding omdat mijn vriendin een enorme hoeveelheid zeer zware medicijnen kreeg, dit in de melk zou komen en dus in het kind (dit bij de 2e). Bij de eerste ging het gewoon niet, toen heeft ze een kolfapparaat aangeschaft en dat middels de fles gegeven.

Overigens is moedermelk bewezen beter in de eerste paar weken, daarna is het vrijwel geen issue / verschil meer.

Bovenstaand uitgelegd gekregen van de arts in het ziekenhuis, bevestigd / aangehoord van diverse zusters.



@Richi: er al aan gewend? Lekker luiers verschonen? :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Joris1971

Citaat van: Audiofiel op augustus 14, 2010, 12:13:10
En dan hebben we het nog niet eens over de betere hechting tussen moeder en kind.


Dit is echt complete onzin, alsof je je kind een betere hechting krijgt dmv aan een tepel te zuigen of een flessespeen.

blue-eyes

Citaat van: Joris1971 op augustus 14, 2010, 12:57:14
Dit is echt complete onzin, alsof je je kind een betere hechting krijgt dmv aan een tepel te zuigen of een flessespeen.


Tja, ook dat is bewezen Joris ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey