Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Richi

Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

blue-eyes

Citaat van: Audiofiel op juni 17, 2008, 17:05:48
Weet je dat al niet meer? ??? Je zei het volgende:

Maar helaas is Richi al gevallen door het Aragon virus, dus een Tag-besmetting is niet meer mogelijk. ;) ;D

Dat maakt me niet uit. En die intentie heb / had ik ook niet met die posting.
Ik dacht alleen wel dat het jouw setje was ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Die op de foto wel, maar die staat gewoon bij mij thuis. Ik ben er zelf nog niet uit wat ik ga houden. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiotwin

Gefeliciteerd!
Je was me net voor,wat een mooie prijs trouwens ;)
Tevredenheid!!!

Moony

#204

Mooie aanwinsten, feli! 8)
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Richi

Dank jullie. Ik was vanavond om 20 uur thuis, heb gauw de set aangesloten, een CD' tje opgezet, een hapje gegeten en toen gauw weg om voetbal te kijken. :-\ Morgen maar eens rustig luisteren, maar de eerste indrukken zijn zeer goed.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Vandaag en morgen ben ik lekker vrij om met de Aragon set te gaan spelen. En daarbovenop heb ik gisteren bij ArtSpeak wat mooie apparatuur opgehaald om uit te proberen:

  • Cambridge Audio 640C V2 CD speler
  • Cambridge Audio 340T tuner
  • Cambridge Audio 540D V2 DVD speler
  • ArtSpeak luidsprekers set type 2.14 (voor mijn zwager en schoonvader om uit te proberen)
  • Artspeak center (idem)

Toen ik er toch was heb ik meteen twee netsnoeren aangeschaft voor de Aragon's.

Ik zal mijn bevindingen hier posten in de loop van vandaag of morgen.

Groet,
Richard
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Joris1971

Cambridge???

Als je zo een mooie Aragon set heb, waarom dan combineren met een 'goedkoper; merk als Cambridge?

Paulie

Citaat van: Richi op juni 19, 2008, 10:09:12
Vandaag en morgen ben ik lekker vrij om met de Aragon set te gaan spelen. En daarbovenop heb ik gisteren bij ArtSpeak wat mooie apparatuur opgehaald om uit te proberen:

  • Cambridge Audio 640C V2 CD speler
  • Cambridge Audio 340T tuner
  • Cambridge Audio 540D V2 DVD speler
  • ArtSpeak luidsprekers set type 2.14 (voor mijn zwager en schoonvader om uit te proberen)
  • Artspeak center (idem)

Toen ik er toch was heb ik meteen twee netsnoeren aangeschaft voor de Aragon's.

Ik zal mijn bevindingen hier posten in de loop van vandaag of morgen.

Groet,
Richard


he richard,

Als je zaterdag hier bent hebben we het even over cd spelers je kunt bij ons altijd even eentje ter test meenemen ben wel benieuwd wat je ervaringen dan zijn.

groet

Paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Richi

Het is de bedoeling dat er een loopwerk + DAC komt. Voor de tussentijd overweeg ik de aanschaf van een goedkopere CD speler die mogelijk op termijn als loopwerk kan dienen. En de CA 640 CD speler is helemaal niet slecht op mijn set. Er moet in ieder geval een DVD speler komen en misschien gebruik ik die voorlopig als CD loopwerk i.c.m. de Aragon DAC. Vandaag heb ik het een en ander vergeleken en morgen ga ik met mijn vriendin hetzelfde doen en een besluit nemen over de te volgen weg.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Om jullie een idee te geven hoe onze woonkamer er nu uitziet, zal ik een paar foto's posten. Mijn vriendin is gelukkig erg geduldig, want het lijkt hier wel de testruimte van één of ander audiotijdschrift. :D Maar het geeft mij wel mooi de kans om alle combinaties uit te proberen en exact te horen wat de verschillen zijn.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Dit staat er nu aan apparatuur:

  • De Kenwood set om te vergelijken met de Aragon
  • De Aragon set
  • De Cambridge Audio spulletjes die ik van ArtSpeak heb geleend
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Paulie

He richard,

Het lijkt wel een audio winkel man :):).

groet

Paul

wij hebben ook nog betaalbare loopwerken voor je maar dat zal je wel zien als je bij me bent
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Richi

Op deze foto zie je ook de ArtSpeak luidsprekers. Mijn schoonvader is er helemaal weg van en volgens mij gaat hij wel zo'n setje aanschaffen. De center heb ik uitgeprobeerd en die klinkt heel fraai maar matcht niet met de Tannoys. Audiofiel zei het al...  :-X (maar ik wilde het toch zelf uitproberen en ervaren ;D)
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: Paulie op juni 20, 2008, 09:21:47
wij hebben ook nog betaalbare loopwerken voor je maar dat zal je wel zien als je bij me bent
Dat kan wel eens interessant zijn. Ik ben benieuwd!
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Hier zie je de ArtSpeak luidsprekers wat beter.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

En tenslotte de rears die nu helemaal gewend zijn aan hun plekje. ;)
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Paulie

Het blijven mooie speakers die tannoys blenden mooi in jullie interieur. Als de rust is wedergekeerd dan wil ik zeker een keer langskomen om is te luisteren........
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Richi

Citaat van: Paulie op juni 20, 2008, 09:34:39
Het blijven mooie speakers die tannoys blenden mooi in jullie interieur. Als de rust is wedergekeerd dan wil ik zeker een keer langskomen om is te luisteren........
Paul, je bent van harte welkom. Laten we zaterdag een afspraak maken!

Groetjes,
Richard

NB. De kast op de foto gaat vervangen worden door een boekenkast. Mogelijk maakt dat de akoestiek in mijn kamer ook nog beter, want het is nu nog wat kaal hoewel ik niet vele last heb van reflecties.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Paulie

Doen we zeker.

Spreek je zaterdag kijk er erg naar uit....
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

MartijnR

Citaat van: Richi op juni 20, 2008, 09:24:30
Hier zie je de ArtSpeak luidsprekers wat beter.

Mooie strakke kast zo, in het hoogglans  8).

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

Richi

Dank je. Nu de scharnieren eindelijk goed vast zitten (servicedienst Pastoe is deze week langsgeweest) hebben we er eindelijk echt schik mee.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

De Cambridge spullen gaan niet blijven, hoewel ze prima bevallen. :-X

Als DVD speler ben ik op zoek naar een Marantz DV-7001 omdat deze ook SACD speelt en optisch mooi bij mijn set past. De tuner blijft niet omdat ik toch met mijn oude Technics ST-G70 speel. En de CD speler blijft niet omdat we toch op termijn voor een high-end loopwerk + DAC gaan.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Leuke reactie van degene die de Kenwood L-1000 set heeft gekocht:

Hoi Richard,

Na thuiskomst de set direct aangesloten....wat een klasse....wat een design.....mijn zwager kon niet wachten tot ik thuis was en vroeg onderweg al of ''we'' hem s'avonds nog gingen aansluiten?

Ik was bijna ontroerd bij het inleggen van de eerste cd. Toen de eerste klanken van earth, wind & fires ''could it be right'' de kamer vulde wist ik het zeker....dit is het geluid waar ik altijd naar gezocht heb....ze matchen uitstekend met de OLS speakers en de klanken gaan van ongehoord laag tot zijdezacht hoog.

Precies zoals ik het hebben wil.....de Denon's verbleken bij de stabiliteit die de L1000M aan de dag legt alhoewel ik denk dat een volwaardige Denon voorversterker bij de POA 4400's het geheel wel veel beter hadden kunnen maken.

Bij Christoffer Cross' ''Sailing'' kun je de zee ruiken en de ruimte die tussen de hi-hats zit kun je bijna meten aan de hoeveelheid lucht die je er tussen voelt.

Bij Marco Borsato's ''het water'' hoor ik een beetje speeksel achter op zijn tong liggen dat trilt ten tijde van de letter ''g'' bij het woord ''beweging....iets dat me nooit eerder opgevallen is....ook lijken er instrumenten bijgekomen te zijn (of ze vallen me nu in ieder geval op)

Kortom: zoals je zult begrijpen ben ik ''redelijk'' enthousiast en ben ik bijzonder blij dat ik de set gekocht heb.
Ik zie me nog zo staan bij JK-Acoustics en ik weet nog dat ik dacht....''tjee, je zal toch zo'n set hebben....dan ben je blij!''....en nu heb ik 'm!!


Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Durk

Citaathoor ik een beetje speeksel achter op zijn tong liggen
;D..

heb je hem verkocht aan een spraakpathaloog of een KNO arts...
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749